Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2013 - 23:00:00
Citaat van: NielsD op 26 augustus 2013 - 22:55:28
Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2013 - 18:44:36
http://www.gppits.net/nieuws/video_betreffende_interview_webber/

Hahaha. Inmiddels wereldberoemd om zijn 'gastcolumn'.  ;D
;) ;) ;)
Maar dat klopt toch ook? Immers heeft niemand minder dan Olav Mol je geretweet... 8)

Dat is waar. ;-) Wereldberoemd en nog maar 204 berichten hier hebben, dan doe ik toch iets goed!  8)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Vergeet niet: de Pits en diens leden zijn beroemd bij NLse F1-reporters. Dat is inmiddels wel duidelijk :)!

Maikel0230

Het is goed dat we nu echt wel uitsluitsel hebben want als MW het zelf al aangeeft dan moet het wel waar zijn. Ik zie in ieder geval een goede toekomst voor Daniel Ricciardo in het verschiet moest Vettel ooit eens verkassen naar Ferrari bijvoorbeeld.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2013 - 18:43:14
Citaat van: Arthur op 26 augustus 2013 - 18:37:59
Vettel zou tactvol gezegd hebben dat Raikkonen welkom is. Natuurlijk is hij blij dat het niet zo is [of zou zijn]. En Horner roept wel dat er nog geen beslissing genomen is maar naar zeggen zou Marko de touwtjes in handen hebben. Natuurlijk is Vettel het lievelingetje van Marko en zal Vettel wel veel gelobbyd hebben dat Raikkonen niet komt maar Riccardio. En doet Marko niet het opleidingsprogramma voor de jonge talenten.... Tja, wie bepaalt het nu daadwerkelijk?


Antwoord....: Mateschitz!
;D ;D ;D

Ik kon maar niet op zijn naam komen.... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 augustus 2013 - 19:14:59
Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2013 - 18:43:14
Citaat van: Arthur op 26 augustus 2013 - 18:37:59
Vettel zou tactvol gezegd hebben dat Raikkonen welkom is. Natuurlijk is hij blij dat het niet zo is [of zou zijn]. En Horner roept wel dat er nog geen beslissing genomen is maar naar zeggen zou Marko de touwtjes in handen hebben. Natuurlijk is Vettel het lievelingetje van Marko en zal Vettel wel veel gelobbyd hebben dat Raikkonen niet komt maar Riccardio. En doet Marko niet het opleidingsprogramma voor de jonge talenten.... Tja, wie bepaalt het nu daadwerkelijk?


Antwoord....: Mateschitz!
;D ;D ;D
Dat vraag ik mij dus af. Volgens mij is Mateschitz daar namelijk veel te slim voor.

Die man die snapt dat hij een geweldig zakenman is, een op en top genie, maar geen autoriteit op het gebied van F1. Daarom heeft hij vaklui om zich heen verzameld - Horner, Newey, Marko, Tozt - en die mogen de grote beslissingen nemen.

Dat zal allemaal wel zo zijn maar als het uiteindelijk op de centen aankomt [en of Mateschitz anders wenst] is Mateschitz wel degene die de eindbeslissing neemt en de klap er op geeft. Wat Raikkonen betreft beslist hij uiteindelijk dus of hij de bak geld richting Raikkonen wil overmaken [salariseis]. En wat Webber betreft... wens van de gedachten...., landgenoot etc?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 27 augustus 2013 - 00:02:47

Dat zal allemaal wel zo zijn maar als het uiteindelijk op de centen aankomt [en of Mateschitz anders wenst] is Mateschitz wel degene die de eindbeslissing neemt en de klap er op geeft. Wat Raikkonen betreft beslist hij uiteindelijk dus of hij de bak geld richting Raikkonen wil overmaken [salariseis].
Nogmaals: dat denk ik niet. Het beschikbare budget is bekend bij Horner, Marko en de rest. Zij zullen het team moeten inrichten met dat budget zoals zij denken dat juist is. Mateschitz is bepaalt ook niet de opstelling van Red Bull Salzburg of Red Bull New York en hij bepaalt ook niet welke artiesten er allemaal voor het Red Bull-label een plaatje uit mogen brengen.

Hij bepaalt het budget uiteindelijk en hij stelt de kopstukken van ál die Red Bull ondernemingen aan. Er zal best met hem overlegd worden, maar met de gang van zaken binnen het raceteam houdt hij zich gerust niet intensief bezig. Moet ie ook niet doen, want Horner en Marko en Newey hebben daar allemaal veel meer verstand van.

Franky R.

@Jeroen,


Allemaal?


Ik vind nog steeds dat Helmut Marko niet in het rijtje met 'vaklui' of 'deskundigen' behoort. Die man heeft zijn baantje te danken, doordat hij jarenlang de kont van Mateschitz heeft gelikt c.q. gekust... ::)


Ik durf KEI-hard te beweren dat jij of ik zijn baan BETER uitvoeren, dan die hele Marko met z'n 10 Formule 1-races [zonder punten te pakken]...


Frijns zei niet voor niets dat Marko jong talent als honden behandeld. Met name Helmut is niet in staat om over zijn ego heen te stappen. Zo is Jaime genaaid, omdat die het waagde om tegen die clown in te gaan. Dat is toch te gek voor woorden?


Nee, Marko gaat maar achter de geraniums zitten. Een echte talentscout heeft geen ego. Zo zou ik Frijns opnieuw willen spreken, nu Sauber hem dreigt te laten vallen.


Horner heeft zijn zakeninstinct kunnen slijpen in de F3000/GP2.


Newey staat boven deze discussiepunt, IMHO.

0634

Citaat van: Franky R. op 27 augustus 2013 - 17:03:47
@Jeroen,


Allemaal?


Ik vind nog steeds dat Helmut Marko niet in het rijtje met 'vaklui' of 'deskundigen' behoort. Die man heeft zijn baantje te danken, doordat hij jarenlang de kont van Mateschitz heeft gelikt c.q. gekust... ::)
Hoezo? Hoe weet je dat dan? Ik heb geen idee.

CitaatIk durf KEI-hard te beweren dat jij of ik zijn baan BETER uitvoeren, dan die hele Marko met z'n 10 Formule 1-races [zonder punten te pakken]...
Ik durf keihard te beweren van niet. Ten eerste werd zijn loopbaan radicaal afgebroken na een crash waarbij hij blind werd aan één oog, dus wie weet wat hij anders nog had bereikt. Bovendien; jij hebt het over Horner, maar die reed nul races in de F1 hoor.

Ten tweede is Marko een zeer succesvol mens in alles wat hij doet. Doctor in de rechten, eigenaar van twee luxe hotels. Heeft F2 en F3000 teams gerund en runt nu al jaren het RBR jeugdteam dat toch maar mooi even Vettel heeft gebracht en nog heel wat andere coureurs die later succesvol werden. Montoya bijvoorbeeld.

Dat de man soms rare fratsen heeft in de media, ben ik met je eens, maar het is wel iemand die zijn sporen heeft verdiend in de sport en jij en ik zouden het echt niet zomaar even beter doen. Als dat zo was, had Mateschtiz hem allang weggestuurd.

Citaat]Frijns zei niet voor niets dat Marko jong talent als honden behandeld.
Dus is het waar? Doet het ertoe wat Frijns zegt?

Los daarvan: de hele Ajax-jeugdopleiding is ook bikkelhard. Daar moet je ook tegenkunnen. Alleen potentiele toppers kunnen daarmee omgaan. Anders ben je niet hard genoeg. Mentale weerbaarheid.



Jehoentelaar

Verschil is dat spelers die in de jeugd van Ajax het niet redden, nog een hele waslijst andere clubs hebben waar ze naartoe zouden kunnen. Als Red Bull je uit hun programma knikkert ben je in een keer klaar met je F1-ambities, want je zit van het ene op het andere moment zonder sponsorgeld (dénk ik, ik had eens begrepen dat ze bij RB niet houden van sponsoring van elders, maar pin me er niet op vast).

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2013 - 22:50:43
Verschil is dat spelers die in de jeugd van Ajax het niet redden, nog een hele waslijst andere clubs hebben waar ze naartoe zouden kunnen. Als Red Bull je uit hun programma knikkert ben je in een keer klaar met je F1-ambities, want je zit van het ene op het andere moment zonder sponsorgeld (dénk ik, ik had eens begrepen dat ze bij RB niet houden van sponsoring van elders, maar pin me er niet op vast).
Dat is ook niet helemaal waar. Er zijn genoeg andere autosportklassen waar je met een gedegen Red Bull opleiding vast wel terecht kan.

Jehoentelaar

Verschilt per niveau op de ladder. Lager op de ladder is goedkoper, maar daar heb je zoveel medecoureurs dat het lastig (niet onmogelijk) is om de boel te financieren; de concurrentie is enorm. Hogerop wordt het duurder en kun je wel bekend zijn en leuk racen, maar zie op korte termijn maar iemand te vinden die jouw GP3, GP2 of FR3.5-plekje financiert. Nog los van het probleem dat jouw oude plek allang is overgenomen door een nieuwe telg, en het maar afwachten is bij wat voor team je terechtkomt. Als je al wat vindt, want met 26 auto's per klasse zit het sneller vol dan je soms denkt.

Maar los daarvan, hoe ver gaat die hele Red Bull opleiding eigenlijk? Ze financieren het hele verhaal en zetten je in een auto van een topteam, maar dan? Af en toe mag er een test worden gedaan, maar dat geldt niet voor de allerjongste coureurs van het gezelschap. Serieuze vraag, ik heb daar geen beeld van.

0634

Geen idee eigenlijk. Mijn verhaal hierboven ging meer over het functioneren van Helmut Marko als persoon, niet zozeer over de opleidingsstructuur. Daar weet ik het fijne niet van.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2013 - 23:02:29
Geen idee eigenlijk. Mijn verhaal hierboven ging meer over het functioneren van Helmut Marko als persoon, niet zozeer over de opleidingsstructuur. Daar weet ik het fijne niet van.


Mss. zal ik er onderzoek naar doen, uiteraard in het kader van een artikel... ;)


CitaatTen tweede is Marko een zeer succesvol mens in alles wat hij doet. Doctor in de rechten, eigenaar van twee luxe hotels. Heeft F2 en F3000 teams gerund en runt nu al jaren het RBR jeugdteam dat toch maar mooi even Vettel heeft gebracht en nog heel wat andere coureurs die later succesvol werden. Montoya bijvoorbeeld.


Marko zal best succesvol zijn in zijn leven, maar ik zie de connotatie tussen het runnen van een luxe-hotel en een talentprogramma niet?
Bovendien maak je dezelfde denkfout als velen...Het was BMW dat Vettel bracht in 2007, GP Amerika. Marko schrokt toen wakker en plaatste Vettel meteen in een STR... ;)


En natuurlijk zijn er succesverhaaltjes, maar de groep gedupeerde coureurs is een stuk groter. Met Jaime Alguersuari als grootste slachtoffer IMHO. En hoe realistisch is het, om elke talent te meten c.q. vergelijken met Vettel?


En nogmaals, Marko mag dan wel zo 'succesvol' zijn, als talentscout moet je over je eigen ego c.q. schaduw kunnen stappen. M.a.w.; Dr. Helmut Marko vindt zichzelf wel erg belangrijk.


CitaatDus is het waar? Doet het ertoe wat Frijns zegt?


Frijns lijkt mij behoorlijk 'straight forward' en ik had het al in mijn artikel geschreven, dat Frijns niet de enige is [oa. Ammermuller. Of je moet het normaal vinden, dat je een coureur die gewond raakt in de steek laat].



0634

#388
Allemaal rijders met frustraties... ja, die roepen wel eens wat inderdaad. Misschien hebben ze gelijk, misschien niet. Maar dat is de discussie toch ook niet?

Ik zeg nergens dat Marko een warme, sympathieke vent is. Ik betwist dat jij en ik zijn functie beter zouden kunnen vervullen dan hij. Sorry, maar dat gaat nergens over.

Je doet net of dit één of andere pipo is - zeker ook door te zeggen dat hij maar 10 GP's reed - maar dit is echt een man die zich zowel als coureur, als zakenman, als jurist, als teameigenaar, als hoofd van de opleiding heeft bewezen. In heel veel verschillende functies dus, binnen en buiten de racerij.

Is het opleidingscentrum van McLaren zoveel anders of beter? Stroomt daar zoveel meer van door de F1 in? Ik weet wel zeker van niet namelijk. Denk jij nou echt dat een Mateschitz al zo verschrikkelijk lang met Marko werkt terwijl het een pannenkoek is? Ik denk namelijk van niet. Ik weet het zelfs wel zeker. Helmut Marko heeft meer verstand van de racerij dan wij met zijn allen hier bij elkaar. Sympathiek of niet sympathiek.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2013 - 01:30:54
Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2013 - 23:02:29
Geen idee eigenlijk. Mijn verhaal hierboven ging meer over het functioneren van Helmut Marko als persoon, niet zozeer over de opleidingsstructuur. Daar weet ik het fijne niet van.


Mss. zal ik er onderzoek naar doen, uiteraard in het kader van een artikel... ;)
Lijkt mij zeker interessant!