Red Bull in 2013

Gestart door Sabai, 05 januari 2013 - 10:57:40

« vorige - volgende »

Moet Red Bull net als Ferrari openlijk en duidelijk een eerste en tweede coureur aanwijzen ?

ja
nee
Ik weet het niet
Dat moeten ze zelf weten

Sabai

#30
Bedoel je ddrs of is dit weer iets nieuws . Want met ddrs reden ze alweer een tijdje geloof ik. Ik vraag me alleen af hoeveel voordeel ze er van kunnen hebben aangezien de regels betreft het gebruik van Drs is beperkt dit jaar

Iceman2012

Citaat van: Sabai op 09 maart 2013 - 13:27:26
Bedoel je ddrs of is dit weer iets nieuws . Want met ddrs reden ze alweer een tijdje geloof ik. Ik vraag me alleen af hoeveel voordeel ze er van kunnen hebben aangezien de regels betreft het gebruik van Drs is beperkt dit jaar
ddrs is volgens mij niet meer toegestaan dit jaar. Passief DRS is een systeem waarbij op hoge snelheden de achtervleugel 'vastgezet' wordt. Dit gaat automatisch/passief en schijnt het daardoor nogal lastig te zijn om dit goed werkend te krijgen, omdat het gevaar dreigt dat het ook in hogesnelheidbochten in werking kan treden. Maar op circuits met lange rechte stukken en langzame bochten zoals Canada en Monza zou het wel goed kunnen werken.

Sabai

#32
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=47999

Helmut heeft er ook iets over te melden betreft het snelheidstekort.

Fabian

Helmut heeft altijd wel iets te melden....

0634

Ben ik stiekem ook wel weer blij mee. Uitgesproken mensen brengen ook gewoon leven in de brouwerij. Gelukkig zijn het niet allemaal Jean Todtjes of Domenicali's maar zitten mannen als Stoddart, Marko en di Montezemolo ook gewoon in de racerij.

Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/niet_iedereen_onder_indruk_van_vettel/


Kan deze twee uitspraken van deze twee mensen niet serieus nemen. Ik wil Vettel niet ophemelen maar volgens mij heeft hij de laatste jaren wel degelijk laten zien dat hij een coureur van de buitencategorie is. De heren hebben volgens mij ook niet naar de gp van Abu dabi en Sao Paulo  gekeken afgelopen jaar. Die race's zeggen genoeg over wat ze zo graag willen zien van Vettel.

Wings

"Vettel is supersnel maar maakt fouten onder druk, zegt Villeneuve in het Duitse Auto Bild. Als hij op kop rijdt, gaat het allemaal prima, maar doet hij dat niet dan wordt hij nerveus."

Volgens mij heeft Villeneuve de knal niet gehoord of de laatste races 2012 gemist waar alles tegenzat en Vettel op eigen kracht de titel moest veiligstellen.

SanderD

Citaat van: Wings op 21 maart 2013 - 17:11:24
"Vettel is supersnel maar maakt fouten onder druk, zegt Villeneuve in het Duitse Auto Bild. Als hij op kop rijdt, gaat het allemaal prima, maar doet hij dat niet dan wordt hij nerveus."

Volgens mij heeft Villeneuve de knal niet gehoord of de laatste races 2012 gemist waar alles tegenzat en Vettel op eigen kracht de titel moest veiligstellen.

Dat alles tegenzat is wat overdreven, maar de situatie's waren ook verre van optimaal. Het was een erg knap eindoffensief van Sebastian Vettel.

Wings

Vettel werd gediskwalificeerd, mocht achteraan starten, werd in de rondte getikt, het team stond niet klaar met banden dus voor de derde keer van achteraan een opmars maken, dan kun je wel gaan muggenziften over de definitie van 'alles' maar het is voldoende om Villeneuve tegen te spreken dat Vettel weldegelijk kan presteren onder druk lijkt mij.

Jehoentelaar

Ik ga wel mee in de mening van Coulthard. Hoe hij zijn titel binnenhaalde in 2012 was knap, maar verder is vrijwel alles keurig op zijn pootjes terecht gekomen. Een langere periode van tegenslag is er nooit geweest (en daarmee bedoel ik dus niet een paar races dat de auto wat langzamer is, dat is geen tegenslag). Ik geloof wel dat Vettel een topcoureur is, maar drie wereldtitels geven niet automatisch toegang tot het rijtje waar de toppers bij horen, laat staan de echte legenden.

Villeneuve slaat daarentegen door in zijn bewoordingen. Vettel kan wel degelijk terugknokken en met druk omgaan. Of hij dat ook kan in een langere periode waarin het moeilijk gaat krijgen we hopenlijk nog een keer te zien, maar ik denk wel dat hij daar ook prima mee om kan gaan.

SanderD

Citaat van: Wings op 21 maart 2013 - 17:24:40
Vettel werd gediskwalificeerd, mocht achteraan starten, werd in de rondte getikt, het team stond niet klaar met banden dus voor de derde keer van achteraan een opmars maken, dan kun je wel gaan muggenziften over de definitie van 'alles' maar het is voldoende om Villeneuve tegen te spreken dat Vettel weldegelijk kan presteren onder druk lijkt mij.

Vond zelf dat Vettel zeer angstig startte en reed volgens mij veels te voorzichtig bij het ingaan van bocht 4. Maargoed, nu toon ik te weinig eer richting Vettel.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 21 maart 2013 - 17:27:00
Ik ga wel mee in de mening van Coulthard. Hoe hij zijn titel binnenhaalde in 2012 was knap, maar verder is vrijwel alles keurig op zijn pootjes terecht gekomen. Een langere periode van tegenslag is er nooit geweest (en daarmee bedoel ik dus niet een paar races dat de auto wat langzamer is, dat is geen tegenslag). Ik geloof wel dat Vettel een topcoureur is, maar drie wereldtitels geven niet automatisch toegang tot het rijtje waar de toppers bij horen, laat staan de echte legenden.

Villeneuve slaat daarentegen door in zijn bewoordingen. Vettel kan wel degelijk terugknokken en met druk omgaan. Of hij dat ook kan in een langere periode waarin het moeilijk gaat krijgen we hopenlijk nog een keer te zien, maar ik denk wel dat hij daar ook prima mee om kan gaan.

Ik ga niet mee in de mening van DC omdat je Vettel niet kunt verwijten dat Red Bull de zaakjes aan het einde van de rit op orde heeft. Sterker nog, Vettel maakt daar deel van uit. Bovendien domineerde Red Bull enkel en alleen in 2011. Afgelopen jaar heeft Vettel flink moeten knokken en toonde hij zich als een waardig kampioen. Hield zijn hoofd koel toen Red Bull niet snel was, reed naar voren en bleef schade beperken zonder te paniekeren, om vervolgens het gat dicht te trekken en onder druk de titel binnen te angelen. Mooier kan niet! Daarvoor hoeft Vettel écht niet bij Ferrari te rijden. Bovendien zie ik Vettel niet 1,2,3 instappen bij een minder team.

Jehoentelaar

Maar juist omdat hij blindelings op het team kon vertrouwen, was de druk op wat incidenten na op zich prima op te vangen. Uiteraard moet je het als coureur nog wel even laten zien, maar in een auto die zoveel meer mechanische grip heeft is het voor elke bovengemiddelde coureur op zijn minst lang vol te houden. Wat, nogmaals, niet wegneemt dat zijn prestaties, ondanks die goede auto, zeer knap zijn.

Edit: wat ik nog wel even wil toevoegen aan mijn post: laten we niet vergeten dat het uiteindelijk wel een teamsport is. Daarom ben ik nooit zo onder de indruk van het de hemel in prijzen van een coureur (wie dan ook, door wie dan ook). Zonder fatsoenlijk team heeft nog nooit iemand een race gewonnen.

0634

Citaat van: Wings op 21 maart 2013 - 17:36:44
Ik ga niet mee in de mening van DC omdat je Vettel niet kunt verwijten dat Red Bull de zaakjes aan het einde van de rit op orde heeft.
Klopt. Daarom wil DC hem ook graag bij een ander (niet per definitie een minder) team zien rijden. Om hem gewoon beter in te kunnen schatten. DC zegt in het hele stuks niks negatiefs over Sebas, alleen dat hij hem nog niet goed kan inschatten. Nou, daar heeft ie ook een punt.

Want daar staat of valt het mee: iedereen vind Vettel goed, maar zij vragen zich af: hoe goed?

Net zo goed als Surtees, Rosberg of Jones?
Net zo goed als Hakkinen, Mansell, Graham Hill of Piquet?
Of net zo goed als Clark, Senna of Fangio?

Bij het laatste clubje hoort ie wat mij betreft inderdaad zeker nog niet. Afgelopen jaar vond ik hem geweldig, echt heel sterk, maar om bij dat clubje te horen moet je niet één jaar geweldig rijden snap je.

Wings

@Jehoentelaar: Zal dan wel tegenvallen als je denkt het team te kunnen vertrouwen en net hun falen. ;) Nee, alle gekheid op een stokje, ik begrijp de kanttekening wel maar vind het spijkers zoeken op laag water. Niemand wordt drievoudig F1 kampioen omdat hij een mooie boxershort draagt. Dan moet je echt wel wat in je mars hebben.

@Jeroen: een drievoudig wereldkampioen kun je prima op waarde schatten lijkt mij. Bovendien liet Vettel dit seizoen zien te kunnen presteren A) met een auto die niet winwaardig was, B) onder druk. Wat wil je dan nog meer? Stel Vettel reed dit jaar bij Ferrari en werd kampioen verandert er niks aan zijn kennen en kunnen. Bovendien geven critici de credits dan aan alweer een goede auto.