Duitsland : Banaan van de race!

Gestart door Sabai, 08 juli 2013 - 17:03:37

« vorige - volgende »

Banaan van de race

Massa
Pit crew RBR
Giedo
Sutil
iemand anders namelijk. ...

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 12:32:25
Die gaven ze een week eerder ook niet voor Alonso waar ik 'm wel had verwacht (of 'ie terecht was of niet is een ander verhaal). Ze zijn -wellicht onbewust- een stuk losser in dat soort dingen de laatste tijd.
Alonso reageerde op tijd en hinderde daardoor niemand. Dan hoef je van mij niet te straffen. Di Resta hinderde wel, dus dan moet je een DT geven lijkt me.

Jehoentelaar

Ontken ik niet, maar de stewards nemen wel vaker idiote beslissingen. Ik had dus op basis van hun onkunde wel verwacht dat daar een d/t uit zou volgen. Bleek niet het geval.

0634


Gerard

Banaan vd race... Mmmmm even denken....de pitcrew van RED BULL, die bijna iemand vermoordde

0634

Tja, mensen werk, kan gebeuren hoor. Ben het ook wel met Lauda eens (primeur!) dat de heisa nu wel wat overdreven wordt zeg. Voor het eerst in jaren is een eigenwijs wiel op avontuur gegaan en hoppa, iedereen moet met een helm ronddartelen in de pits. Vervelend hoor, zo'n sleutelbeen, maar zo erg is het ook allemaal niet...

Gerard

Ik kaan me anders herinneren dat Rosberg het (vorig jaar???) Ook al overkwam, en een teamlid van Williams geraaakt werd.. rosbergs commentaar was toen. "ik maak me meer zorgen om de band dan om die grote beerl)..iedereen een helm howft niet,ALS iedereen gewoon fff zn werk goed doet

Sabai

Dit ging er volgens Red bull fout bij de pitstop.


CitaatHet meest bizarre incident van de Grand Prix van Duitsland was het losgeslagen wiel van Mark Webber na zijn pitstop. Het Red Bull F1 Team stuurde de Australier weg toen zijn achterwiel nog niet vast zat, dat daardoor een eigen leven begon te rijden. Een ongelukkige cameraman werd vol geraakt, waarna hij met diverse botbreuken afgevoerd moest worden. Red Bull-consultant Dr. Helmut Marko legt uit wat er verkeerd ging.


"We hebben per wheelgun een knop. Wanneer daar op gedrukt wordt, geeft dat een signaal dat de auto weg kan rijden", legde Marko uit tegenover Servus TV. "Doordat het wiel niet goed zat, probeerde de mecanicien meer kracht te zetten. Daarbij verdraaide hij de wheelgun enigszins, waarbij per ongeluk de betreffende knop werd geraakt. Daardoor kwam het signaal en ging het licht voor Webber op groen."

"In het vervolg van de race hebben we voor veiligheid gekozen. We zeiden: 'Liever een seconde langzamer dan het risico op herhaling lopen'. Desondanks hadden we nog steeds de snelste pitstoptijden."
MEER

Super Seb

Ondanks de blunder bij RBR toch voor Massa gekozen. Na een sterke opmars de laatste races aardig wat bolides aan puin gereden en ook nu weer een volkomen onnodige fout. Dit zie je rookies doen, niet iemand met zijn ervaring. Eigenhandig je carrière om zeep helpen.......zonde!
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Super Seb op 11 juli 2013 - 07:54:22
Ondanks de blunder bij RBR toch voor Massa gekozen. Na een sterke opmars de laatste races aardig wat bolides aan puin gereden en ook nu weer een volkomen onnodige fout. Dit zie je rookies doen, niet iemand met zijn ervaring. Eigenhandig je carrière om zeep helpen.......zonde!
Nou, Ferrari is er soms iets te rap bij om in de media te roepen dat het de fout van Massa zelf was...zie ook de incidenten in Monaco. Twee keer een identieke crash, maar de tweede lag opeens wel aan de auto? ???


En we zagen toch een Ferrari met geblokkeerde achterwielen van de baan schuiven...Vandaar dat ik Massa een DNF gaf met bakproblemen. Maar goed, Massa zei zelf dat het zijn fout was...Heb het idee dat Massa na zijn loopbaan bij Ferrari een "Barrichello" gaat doen. :-X

0634

Zeggen dat ie eigenlijk wereldkampioen had moeten worden als ze Alonso niet voor hadden getrokken? Zou wel lachuh zijn.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2013 - 06:32:59
Zeggen dat ie eigenlijk wereldkampioen had moeten worden als ze Alonso niet voor hadden getrokken? Zou wel lachuh zijn.
"Gebarrichellooed" als het ware... :P