Senna crash Imola 1994

Gestart door Kootje, 25 maart 2013 - 20:55:03

« vorige - volgende »

0634

Leuk! Ook het boek van Marcel Visbeen, met het stuur tussen de tanden, over onder meer mannen als Nuvolari en Varzi (wat een tragiek, die twee), de ontvoering van Fangio, De snelle Belg Willie Mairesse en onze eigen Carel Godin de Beaufort. Aanrader ook dat boek, mooie anekdotes uit een fenomenaal racetijdperk.

http://www.marcelvisbeen.nl/productie.html?id=29

Sabai

http://touch.dailymotion.com/video/xh4tf6_heikki-kovalainen-crash-at-2008-spanish-gp-in-barcelona_auto


Kunnen jullie deze crash nog herinneren? Hier was de velg de schuldige , maar als je ziet hoe stuurloos de wagen word doet mij vermoeden dat de stuurstang of voorwiel ophanging wel de oorzaak moet zijn geweest bij Senna .

Nyoxios

ik heb zelf nog even rondegezocht, en ik kwam iets heel bizars tegen, Tijdens een filmpje op Youtube word gespeculeerd over dat Senna zou zijn neergeschoten, nu vind ik dat wel heel ver gezocht. maar wat als? Er is maar 1 gek voor nodig..
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Fabian

Citaat van: Nyoxios op 31 maart 2013 - 15:37:50
ik heb zelf nog even rondegezocht, en ik kwam iets heel bizars tegen, Tijdens een filmpje op Youtube word gespeculeerd over dat Senna zou zijn neergeschoten, nu vind ik dat wel heel ver gezocht. maar wat als? Er is maar 1 gek voor nodig..
Dat lijkt me onmogelijk. Daar zouden dan toch duidelijke aanwijzingen en bewijzen voor moeten zijn. Als ze hem zouden hebben neergeschoten dan zouden daar duidelijke sporen van moeten zijn lijkt me.

Kootje

Och .... er is wel meer in de doofpot verdwenen rond dit "ongeval".

Er is data beschadigd in de 2 blackboxen die zo'n auto rijk is en ook missen er de laatste 0.7 seconden aan beeldmateriaal van de on-board camera. Precies die 0.7 serconden waarop de auto rechtdoor de vangrail in schiet. ::)

Nu geloof ik zelf niet zo in de complottheorien als zouden de FIA en Williams onder een hoedje spelen, maar wie zal 't zeggen? Het is namelijk wel zo dat precies de Data die Williams kan nekken, of juist vrijpleiten, die spoorloos verdwenen en/of beschadigt is. 

KVDracer

Had het in een ander land gebeurd hadden we smss wel de waarheid geweten. Maar in Itamiƫ wordt de costructeur vervolgd voor doodslag bij een dodelijk o,geluk. En de FIA zou Williams toch niet laten veroordelen, daar zijn ze te slim voor.

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 31 maart 2013 - 21:04:10
Had het in een ander land gebeurd hadden we smss wel de waarheid geweten. Maar in Itamiƫ wordt de costructeur vervolgd voor doodslag bij een dodelijk o,geluk. En de FIA zou Williams toch niet laten veroordelen, daar zijn ze te slim voor.
De FIA slim? Werkelijk?! :o  Ik denk dat Bernie hierin een grote hand heeft gehad, hoor!
Bij de FIA zitten IMHO niet de slimste mensen, anders hadden we geen vastomlijnd 1.6 turbomotor voor volgend jaar gehad.


Ik blijf van mening dat dat een gemiste kans was, om maar 1 configuratie toe te staan in plaats van vier-, vijfcilinders of zelfs een 6 in lijn...Nu krijgen we maar 1 1600cc V6-motor.


Maar ik dwaal af... :P