Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Perton

Het is dan ook weer het zeuren om het zeuren zoals we van fietser gewend zijn. Nuance heb ik hem nog niet op kunnen betrappen.

Maar om antwoord te geven op je vraag over rijderswisselingen: ik denk niemand. Ericsson zeker niet want die betaalt best wat geld. Frijns schijnbasr niks, dus het is heel naar voor hun budget als ze Ericsson de laan uitsturen. Of Renault moet echt een vinger in de pap hebben en een connectie met frijns hebben dat daar wat te regelen valt, maar dat denk ik niet.

McLaren focust zich toch op 2015 en magnussen is hun nieuwe wunderboi dus die zullen ze wel de kans blijven geven.

Enige mogelijkheid waar ik zie dat een coureur wordt vervangen is sauber. Er zit daar een coureur met redelijk wat geld op de reservebank en die wil ongetwijfeld wel wat extra's neerleggen om te kunnen racen. Dus ze zijn daar niet per se afhankelijk van hun vaste coureurs (al weet ik niet hoeveel de mexicaanse partners in totaal betalen), dus als die ondermaats presteren kan het daar snel gaan.

Kootje

Citaat van: Fietser op 22 januari 2014 - 09:55:49
Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 14:13:49
Citaat van: Fietser op 21 januari 2014 - 14:02:01
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit.

;D ;D ;D  Denk je dat?  ;D ;D ;D

Ga er maar vanuit dat je nu 'n seizoen lang commentaar gaat krijgen op de prestaties van 'n Ericsson, 'n Gutiérez etc., met als aanvulling de retorische vraag: Waarom zit Giedo/Robin niet in die auto? Ik weet zeker dat hij 't veel beter zou doen dan die pannenkoek van 'n ......  ;D ;D ;D

Sorry, maar waarom al die 'lachende mannetjes'? Is het allemaal echt zo grappig of gewoon laatdunkend bedoeld? Afijn, hoe dan ook: je bewijst mijn gelijk door aan te geven dat de prestaties van Ericson en Gutierez direct zullen worden vergeleken met enkele Nederlandse jongens, zelfs als ze op de reservebank zitten. Chauvinistische ruis dus! Dat is overigens heus geen ramp, maar het stoort zoals ruis altijd pleegt te doen.

Ja .... ik vind het erg grappig om te lezen dat jij denkt dat die chauvinistische ruis er niet meer zal zijn nu, terwijl iedereen weet dat dit niet zo is. Dat chauvinisme is er namelijk altijd, zelfs als er helemaal geen Nederlanders meer in de F1 zitten, Ook dan zal er geroepen worden om 'n Frijns en/of kunnen we niet wachten tot Max of Nick hun debuut mogen maken.

Daarbij doe je nu net alsof dat chauvinisme louter voorbehouden is aan Nederlanders, terwijl de Britten en Duitsers zich hier net zo goed schuldig aan maken. Toegegeven ... zij hebben meer om trots op te zijn, maar dat neemt niet weg dat het daar ook allemaal hosanna is wat hun landgenoten doen. Fransen, Belgen, Italianen enz. ... allemaal zullen ze chauvinistische gevoelens hebben. Dat is nu eenmaal inherent aan trots zijn op je nationaliteit. Dat jij die trots niet hebt, prima ... maar ik en miljarden mensen wereldwijd hebben die trots wel en dus zullen ze altijd harder juichen voor 'n landgenoot dan voor iemand met 'n andere nationaliteit.

Kootje

Citaat van: Kronos op 22 januari 2014 - 09:15:37
Verwachten jullie dit jaar eigenlijk nog rijderwisselingen zoals voorgaande jaren (met uitzondering van 2013?) En zo ja waar?
Zo had je volgens mij in 2011 en de seizoenen daarvoor redelijk wat wisselingen...

Ben benieuwd naar:

- Ferrari met Alonso en Raikonen (of dat goed blijft gaan)
- McLaren met Magnussen (verwacht wel dat hij gewoon kan blijven zitten ook al gaat het minder dan verwacht)
- Perez bij Force India (als Hulkenberg daadwerkelijk zo veel beter blijkt te zijn)
- Sauber met Guiterrez
- Caterham met Ericsson (Fernandez wil persé scoren dit jaar als het niet goed gaat zal hij direct actie ondernemen verwacht ik)

Persoonlijk denk ik dat de grootste veranderingen plaats gaan vinden bij Caterham, aangezien die Fernandez een "all or nothing" seizoen wil maken. Lukt het dit jaar niet dan zal hij zelf met Caterham niet meer in 2015 verschijnen.

Bedoel je gedurende het seizoen? ???

Dan denk ik van niet. In ieder geval niet vanwege tegenvallende resultaten, hooguit wegens blessures.

Perton

#2223
Heeeeeeeeeeeeeeeel raar verhaal uit Japan, ik quote mezelf even uit GP2-topic:

Citaat- Honda zou een samenwerking aangaan met ART en haar als juniorteam willen gaan beschouwen. We weten natuurlijk al dat Vandoorne (ook al is het nog niet bevestigd) daar gaat rijden, en daar zou dan ook nog een Japanse coureur bijkomen dit jaar: Takuya Izawa, Naoki Yamamoto of Koudai Tsukakoshi. Het gerucht gaat bijzonder ver, maar dat is voor het GP2-topic niet relevant, dus zal ik in het Silly Season-topic in het F1-gedeelte plaatsen.

Wat maakt dit voor F1 nog verder relevant. Er is de hoop dat een van die drie Japanners in 2015 testcoureur wordt van McLaren om in 2016 of 2017 daadwerkelijk F1 te gaan racen.

Wie zijn het?

Izawa (29 jaar) vorig jaar derde in Formule Nippon (was al zijn vijfde seizoen) en ook nooit indruk gemaakt in Formule 3.
Yamamoto (25, nog redelijke leeftijd), dit jaar kampioen in Super Formula (opvolger van Formule Nippon) en in 2009 kampioen in Japanse F3 en in 2007 tweede in de Formula Challenge (dé instapklasse van Japan zegmaar)
Tsukakoshi (27), dit jaar tweede in Super GT, vorig jaar tweede in Nippon. Heeft nog F3 Euroseries gereden, niet eens zo slecht (zesde in 2008).


Ik vind het persoonlijk een superbizar gerucht en ken de betrouwbaarheid hier ook niet van en eigenlijk kan ik me ook niet voorstellen dat het waar zou zijn. Als het gerucht alleen over Yamamoto zou gaan, zou ik het nog wel plausibel vinden, maar nu vind ik het vooral heel raar - maar ik wilde het toch met jullie delen.

bron: http://f1-gate.com/honda/f1_22176.html Maar de betrouwbaarheid van die site ken ik dus niet

-edit- wat onderzoek gedaan. Het Japanse tijdschrift Autosport (geen verband met Britse) zou er als eerste melding van hebben gemaakt. Ken het blad niet, maar bestaat sinds 64 dus zal niet heel onbetrouwbaar zijn. Weirde shit...

0634

Is niet waar, Perton.

(Althans, ik kan het me niet voorstellen ;))

Perton

Holy shit. Zojuist is bekend geworden dat Izawa voor ART gaat rijden.... het is dus toch waar. Ik snap echt niet waarom ze niet voor Yamamoto zijn gegaan, want die heeft echt nog wel enigszins toekomstperspectief, maar dit zal wel weer typisch Japanse bedrijfsvoering zijn.

Vandoorne wel reserverijder van McLaren in 2014, da's wel weer leuk.

Kronos

Citaat van: Perton op 23 januari 2014 - 01:11:47

bron: http://f1-gate.com/honda/f1_22176.html Maar de betrouwbaarheid van die site ken ik dus niet


Beste mijnheer Perton, hoe kun jij in godsnaam deze tekens omvormen tot begrijpelijke taal?!
Als ik op die website klik zie ik alleen maar gekrabbel dat mijn 2 jarig zoontje ook produceert als hij een tekening voor papa maakt  :-\

Perton

2 dingen

a: Google Translate. En dan is Japans alsnog wel lastig, maar goed, de essentie valt er altijd wel uit te halen.
b: ik zoek altijd originele bronnen op, dus als een site in een voor mij begrijpbare taal iets schrijft, met verwijzing naar waar het vandaar komt, ga ik altijd DIE site opzoeken, want in vertalingen/herschrijvingen kunnen altijd fouten en/of (verkeerde) interpretaties sluipen natuurlijk en daarom vind ik het belangrijk het originele verhaal te kennen. Dus ik probeer in discussies hier ook vaak zoveel mogelijk de originele bronnen te plaatsen. (Soms doe ik dat uit luiheid niet overigens)

Dit is waar ik het oorspronkelijk vandaan had, en die verwezen naar F1-Gate
http://gp2es.com/2014/01/20/izawa-yamamoto-o-tsukakoshi-ocuparan-un-asiento-en-art-segun-medios-japoneses/

Naja en Spaans spreek ik van nature al, maar alsnog plaats ik dan liever de bron zelf waar het verhaal echt vandaan komt.

Dus euh antwoord op je vraag: voor mij zijn het ook rare tekeningetjes ;D

Gerard

Citaat van: Perton

Vandoorne  reserverijder van McLaren in 2014, da's wel weer leuk.

+... een jaar GP2 bij ART
Heel goed nieuws!! :)

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

T.Nuvolari

Blij dat de Belg wel wat geduld heeft.  :P

Fietser

Citaat van: Kootje op 22 januari 2014 - 11:45:17
Citaat van: Fietser op 22 januari 2014 - 09:55:49
Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 14:13:49
Citaat van: Fietser op 21 januari 2014 - 14:02:01
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit.

;D ;D ;D  Denk je dat?  ;D ;D ;D

Ga er maar vanuit dat je nu 'n seizoen lang commentaar gaat krijgen op de prestaties van 'n Ericsson, 'n Gutiérez etc., met als aanvulling de retorische vraag: Waarom zit Giedo/Robin niet in die auto? Ik weet zeker dat hij 't veel beter zou doen dan die pannenkoek van 'n ......  ;D ;D ;D

Sorry, maar waarom al die 'lachende mannetjes'? Is het allemaal echt zo grappig of gewoon laatdunkend bedoeld? Afijn, hoe dan ook: je bewijst mijn gelijk door aan te geven dat de prestaties van Ericson en Gutierez direct zullen worden vergeleken met enkele Nederlandse jongens, zelfs als ze op de reservebank zitten. Chauvinistische ruis dus! Dat is overigens heus geen ramp, maar het stoort zoals ruis altijd pleegt te doen.

Ja .... ik vind het erg grappig om te lezen dat jij denkt dat die chauvinistische ruis er niet meer zal zijn nu, terwijl iedereen weet dat dit niet zo is. Dat chauvinisme is er namelijk altijd, zelfs als er helemaal geen Nederlanders meer in de F1 zitten, Ook dan zal er geroepen worden om 'n Frijns en/of kunnen we niet wachten tot Max of Nick hun debuut mogen maken.

Daarbij doe je nu net alsof dat chauvinisme louter voorbehouden is aan Nederlanders, terwijl de Britten en Duitsers zich hier net zo goed schuldig aan maken. Toegegeven ... zij hebben meer om trots op te zijn, maar dat neemt niet weg dat het daar ook allemaal hosanna is wat hun landgenoten doen. Fransen, Belgen, Italianen enz. ... allemaal zullen ze chauvinistische gevoelens hebben. Dat is nu eenmaal inherent aan trots zijn op je nationaliteit. Dat jij die trots niet hebt, prima ... maar ik en miljarden mensen wereldwijd hebben die trots wel en dus zullen ze altijd harder juichen voor 'n landgenoot dan voor iemand met 'n andere nationaliteit.

Dus meneer vindt dat grappig. Welnu, kun je dat dan niet gewoon schrijven i.p.v. die middelbare schooltekentjes te gebruiken. Ben je daarmee een mythe geworden...?
Als je je ogen iets meer gebruikt dan die kinderachtige tekentjes dan heb je gelezen dat ik schreef dat chauvinisme overal voorkomt. Het is zelfs een antropologische, sociale en biologische noodzaak bij alle soorten. Maar dat gaat hier natuurlijk te ver, zeker voor jou.

Fietser

Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 11:27:48
Het is dan ook weer het zeuren om het zeuren zoals we van fietser gewend zijn. Nuance heb ik hem nog niet op kunnen betrappen.

Dat is dan jammer, want het gaat mij juist heel vaak om de nuance. Wat anderen vaak gezeur vinden. Maar ach, Perton, jij bent veel meer van de weetjes, de sneertjes, het geplak en geknip van andere sites, vooral om anderen te laten zien hoe ingevoerd je bent in de materie. Op iets anders - een idee, een kanteling, een originele denkwijze, een invalshoek - zal men je zelden betrappen. Dat is ook inherent aan groupies.

NielsD

En weer terug naar het racen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

#2234
Citaat van: Fietser op 23 januari 2014 - 13:05:03
Dus meneer vindt dat grappig. Welnu, kun je dat dan niet gewoon schrijven i.p.v. die middelbare schooltekentjes te gebruiken. Ben je daarmee een mythe geworden...?

Ja ... ik vind dat grappig en dat had ik idd kunnen typen, maar vind smileys net iets makkelijker. Deze geven imo duidelijk weer wat men bedoeld, in dit geval dat ik in 'n deuk lag om jouw, imo stompzinnige, opmerking omtrend chauvinisme. Erg janmer dat ik je daarmee op je tere zieltje getrapt heb, en normaal zou ik daar zelfs nog wel m'n excuses voor aan willen bieden, maar helaas ... 'n mens kan niet alles hebben. Na bovenstaande reactie ben je mijn excuses niet meer waard.

Ennuh ...  Nee, dat is niet de reden dat ik 'n mythe ben. Mythe wordt je omdat je wat te melden hebt, zinnig of onzinnig, en de mensen daarom graag de discussie met je aangaan. Maar ja ... dat "probleem" heb jij gelukkig niet.


CitaatAls je je ogen iets meer gebruikt dan die kinderachtige tekentjes dan heb je gelezen dat ik schreef dat chauvinisme overal voorkomt. Het is zelfs een antropologische, sociale en biologische noodzaak bij alle soorten. Maar dat gaat hier natuurlijk te ver, zeker voor jou.

Slechts uit de eerste en laatste zin van onderstaande post kan ik min of meer opmaken dat chauvinisme van alle landen is. Echter ga je zelf over op de Nederlanders en durf je zelfs te stellen dat we, nu er geen actieve landgenoten meer zijn, eindelijk verlost zijn van die "chauvinistische ruis." Daarmee doe je het tegenovergestelde voorkomen. Maar dat maakt verder niet uit, aangezien ik in de eerste plaats reageerde op het Nederlandse chauvinisme en het in jouw ogen verdwijnen ervan. Dat was hetgeen waar ik zo hard om moest lachen, de rest was meer 'n aanvulling op en kwam pas in mijn 2e post ter sprake. Dus .... als er iemand bij de verkeerde opticiën zit?
Citaat van: Fietser op 21 januari 2014 - 14:02:01
Ik hou zeer van sport, maar dan om de sport. Derhalve heb ik helemaal niets met de Olympische Spelen. Hoezo? Omdat het van een mooi ideaal is verworden tot een feestje voor nationalisten. Het gaat over vaandels, volksliederen en medaillespiegels. 'Wij' willen daarom dat Sven Kramer wint van Knut Knutsen (ik noem maar wat). Ik heb er daarom he-le-maal niets mee. Maar nu naar dit topic.
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit. Nogmaals: ik heb niets tegen de centjes van Van de Garde, tegen het eigenwijze van Frijns of het mogelijk supertalent van de jonge Verstappen, maar het geeft zo'n onrust in de Nederlandse media waar, wat mij betreft, de schoonheid en de charme van de mondiale F1 onder te lijden hebben. Chauvinisme en nationalistische gevoelens zijn overigens geen Nederlands verschijnselen. Maar wat mij betreft: weg ermee! Trouwens, is Ericson een Noor, IJslander, Deen of een Zweed? Ach, doet er ook niet toe, als-ie maar wat toevoegt, kleur brengt of mij als kijker in vervoering brengt. Zoals Kobayashi doet.


Overigens hoef je niet met "dure" woorden te gaan slingeren om me op mijn nummer te zetten, of indruk te maken met jouw superieure intellectuele ontwikkeling. Het soort denigrerende opmerkingen in je laatste 2 posts aan mij en Perton gericht, zijn iig geen getuige daarvan. Eerder van 'n kleinzielig iemand die zich zwaar beledigt voelt omdat iemand het lef heeft hem op één specifiek punt niet serieus te nemen. Over kinderachtig gesproken.