Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Fabian

Vergne lijkt definitief geen kandidaat meer.

Franky R.


0634


Fabian

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2013 - 18:04:36
http://www.gppits.net/nieuws/het_gaat_tussen_raeikkonen_en_ricciardo/


Daar lijkt het op, Fabian!
Mijn contacten bij Red Bull hadden weer eens gelijk!  ;)

Citaat van: Jeroen op 18 juli 2013 - 18:33:52
Zal Kimi wel worden. Helaas...
Ik hoop t toch nie. Dan kunnen ze meteen stoppen met Toro Rosso.

Edwin90

Ik kan met beide leven. Ben benieuwd hoe Kimi zich gedraagt t.o.v Vettel.

Maar gun het Ricciardo ook, heeft zich in mijn ogen prima laten zien. Vanaf de HRT tijd al.

0634

Wat Fabian zegt. Als ze niet voor Ricciardo gaan, snap ik er niet veel meer van. Dan pomp je miljoenen in STR om talenten die laatste stap te laten maken en als er eentje is die het dan heel erg goed doet dan zet je hem niet in. Dan vraag ik me af wat je nog meer verwacht van een talent.

Maikel0230

Het zet natuurlijk ook vragen bij Helmut Marko, als RB nog niet eens een opvolger kiest uit zijn mesthoop van mogenlijke coureurs. Het nut van Toro Rosso word dan eigenlijk gereduceerd tot nul.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Fabian op 18 juli 2013 - 19:13:03
Ik hoop t toch nie. Dan kunnen ze meteen stoppen met Toro Rosso.

Exactly. Niet alleen STR maar het hele Young Drivers Programma mag dan overboord.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/ricciardo-dicht-zichzelf-weinig-kans-toe-voor-red-bull-racing

Kootje

tenzij het doel van het Young Drivers Program bestaat uit het klaarstomen van talent voor de Formule 1 an sich, en in mindere mate voor het team van Red Bull zelf
maw: wij brengen je naar de F1 in de vorm van n zitje bij STR, de rest moet je zelf doen



let wel: ik zeg niet dat dit ook zo is, slechts dat het nu zo zou kunnen zijn
want hoewel dit niet de originele doelstelling was bij oprichting van STR, kan ik mij goed voorstellen dat deze doelstelling veranderd is na het "mislukken" van coureurs als Bourdais, Buemi en Alguersuari


Kootje

Het wordt toch tijd dat je "onze" artikelen gaat lezen Gerard. Franky meldde dit gisteren al op de pits. ;)

http://www.gppits.net/nieuws/het_gaat_tussen_raeikkonen_en_ricciardo/


Maar idd, wat je zegt in de lijn der verwachting. Van de twee STR rijders is Ricciardo tot op heden veruit de beste gebleken.

Gerard

Als de artikelen ook via twitter gepost worden zie ik ze sneller kootje :) maaruuh... Sorry.. ;-)

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 19 juli 2013 - 08:34:09
tenzij het doel van het Young Drivers Program bestaat uit het klaarstomen van talent voor de Formule 1 an sich, en in mindere mate voor het team van Red Bull zelf
maw: wij brengen je naar de F1 in de vorm van n zitje bij STR, de rest moet je zelf doen



let wel: ik zeg niet dat dit ook zo is, slechts dat het nu zo zou kunnen zijn
want hoewel dit niet de originele doelstelling was bij oprichting van STR, kan ik mij goed voorstellen dat deze doelstelling veranderd is na het "mislukken" van coureurs als Bourdais, Buemi en Alguersuari
Bourdais komt met zijn vier CCWS-titels niet echt uit een young driver programme. Buemi en Alguersuari waren inderdaad geen hoogvliegers, maar niet elk RB-talent haalt het niveau van Vettel. Ik geloof ook niet dat Red Bull met die gedachte aan hun opleidingsprogramma is begonnen, aangezien ze zonder pardon coureurs zo uit hun programma kieperen. Het is een autosportfabriek waarin hun telgen de beste zitjes van de juniorklassen krijgen, en wie even niet presteert kan vertrekken.

Kootje

Citaat van: Gerard op 19 juli 2013 - 13:43:38
Als de artikelen ook via twitter gepost worden zie ik ze sneller kootje :) maaruuh... Sorry.. ;-)


daar wordt (geloof ik) aan gewerkt

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 19 juli 2013 - 13:57:32
Bourdais komt met zijn vier CCWS-titels niet echt uit een young driver programme.

Klopt, maar die werd wel binnengehaald om samen met Vettel de overstap naar Red Bull te maken.


CitaatBuemi en Alguersuari waren inderdaad geen hoogvliegers, maar niet elk RB-talent haalt het niveau van Vettel.

Dat zeker niet, maar dat werd denk ik ook niet verwacht. Echter haalde zij net als Bourdais blijkbaar ook niet het nivo van Webber. Ik denk dat dat juist de richtlijn is die ze hanteren. Als ze Vettel als richtlijn hebben, dan kunnen ze idd net zo goed stoppen.


CitaatIk geloof ook niet dat Red Bull met die gedachte aan hun opleidingsprogramma is begonnen, aangezien ze zonder pardon coureurs zo uit hun programma kieperen. Het is een autosportfabriek waarin hun telgen de beste zitjes van de juniorklassen krijgen, en wie even niet presteert kan vertrekken.

Ik denk dat ze STR wel met die doelstelling begonnen zijn. Maar .... zolang hun talenten idd niet snel genoeg het nivo van Webber halen, zijn ze idd gewoonweg niet interessant meer. En dat is bij ieder team hetzelfde natuurlijk, alleen heeft Red Bull als enige 'n 2e F1 team ter beschikking. Maar ook de YDP's van McLaren, Ferrari, het voormalkige Renault etc. hebben zo de nodige coureurs afgedankt nadat de prestaties niet van het gewenste nivo waren.