Sauber topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 juli 2013 - 13:51:46

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/overname_sauber/

Dit zou toch wel een aderlating zijn voor de Formule 1, mocht Sauber daadwerkelijk verdwijnen. Een van de echte race-teams.
Een team waar talent, zoals Hulkenberg, nog de kans krijgt.

Sauber moet zeker niet helemaal verdwijnen maar opnieuw een Russische investeerder in de Formule 1 juich ik ook niet toe  >:(

Vorig jaar deden ze met Perez en Kobayashi nog wel zo leuk mee.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Het is duidelijk dat Sauber in de problemen zit dus er moet iets gebeuren anders verdwijnen ze misschien wel en dat zou helemaal jammer zijn. Een investeerder hebben ze dus nodig en als die Russen hun redding zijn dan is dat maar zo. Ik hoop dat er verder niks zal veranderen bij Sauber, maar dat zal de tijd leren.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_hoopt_op_redding_sauber/


Het lijkt erop dat die ouwe boef meer weet?
Maar los van dat...Ik vind het bizar zoals hoe het kan omslaan...Sauber is bij mijn weten geen team dat met geld smijt. Hulk is geen te dure coureur, ze hebben eerder te weinig dan teveel mensen in dienst...Waar komt die plotse geldgebrek vandaan?!


Of betaald Telmex niet? :o

Kootje

Zou jammer zijn als Sauber verdwijnt, maar ja .... ook dat is Formule 1 helaas. De sport is ondertussen zo geldverslindend geworden dat dit het lot vd privateers is. Dát, of achteraan bungelen. De economische depressie waarin de wereld verkeerd helpt daarin ook niet mee en dan mag je van geluk spreken dat in Rusland het geld blijkbaar niet op kan. Russische investeerders, dat hoeft namelijk helemaal niet verkeerd te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het voetbal waar de Abramofietsen van deze wereld middelmatige clubs/competities als Chelsea, Man. City en Rusland (terug) op de kaart hebben gezet. Of recenter nog Frankrijk met Paris Saint Germain en nu AS Monaco voorop. Zolang die investeerders ook daadwerkelijk investeren, dan kan er best wat moois uit voortkomen.

Maikel0230

Ik vermoed dat het ook wel iets te maken heeft met de aanpak van kaltenborn, ik schreef toen al dat ik haar manier van werken niet goed genoeg vond. Zij heeft niet de flair en impact die Sauber zelf had. Ik zie dat nog opnieuw gedwongen wordt zijn team van de ondergang te redden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Weet niet hoe flair de financiële status kan beïnvloeden, maar ik heb me niet heel erg met het onderwerp bezig gehouden.

Een Russische investeerder is nog altijd een investeerder, dus dat is prima. Bovendien, Russian Time is best een leuk GP2-team, dus niet alles uit het oosten is slecht voor de sport. Liever een team dat wat minder persoonlijkheid heeft dan helemaal geen team meer. F1 is sowieso meer business dan sport dus het past wel in het rijtje.

gloudiesaurus

#6
Citaat van: Maikel0230 op 10 juli 2013 - 16:32:55
Ik vermoed dat het ook wel iets te maken heeft met de aanpak van kaltenborn, ik schreef toen al dat ik haar manier van werken niet goed genoeg vond. Zij heeft niet de flair en impact die Sauber zelf had. Ik zie dat nog opnieuw gedwongen wordt zijn team van de ondergang te redden.

Ik weet het niet...
Vergeet niet dat Sauber tot vorig jaar nog een bijdrage kreeg van BMW. Dit jaar niet meer...
Je ziet ook dat teams zoals Force India en Williams het moeilijk hebben in deze tijd.

Het mooiste zou zijn als Sauber een sponsor vind. Ik dacht eigenlijk dat Telmex al voldoende was, maar blijkbaar toch niet...
Schijnbaar is het grootst gedeelte van dat geld meegenomen door Perez naar McLaren.

In de Engelse media lees je ook verhalen dat Telmex, voordat Perez vertrok, het sponsorgeld al aan Sauber betaald had
Om niks terug hoeven te storten heeft Sauber toen gekozen voor Esteban Gutierrez (andere protege van Carlos Slim).

Maar als je moet kiezen tussen een Russische investeerders of een team minder dan is de keus niet zo moeilijk natuurlijk.
Alleen jammer dat ze dan waarschijnlijk voor Petrov kiezen en een ander pay - driver.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

...waardoor het nog moeilijker is om te kunnen stellen dat de beste autocoureurs ter wereld F1 rijden. Niet dat dat nog kon, maar het wordt nu wel pijnlijk duidelijk dat F1 z'n doel aan het voorbij schieten is. Er moet iets gebeuren of er staan straks minder dan twintig auto's op de grid, welke voor een aanzienlijk deel gevuld zullen worden door rijdende zakken geld.

Super Seb

Komend seizoen zal voor Sauber alleen maar duurder gaan worden, de kortingen van dit seizoen n.a.v. de wk punten van vorig jaar zullen ze kwijt zijn. Bizar dat Sauber na zo'n topseizoen zo hard instort. Kan me bijna niet voorstellen dat Peter Sauber voorkennis had en bewust eruit is gestapt. Het blijft toch een van de mooiste teams. Buitenlandse investeerders zijn niet altijd de redding, kijk maar naar HRT. Let's hope for the best!
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/leveranciers_sauber_dringen_aan/


Volgens enkele leveranciers c.q. dienstverleners ontloopt Sauber zijn verantwoordelijkheid?

Jehoentelaar

Dit is een stuk serieuzer dan ik had gedacht. Best kans dat het team straks simpelweg verdwijnt. Zit je dan met je testcontractje.

0634

Die gaan het jaar zo niet uitrijden vrees ik...

gloudiesaurus

Pff 30 miljoen Euro... dan zijn geen peanuts. Dat is niet even een sponsortje binnen halen...
Dan moet er ook al langere tijd iets mis zijn bij Sauber, dat geld kom je zomaar niet tekort.

En op die een of andere manier heb ik in die Rusland/ Azië - overnames niet altijd vertrouwen. Die verhalen zijn er altijd als het slecht gaat met een team.
Bij HRT waren die verhalen er ook.

En waarom zou je een team overnemen dat op korte termijn zoveel geld nodig heeft?
Dan kun je het beter laten klappen en het dan voor een appel en ei overnemen...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 12 juli 2013 - 19:29:42
Pff 30 miljoen Euro... dan zijn geen peanuts. Dat is niet even een sponsortje binnen halen...
Dan moet er ook al langere tijd iets mis zijn bij Sauber, dat geld kom je zomaar niet tekort.

En op die een of andere manier heb ik in die Rusland/ Azië - overnames niet altijd vertrouwen. Die verhalen zijn er altijd als het slecht gaat met een team.
Bij HRT waren die verhalen er ook.

En waarom zou je een team overnemen dat op korte termijn zoveel geld nodig heeft?
Dan kun je het beter laten klappen en het dan voor een appel en ei overnemen...


Dat scenario werd ook geopperd bij HRT, en daar ging het mis... Ik hoop dat die geruchten over een Aziatische autofabrikant waar zijn. Dat lijkt mij het beste optie.
IMHO beter dan een Russische miljardair [of twee]...Er zijn teveel van dat soort gasten, die uiteindelijk niet serieus aan de slag gingen.

Jehoentelaar

Chinese autobouwers lopen over van de ambitie om zich internationaal te laten zien en te concurreren met de gevestigde orde. Maar een F1-team is uiteraard meer dan een leuke marketingtool. Dus dan kan het team wel gered zijn, het is de vraag of het bij mensen terecht komt met verstand van zaken.