WTCC topic

Gestart door Edwin90, 24 maart 2013 - 11:59:15

« vorige - volgende »

Perton

Minder leuk detail: Engstler (als in het team, maar dus ook de coureur) trekt zich na dit seizoen terug, omdat je volgend jaar geen TC2-auto's meer mag inzetten.

SDG

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 21:08:08
Minder leuk detail: Engstler (als in het team, maar dus ook de coureur) trekt zich na dit seizoen terug, omdat je volgend jaar geen TC2-auto's meer mag inzetten.

Minder leuk nieuws, inderdaad. Hoeveel auto's blijven er daar volgend jaar nog over? Straks is het deelnemersveld nog kleiner dan dat van de F1.

Sphinx

Engstler denkt inmiddels aan deelname in de TC3-klasse, dus die zie ik nog wel ergens opduiken.

Nieuwe merken zie ik voorlopig niet toetreden, enige kans lijkt er in te liggen de huidige vier: RML-Chevy, Citroen, Lada en Honda. Citroen heeft afgelopen winter een enorme voorsprong kunnen nemen doordat de rest nog om de titel streed onder de oude regels, maar je zag dat in de tweede helft van het seizoen de Chevy's vooral in de kwalificaties bijna net zo snel worden. Qua racepace zit het nog tegen, maar vooral in de tweede race van het weekend merkte je dat er eigenlijk maar één van de drie Citroen's is die normaal toerwagen kan racen, en dat is Lopez. Muller is altijd een type bots en weg geweest en Loeb mist nog ervaring. Lada zet volgend jaar de Vesta in, (eigenlijk een Renault Fluence in alles behalve carrosserie) en heeft opnieuw ondersteuning van Oreca, dat de race-preparatie voor ze doet. Aan RML en JAS Motorsport de taak om stappen te maken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Terwijl onze aandacht vooral naar Max uitging in Macau, heeft Lada de Granta tourwagen een mooi afscheid kunnen geven. In de eerste race werd Rob Huff nog negende, maar hij kon daardoor van pole starten en won de tweede race. JM Lopez domineerde zowel de kwali als de eerste race, hij  werd vijfde in de tweede race. Tom Coronel sloot af met een 7e en een 8e plaats in Macau. In een gevalletje karma werd Mehdi Bennani in race1 door gastrijder Henry Kwong afgeschoten, de Marokkaan haalde eenzelfde geintje in de openingsrace in Marrakech uit met Tom Coronel.

Het had trouwens zomaar de laatste race op het beruchte circuit kunnen zijn, want eigenlijk zou de finale in 2015 een nachtrace op "een Arabisch circuit" worden (er werd niet bij gezegd welk circuit) en de TC3-organisatie zou al zijn gaan onderhandelen om de nieuwe tourwagenklasse volgend jaar toegevoegd te krijgen. Echter, op het laatste moment werden zowel de deadlines verschoven als de kalender voor 2015 uitgesteld en werden de onderhandelingen opnieuw geopend. Toch benieuwd, naar het resultaat. Macau is de enige race van het seizoen waarvoor ik even ben gaan zitten.

Volvo schijnt trouwens ook aan een terugkeer in het WTCC te denken, men wil net als Honda een gereduceerd programma in Azië en in 2016 een heel seizoen. Vermoedelijk heeft het succes van het V8 Supercar programma er iets mee te maken. Volgend jaar zal Citroen vijf auto's inzetten: drie evolution versies voor Lopez, Loeb en Muller, en Sebastien Loeb Racing zal twee 2014 modellen inzetten. Een daarvan gaat vrijwel zeker naar Qing Ma Ha, voor de tweede lijkt Bennani in de running

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

CitaatHet had trouwens zomaar de laatste race op het beruchte circuit kunnen zijn, want eigenlijk zou de finale in 2015 een nachtrace op "een Arabisch circuit" worden (er werd niet bij gezegd welk circuit) en de TC3-organisatie zou al zijn gaan onderhandelen om de nieuwe tourwagenklasse volgend jaar toegevoegd te krijgen.

De voorlopige kalender lijkt - theatraal gesproken -  de doodsteek voor de serie te worden, want Macau is dan toch vervangen door een nachtrace in Qatar  :'( erger dan dat, de datum op dit moment valt precies in het weekend van de Macau GP

http://www.touringcartimes.com/2014/12/03/wtcc-announces-2015-calendar-adds-thailand-and-qatar/

Als Marcelo Lotti de Macau GP nog op de TC3 kalender wil hebben kan ie nu toeslaan.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Waar is Porto gebleven?

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Jammer. Ik dacht altijd dat het de bedoeling was om het ene jaar Porto en het andere jaar Portimão te doen, maar daar zijn ze nu helemaal van af gestapt gok ik zo?

Jehoentelaar

Wat kut. Alleen de Nordschleife is wel vet.

gloudiesaurus

Macau is wel een gemis hoor... snap niet dat ze daar weg gaan. Vond het altijd een van de leukste races.

In die race in Qatar en Thailand? Dat zie ik niet zitten... maakte de klasse ook alleen maar duurder.

De Nordschleiffe lijkt me dan wel weer enorm gaaf.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

15 en 16 mei is volgens mij het weekend dat ook de 24U race op de Nordschleiffe wordt gereden, dus dan rijden de WTCC-auto's op vrijdag en zaterdag lijkt me.  Toch wel weer leuk dat ze dat combineren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Mehdi Bennani zal in 2015 aan de start komen bij Citroen maar dan via het satellietteam Sébastien Loeb Racing


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Was al bekend toch? Of was het een gerucht en is het nu officieel, net als Alonso?

Sphinx

CitaatOf was het een gerucht en is het nu officieel, net als Alonso?

Spijker, kop  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Miguel

Citaat van: Sphinx op 04 december 2014 - 21:46:58
15 en 16 mei is volgens mij het weekend dat ook de 24U race op de Nordschleiffe wordt gereden, dus dan rijden de WTCC-auto's op vrijdag en zaterdag lijkt me.  Toch wel weer leuk dat ze dat combineren.

Ja, WTCC racet samen met N24. Zo ging dat vroeger ook met het echte DTM: zaterdag voor de N24 de DTM-race, zal nu vast niet anders zijn. Vet veel zin in, wel even kijken hoe ik op tijd daar ga zijn voor de races. Waarschijnlijk kamperen ( :( ).
Peace out yo.