Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Wings

Denk je niet dat Kimi prefereert om voor eigen successen te rijden? Bij Lotus zit hij gebakken. Red Bull = Vettel.

0634

Citaat van: NielsD op 27 juni 2013 - 17:29:23
Kimi kan daar constanter succes boeken dan in die instabiele Lotus, die dan weer goed presteert en dan weer totaal niet mee kan komen.
De voordelen voor Kimi zie ik wel, maar de voordelen voor Red Bull zoek ik nog even.

Voor de titel hebben ze al Vettel, dus zoeken ze feitelijk een tweede man die niet teveel punten afsnoept, maar wel goed mee doet voor de constructeurs. Ik vraag me af of Kimi daar de ideale man voor is.

Maikel0230

Kimi Räikkönen

Een overstap naar Red Bull zou de fin een financieel betere omgeving geven. Iets wat bij Lotus niet het geval is. Zij hebben laatst aandelen moeten verkopen om een verlies uit 2012 toe te dekken omdat ze een deal met het honeywell concern zijn misgelopen. Een nadeel die kimi zou kunen ondervinden aan het plaatsnemen achter het stuur van de RB10 zou zijn dat de PR opdrachten met ondermeer infiniti aanzienlijk zouden stijgen tegenover Lotus. We weten ondertussen dat hij hier hellemaal geen waarde aan heeft en zoiets absoluut niet graag doet. Hij krijgt natuurlijk wel in de plaats in competitief team dat 3 constructeurtitels heeft weten te bedachten de afgelopen 3 jaar. De kans bestaat erin dat zij er ook nog een vierde aan toevoegen.

Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne

Beide heren strijden nu al twee jaar met elkaar om maar de beste van de twee te zijn. Ricciardo haalde het in 2012 maar met zijn zesde plaats in de GP van Canada heeft de Fransman Vergne een optie genomen op het leiderschap van het team. Feit is dat bijde heren nog niets iets hebben laten zien waar je sokken van op en neer gaan. De druk zal hoog liggen binnen Red Bull om toch maar een van de twee promotie aan te bieden. Indien zij dit niet doen kun je je vragen stellen omtrent de bestaansreden ven Scuderia Toro Rosso;

Nico Hulkenberg


We vermoeden allemaal dat Nico Hulkenberg op polepositie staat om de tweede Ferrari te mogen besturen. Het is natuurlijk maar de vraag of Massa nu net in het jaar dat het lijkt beter te gaan de laan uit gestuurd wordt. Velen zijn van de mening dat de Braziliaan gewoon weer een contractje onder de neus zal geduwd worden. Indien Ferrari te lang wacht met het in dienst nemen van de 'Hulk' zou het Red Bull kunnen dienen om hun concurrent een hak te zetten. Gelet op het geval Perez-McLaren zou dit opnieuw een pijnlijk moment kunnen zijn voor de Scuderia

Paul di Resta

Hij is arrogant en word op handen gedragen door de Britse pers en zo zomaar eens een echt talent kunnen zijn ondanks het feit dat hij twee jaar op rij door zijn teamgenoten werd verslagen. Zijn team liet onlangs weten hem te laten gaan ondanks een contract voor 2014. Zou men een glazen bol hebben bij Force India?

Valtteri Bottas

In de seven races die Bottas op de grid staat heeft hij meer potentieel laten zien dan beide STR coureurs in 2012 en 2013 opgeteld. Hij staat al lang aangeschreven als talent en men kan zich vragen stellen hoelang zo een knaap nog bij het 'arme' Williams aan de slag wil blijven. Want daar ligt zijn toekomst echt niet.

Antonio Felix da Costa

Hem zie ik geen hamilton doen maar toen hij vorig jaar naar de 3.5 ging zette hij die serie in vuur en vlam. Wie weet wil Dieter eens een gokje wagen?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Raikkonen past goed bij het merk Red Bull... maar is dit een goede zet in combinatie met Vettel?
Ik schat Vettel hoog in maar Raikkonen ook.

Ricciardo, Vergne etc. zullen toch allemaal nr 2 - coureurs worden naast Vettel, Kimi niet denk ik...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik denk het wel. Vettel is een klasse beter. Net als dat Alonso dat is. Bovendien is het Vettel's team. Kom er maar eens tussen.

Fabian

De vraag is of Red Bull de gok wil nemen om met twee eerste rijders te gaan rijden. Zo ja dan pakken ze Räikkönen. Spelen ze op veilig dan halen ze een Ricciardo of Vergne om verder te ontwikkelen die dan na een vertrek van Vettel het stokje over kan nemen.


gloudiesaurus

Citaat van: Fabian op 27 juni 2013 - 19:29:20
De vraag is of Red Bull de gok wil nemen om met twee eerste rijders te gaan rijden. Zo ja dan pakken ze Räikkönen. Spelen ze op veilig dan halen ze een Ricciardo of Vergne om verder te ontwikkelen die dan na een vertrek van Vettel het stokje over kan nemen.

Precies, en Mateschitz beslist.
De man die ooit Bernoldi wilde ipv Raikkonen bij Sauber  ;)
Peter Sauber koos toch voor Raikkonen en raakte de Red Bull - sponsoring kwijt aan Arrows (waar Bernoldi naar toe ging)
Een jaar later verkocht Sauber Raikkonen voor veel geld aan McLaren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 27 juni 2013 - 19:26:00
Raikkonen past goed bij het merk Red Bull... maar is dit een goede zet in combinatie met Vettel?
Ik schat Vettel hoog in maar Raikkonen ook.

Ricciardo, Vergne etc. zullen toch allemaal nr 2 - coureurs worden naast Vettel, Kimi niet denk ik...

Kimi zal idd geen 2e viool gaan spelen, iig niet vrijwillig. Vettel zal hem echt zelf de baas moeten zijn, maar ja ... dat is hij wel gewend. Van Webber kreeg hij uiteindelijk ook geen kadootjes. Met Kimi zal hij 't imo weliswaar 'n stuk lastiger krijgen, waardoor ze bij Red Bull de coureurstitel wel eens mis kunnen gaan lopen zoals dit bij McLaren al meermaals gebeurd is.

Dus ja ... in die zin zijn Vergne, Ricciardo wellicht betere opties. Die zullen Vettel geen strobreed in de weg leggen op jacht naar z'n 4e of zelfs alweer 5e titel. Maar ... met die jongens in hun gelederen worden er weer te weinig punten bij de concurentie weggesnoept zoals bij Ferrari de laatste jaren gebeurt. Dus dan kunnen ze weer fluiten naar de constructeurstitel.

Persoonlijk zou ik dan ook voor 'n Hülkenberg gaan als de mogelijkheid daar is. Die is in potentie denk ik beter dan dat Webber ooit geweest is en kan voor de titel meestrijden. Maar omdat hij noch geen gevestigde naam is zal hij zich wellicht nog wel in de rol van 2e rijder kunnen schikken, zeker met het vooruitzicht dat dit maar voor 2 jaar is waarna juist hij de nummer 1 coureur wordt.

Maar dat is imo dan wel de slimste oplossing, toch zou ik graag zien dat ze voor Kimi kiezen en hij gewoon lekker z'n gang mag gaan. Ik wil wel eens zien of Kimi zo goed is als ik denk. Als hij het geweld dat Vettel heet kan weerstaan/verslaan, dan is hij idd buitencategorie. Anderzijds wil ik ook wel eens zien hoe goed Vettel werkelijk is. Aan Webber had hij geen kind, maar kan hij 't ook tegen 'n voormalig WK?

jende

Zoals ik die team baas van redbull tot zover ken houd hij van de sport en mooie races.
Hij heeft liever 2 strijdende redbulls dan 1tje die alles en iedereen zonder tegenstand wegrijd.

Daarnaast zou een riccardo het bij redbull waarschijnlijk net zo doen zoals momenteel perez bij mclaren.

0634

Citaat van: jende op 27 juni 2013 - 20:43:34
Zoals ik die team baas van redbull tot zover ken houd hij van de sport en mooie races.
Hij heeft liever 2 strijdende redbulls dan 1tje die alles en iedereen zonder tegenstand wegrijd.

Dat zegt hij vaak ja. Maar ik heb daar nog nooit veel bewijs van gezien. Hij heeft met zijn team gewoon altijd een duidelijk nummer 1 en 2 gehad ondanks dat het team altijd van de daken schreeuwt dat de rijders gelijk zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2013 - 20:58:49
Citaat van: jende op 27 juni 2013 - 20:43:34
Zoals ik die team baas van redbull tot zover ken houd hij van de sport en mooie races.
Hij heeft liever 2 strijdende redbulls dan 1tje die alles en iedereen zonder tegenstand wegrijd.

Dat zegt hij vaak ja. Maar ik heb daar nog nooit veel bewijs van gezien. Hij heeft met zijn team gewoon altijd een duidelijk nummer 1 en 2 gehad ondanks dat het team altijd van de daken schreeuwt dat de rijders gelijk zijn.

Nah Webber en Vettel hebben ook regelmatig met elkaar mogen stoeien (Turkije 2010 bijv.)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Kom, omdat Vettel daar niet wilde wachten? Vettel is altijd de nummer 1 geweest daar. Dat is toch vaak genoeg gebleken. Neem alleen al het voorvleugel incident.

Ik vind het logisch hoor, ik bekritiseer Red Bull daar niet om, maar die onzin van 'ze mogen bij ons altijd lekker racen tegen elkaar' daar is als het erop aan kwam nooit van gekomen.

Fabian

Vettel is overduidelijke de nummer 1. Ik kan me nog herinneren dat Webber iets riep als: Not bad for a number two driver. Volgens mij zei ie dat op Silverstone.


0634