Dominantie: Schumacher vs Vettel.

Gestart door Wings, 07 februari 2013 - 17:52:44

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Waar plaatsen jullie Graham Hill in de hiërarchie? Ik zie hem als wereldkampioen F1, Indy 500-winnaar en 24H van Le Mans-winnaar als een hele grote.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 10 maart 2013 - 00:39:10
Waar plaatsen jullie Graham Hill in de hiërarchie? Ik zie hem als wereldkampioen F1, Indy 500-winnaar en 24H van Le Mans-winnaar als een hele grote.
Graham Hill is een moeilijke, want die had destijds ook een Jim Clark naast zich. Dat die man uiteindelijk drie grote races heeft gewonnen, is natuurlijk bewonderenswaardig...maar geen eerlijk vergelijk anno 2013.


Zie jij een Alonso, Vettel of Hamilton deelnemen aan de Indy 500 en Le Mans 24H, gedurende hun F1-seizoen?


Dat kan helaas niet meer. Graham Hill leefde in een andere tijd [D'oh!].

Jehoentelaar

Dat zie ik inderdaad niet meer gebeuren. Vooral IndyCar is een moeilijk verhaal. Le Mans wil nog wel eens voorkomen (Verstappen heeft 'm gewonnen, Mansell en Villeneuve deden in het recente verleden pogingen), maar uitsluitend na de Formule 1-carrière.

0634

Citaat van: Enzo op 10 maart 2013 - 00:12:15
Citaat van: Jeroen op 10 maart 2013 - 00:03:24
Eens. Maar de discussie blijft boeien.

Jim Clark is trouwens de nr 2 ;D

Na Schumacher, natuurlijk! 8)

Nee Senna hadden we al op 1, he. (althans ik had dat gedaan, maar een  beetje fan met verstand van zaken, is het daar natuurlijk mee eens ;D)

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 10 maart 2013 - 00:39:10
Waar plaatsen jullie Graham Hill in de hiërarchie? Ik zie hem als wereldkampioen F1, Indy 500-winnaar en 24H van Le Mans-winnaar als een hele grote.
Ligt eraan hoe je hem beoordeeld. Als allround autocoureur moet je dat meetellen, als F1-coureur telt LeMans weer niet mee. Maar oké, is lastig, heb hem nooit gezien, maar als ik alles moet geloven zal ie wel ergens komen tussen tien en vijftien, nivo Hakkinen, Fittipaldi en Piquet..

Zonder specifieke volgorde te noemen (en zonder pre-F1 giganten als Nuvolari, Rosemeyer en Varzi), wordt het zoiets:

Nrs 1-5: Senna, Prost, Fangio, Clark, Schumacher
Nrs 6-10: Mansell, Stewart, Lauda, Ascari, Alonso
nrs 10-20: Hill, Brabham, Fittipaldi, Piquet, Vettel, Moss, Hakkinen, Rindt, etc.

(Nogmaals: voor ik weer iemand over me heen krijg: zonder volgorde!)   

rafael25

Tijden veranderen,zeg hier zie jij hoe Vettel heel blij is met P4(in China 2007) alsof dat hij kampioenschap heeft gewonnen!!


0634

Citaat van: Jehoentelaar op 10 maart 2013 - 01:00:13
Dat zie ik inderdaad niet meer gebeuren. Vooral IndyCar is een moeilijk verhaal. Le Mans wil nog wel eens voorkomen (Verstappen heeft 'm gewonnen, Mansell en Villeneuve deden in het recente verleden pogingen), maar uitsluitend na de Formule 1-carrière.

Overigens is The Triple Crown of Motorsport niet WK F1, Indy500 en LeMans, maar GP Monaco, Indy 500 en LeMans.

Wat dat betreft hoop ik dat Juan Pablo Montoya zich gaat richten op LeMans. Hij zou een historische prestatie kunnen evenaren. Hij zit op 2/3e.

Villeneuve won overigens nooit in Monaco...

Bart VD

Citaat van: Super Seb op 08 maart 2013 - 20:20:36
Citaat van: Jeroen op 08 maart 2013 - 19:05:57
Citaat van: Arthur op 08 maart 2013 - 18:35:48
Dit is volgens mij bijzonder moeilijk [eigenlijk onmogelijk] te vergelijken. Hetzelfde als wie nu de beste coureur ooit is.

Hoezo? Iedereen weet toch dat dat Senna is? Het is hooguit interessant om te kijken wie de op één na beste is. ;)

Tik em aan! One post to rule them all! Alle respect voor Schumacher al ben ik nooit echt fan geweest. Ben er alleen wel heilig van overtuigd dat heel wat van zijn records door toedoen van Vettel gaan sneuvelen.

Maar Seb zal nooit zo'n grote kin hebben.
This space for rent

Sabai

Doordat ik momenteel in de lappenmand zit heb ik veel tijd om oude races terug te kijken. Nu begin ik wel meer te begrijpen waarom Schumacher zo geliefd was ondanks zijn dominantie en Vettel niet. Ik denk dat het zit in de emotie die schumacher toonde en vettel totaal niet. Ik was helemaal vergeten wat voor emotionele en gedreven  coureur schumacher was.Als ik die oude races weer zie geweldig gewoon.

Enzo

Citaat van: Sabai op 04 oktober 2013 - 10:19:05
Doordat ik momenteel in de lappenmand zit heb ik veel tijd om oude races terug te kijken. Nu begin ik wel meer te begrijpen waarom Schumacher zo geliefd was ondanks zijn dominantie en Vettel niet. Ik denk dat het zit in de emotie die schumacher toonde en vettel totaal niet. Ik was helemaal vergeten wat voor emotionele en gedreven  coureur schumacher was.Als ik die oude races weer zie geweldig gewoon.

Zekers, echt een team-player en een winnaar pur sang. Heb de beste man zijn hele carrière op de voet gevolgd en ben ervan overtuigd dat dit het beste is wat de Formule 1 ooit gezien heeft. Echt een fenomeen en legende die heel veel voor de sport heeft betekend.

0634

Emotie? Schumacher? Ja, op Monza een keertje na zijn 41e zege. Maar verder? IJskonijn zonder emoties. Degelijke persoonlijkheid zonder kraak of smaak.

Ik vind Vettel echt drie keer prettiger. Geen Duits chagrijn, maar bluf en een vleugje arrogantie. Schumacher zou niet nog even de snelste ronde rijden als de zege al binnen is, maar Vettel wel. Gewoon, omdat ie het verdomde leuk vind.

Ik vind Vettel veel en veel meer mens dan Schumacher. Dat was, op die 1 of 2 momentjes na in zijn hele loopbaan gewoon een robot.

Wings

Beiden zijn diplomatiek en rationeel. Ik zie weinig verschil en temeer overeenkomsten.

Maikel0230

#72
Tja ik voel net het omgekeerde Jeroen, ik heb het toen in mijn column al eens gezegd 'twee personen die veel op elkaar lijken kunnen door dezelfde persoon anders beleeft worden'

Ik voel die emotie van Vettel niet zoals jij hem schetst. Hij is ook een jassendraaier eerste klas en vooral dat staat me niet aan. Voor de rest een puike coureur met karakter als je het mij vraagt. Zoals je zelf zegt hij doet toch nog de moeite om in die laatste ronde de snelste te hebben, dat is pas karakter, toch zal dat ooit eens mis gaan (misschien in 2014 als die motortjes lekker fragiel zijn?)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Mwah ik vind Vettel ook niet echt heel emotioneel of zo, maar ik vind hem wel veel meer mens dan Schumacher. Veel opener, spontaner. Bij hem krijg ik niet het idee dat het leven alleen bestaat uit professioneel zijn. Ik ben geen groot fan van hem of zo, maar vind hem bij lange na niet zo robotachtig als Schumacher. Dat was echt, als persoon, de vleesgeworden degelijkheid.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2013 - 22:13:48
Mwah ik vind Vettel ook niet echt heel emotioneel of zo, maar ik vind hem wel veel meer mens dan Schumacher. Veel opener, spontaner. Bij hem krijg ik niet het idee dat het leven alleen bestaat uit professioneel zijn. Ik ben geen groot fan van hem of zo, maar vind hem bij lange na niet zo robotachtig als Schumacher. Dat was echt, als persoon, de vleesgeworden degelijkheid.

Ik denk juist dat Schumacher zijn focus zo groot was dat alles bij hem gericht was op prestatie. Alles moest daar voor wijken dus ook emotie. Daarom vind ik hem zo'n groot sporter als je dat kunt. Bij zijn comeback heeft hij meer genoten en kwam het menselijke in hem naar boven. Voor mij blijft hij de allergrootste! En Vettel heeft alleen nog mogen genieten van het allerbeste materiaal. Laat hem eens een switch maken zoals Schumacher heeft gedaan.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel