Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: robbert op 22 augustus 2013 - 23:17:48
en nu begint button ook al over een transfer. Nu begint het echt overdreven te worden. Straks komt d'ambrosio ook nog naar buiten om bij ferrari te rijden ;D
T schijnt dat Button best bij McLaren wil blijven, maar liever voor één jaar en het team wil voor drie jaar. Maar goed, volgens mij hebben beiden niet echt heel veel andere keuzes. Of McLaren moet Kimi willen halen natuurlijk en Button moet Ferrari ambieren. Kan.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2013 - 20:00:12
Citaat van: robbert op 22 augustus 2013 - 23:17:48
en nu begint button ook al over een transfer. Nu begint het echt overdreven te worden. Straks komt d'ambrosio ook nog naar buiten om bij ferrari te rijden ;D
T schijnt dat Button best bij McLaren wil blijven, maar liever voor één jaar en het team wil voor drie jaar. Maar goed, volgens mij hebben beiden niet echt heel veel andere keuzes. Of McLaren moet Kimi willen halen natuurlijk en Button moet Ferrari ambieren. Kan.

Denk eerder dat Button dan richting Lotus gaat en zeker niet naar het F-team ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

En ik denk dat ie gewoon bij McLaren blijft.

Zij willen 3 jaar, hij 1. Dus tekenen voor 2.

Jozef

Ja of voor een miljoentje minder. Ze gaan echt niet plots uit elkaar omdat ze het niet eens kunnen worden over het contract, daarvoor hebben ze elkaar te hard nodig (McLaren komt anders echt niet aan een topcoureur en Button niet aan een topteam).

Kootje

Citaat van: Jozef op 23 augustus 2013 - 22:59:22
daarvoor hebben ze elkaar te hard nodig (McLaren komt anders echt niet aan een topcoureur en Button niet aan een topteam).

:o


enige beschikbare topper is Kimi, en die wil best weer voor McLaren uitkomen hoor
zolang ze maar betalen en hem 'n winnende auto geven
dat ze die dit jaar niet hebben zegt niets over volgend jaar natuurlijk
want als er één team is dat altijd retesterk terugkeert uit 'n dip dan is dat McLaren wel

andersom denk ik dat teams als RBR, Lotus en Ferrari graag Button in zouden lijven
hij heeft bakken ervaring, is 'n meester in bandenmanagement en gentleman genoeg om z'n teamgenoot niet in de weg te gaan zitten
tenminste .... als die teamgenoot Alonso, Kimi of Seb heet
geef Jenson 'n snelle auto en hij wint gegarandeerde races voor je

Wings

Citaat van: Kootje op 24 augustus 2013 - 08:38:33
enige beschikbare topper is Kimi, en die wil best weer voor McLaren uitkomen hoor

Kun je mij een link aanreiken waarin Kimi dit beweert? Ik geloof namelijk niet dat McLaren op korte termijn weer kampioenwaardig is. Bovendien staat er een nieuw tijdperk voor de deur en switcht McLaren van motorpartner. Ik geloof niet dat McLaren binnen nu en een vingerknip weer kampioen wordt. Bovendien is het eerder al geen succesvol recept gebleken en had men na zijn vertrek geen kritiek op Kimi dat het geen man is die bijdraagt aan ontwikkelen en een auto beter maakt? En dat is juist wat McLaren nu nodig heeft. Ik geloof er dus ook geen bult van. Bovendien kan hij ook daar niet de auto en het team naar zijn hand zetten.

Volgens mij roep ik al sinds Webber zijn vertrek aan heeft gekondigd en Kimi als opvolger wordt aangewezen dat hij moet blijven zitten waar hij zit. Ik denk dat áls hij ergens kampioen kan worden, op korte termijn, het bij Lotus is. 

Kootje

#351
Een link? hoezo? Ik zeg toch nergens dat Kimi dit gezegd zou hebben, of wel soms? Maaruh, 1+1 is nog steeds 2, of niet soms?


1-Kimi heeft vaak genoeg over Lotus gezegd dat hij best wil blijven, mits ze hem 'n winnende auto geven. Daaruit kun je opmaken dat 'n winnende auto belangrijker voor hem is dan het team an sich.

+

1-McLaren heeft door de jaren heen eigenlijk altijd winnende, zelfs kampioenswaardige auto's gebouwd. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze dit in de nabije toekomst niet ook gaan doen.

=

2-Kimi wil dus best weer voor McLaren rijden.

Wings

Oh, je denkt dat Kimi weer voor McLaren wilt rijden. Dat is andere taal. Overigens denk ik het niet. Om de simpele reden dat Kimi kampioen wilt worden. En dat wordt je niet bij McLaren op korte termijn. Althans, daar ziet het nu niet naar uit. En Kimi heeft nu de leeftijd (en status) bereikt om bij een team in te stappen die klaar is voor een kampioenschap. Bij Lotus zit hij niet per definitie slechter dan bij Ferrari of McLaren. Daarom denk ik niet dat Kimi nu gaat rijden bij teams die jaren lang worstelen om die laatste stap te maken en juist afzakken.

robbert

Citaat van: Wings op 24 augustus 2013 - 13:25:54
Oh, je denkt dat Kimi weer voor McLaren wilt rijden. Dat is andere taal. Overigens denk ik het niet. Om de simpele reden dat Kimi kampioen wilt worden. En dat wordt je niet bij McLaren op korte termijn. Althans, daar ziet het nu niet naar uit. En Kimi heeft nu de leeftijd (en status) bereikt om bij een team in te stappen die klaar is voor een kampioenschap. Bij Lotus zit hij niet per definitie slechter dan bij Ferrari of McLaren. Daarom denk ik niet dat Kimi nu gaat rijden bij teams die jaren lang worstelen om die laatste stap te maken en juist afzakken.

inderdaad, zoals hij bij ferrari ook geen kampioen kan worden bij ferrari op korte termijn

NielsD

Citaat van: Wings op 24 augustus 2013 - 13:25:54
Oh, je denkt dat Kimi weer voor McLaren wilt rijden. Dat is andere taal. Overigens denk ik het niet. Om de simpele reden dat Kimi kampioen wilt worden. En dat wordt je niet bij McLaren op korte termijn. Althans, daar ziet het nu niet naar uit.

Geen enkele team biedt op dit moment zekerheid voor volgend jaar. Reden; alles is heel anders dan dit jaar. McLaren kan bijvoorbeeld in één keer weer heel goed zijn, terwijl Red Bull het verkloot.

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Op de kortste termijn wordt alleen Vettel kampioen, volgend jaar kan je zo tien namen noemen die net op de juiste plek zitten voor de grote wijzigingen.

Jozef

Citaat van: Wings op 24 augustus 2013 - 13:25:54Oh, je denkt dat Kimi weer voor McLaren wilt rijden. Dat is andere taal. Overigens denk ik het niet. Om de simpele reden dat Kimi kampioen wilt worden. En dat wordt je niet bij McLaren op korte termijn. Althans, daar ziet het nu niet naar uit. En Kimi heeft nu de leeftijd (en status) bereikt om bij een team in te stappen die klaar is voor een kampioenschap. Bij Lotus zit hij niet per definitie slechter dan bij Ferrari of McLaren. Daarom denk ik niet dat Kimi nu gaat rijden bij teams die jaren lang worstelen om die laatste stap te maken en juist afzakken.

Daar ben ik het ten zeerste mee oneens. Dat Lotus loonachterstand heeft bij Kimi is een teken aan de wand dat de financiële middelen in andere belangrijke aspecten misschien ook suboptimaal zullen zijn. Dus ik hou mijn hart vast over hoe het momenteel staat met de ontwikkeling van de auto van volgend jaar. Bovendien heeft Kimi de laatste jaren wel laten verstaan dat hij geld belangrijk vindt, dus als hij niet betaald wordt dan denk ik ook niet dat hij wil blijven.

Voor McLaren zou het natuurlijk fantastisch zijn dat hij zou komen. Dat dit vroeger geen succesverhaal is geweest is onzin, zowel in 2003 als 2005 is Kimi érg dicht bij de wereldtitel geweest (ik slaap er nog steeds slecht van :P). De line-up Räikkönen-Button zou zeer sterk zijn. Maar het gaat niet gebeuren lijkt me.

0634

Citaat van: Wings op 24 augustus 2013 - 09:16:49
Citaat van: Kootje op 24 augustus 2013 - 08:38:33
enige beschikbare topper is Kimi, en die wil best weer voor McLaren uitkomen hoor

Kun je mij een link aanreiken waarin Kimi dit beweert? Ik geloof namelijk niet dat McLaren op korte termijn weer kampioenwaardig is. Bovendien staat er een nieuw tijdperk voor de deur en switcht McLaren van motorpartner. Ik geloof niet dat McLaren binnen nu en een vingerknip weer kampioen wordt. Bovendien is het eerder al geen succesvol recept gebleken en had men na zijn vertrek geen kritiek op Kimi dat het geen man is die bijdraagt aan ontwikkelen en een auto beter maakt? En dat is juist wat McLaren nu nodig heeft. Ik geloof er dus ook geen bult van. Bovendien kan hij ook daar niet de auto en het team naar zijn hand zetten.

Volgens mij roep ik al sinds Webber zijn vertrek aan heeft gekondigd en Kimi als opvolger wordt aangewezen dat hij moet blijven zitten waar hij zit. Ik denk dat áls hij ergens kampioen kan worden, op korte termijn, het bij Lotus is.
Met 140 mln euro schuld, een complete F1-makeover in 2014 voor de boeg en hun topontwerper die naar Ferrari is gegaan? Ik waag het te betwijfelen. Sterker nog, ik zie McLaren way eerder kampioen worden dan Lotus. Als die het dit jaar niet doen, vrees ik het ergst voor ze.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2013 - 17:26:37

Met 140 mln euro schuld, een complete F1-makeover in 2014 voor de boeg en hun topontwerper die naar Ferrari is gegaan? Ik waag het te betwijfelen. Sterker nog, ik zie McLaren way eerder kampioen worden dan Lotus. Als die het dit jaar niet doen, vrees ik het ergst voor ze.


140? Is er 20 miljoen aan schuld erbij gekomen? ;D
;)

Kootje

Dan is waarschijnlijk Kimi's salaris betaald.  ;D