Dominantie: Schumacher vs Vettel.

Gestart door Wings, 07 februari 2013 - 17:52:44

« vorige - volgende »

Enzo

Mooi moment waar Schumacher zichzelf wel echt liet gaan was na het winnen van zijn eerste kampioenschap met Ferrari in 2000. Echt een historisch moment wat ik nooit zal vergeten. 



0634

Voor het eerst sinds Schecker werd Ferrari kampioen. Dat is absoluut historisch, ik denk dat er die dagen in Italie flink gefeest is. De jongeren daar hadden er alleen verhalen over gehoord, maar nooit een titel kunnen vieren. Mooiste titel van Schumacher, denk ik.

Franky R.

Ik weet het niet...Ik vond Schumi vooral een emotieloze stijfkop. Bijvoorbeeld Monaco 2006. Iedereen zag dat hij heel langzaam reed, en maar volhouden dat hij de auto verloor bij ca. 20 km/u... :P 


Na zijn comeback was hij inderdaad meer relaxed...


Vettel reageert emotioneler....Zie zijn 'rants' over Karthikeyan, Webber of de geruchten over TC in zijn auto.
Maar ik moet ze beiden niet, dus wat maak ik mij druk? :)

0634

Ben het volkomen met je eens Franky. Al heb ik niet zo veel tegen Vettel. Ik zal mezelf geen fan van hem noemen maar heb niets meer met of tegen hem als dat ik heb met iemand als Alonso of Raikkonen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 13:54:59
Citaat van: Arthur op 05 oktober 2013 - 10:58:44
Tja, wat je wilt. Persoonlijkheid is natuurlijk ondergeschikt. Het gaat op de eerste plaats om de rijderskwaliteiten en die waren puik. Zijn focus vond hij blijkbaar belangrijker dan zijn persoonlijke uitstraling om media te bekoren. En ongetwijfeld heeft hij die persoonlijkheid wel blijkens zijn comeback.
De man is een enorme sportman, Arthur, helemaal eens. Ik denk ook niet dat je mensen zult vinden die dat niet met je eens zullen zijn.

Ik denk overigens niet dat het in eerste instantie om rijderskwaliteiten gaat, ik denk dat heel veel goede rijders in aanleg misschien wel even goed waren. Ik geloof eerder dat het mentale aspect, de gedrevenheid, de sluwheid, het zelfbewustzijn bij de écht groten de doorslag geeft.

"Ik geloof eerder dat het mentale aspect, de gedrevenheid, de sluwheid, het zelfbewustzijn bij de écht groten de doorslag geeft."

Focus dus [vind ik] Rest wat negatief kan beinvloeden uitschakelen...


Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 06 oktober 2013 - 10:53:48
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 13:54:59
Citaat van: Arthur op 05 oktober 2013 - 10:58:44
Tja, wat je wilt. Persoonlijkheid is natuurlijk ondergeschikt. Het gaat op de eerste plaats om de rijderskwaliteiten en die waren puik. Zijn focus vond hij blijkbaar belangrijker dan zijn persoonlijke uitstraling om media te bekoren. En ongetwijfeld heeft hij die persoonlijkheid wel blijkens zijn comeback.
De man is een enorme sportman, Arthur, helemaal eens. Ik denk ook niet dat je mensen zult vinden die dat niet met je eens zullen zijn.

Ik denk overigens niet dat het in eerste instantie om rijderskwaliteiten gaat, ik denk dat heel veel goede rijders in aanleg misschien wel even goed waren. Ik geloof eerder dat het mentale aspect, de gedrevenheid, de sluwheid, het zelfbewustzijn bij de écht groten de doorslag geeft.

"Ik geloof eerder dat het mentale aspect, de gedrevenheid, de sluwheid, het zelfbewustzijn bij de écht groten de doorslag geeft."

Focus dus [vind ik] Rest wat negatief kan beinvloeden uitschakelen...

Zekerss. Maar daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden :).

Arthur

Citaat van: Enzo op 05 oktober 2013 - 20:09:49
Mooi moment waar Schumacher zichzelf wel echt liet gaan was na het winnen van zijn eerste kampioenschap met Ferrari in 2000. Echt een historisch moment wat ik nooit zal vergeten. 

100% EENS!! Dat moment schoot ook door mijn hoofd als het om emotie gaat bij Schumacher. Maar toen was het ook missie volbracht en kon hij de emoties de vrije loop laten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 10:55:45
Citaat van: Arthur op 06 oktober 2013 - 10:53:48
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 13:54:59
Citaat van: Arthur op 05 oktober 2013 - 10:58:44
Tja, wat je wilt. Persoonlijkheid is natuurlijk ondergeschikt. Het gaat op de eerste plaats om de rijderskwaliteiten en die waren puik. Zijn focus vond hij blijkbaar belangrijker dan zijn persoonlijke uitstraling om media te bekoren. En ongetwijfeld heeft hij die persoonlijkheid wel blijkens zijn comeback.
De man is een enorme sportman, Arthur, helemaal eens. Ik denk ook niet dat je mensen zult vinden die dat niet met je eens zullen zijn.

Ik denk overigens niet dat het in eerste instantie om rijderskwaliteiten gaat, ik denk dat heel veel goede rijders in aanleg misschien wel even goed waren. Ik geloof eerder dat het mentale aspect, de gedrevenheid, de sluwheid, het zelfbewustzijn bij de écht groten de doorslag geeft.

"Ik geloof eerder dat het mentale aspect, de gedrevenheid, de sluwheid, het zelfbewustzijn bij de écht groten de doorslag geeft."

Focus dus [vind ik] Rest wat negatief kan beinvloeden uitschakelen...

Zekerss. Maar daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden :).

Natuurlijk heb je gelijk. Als iedereen hetzelfde [leuk] vond kan het forum opgeheven worden ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Moet iedereen wel forummen leuk vinden natuurlijk ;).

Arthur

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:03:19
Moet iedereen wel forummen leuk vinden natuurlijk ;).

Nou, in sommige discussies vraag ik me wel eens af of men het forummen zo leuk vind ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ach, dat hou je altijd. Het geschreven woord is vaak ook wat harder dan het gesproken woord, waar je met intonaties en cynisme veel kan doen. Dan lijkt het wel eens lullig, waar het niet altijd zo bedoeld is. Over het algemeen vind ik het hier prima, qua sfeer.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:12:36
Ach, dat hou je altijd. Het geschreven woord is vaak ook wat harder dan het gesproken woord, waar je met intonaties en cynisme veel kan doen. Dan lijkt het wel eens lullig, waar het niet altijd zo bedoeld is. Over het algemeen vind ik het hier prima, qua sfeer.

Ben ik met je eens. En ook over de sfeer hier driewerf eens ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Franky R. op 05 oktober 2013 - 21:04:05
Na zijn comeback was hij inderdaad meer relaxed...

Toen stond hij ook in een ander licht. ;) Hiermee onderschrijf je wat ik bedoel. Vettel nu zit in een vergelijkbare situatie als Schumacher toen. De media is hard en meedogenloos en voordat je het weet halen ze je eronderuit.

0634

Ze haalden Schumacher na zijn comeback ook onderuit. Sterker, er waren er zat die bij de aankondiging de messen al slepen. Zie het verschil niet zo.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 13:37:03
Ze haalden Schumacher na zijn comeback ook onderuit. Sterker, er waren er zat die bij de aankondiging de messen al slepen. Zie het verschil niet zo.
Dat is waar...Zelf nu Schumi niet meer rijdt, wordt hij beoordeeld. Immers is Mercedes met Rosberg en Hamilton succesvoller, waardoor men zegt 'zie je wel...'


Ook al is dat niet geheel terecht.