GP BAHREIN 2019

Gestart door Robbert65, 27 maart 2019 - 20:51:16

« vorige - volgende »

Matthijs

De clash tussen Verstappen en Hamilton vorig jaar in Bahrein was goed vergelijkbaar en toen was het juist Verstappen die een kapotte velg had. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Het is het aard van het beestje, dus hou er maar rekening mee dat Verstappen in de toekomst vaker schade zal rijden bij vergelijkbare aanrijdingen. Ik ben dan ook van mening dat Verstappen helemaal zijn leven niet heeft gebeterd sinds begin vorig seizoen, maar dat hij geluk heeft dat alles heel blijft. Denk ook aan zijn aanrijding met Raikkonen in Japan. Maargoed, daarom is het ook zo leuk om naar hem te kijken.

Sphinx

Grinnik, Jacques Villeneuve schiet iedere keer in een woedeaanval als de vergelijking wordt gemaakt, maar eigenlijk lijkt Max best veel op Gilles. "To hate oneself in someone else" aldus de Japanners.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 02 april 2019 - 07:29:51
De clash tussen Verstappen en Hamilton vorig jaar in Bahrein was goed vergelijkbaar en toen was het juist Verstappen die een kapotte velg had. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Het is het aard van het beestje, dus hou er maar rekening mee dat Verstappen in de toekomst vaker schade zal rijden bij vergelijkbare aanrijdingen. Ik ben dan ook van mening dat Verstappen helemaal zijn leven niet heeft gebeterd sinds begin vorig seizoen, maar dat hij geluk heeft dat alles heel blijft. Denk ook aan zijn aanrijding met Raikkonen in Japan. Maargoed, daarom is het ook zo leuk om naar hem te kijken.
Max blijft natuurlijk 'ouwe' vos met streken, maar hij is zeker niet meer het ongeleide sturm und drang projectiel van de eerste twee jaar. Toen was zijn missie nog: liever glorie en uitvallen dan punten sprokkelen, en als ik er 6 in de eerste bocht kan pakken, dan doe ik dat. Daar overheen is een nieuwe identiteit gegroeid, die van de inner cirkel van calculerende toprijders die ook hun vizier op de wereldtitel hebben. Deze jongens hebben een gemeenschappelijk doel, en dat verbindt hen ook.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat hieruit een informeel herenclubje is ontstaan met eigen onuitgesproken codes, bijvoorbeeld: voor het oog van de wereld we mogen elkaar best aanvallen, maar wel volgens het herenakkoord - dus niet op onverwachte plekken, met rare verdedigende lijnen en andere vuile streken. De presentator bakt er wel een mooie taart van, met termen als 'briljant', 'geniaal' en zo. En wat je met de rest van het veld doet, is jouw zaak.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Je leest overal dat RBR problemen heeft met hun chassis. Volgens mij kan dat weleens met hun nieuwe achterwiel ophanging te maken hebben. Die schijnt namelijk behoorlijk extreem te zijn en experimenteel.

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 02 april 2019 - 12:45:58
Citaat van: Matthijs op 02 april 2019 - 07:29:51
De clash tussen Verstappen en Hamilton vorig jaar in Bahrein was goed vergelijkbaar en toen was het juist Verstappen die een kapotte velg had. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Het is het aard van het beestje, dus hou er maar rekening mee dat Verstappen in de toekomst vaker schade zal rijden bij vergelijkbare aanrijdingen. Ik ben dan ook van mening dat Verstappen helemaal zijn leven niet heeft gebeterd sinds begin vorig seizoen, maar dat hij geluk heeft dat alles heel blijft. Denk ook aan zijn aanrijding met Raikkonen in Japan. Maargoed, daarom is het ook zo leuk om naar hem te kijken.
Max blijft natuurlijk 'ouwe' vos met streken, maar hij is zeker niet meer het ongeleide sturm und drang projectiel van de eerste twee jaar. Toen was zijn missie nog: liever glorie en uitvallen dan punten sprokkelen, en als ik er 6 in de eerste bocht kan pakken, dan doe ik dat. Daar overheen is een nieuwe identiteit gegroeid, die van de inner cirkel van calculerende toprijders die ook hun vizier op de wereldtitel hebben. Deze jongens hebben een gemeenschappelijk doel, en dat verbindt hen ook.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat hieruit een informeel herenclubje is ontstaan met eigen onuitgesproken codes, bijvoorbeeld: voor het oog van de wereld we mogen elkaar best aanvallen, maar wel volgens het herenakkoord - dus niet op onverwachte plekken, met rare verdedigende lijnen en andere vuile streken. De presentator bakt er wel een mooie taart van, met termen als 'briljant', 'geniaal' en zo. En wat je met de rest van het veld doet, is jouw zaak.
Het is een mooi verhaal maar ik snap niet hoe je kan zeggen dat Verstappen een 'herenakkoord' heeft als hij vorig jaar nog gewoon aanrijdingen heeft gehad met Hamilton, Bottas, Ricciardo, Raikkonen en Vettel. En daarnaast Ocon maar dat terzijde. Volgens mij is er geen sprake van een herenakkoord maar gewoon mes tussen de tanden.

Sphinx

Citaat van: Sabai op 02 april 2019 - 12:54:35
Je leest overal dat RBR problemen heeft met hun chassis. Volgens mij kan dat weleens met hun nieuwe achterwiel ophanging te maken hebben. Die schijnt namelijk behoorlijk extreem te zijn en experimenteel.

Het grootste probleem is dat het Front grip concept wat Red Bull altijd heeft aangehangen niet werkt. Ze hebben hetzelfde gedaan als altijd, een zo clean mogelijk chassis met een voorvleugel die zoveel mogelijk grip vooraan concentreert. Het aeropakket is er dan volledig op afgestemd om de nerveuze achterkant (die dus nerveus wordt door de luchtwervelingen van de voorvleugel) weer in het gareel te krijgen. Dat zou werken als de Honda motor nog op het niveau GP2 engine was, maar hij is krachtiger. En gek genoeg is ie ondanks 38pk minder nu té krachtig voor dat concept.

Ferrari heeft al laten zien dat hun outwash opstelling op hoge snelheids circuits goed werkt, Toro Rosso heeft een opstelling die er veel op lijkt. Ik denk dat Newey eens flink in de data van Albon en Kvyat gaat spieken om te kijken of in de komende updates de wagen meer richting outwash ipv front grip wordt gebouwd.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

Citaat van: Sphinx op 02 april 2019 - 15:37:22
Citaat van: Sabai op 02 april 2019 - 12:54:35
Je leest overal dat RBR problemen heeft met hun chassis. Volgens mij kan dat weleens met hun nieuwe achterwiel ophanging te maken hebben. Die schijnt namelijk behoorlijk extreem te zijn en experimenteel.

Het grootste probleem is dat het Front grip concept wat Red Bull altijd heeft aangehangen niet werkt. Ze hebben hetzelfde gedaan als altijd, een zo clean mogelijk chassis met een voorvleugel die zoveel mogelijk grip vooraan concentreert. Het aeropakket is er dan volledig op afgestemd om de nerveuze achterkant (die dus nerveus wordt door de luchtwervelingen van de voorvleugel) weer in het gareel te krijgen. Dat zou werken als de Honda motor nog op het niveau GP2 engine was, maar hij is krachtiger. En gek genoeg is ie ondanks 38pk minder nu té krachtig voor dat concept.

Ferrari heeft al laten zien dat hun outwash opstelling op hoge snelheids circuits goed werkt, Toro Rosso heeft een opstelling die er veel op lijkt. Ik denk dat Newey eens flink in de data van Albon en Kvyat gaat spieken om te kijken of in de komende updates de wagen meer richting outwash ipv front grip wordt gebouwd.

Interessante informatie

Breaktest

#52
Citaat van: Matthijs op 02 april 2019 - 13:02:00
Citaat van: Breaktest op 02 april 2019 - 12:45:58

Max blijft natuurlijk 'ouwe' vos met streken, maar hij is zeker niet meer het ongeleide sturm und drang projectiel van de eerste twee jaar. Toen was zijn missie nog: liever glorie en uitvallen dan punten sprokkelen, en als ik er 6 in de eerste bocht kan pakken, dan doe ik dat. Daar overheen is een nieuwe identiteit gegroeid, die van de inner cirkel van calculerende toprijders die ook hun vizier op de wereldtitel hebben. Deze jongens hebben een gemeenschappelijk doel, en dat verbindt hen ook.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat hieruit een informeel herenclubje is ontstaan met eigen onuitgesproken codes, bijvoorbeeld: voor het oog van de wereld we mogen elkaar best aanvallen, maar wel volgens het herenakkoord - dus niet op onverwachte plekken, met rare verdedigende lijnen en andere vuile streken. De presentator bakt er wel een mooie taart van, met termen als 'briljant', 'geniaal' en zo. En wat je met de rest van het veld doet, is jouw zaak.
Het is een mooi verhaal maar ik snap niet hoe je kan zeggen dat Verstappen een 'herenakkoord' heeft als hij vorig jaar nog gewoon aanrijdingen heeft gehad met Hamilton, Bottas, Ricciardo, Raikkonen en Vettel. En daarnaast Ocon maar dat terzijde. Volgens mij is er geen sprake van een herenakkoord maar gewoon mes tussen de tanden.
Ik zeg ook niet dat de ouwe Max niet meer bestaat; in Max 2.0 zit natuurlijk wel Max 1.0 verwerkt. Maar kijk bijvoorbeeld hoe makkelijk hij Bottas afgelopen weekend voorbij liet. In zijn Torro was hij daar zeker drie keer voor gaan liggen. En omgekeerd, hoe ie zijn poot stijf houdt als het Sainz betreft. Die Bottas is overigens een soort hangaround van de herenclub. Zoals ie de vorige GP reed  hoort ie er voor even bij, maar hij kan zijn aspirant lidmaatschap weer snel verliezen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Mick Schumacher heeft nog best goed gedaan vind voor een rookie de afgelopen 2 dagen. Nette tijden en geen gekke dingen.

Matthijs

Nette tijden kan je niet zeggen want hij reed met de C5 maar inderdaad geen gekke dingen.

Robbert65

De laatste 11 ronden van Charles Leclerc met all boordradio. Zeer indrukwekkend.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel