Zijn er nog karakters in de sport?

Gestart door 0634, 08 december 2012 - 09:59:17

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Kootje op 26 mei 2013 - 09:26:19
Dat zeg ik, bewust die gasten nat gemaakt met ongelukkige gevolgen. Om hem daarom uit te maken voor "kinderachtige idioot die eens heel snel volwassen moet worden" gaat me wat te ver. Het is gewoon 'n uit de hand gelopen grap, als dat al niet eens meer kan zonder dat de hele wereld over je heen valt en je
beschuldigt van het "opzettelijk andermans spullen stuk maken" dan weet ik 't ook niet meer. De schade is geregeld, excuses zijn ongetwijfeld aangeboden, dus mensen ... maak je niet te sappel. Er zijn ergere dingen in het leven.

Juist! Daarom dat ik mij ook afvraag waarom kritische noten zo worden afgeschoten. Niemand legt Hamilton de doodstraf op. Het lijkt mij vrij staan dat je de actie tof mag vinden of idioot.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 12:32:29
Nee, maar dat heb ik ook niet gezegd, dus dit argument snap ik niet zo. Je draait het om. Jij mag van mij zeggen wat je wil, alleen jammer dat ik als ik wat zeg over Hamilton ik me blijkbaar meteen verlaag tot 'story/privé niveau.'
Wat James Hunt deed kun je met terugwerkende kracht ook puberaal noemen. Ik doel op het naaien van alles wat los of vast zat. Vrijgezelle, maar ook getrouwde vrouwen...Of zelfs dat verhaal van de vrouw van een official vlak voor een GP.


Toch zijn het 'heldendaden' van James Hunt, terwijl Hamilton kinderlijk zou zijn? Ik weet nog een verhaal over Chapman en Andretti, die een weddenschap aangingen. Chapman daagde Mario uit om Bernie in het zwembad te duwen.


Bernie kwam erachter, weet niet meer hoe, en bood aan zich in het zwembad te duwen voor de helft van de winst... ;D


Waren Chapman en Andretti dan ook kinderlijk? Beiden veel ouder dan 28 jaar op dat moment. Nee, Hamilton deed iets wat HIJ een leuk geintje vond. Dat het slecht uit pakt voor, overigens de enige cameraman die zijn spullen niet goed had beschermt, is iets wat ongelukkig...Maar om Hamilton dan kinderlijk te noemen...


Niet elk geintje loopt goed af helaas, maar dit werd wel heel erg opgeblazen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 12:32:29
Nee, maar dat heb ik ook niet gezegd, dus dit argument snap ik niet zo. Je draait het om. Jij mag van mij zeggen wat je wil, alleen jammer dat ik als ik wat zeg over Hamilton ik me blijkbaar meteen verlaag tot 'story/privé niveau.'

Net zomin als dat ik heb gezegd dat jij niets mag zeggen, terwijl je reageert alsof dit wel zo is. Daarbij zeg ik nergens dat JIJ je verlaagt tot dit nivo, maar alleen dat WE ons niet tot dit nivo moeten verlagen. Maar goed, deze discussie gaat weer helemaal de verkeerde kant op, dus ik trek me terug. Prettige race voor straks en tot in 'n zinvollere discussie.

0634

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 13:11:25
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 12:32:29
Nee, maar dat heb ik ook niet gezegd, dus dit argument snap ik niet zo. Je draait het om. Jij mag van mij zeggen wat je wil, alleen jammer dat ik als ik wat zeg over Hamilton ik me blijkbaar meteen verlaag tot 'story/privé niveau.'
Wat James Hunt deed kun je met terugwerkende kracht ook puberaal noemen. Ik doel op het naaien van alles wat los of vast zat. Vrijgezelle, maar ook getrouwde vrouwen...Of zelfs dat verhaal van de vrouw van een official vlak voor een GP.


Toch zijn het 'heldendaden' van James Hunt, terwijl Hamilton kinderlijk zou zijn? Ik weet nog een verhaal over Chapman en Andretti, die een weddenschap aangingen. Chapman daagde Mario uit om Bernie in het zwembad te duwen.


Ik vind het nogal wat anders inderdaad. Als je vrienden natspat of wat dan ook: prima. Maar een freelance fotograaf verdiend zijn brood door het maken van foto's. Die is ie nu allemaal kwijt door een heel leuk geintje. Vind ik kinderachtig ja.

Als ik met opzet een camera verniel, en jij ziet het, dan denk ik dat jij mij vraagt of ik wel helemaal goed bij mijn knikker ben. Maar als Hamilton het doet, ach, dan is het een geintje. Ik vind dat raar ja.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 13:55:16
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 13:11:25
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 12:32:29
Nee, maar dat heb ik ook niet gezegd, dus dit argument snap ik niet zo. Je draait het om. Jij mag van mij zeggen wat je wil, alleen jammer dat ik als ik wat zeg over Hamilton ik me blijkbaar meteen verlaag tot 'story/privé niveau.'
Wat James Hunt deed kun je met terugwerkende kracht ook puberaal noemen. Ik doel op het naaien van alles wat los of vast zat. Vrijgezelle, maar ook getrouwde vrouwen...Of zelfs dat verhaal van de vrouw van een official vlak voor een GP.


Toch zijn het 'heldendaden' van James Hunt, terwijl Hamilton kinderlijk zou zijn? Ik weet nog een verhaal over Chapman en Andretti, die een weddenschap aangingen. Chapman daagde Mario uit om Bernie in het zwembad te duwen.


Ik vind het nogal wat anders inderdaad. Als je vrienden natspat of wat dan ook: prima. Maar een freelance fotograaf verdiend zijn brood door het maken van foto's. Die is ie nu allemaal kwijt door een heel leuk geintje. Vind ik kinderachtig ja.

Als ik met opzet een camera verniel, en jij ziet het, dan denk ik dat jij mij vraagt of ik wel helemaal goed bij mijn knikker ben. Maar als Hamilton het doet, ach, dan is het een geintje. Ik vind dat raar ja.



Jammer dat je de zaken volledig verdraaid, want we weten toch niet dat Hamilton met opzet die camera wilde vernielen? Waarom zou hij, want het was een 'shoot', georganiseerd door Mercedes...Jammer, want normaal is het prima discussiëren met je.

0634

Daarom zei ik dus gedurende vrijwel de gehele discussie: 'Áls hij het gedaan heeft...'

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 14:14:19
Daarom zei ik dus gedurende vrijwel de gehele discussie: 'Áls hij het gedaan heeft...'
Dat zei je niet in je laatste voorbeeld, met een nogal kromme casus [als ik opzettelijk een camera vernield...]...Ik laat het erbij, want ik merk dat er allerlei zaken erbij worden gehaald die er niet toe doen.


I.i.g. kun je niet zeggen dat Hamilton karakterloos is. De man is duidelijk bevrijd van het juk, opgelegd door McLaren.

0634

#112
Ik zei het gedurende meerdere posts. Daarmee leek het mij wel duidelijk. Blijkbaar had ik het moeten blijven herhalen.

Het ging erom dat als coureurs dat soort dingen doen, dat er dan niets van gezegd mag worden. Dat vind ik raar.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 14:26:41
Ik zei het gedurende meerdere posts. Daarmee leek het mij wel duidelijk. Blijkbaar had ik het moeten blijven herhalen.

Het ging erom dat als coureurs dat soort dingen doen, dat er dan niets van gezegd mag worden. Dat vind ik raar.
Hoezo? Heb je alle tumelt gemist over Alonso? Vond ik eveneens zwaar overdreven. En of jij of Hamilton/Alonso/Vettel...OPZETTELIJK een camera vernield, dan zeg ik heus niet dat jij fout bent en de HH coureurs heilige engelen zijn... ::)


En ik reageerde op je opmerking dat je Hamilton vaker als kinderlijk omschreven had..Waar Hunt een 'held' zou zijn. Terwijl Hunt in deze tijd ook al puberaal zou worden omschreven.


Dat was mijn punt.

0634

Ik zou niet weten waarom. Ik snap je hele punt werkelijk niet. Als jezelf vind dat je geen camera's moeten vernielen, nou, dan mag daar toch iets van gezegd worden? Of dat noui Alonso is of ik. Nou, dat is alles: ik zei er wat van. Meer niet. Ik schrijf ze niet af voor het leven, ik brand ze niet af, ik vind het verder prima jongens, en ik maak zelf ook fouten, maar daar mag je best wat van zeggen. Meer is t niet hoor.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 14:58:41
Ik zou niet weten waarom. Ik snap je hele punt werkelijk niet. Als jezelf vind dat je geen camera's moeten vernielen, nou, dan mag daar toch iets van gezegd worden? Of dat noui Alonso is of ik. Nou, dat is alles: ik zei er wat van. Meer niet. Ik schrijf ze niet af voor het leven, ik brand ze niet af, ik vind het verder prima jongens, en ik maak zelf ook fouten, maar daar mag je best wat van zeggen. Meer is t niet hoor.
Ik heb tot nu toe slechts op jouw woorden gereageerd en telkens getracht om goede argumenten te poneren. We houden op een slechte dag voor communicatie tussen ons? :-\


Arthur

Citaat van: Sabai op 26 mei 2013 - 10:42:28
Citaat van: Kootje op 26 mei 2013 - 10:22:05
CitaatHet is niet omdat hij hard kan rijden dat hij niet gewoon normaal kan doen.

Klopt ... maar het lijkt er af en toe wel op dat hij, omdat hij hard kan rijden, zich maar moet op sluiten in z'n appartement/villa en geen lolletje meer mag hebben. Nu is het dit incident, volgende keer wordt er weer schande gesproken over het feit dat hij dronken over straat loopt of dat hij 'n piercing heeft laten zetten. Absoluut geen rare dingen, ook niet voor 'n vent van 28. Maar omdat hij 'n publiek figuur is kan en mag dat ineens allemaal niet meer. Kom op zeg ... laten we ons hier aub niet gaan verlagen naar het nivo vd story/privé. Op de dag dat hij langs 'n fotograaf loopt, diens camera afpakt en kapot gooit dan mag je er schande van spreken. Maar nu .... hou toch op. Laat die jongen toch gewoon lekker z'n leven lijden en z'n lolletje hebben.



Vind ik ook. Ben zelf ook zo'n onvolwassen persoon die mensen nat maakt naast de kant  ;D. Lolletje moet kunnen hoor en van een beetje water ga je niet dood.

Kan me MSC nog herinneren die met een sigaar in zijn mond een complete koelkast door een raam naar buiten smeet... Onvolwassen gedrag? Zeker! Werd zo'n heisa over gemaakt als met LH? Geen idee  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 27 mei 2013 - 23:11:21
Citaat van: Sabai op 26 mei 2013 - 10:42:28
Citaat van: Kootje op 26 mei 2013 - 10:22:05
CitaatHet is niet omdat hij hard kan rijden dat hij niet gewoon normaal kan doen.

Klopt ... maar het lijkt er af en toe wel op dat hij, omdat hij hard kan rijden, zich maar moet op sluiten in z'n appartement/villa en geen lolletje meer mag hebben. Nu is het dit incident, volgende keer wordt er weer schande gesproken over het feit dat hij dronken over straat loopt of dat hij 'n piercing heeft laten zetten. Absoluut geen rare dingen, ook niet voor 'n vent van 28. Maar omdat hij 'n publiek figuur is kan en mag dat ineens allemaal niet meer. Kom op zeg ... laten we ons hier aub niet gaan verlagen naar het nivo vd story/privé. Op de dag dat hij langs 'n fotograaf loopt, diens camera afpakt en kapot gooit dan mag je er schande van spreken. Maar nu .... hou toch op. Laat die jongen toch gewoon lekker z'n leven lijden en z'n lolletje hebben.



Vind ik ook. Ben zelf ook zo'n onvolwassen persoon die mensen nat maakt naast de kant  ;D. Lolletje moet kunnen hoor en van een beetje water ga je niet dood.

Kan me MSC nog herinneren die met een sigaar in zijn mond een complete koelkast door een raam naar buiten smeet... Onvolwassen gedrag? Zeker! Werd zo'n heisa over gemaakt als met LH? Geen idee  ;D

wist ik zelf niks van ;D

Franky R.

Citaat van: Arthur op 27 mei 2013 - 23:11:21

Kan me MSC nog herinneren die met een sigaar in zijn mond een complete koelkast door een raam naar buiten smeet... Onvolwassen gedrag? Zeker! Werd zo'n heisa over gemaakt als met LH? Geen idee  ;D
Ja, dat weet ik nog...dat was toch na Suzuka 2003?
Ik bedoel maar, maar denk je dat iemand het gedrag van Schumi destijds kinderlijk of onprofessioneel zou noemen? en er werd nauwelijks ophef van gemaakt, omdat Schumi toen het WK won...dacht ik!