Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 30 juni 2013 - 11:09:14
Iemand die niet gemotiveerd is tekent geen driejarige overeenkomst. ;)
Hé, ik ben het met je eens hoor, ik vind het een drogreden. En mocht het al zo zijn, zegt dat ook weer heel veel over Raikkonen. Hé doe eens je best... naah, geen zin...

Wings

Citaat van: Kootje op 30 juni 2013 - 12:01:23
Ik sta best open voor dialoog, maar niet voor 'n dialoog die al vaker gevoerd is. Daar schiet ik niks mee op. Jij zal waarschijnlijk geen nieuwe argumenten aan kunnen dragen, ik sowieso niet. Dus ... ::)

Wat ik niet snap is dat je wel deelneemt. Je mening geeft. En op het moment dat de discussie vorm gaat krijgen en jou gevraagd wordt om die mening toe te lichten wil je eruit stappen? Dan verzandt de discussie in een monoloog. Persoonlijk betreur ik dat. Maar goed, jouw feestje. Ik kan en wil je niet dwingen om in gesprek te gaan maar zal er de volgende keer wel rekening mee houden alvorens ik reageer. Dit zet geen zoden aan de dijk.

0634

Citaat van: Kootje op 30 juni 2013 - 11:42:15
Citaat van: Wings op 30 juni 2013 - 11:29:41
Moeilijk maken is niet hetgeen dat door mij wordt bestreden. Vettel verslaan en kampioen worden wel. Daar plaats ik vraagtekens bij. Maar dan heb ik je reactie verkeerd begrepen. Dacht écht dat je van mening was dat Kimi Seb kon verslaan. Mijn fout!

Nee hoor, ook dat denk ik. Ik denk echt dat dat best kan gebeuren. Ik zeg daarmee niet dat hij het wel even zal doen, maar ik sta er ook niet vreemd van te kijken als het 'm wel lukt. Ik denk namelijk dat die twee niets voor elkaar onder doen, dus ....

Maar goed, de discussie of Kimi al dan niet in één adem genoemd mag worden met Vettel en Alonso  hebben we ook al eerder gevoerd. Ook die ga ik nu niet nogmaals voeren. Feit is dat er maar één manier is om er achter te komen wie het gelijk aan z'n zijde heeft, en dat is beide coureurs voor meerdere jaren hetzelfde materiaal geven. Zolang dat niet gebeurd hebben we niets dan meningen en gevoel, en daarin verschillen wij nogal eens. ;)
De discussie over wie beter is, in welk tijdperk dan ook is eeuwigdurend zolang ze niet samen gereden hebben. Echter, we vergelijken ook Clark met Senna en Schumacher met Fangio, en ik denk dat die vergelijkingen een stuk lastiger zijn dan twee jongens van dezelfde lichting.

Anyway; ieder zijn mening. Ik vind Kimi, gelijk bijvoorbeeld Button, uitstekend, maar geen buitencategorie. Daar mag ieder anders over denken, maar we zullen er waarschijnlijk nooit uitkomen. Prost/Senna, Piquet/Mansell en Hamilton/Button reden ook meerdere jaren samen, maar echt overtuigende bewijs dat de ene beter was dan de ander is er niet. Maar toch, blijven leuke discussies. :)

Wings

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 12:09:58
Citaat van: Wings op 30 juni 2013 - 11:09:14
Iemand die niet gemotiveerd is tekent geen driejarige overeenkomst. ;)
Hé, ik ben het met je eens hoor, ik vind het een drogreden. En mocht het al zo zijn, zegt dat ook weer heel veel over Raikkonen. Hé doe eens je best... naah, geen zin...

Ik know, I know. ;) Mijn one-liner was dan ook een schot in de lucht.

Nyoxios

Ik zou het wel tof vinden, Kimi bij RBR. althans, ik weet niet helemaal zeker of Kimi wel bij RBR past. In mijn mening is RBR best wel strak qua regels enzovoort, terwijl Kimi veel vrijer is. Doet wat hij wil, wanneer hij het wil. En zoals Boullier al gezegt had: "Kimi heeft bij ons de vrijheid die hij wil." of iets in die richting.

en over het vergelijken van coureurs, blijft lastig te zeggen. IMO denk ik dat Kimi best wel Vettel kan verslaan. Niet dat hij het zo "eventjes" doet. Want hoewel ik dan wel voor Alonso ben, je bent haast blind als je niet ziet wat voor talent Vettel is. Hopelijk stapt hij bij Ferrari in, als shock van het jaar 2016 :)

Dus kort samengevat: Alonso, Vettel en Kimi zijn in mijn mening vrij gelijk aan elkaar. Hoewel Alonso toch mijn favoriet blijft.

"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Wings

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2013 - 12:13:34
Anyway; ieder zijn mening. Ik vind Kimi, gelijk bijvoorbeeld Button, uitstekend, maar geen buitencategorie. Daar mag ieder anders over denken, maar we zullen er waarschijnlijk nooit uitkomen. Prost/Senna, Piquet/Mansell en Hamilton/Button reden ook meerdere jaren samen, maar echt overtuigende bewijs dat de ene beter was dan de ander is er niet. Maar toch, blijven leuke discussies. :)

Absoluut. En alleen zo houden we dit forum draaiende. Verder plaats ik Kimi, net als jou, op gelijke hoogte met Button. En een fractie beter/sneller dan Mark Webber om terug te keren naar zijn eventuele komst bij Red Bull. Dus denk wel dat mocht hij Webber vervangen, hij dichterbij Vettel zit qua snelheid. En het voornamelijk in races beter zal doen. Vettel verslaan vind ik weer een uiterste. Zelfs als Alonso in zou stappen, iemand die ik hoger plaats, betwijfel ik of hij Vettel in eigen huis kan verslaan. Maar even los hiervan, vind ik Kimi niet passen bij Red Bull. Datzelfde had ik met Ferrari. Lotus voert een wat losser beleid wat hem staat als een maatpak. En zoals eerder gezegd, hij rijdt nu bij een team dat hij naar zijn hand kan zetten, een team dat een auto naar zijn hand zet en een team dat een auto bouwt waarmee hij kan winnen. Waarom zou hij wegwillen? 

0634

Geld. Zijn levensstijl vreet euro's, heb ik begrepen.

Kootje

Citaat van: Wings op 30 juni 2013 - 12:12:28
Wat ik niet snap is dat je wel deelneemt. Je mening geeft. En op het moment dat de discussie vorm gaat krijgen en jou gevraagd wordt om die mening toe te lichten wil je eruit stappen?

Maar die mening heb ik al toegelicht op het moment dat ik 'm gaf, net als dat ik dat ook al eerder heb gedaan. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik denk dat Kimi Seb best weleens zou kunnen verslaan omdat hij dit in minder materiaal ook al vaker gedaan heeft, of omdat hij imo véél hoger ingeschaald staat dan Webber die het Seb ook al regelmatig moeilijk heeft gemaakt. Hoe vaak moet ik nog herhalen dat Kimi grote kampioenen als Schumi en Alonso partij heeft kunnen geven en ze verslagen heeft in meerdere races. (Alonso zelfs in het complete WK terwijl die toch echt de betere auto had) Waarom zou ik Kimi dan niet op gelijke hoogte kunnen zetten als deze heren? Omdat hij het over 3 jaar gezien niet van Massa heeft kunnen winnen. Komen we weer bij het motivatie verhaal uit waarmee het cirkeltje weer rond is. Sorry, maar daar pas ik voor.

Edwin90


Jehoentelaar

Is het gek om te denken dat Ricciardo het Vettel ook best moeilijk zou kunnen maken op pure snelheid? Niet dat ik denk dat hij à la Webber gaat muiten onder het Red Bull/Vettel-regime, maar hij is bij vlagen echt lekker bezig in die STR. En in een topauto hebben we hem nog niet gezien.

Edwin90

Ik wil best weten wat zo'n Ricciardo kan in een Red Bull. Hij werd wel gehaald als de Vettel van de toekomst. Werd zelfs nog een half jaartje bij HRT gestald.  :)

Fabian

Ik zou Ricciardo ook graag bij RBR zien. Dat roep ik al lange tijd.

Nyoxios

Citaat van: Jehoentelaar op 30 juni 2013 - 12:58:21
Is het gek om te denken dat Ricciardo het Vettel ook best moeilijk zou kunnen maken op pure snelheid? Niet dat ik denk dat hij à la Webber gaat muiten onder het Red Bull/Vettel-regime, maar hij is bij vlagen echt lekker bezig in die STR. En in een topauto hebben we hem nog niet gezien.

Nee, ik denk niet dat het zo gek is om te denken :) en ik ben met je eens dat Ricciardo misschien meer geschikt is als "2de coureur" dan Webber.

Het zal nog een verassing worden, zometeen komt Alguesuari bij RBR.
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Fabian

Alguersuari. Denk het niet. Die riep vorig jaar dat ie dit seizoen F1 zou rijden. Nou dat rijdt ie dus niet. Jaime moet hopen op een plaatsje dat vrijkomt bij Sauber of Force India.

Wings

Citaat van: Fabian op 30 juni 2013 - 13:03:23
Ik zou Ricciardo ook graag bij RBR zien. Dat roep ik al lange tijd.

En Vergne? Die komt sterk opzetten de laatste tijd en is Ricciardo steeds vaker de baas. Ik denk zelfs dat hij zich sneller ontwikkeld dan Ricciardo.