Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Matthijs

Helmut Marko lijkt mij een hele nare vent, maar daardoor kan hij nog steeds wel heel waardevol zijn voor de F1? Flavio Briatore lijkt mij ook een hele vervelende kerel maar heeft ook zijn sporen verdiend.
Ook vind ik Marko een enorme clown in de media die ik nooit serieus neemt, maar wie zegt dat hier geen bewuste strategie achter zit? Hetzelfde gevoel heb ik bij Bernie als hij weer iets achterlijks zegt (terwijl ik zeker weet dat Bernie helemaal niet achterlijk is).

Franky R.

CitaatIs het opleidingscentrum van McLaren zoveel anders of beter? Stroomt daar zoveel meer van door de F1 in? Ik weet wel zeker van niet namelijk. Denk jij nou echt dat een Mateschitz al zo verschrikkelijk lang met Marko werkt terwijl het een pannenkoek is? Ik denk namelijk van niet. Ik weet het zelfs wel zeker. Helmut Marko heeft meer verstand van de racerij dan wij met zijn allen hier bij elkaar. Sympathiek of niet sympathiek.


Zeg je nu dat RBR succesvoller is dat McLaren? Hmm, Hamilton? Goed te vergelijken met Vettel bij RBR. Dat Red Bull met een Ricciardo, Vergne en Alguersuari kan/kon showen, is puur te danken aan de aanschaf van Toro Roso.


En ik vind Helmut Marko idd. niet zo bijzonder. Die man moeit zich eigenlijk alleen maar met Vettel. Zelfs al moet hij daarvoor Webber afbekken. Nee, dan val je door de mand IMHO...

0634

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 16:57:30
En ik vind Helmut Marko idd. niet zo bijzonder. Die man moeit zich eigenlijk alleen maar met Vettel. Zelfs al moet hij daarvoor Webber afbekken. Nee, dan val je door de mand IMHO...
Met alle respect, maar hoe weet jij dat dan? Hoe weten wij nou wat Helmut Marko zoal doet tijdens een werkweek? Helemaal niks volgens mij.

Wij weten alleen wat hij in de media roept en wij weten alleen hoe het resultaat van het opleidingscentrum is onder zijn leiding en dat is met Vettel, Klien, Algu, Buemi, Ricciardo etc best heel goed. En aangezien hij al vanaf 99 de leiding daar heeft, is dat voor een groot deel wél op zijn conto te schrijven. Ook bij de komst van Montoya was hij nauw betrokken, die reed voor zijn team. Toch ook niet mis. En ook van Carlos Sainz Jnr zijn hoge verwachtingen, heb ik begrepen. Lijkt mij al met al een prima jeugdopleiding en hij lijkt mij een man met een oog voor talent.

Nee, het lijkt mij ook geen sympathieke man, maar het lijkt mij alleszins wél een autoriteit op zijn vakgebied en een uiterst succesvol persoon.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2013 - 17:51:54
Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 16:57:30
En ik vind Helmut Marko idd. niet zo bijzonder. Die man moeit zich eigenlijk alleen maar met Vettel. Zelfs al moet hij daarvoor Webber afbekken. Nee, dan val je door de mand IMHO...
Met alle respect, maar hoe weet jij dat dan? Hoe weten wij nou wat Helmut Marko zoal doet tijdens een werkweek? Helemaal niks volgens mij.

Wij weten alleen wat hij in de media roept en wij weten alleen hoe het resultaat van het opleidingscentrum is onder zijn leiding en dat is met Vettel, Klien, Algu, Buemi, Ricciardo etc best heel goed. En aangezien hij al vanaf 99 de leiding daar heeft, is dat voor een groot deel wél op zijn conto te schrijven. Ook bij de komst van Montoya was hij nauw betrokken, die reed voor zijn team. Toch ook niet mis. En ook van Carlos Sainz Jnr zijn hoge verwachtingen, heb ik begrepen. Lijkt mij al met al een prima jeugdopleiding en hij lijkt mij een man met een oog voor talent.

Nee, het lijkt mij ook geen sympathieke man, maar het lijkt mij alleszins wél een autoriteit op zijn vakgebied en een uiterst succesvol persoon.


Sorry, hoor...maar wat heeft succesvol zijn [luxe hotels, zakenleven] te maken met een goede talentscout te zijn? Oog voor talent? Hij prefereerde ooit Bernoldi boven Räikkönen bij Sauber in 2001.


En dat hij niet sympathiek is, is daar aan toe...Maar dat hij zich al een 'zeer belangrijke man' binnen RBR profileert...Wat heeft de hoofdopleidingen met het tweede stoeltje van de Red Bull te maken? Niet toch? Zijn focus zou eigenlijk Toro Rosso, GP2 en WSR 3.5 moeten zijn.

Edwin90

Die Bernoldi was trouwens geen supertalent, maar ook alles behalve een pannekoek hoor. Hij maakte het Verstappen en Frentzen knap lastig, iets wat met de ervaring van Verstappen niet had mogen gebeuren.

Wings

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 16:57:30
En ik vind Helmut Marko idd. niet zo bijzonder. Die man moeit zich eigenlijk alleen maar met Vettel. Zelfs al moet hij daarvoor Webber afbekken. Nee, dan val je door de mand IMHO...

Door de mand van 'het halen van titels en momenteel het meest succesvolle team zijn' wil ik ook wel vallen. Beetje apart om Marko weg te zetten als iemand die geen succes heeft. Of zijn werkwijze überhaupt te bekritiseren...

0634

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 18:07:31

Sorry, hoor...maar wat heeft succesvol zijn [luxe hotels, zakenleven] te maken met een goede talentscout te zijn? Oog voor talent? Hij prefereerde ooit Bernoldi boven Räikkönen bij Sauber in 2001.
Dus deugt ie niet? Kom op nou zeg? Waar gaat dit over. Die man heeft met zijn opleidingscentrum een hele reeks aan talenten de racerij ingebracht, van Montoya tot Vettel, van Alguersuari tot Ricciardo, maar omdat hij 12 jaar geleden Bernoldi eens te hoog inschatte kan hij er niets van? Kom op nou toch. Dat gaat toch nergens over.

CitaatEn dat hij niet sympathiek is, is daar aan toe...Maar dat hij zich al een 'zeer belangrijke man' binnen RBR profileert...Wat heeft de hoofdopleidingen met het tweede stoeltje van de Red Bull te maken? Niet toch? Zijn focus zou eigenlijk Toro Rosso, GP2 en WSR 3.5 moeten zijn
Dus hij mag wel wat zeggen over STR maar niet over RBR volgens jou? STR heeft ook gewoon een dagelijkse leiding met Franz Tost aan het hoofd. Als hij over RBR niets te zeggen heeft, heeft hij ook niks over STR te zeggen.

Maar hij is adviseur van RBR. En hoofd opleidingen, al sinds jaar en dag. En zolang Mateschitz en Horner vinden dat hij zich dient te bemoeien met Red Bull, dan mag hij dat doen. Bovendien heeft hij als hoofd opleidingen natuurlijk alles te maken met het tweede stoeltje van Red Bull. Hij kent die jongens als zijn broekzak. Hij is dé man bij uitstek om te bepalen of ze de potentie hebben en of ze er klaar voor zijn, dat geldt voor RBR als ook voor STR.

Marko is een zeer intelligente man, die zich in veel (leidinggevende) functies binnen en buiten de racerij heeft bewezen, en zeker ook binnen de organisatie van Red Bull en alles daaromheen. Dat is echt geen man wiens functie jij of ik, zoals jij claimt, zomaar even beter zullen invullen.

Franky R.

CitaatMaar hij is adviseur van RBR. En hoofd opleidingen, al sinds jaar en dag. En zolang Mateschitz en Horner vinden dat hij zich dient te bemoeien met Red Bull, dan mag hij dat doen. Bovendien heeft hij als hoofd opleidingen natuurlijk alles te maken met het tweede stoeltje van Red Bull. Hij kent die jongens als zijn broekzak. Hij is dé man bij uitstek om te bepalen of ze de potentie hebben en of ze er klaar voor zijn, dat geldt voor RBR als ook voor STR.


Wel dé man die eventjes tegen Alguersuari zei dat die een race met een STR moest winnen. Dat soort dingen zeg je überhaupt toch niet? Juist door dat soort zaken heb ik moeite om Marko als een serieuze talentscout te zien. Mss. dat mijn beeld daardoor flink is vertroebeld.


En Inderdaad...wat moet die man bij RBR? Vettel is al een bewezen topper...

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 21:22:06
Wel dé man die eventjes tegen Alguersuari zei dat die een race met een STR moest winnen.
Heb je daar een bron van, want dit kan ik me niet herinneren. Wel dat hij gezegd heeft dat Alguersuari en Buemi 'geen winnaars' zijn (http://en.espnf1.com/tororosso/motorsport/story/67556.html) maar dat is helemaal niet zo'n gekke uitspraak.


NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fabian

Leuk verhaal hoor. Ricciardo die niet in een Red Bull past...

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 29 augustus 2013 - 08:30:27
Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 21:22:06
Wel dé man die eventjes tegen Alguersuari zei dat die een race met een STR moest winnen.
Heb je daar een bron van, want dit kan ik me niet herinneren. Wel dat hij gezegd heeft dat Alguersuari en Buemi 'geen winnaars' zijn (http://en.espnf1.com/tororosso/motorsport/story/67556.html) maar dat is helemaal niet zo'n gekke uitspraak.


http://www.gppits.net/magazine/de_jacht_op_de_nieuwe_superster/


Het bron toen, was een interview van Jaime met Marca, dacht ik. Jamie zei er wel bij of hij niet wist of Marok nog serieus was of niet. Maar tot op heden weet Alguersuari dat niet... :P

Gerard

Dus toch... Ricciardo... Door meerdere sites bevestigd

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna