Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: KVDracer op 13 oktober 2013 - 20:36:31
Citaat van: NielsD op 13 oktober 2013 - 20:29:01
Ik snap er niks meer van. Want EJ was nog heel zeker vandaag dat Hulkenberg terug zou gaan naar Force India. En waarom, zou Ferrari in de lieve vrede af willen van Alonso? Of zou het andersom zijn?

Andersom zou wat raar zijn. Ik denk niet dat hij bij McLaren meer of minder kansen heeft op een wereldtitel dan bij Ferrari.
Maar Ferrari wil hem mss weg, hij heeft zich dit jaar toch wel een paar keer kritisch uitgelaten over zijn bolide en iedereen weet dat ze dat bij Ferrari niet echt apprecieren.

Dat zou een reden kunnen zijn. Maar alle teambazen zijn het er over eens dat Alonso de meeste complete coureur is van het veld. Ferrari wil altijd de beste mensen bij het team, ze hebben niet voor niets Newey een zak met geld aangeboden, die het aanbod afwees. Daarnaast is McLaren en Alonso geen goed huwelijk gebleken vroeger, oke.. dat lag wel aan bepaalde mensen, maar toch.

En het probleem bij Ferrari is die Luca di Montezemolo, als ze namelijk een keer wat met die kritiek gaan doen ipv zeiken over dat Alonso dat niet mag zeggen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: Fabian op 13 oktober 2013 - 18:57:19
Ik zag de tweet ook voorbij komen. Krabde ook ff achter mijn oren toen ik Chilton en Force India zag staan. Zal dan wel met centen te maken hebben. Misschien wil pappie wel weer wat neerleggen.

Anyway of het gaat gebeuren weet ik niet.

Men vergeet Pérez. Lijkt me toch sterk dat hij nergens meer aan de bak komt.

KVDracer

Citaat van: NielsD op 13 oktober 2013 - 20:39:30
Citaat van: KVDracer op 13 oktober 2013 - 20:36:31
Citaat van: NielsD op 13 oktober 2013 - 20:29:01
Ik snap er niks meer van. Want EJ was nog heel zeker vandaag dat Hulkenberg terug zou gaan naar Force India. En waarom, zou Ferrari in de lieve vrede af willen van Alonso? Of zou het andersom zijn?

Andersom zou wat raar zijn. Ik denk niet dat hij bij McLaren meer of minder kansen heeft op een wereldtitel dan bij Ferrari.
Maar Ferrari wil hem mss weg, hij heeft zich dit jaar toch wel een paar keer kritisch uitgelaten over zijn bolide en iedereen weet dat ze dat bij Ferrari niet echt apprecieren.

Dat zou een reden kunnen zijn. Maar alle teambazen zijn het er over eens dat Alonso de meeste complete coureur is van het veld. Ferrari wil altijd de beste mensen bij het team, ze hebben niet voor niets Newey een zak met geld aangeboden, die het aanbod afwees. Daarnaast is McLaren en Alonso geen goed huwelijk gebleken vroeger, oke.. dat lag wel aan bepaalde mensen, maar toch.

En het probleem bij Ferrari is die Luca di Montezemolo, als ze namelijk een keer wat met die kritiek gaan doen ipv zeiken over dat Alonso dat niet mag zeggen.

Maar met het oog op de toekomst zou men wat beter investeren in de jeugd. Alonso wordt ook elk jaar een jaartje ouder. Maar je hebt gelijk, moest ik teambaas zijn zou ik ook Alonso willen. Hoewel ik hem lang verguisd heb.

Enzo

Luca heeft goede en slechte kanten in mijn ogen. De man is trots en eist totale alleenheerschappij bij Ferrari, iets wat hem in het verleden ook al heeft tegengewerkt met een leegloop bij Ferrari als gevolg. (Todt, Brawn en Schumacher) Anderzijds is hij wel sterk in de politiek die F1 met zich meebrengt en mede dankzij zijn bijdrage is Ferrari nu nog steeds wat het is. Hij is of je beste vriend of je ergste vijand heb ik het gevoel, er zit weinig tussen.

NielsD

Citaat van: KVDracer op 13 oktober 2013 - 20:42:47
Citaat van: NielsD op 13 oktober 2013 - 20:39:30
Citaat van: KVDracer op 13 oktober 2013 - 20:36:31
Citaat van: NielsD op 13 oktober 2013 - 20:29:01
Ik snap er niks meer van. Want EJ was nog heel zeker vandaag dat Hulkenberg terug zou gaan naar Force India. En waarom, zou Ferrari in de lieve vrede af willen van Alonso? Of zou het andersom zijn?

Andersom zou wat raar zijn. Ik denk niet dat hij bij McLaren meer of minder kansen heeft op een wereldtitel dan bij Ferrari.
Maar Ferrari wil hem mss weg, hij heeft zich dit jaar toch wel een paar keer kritisch uitgelaten over zijn bolide en iedereen weet dat ze dat bij Ferrari niet echt apprecieren.

Dat zou een reden kunnen zijn. Maar alle teambazen zijn het er over eens dat Alonso de meeste complete coureur is van het veld. Ferrari wil altijd de beste mensen bij het team, ze hebben niet voor niets Newey een zak met geld aangeboden, die het aanbod afwees. Daarnaast is McLaren en Alonso geen goed huwelijk gebleken vroeger, oke.. dat lag wel aan bepaalde mensen, maar toch.

En het probleem bij Ferrari is die Luca di Montezemolo, als ze namelijk een keer wat met die kritiek gaan doen ipv zeiken over dat Alonso dat niet mag zeggen.

Maar met het oog op de toekomst zou men wat beter investeren in de jeugd. Alonso wordt ook elk jaar een jaartje ouder. Maar je hebt gelijk, moest ik teambaas zijn zou ik ook Alonso willen. Hoewel ik hem lang verguisd heb.

Sowieso heeft Alonso nog een contract tot 2016, en om hem af te kopen, moet Ferrari denk ik met heel veel geld over de brug gaan komen.

Citaat van: Enzo op 13 oktober 2013 - 20:47:39
Luca heeft goede en slechte kanten in mijn ogen. De man is trots en eist totale alleenheerschappij bij Ferrari, iets wat hem in het verleden ook al heeft tegengewerkt met een leegloop bij Ferrari als gevolg. (Todt, Brawn en Schumacher) Anderzijds is hij wel sterk in de politiek die F1 met zich meebrengt en mede dankzij zijn bijdrage is Ferrari nu nog steeds wat het is. Hij is of je beste vriend of je ergste vijand heb ik het gevoel, er zit weinig tussen.

En op dit moment heerst de slechte kant bij Ferrari, wat sinds alle niet-Italianen weg zijn gegaan, is het team ook een beetje ingestort. Het team is nu compleet Italiaans, op de coureurs na en is zoveel minder sterk dan een aantal jaren geleden. Dat komt vooral door de leegloop van 2006.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Enzo

Met alle respect voor mijn deels landgenoten, maar Italianen worden vaak geleid door emoties en minder door strategische inzichten.
Trots en eer staan de efficiëntie in de weg voor deze warmbloedige casanova's.

NielsD

Citaat van: Enzo op 13 oktober 2013 - 20:55:15
Met alle respect voor mijn deels landgenoten, maar Italianen worden vaak geleid door emoties en minder door strategische inzichten.
Trots en eer staan de efficiëntie in de weg voor deze warmbloedige casanova's.

Dan kan het toch nooit gaan werken in de topsport?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Enzo

Citaat van: NielsD op 13 oktober 2013 - 20:57:21
Citaat van: Enzo op 13 oktober 2013 - 20:55:15
Met alle respect voor mijn deels landgenoten, maar Italianen worden vaak geleid door emoties en minder door strategische inzichten.
Trots en eer staan de efficiëntie in de weg voor deze warmbloedige casanova's.

Dan kan het toch nooit gaan werken in de topsport?

Nooit, dat nou ook weer niet. Maar het is wel opvallend dat de periodes dat Ferrari louter uit Italianen bestaat ze minder presteren.

Fabian

Citaat van: Wings op 13 oktober 2013 - 20:40:59
Citaat van: Fabian op 13 oktober 2013 - 18:57:19
Ik zag de tweet ook voorbij komen. Krabde ook ff achter mijn oren toen ik Chilton en Force India zag staan. Zal dan wel met centen te maken hebben. Misschien wil pappie wel weer wat neerleggen.

Anyway of het gaat gebeuren weet ik niet.

Men vergeet Pérez. Lijkt me toch sterk dat hij nergens meer aan de bak komt.
Ik reageer slechts op de tweet die ik voorbij zag komen en daar wordt Perez niet in genoemd. Ben het wel met je eens overigens, maar goed je weet het nooit hè. Perez komt vast wel ergens aan de bak, vraag is dan waar mocht McLaren hem wegsturen.

NielsD

Citaat van: Enzo op 13 oktober 2013 - 20:59:54
Citaat van: NielsD op 13 oktober 2013 - 20:57:21
Citaat van: Enzo op 13 oktober 2013 - 20:55:15
Met alle respect voor mijn deels landgenoten, maar Italianen worden vaak geleid door emoties en minder door strategische inzichten.
Trots en eer staan de efficiëntie in de weg voor deze warmbloedige casanova's.

Dan kan het toch nooit gaan werken in de topsport?

Nooit, dat nou ook weer niet. Maar het is wel opvallend dat de periodes dat Ferrari louter uit Italianen bestaat ze minder presteren.

Misschien is nooit ook wel een beetje overdreven. ;D Tijd dat ze Brawn weer is gaan binnen hengelen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

NielsD

Dubbelpostje, maar is denk ik wel een goeie. ;)

CitaatEric Boullier has admitted Nico Hulkenberg is Lotus' "choice" successor for the Ferrari-bound Kimi Raikkonen.
Raikkonen recently said he decided to leave the Enstone based team only for financial reasons.
Lotus has been sweating on a deal with a group of private investors originally called 'Infinity Racing', who in June committed to buying 35 per cent of the team.

But team boss Boullier admitted as recently as at the weekend in Japan that the deal is still not sealed.
In the meantime, Infinity has changed its name to Quantum, to avoid confusion with Infiniti, the luxury Nissan brand that is Red Bull's title sponsor.

"We want to now close this Infinity partner story because this should give us the ability to at least be secure and move us on to the next step," said Boullier.

An obvious 'next step' is the identity of Raikkonen's successor.
The clear frontrunner is German Hulkenberg, who was also considered by Ferrari and McLaren for 2014, and remains in the running either to return to Force India or stay at Sauber.
But if the 'Quantum' deal falls over, Boullier may have to go down the path of a pay-driver, even if the Frenchman admits "This is not the way to go".

Boullier hinted at Suzuka that he is also in talks with a sponsor, as well as engine supplier Renault, who could deepen their relationship with Lotus in 2014 and beyond.

If all the pieces fit together, Hulkenberg will surely be signed.

"Since he has been talking to us he has been doing a good job," said Boullier.

"I would love to (sign him)," he is quoted by Sporting Life. "He (Hulkenberg) is our choice."
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fabian

Zag het ook voorbij komen. Paar weken/dagen terug (weet het niet meer precies) riep Hulkenberg over drie weken duidelijkheid te willen geven. Zal dus niet heel lang meer duren voordat Hulk zijn plannen bekend maakt.

Lijkt me een goede keus van Lotus.

Kootje

Maar of het ook de goede keus voor Nico is ???

NielsD

Citaat van: Kootje op 14 oktober 2013 - 17:25:05
Maar of het ook de goede keus voor Nico is ???

Zekerste weten. Qua team gaat-ie er een stuk op vooruit.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Weet ik nog zo net niet. ::)

Als je kijkt naar de huidige rangorde wel ja, maar waar Sauber de weg omhoog weer gevonden lijkt te hebben en de financiële malaise achter zich heeft gelaten, is vooral dat laatste bij Lotus (nog) niet het geval. De malheur waar dat team zich in bevind heeft er al voor gezorgd dat 'n aantal sleutelfiguren zijn gaan lopen en dat kan zomaar de aanzet zijn voor 'n zware terugval in de rangorde. (zie Williams) Daardoor zou verlengen bij Sauber wellicht 'n iets betere optie zijn, om nog maar niet te spreken over de Ferrari geruchten.