Wie moet Bernie opvolgen?

Gestart door 0634, 30 december 2012 - 13:29:17

« vorige - volgende »

0634

Zou best eens kunnen gaan gebeuren in 2013 of 2014. Velen hier zullen uitzinnig zijn van vreugde, ik niet trouwens.

http://www.gppits.net/nieuws/bernie_bij_veroordeling_ben_ik_weg/

Maar de grootste vraag is: wie moet hem opvolgen? Iemand goede suggesties?

robbert

zou eigenlijk een hele opluchting zijn. Want die was niet zo goed bezig vind ik. Er moet iemand zijn die de europese races promoot. En ik denk dat iemand goed geschikt is, als die de f1 wereld goed kent

Fabian

Sommige plannen van Bernie vind ik erg raar. Medaillesysteem en dergelijke, maar de man zou een gemis zijn voor de F1. Wie hem moet opvolgen? Geen idee. Mosley was volgens mij ook niet echt geliefd....

SDG

Mijn hoop is dat de F1 in het post-Bernietijdperk terug wat meer naar de basis gaat. En daarmee bedoel ik niet alleen dat Europa terug meer in beeld komt, maar ook dat het ivoren torentje waarin de sport zich tegenwoordig in verschuilt wat afgebroken wordt. Dat het allemaal terug iets menselijker wordt en niet langer uitsluitend draait om geld, geld en nog eens geld, en dat er ook meer aandacht komt voor de fans (bv. minder exuberante toegangsprijzen).

Kootje

Als ik in de raad van commisarissen bij CVC Capital zat, dan zou ik Flavio Briatore naar voren schuiven. Die man heeft verstand van zaken, kent de sport en de wereld eromheen, en is niet bang om over lijken te gaan om z'n doelen te bereiken.

Als fan van de sport zijnde zou ik eigenlijk het liefst zien dat de commerciele rechten in handen van de teams zouden komen en dat de FIA de kalender voortaan bepaalt, maar ja .... ik ben bang dat dat nooit zal gebeuren.

0634

Lijkt mij ook niet. Flavio is zeker een kundig man, maar heeft denk ik teveel vijanden.

Zou Ron Dennis nog een optie zijn? Die werd vroeger veel genoemd.

robbert

Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 14:49:11
Lijkt mij ook niet. Flavio is zeker een kundig man, maar heeft denk ik teveel vijanden.

Zou Ron Dennis nog een optie zijn? Die werd vroeger veel genoemd.

bwa weet ik niet, die heeft nog te veel een mclarenhart volgens mij

0634

Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 14:49:11
Lijkt mij ook niet. Flavio is zeker een kundig man, maar heeft denk ik teveel vijanden.

Ik denk niet dat dat zoveel uit zal maken om eerlijk te zijn. De vijanden die hij eventueel heeft zitten niet bij CVC en zijn ook niet bij de circuits betrokken. Er lopen hooguit wat teambazen rond die niet blij van hem zullen worden, maar dat is imo geen belemmering om Bernie op te volgen. Bernie is ook niet overal even geliefd, en met de door jou aangedragen Dennis hoef je bij Ferrari ook niet aan te komen.

robbert

Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 15:30:54
Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

ja inderdaad, maar todt heeft nog niks beslist in het voordeel van ferrari.

0634

Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 15:44:24
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 14:49:11
Lijkt mij ook niet. Flavio is zeker een kundig man, maar heeft denk ik teveel vijanden.

Ik denk niet dat dat zoveel uit zal maken om eerlijk te zijn. De vijanden die hij eventueel heeft zitten niet bij CVC en zijn ook niet bij de circuits betrokken. Er lopen hooguit wat teambazen rond die niet blij van hem zullen worden, maar dat is imo geen belemmering om Bernie op te volgen. Bernie is ook niet overal even geliefd, en met de door jou aangedragen Dennis hoef je bij Ferrari ook niet aan te komen.
Nou, door mij aangedragen valt wel mee hoor. Ik zou niet weten of hij een goede kandidaat zou zijn. Maar in der tijd dat hij nog teambaas was werd zijn naam wel eens genoemd. Daarom vraag ik mij af of hij nog steeds kandidaat is.

En Flavio zou van mij best mogen hoor, ik vind het een kleurrijke vent met veel kunde, maar ik heb geen idee hoe hij ligt bij de bepalende mensen. Hij is niet echt van onbesproken gedrag.

Overigens: Dennis is inmiddels alweer 65 en Flavio 62. Echt jong en dynamisch kunnen we ze beiden niet noemen ;).

Fabian

Dan laten we David Coulthard toch mooi dit klusje opknappen!  ;)

Kootje

Citaat van: robbert op 30 december 2012 - 15:50:05
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 15:30:54
Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

ja inderdaad, maar todt heeft nog niks beslist in het voordeel van ferrari.

Ahum ..... hij heeft ze niet bestraft voor de toen nog verboden teamorder aan Felipe in Duitsland. Vervolgens heft hij dat verbod ook nog eens op. Hoezo niet in het voordeel van Ferrari? Oke ..... het is tot nu toe beperkt gebleven tot dat, maar wat niet is kan altijd nog komen. ::)

0634

Citaat van: Fabian op 30 december 2012 - 17:22:05
Dan laten we David Coulthard toch mooi dit klusje opknappen!  ;)
Als bestuurder nog wat onervaren, maar zou hij een paar jaar bij een team meelopen, zou het zo gek nog niet zijn.

Of Horner. Sympathieke gast, die bij de meesten wel goed ligt geloof ik, en inmiddels redelijk ervaren. Maar die heeft net bijgetekend.

0634

Citaat van: Kootje op 30 december 2012 - 17:22:55
Citaat van: robbert op 30 december 2012 - 15:50:05
Citaat van: Jeroen op 30 december 2012 - 15:30:54
Misschien wel, maar Todt werd beschuldigd van een Ferrarihart en Bernie komt bij Brabham vandaan.

ja inderdaad, maar todt heeft nog niks beslist in het voordeel van ferrari.

Ahum ..... hij heeft ze niet bestraft voor de toen nog verboden teamorder aan Felipe in Duitsland. Vervolgens heft hij dat verbod ook nog eens op. Hoezo niet in het voordeel van Ferrari? Oke ..... het is tot nu toe beperkt gebleven tot dat, maar wat niet is kan altijd nog komen. ::)
Hoe kan je iets bestraffen wat je niet kan bewijzen?