Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Perton

Goede deal. Zeker als ze hem ook bij het gp2-team gaan plaatsen. Niet een team om kampioen mee te worden maar wel.een om zo nu en dan podiumplaatsen mee te pakken

NielsD

Citaat van: Perton op 14 januari 2014 - 11:13:49
Goede deal. Zeker als ze hem ook bij het gp2-team gaan plaatsen. Niet een team om kampioen mee te worden maar wel.een om zo nu en dan podiumplaatsen mee te pakken

Giedo naast Kamui, en ze worden constructeurs-kampioen volgend jaar.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Testen bij een kansloos team is niet je van het, maar zo blijft hij in ieder geval in beeld op die manier. Dus ja, goede deal voor hem.

maartenf1

Mooi, hoopgevend artikel op de site dat Caterham voor vd Garde en Kobayashi gaat. De bedragen die zijn meenemen verbazen me ook niets, bij vd Garde zal dat dan ietsje meer zijn dan afgelopen jaar. Zal sowieso al positief zijn als Ericsson er niet in komt.
Maar een puntje verbaast me wel enorm in het artikel: hoe komt Frijns aan 6 miljoen?
Als het klopt, vind ik het evengoed nog wel zonde. 6 miljoen is beetje veel geld voor die afgedankte functie.

Wel positief, Frijns blijft wel in beeld en kan testen, wel maar in een Caterham, maar is in ieder geval iets.

NielsD

Citaat van: maartenf1 op 17 januari 2014 - 16:26:22
Mooi, hoopgevend artikel op de site dat Caterham voor vd Garde en Kobayashi gaat. De bedragen die zijn meenemen verbazen me ook niets, bij vd Garde zal dat dan ietsje meer zijn dan afgelopen jaar. Zal sowieso al positief zijn als Ericsson er niet in komt.
Maar een puntje verbaast me wel enorm in het artikel: hoe komt Frijns aan 6 miljoen?
Als het klopt, vind ik het evengoed nog wel zonde. 6 miljoen is beetje veel geld voor die afgedankte functie.

Wel positief, Frijns blijft wel in beeld en kan testen, wel maar in een Caterham, maar is in ieder geval iets.

Ach, beter zes miljoen meenemen en ook echt rijden, dan 10 miljoen meenemen en lekker vergeten worden door je team. *ahum* Valsechi *ahum*
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Valsecchi moet zich niet aanstellen. Hij maakte zelf domme fouten bij de Young Driver Test, logisch dat men dan weinig vertrouwen in hem heeft als hij in een raceweekend in het diepe zou worden gegooid.

Kootje

Citaat van: maartenf1 op 17 januari 2014 - 16:26:22
Als het klopt, vind ik het evengoed nog wel zonde. 6 miljoen is beetje veel geld voor die afgedankte functie.

Tsja .... wat is veel?
Uiteindelijk krijgt hij daar naar verluid 16 testdagen voor, das "maar" 'n half miljoen per dag. Als hij er dan ook nog eens de garantie bij krijgt dat hij, of eerste reserve is en/of GP2 mag rijden in hun team, dan valt 't allemaal nog wel mee. Valsecchi betaalde uiteindelijk net zo veel of zelfs meer, voor véél minder.


Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 17:53:14
Valsecchi moet zich niet aanstellen. Hij maakte zelf domme fouten bij de Young Driver Test, logisch dat men dan weinig vertrouwen in hem heeft als hij in een raceweekend in het diepe zou worden gegooid.

Kan best zijn, maar dat neemt nog steeds niet weg dat hij niet kreeg waar hij dacht voor te betalen. Ik zou dan ook boos zijn, zeker als ook nog eens blijkt dat wat ik dacht, ook nog zo is. (weet niet of dit ook voor Davide geld)



Jehoentelaar

Tja, als contractueel niet vaststaat dat 'ie mag invallen, kan hij boos worden tot hij een ons weegt. In dat geval heeft hij betaald in de hoop dat hij zou kunnen racen, niet met de contractuele garantie.

Perton

In interviews nadien heeft Valsecchi het ook alleen gehad over gemist salaris en niet over contractbreuk, dus dat Valsecchi dacht voor een potentieel racestoeltje te betalen, is allemaal leuk en aardig, maar gewoon pure naïviteit gebleken. Dan mag ie van mij boos zijn wat ie wil, maar de Formule 1 is nou eenmaal een harde wereld.

Kootje

Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 20:07:21
In interviews nadien heeft Valsecchi het ook alleen gehad over gemist salaris en niet over contractbreuk, dus dat Valsecchi dacht voor een potentieel racestoeltje te betalen, is allemaal leuk en aardig, maar gewoon pure naïviteit gebleken. Dan mag ie van mij boos zijn wat ie wil, maar de Formule 1 is nou eenmaal een harde wereld.

Als hij t in interviews niet over contractbreuk heeft gehad, dan is hij daar klaarblijkelijk ook niet boos over. ::)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 17 januari 2014 - 19:33:20
Tja, als contractueel niet vaststaat dat 'ie mag invallen, kan hij boos worden tot hij een ons weegt. In dat geval heeft hij betaald in de hoop dat hij zou kunnen racen, niet met de contractuele garantie.


Dat zou inderdaad kunnen, maar om nou Kovalainen in te huren en vervolgens met de zwakke excuus komen dat die Fin wat 'roestig' bleek...


Daardoor blijven sommigen speculeren wat Valsecchi wel niet had kunnen doen c.q. bereiken. Davide zei het al dat hij het begrijpelijk had gevonden, indien Hulk of Pastor was ingestapt. Maar Heikki... ::)

Perton

Laten we eerlijk zijn, er waren in de eerste race wat technische problemen, anders had ie hoogstwaarschijnlijk gewoon punten gescoord. Van Valsecchi valt nog te bezien of hij dat gedaan had. En dat zullen we natuurlijk nooit weten. Als Valsecchi in de simulator en in de Young Driver Test gewoon had overtuigd, dan had Lotus ook niet om hem heen gekund. Maar in de simulator werd hij misselijk en tijdens de test negeerde hij instructies van het team. Iemand die dat doet, zou ik ook niet graag onder hoge druk in mijn raceauto gooien.

Achteraf is makkelijk praten over Kovalainen, maar op het moment dat Lotus de beslissing nam om voor Kovalainen te gaan (of beter gezegd: om niet voor Valsecchi te gaan) was dat in mijn ogen een erg correcte.

Perton

Citaat van: Kootje op 17 januari 2014 - 20:54:34
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 20:07:21
In interviews nadien heeft Valsecchi het ook alleen gehad over gemist salaris en niet over contractbreuk, dus dat Valsecchi dacht voor een potentieel racestoeltje te betalen, is allemaal leuk en aardig, maar gewoon pure naïviteit gebleken. Dan mag ie van mij boos zijn wat ie wil, maar de Formule 1 is nou eenmaal een harde wereld.

Als hij t in interviews niet over contractbreuk heeft gehad, dan is hij daar klaarblijkelijk ook niet boos over. ::)
Ik weet door je smilie niet of het sarcastisch is of niet. Indien wel: Valsecchi heeft Lotus van alles verweten, meerdere malen, maar daarin (naar mijn weten) nooit gerept over dat hij contractueel daadwerkelijk races zou mogen rijden in een dergelijke situatie. Dat hij dat niet heeft gedaan, geeft mij aan dat het ook nooit in zijn contract heeft gestaan en dat er dus ook geen sprake is van contractbreuk en Valsecchi, behalve wat terechte frustratie, niet zoveel zeuren.

Kootje

#2173
Was niet sarcastisch bedoeld, maar slechts als "Waar hebben we 't dan over?"
Ik ben namelijk lichtelijk verbaasd dat hem dan wordt verweten daar teveel over te zeuren, terwijl hij dat dus helemaal niet doet.
Althans ... dat is de link die ik leg als ik de volgende quotes aan elkaar koppel.

Citaat van: NielsD op 17 januari 2014 - 17:48:15
Ach, beter zes miljoen meenemen en ook echt rijden, dan 10 miljoen meenemen en lekker vergeten worden door je team. *ahum* Valsechi *ahum*
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 17:53:14
Valsecchi moet zich niet aanstellen. Hij maakte zelf domme fouten bij de Young Driver Test, logisch dat men dan weinig vertrouwen in hem heeft als hij in een raceweekend in het diepe zou worden gegooid.

Perton

Die quote van mij was omdat Valsecchi wel ging klagen dat Lotus niet voor hem keus, maar dat vind ik dus een volstrekt logische keuze van het team. Vandaar dat ik hem een zeur vond. Niet omdat hij Lotus van contractbreuk zou beschuldigen, maar meer omdat hij Lotus verwijt de verkeerde keuze te hebben gemaakt. In dat opzicht moet hij zich niet aanstellen, in mijn ogen.