Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2015 - 18:10:48
Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 10:24:03
Kaltenborn wist dus helemaal niet waar ze mee bezig was en mag in haar handjes knijpen dat bernie het heeft opgelost.

Ze had geen idee, heeft er een zooitje van gemaakt, krijgt straks Sutil nog over haar heen (heeft hij al aangekondigd) en dit had een juriste dus niet mogen overkomen.
idd, wat een ramp, je kunt 30 miljoen krijgen om een groot talent te laten rijden maar moet uiteindelijk wel de 15 miljoen van een mindere coureur terug betalen. Hoe het gegaan is, is niet netjes, maar zo gaat dat soms in de oportunistische wereld van de F1. Je moet haar afrekenen op de functie als teambaas en niet op iets dat ze vroeger was. Al met al is het gewoon een prima deal en is Sauber er beter van geworden. Had ze het niet moeten doen dan?

0634

Ja. Dit is een afgang en een aanfluiting. Sutil komt er ook nog overheen. Alle proceskosten die er mee gemoeid waren, de farce bij VT1... Bernie moet bijspringen om Sauber overeind te houden. Nee, echt knap gedaan hoor van een team dat altijd bekend stond als respectabel en degelijk. Gewoon volhouden dat het een prima deal is. Vandaar ook dat Bernie de boel moest repareren. 

Perton

#2417
Ik weet niet of het een betere deal was. Ericsson heeft volgens de meest betrouwbare verhalen 10-12 miljoen euro betaald. Deze hele soap heeft Sauber dus 3 tot 5 miljoen euro gekost (of als je het anders wilt verwoorden: 3 tot 5 miljoen euro minder opgeleverd dan wanneer ze Van der Garde gewoon hadden behouden).

En los daarvan. Jouw theorie is allemaal wel heel mooi (en ook zeker niet onwaar), maar als ome Bernie dus niet was bijgespronen, had Sauber nu wél gewoon een probleem gehad, want dan hadden ze Van der Garde of Ericsson niet kunnen betalen. En je gaat mij niet wijsmaken dat Kaltenborn in november zeker wist dat Ecclestone het allemaal zou gaan oplossen. Dus nee, sorry, ondanks dat ik het met je eens ben dat het uiteindelijk voor Sauber allemaal het juiste is geweest, heeft Kaltenborn echt een erg groot risico genomen en mag ze heel blij zijn dat het allemaal is gelopen zoals het is gelopen. Ik blijf haar dan ook geen goede teambaas vinden. Ze zal niet altijd geluk hebben.

-edit- Of wat minder subtiel: wat Jeroen zegt.

0634

Ze had zelfs in de bak kunnen zitten en als Giedo zn poot stijf had gehouden in AUS dan had hij beslag kunnen laten leggen.

Arthur

Wat mij nu in dit alles verbaast is dat Bernie zijn portemonnee trekt waar hij continu roept dat teams die hun financiën niet op orde hebben het zelf maar moeten uitzoeken???
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Omdat Bernie niet zoveel vertrouwen heeft en zonder Sauber op 16 auto's komt te zitten. En dan wordt het toch wel erg heet onder zijn voeten qua financiële deals met circuits, etc. Dit is echt niet in het belang van Sauber of de sport dat Ecclestone dit doet.

Tuesday

wat heeft Bernie precies gedaan dan?

Perton

Volgens de geruchten staat hij garant voor het geld. En daarom gaan Van der Garde en zijn mensen akkoord. Ik denk dat het erg naïef is om te veronderstellen dat Van der Garde akkoord was gegaan als er geen bankgarantie of garantie van Ecclestone was geweest.

Arthur

Dat zou tot een faillissement hebben geleid en dat leidt meestal tot $ 0,00

In het begin was ik overtuigd van het halen van een financiële genoegdoening, laten na het kort geding en hoger beroep kreeg ik het idee dat het toch echt om het stoeltje ging. Echter stak Bernie daar een stokje voor en eindigt het dus met een anticlimax. Over naar de orde van de dag, Maleisië komt er aan  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2015 - 18:36:41
Gewoon volhouden dat het een prima deal is.
tja, voor mij zo klaar als een klontje. Een deal was er hoe dan ook wel gekomen, met of zonder Bernie. En dan nog kun je je afvragen wat voor rol Bernie heeft gehad bij het aantrekken van Nasr. Ik weet zeker dat hij 10x liever Nasr en Banco Brasil in de F1 heeft dan vd Garde met McGregor.
Maar goed, als ik volgens jou alleen maar aan het volhouden ben, dan heeft verdere inhoudelijke discussie weinig zin meer. Ik denk sowieso dat het weinig zin meer heeft in dit geval.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 18:53:03
Volgens de geruchten staat hij garant voor het geld. En daarom gaan Van der Garde en zijn mensen akkoord. Ik denk dat het erg naïef is om te veronderstellen dat Van der Garde akkoord was gegaan als er geen bankgarantie of garantie van Ecclestone was geweest.
tja, ik denk dat het naief is om te veronderstellen dat er zonder Ecclestone geen akkoord was gekomen. Dat was er hoe dan ook wel gekomen, dat roep ik al vanaf dag 1. Ik denk dat een bankgarantie met een sponsor als Banco Brasil sowieso geen onoverkomelijk probleem was geweest.

Perton

Tenzij dat in november is afgesproken met Banco do Brasil zou Kaltenborn daar ook geluk mee hebben gehad. Hoe dan ook, onder de lijn heeft ze gewoon mazzel gehad in mijn ogen. Ik geloof er absoluut niet in dat ze in had gecalculeerd dat Van der Garde het zo hard zou spelen en dat er dan uiteindelijk iets van een garantie (van Banco of Ecclestone) nodig had moeten zijn. Jij mag dat wel geloven, die mening respecteer is, maar voor mezelf ben ik er absoluut van overtuigd dat Kaltenborn door het oog van de naald is gekropen. En dat mag je ondernemersrisico noemen, ik hou het liever op wanbeleid waar ze sinds half 2013 al mee bezig is: korte termijn en dan maar verwachten dat het losloopt. Dat is nu weer goed gegaan, maar dat zal niet eeuwig blijven gebeuren.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:05:18
Tenzij dat in november is afgesproken met Banco do Brasil zou Kaltenborn daar ook geluk mee hebben gehad. Hoe dan ook, onder de lijn heeft ze gewoon mazzel gehad in mijn ogen. Ik geloof er absoluut niet in dat ze in had gecalculeerd dat Van der Garde het zo hard zou spelen en dat er dan uiteindelijk iets van een garantie (van Banco of Ecclestone) nodig had moeten zijn. Jij mag dat wel geloven, die mening respecteer is, maar voor mezelf ben ik er absoluut van overtuigd dat Kaltenborn door het oog van de naald is gekropen. En dat mag je ondernemersrisico noemen, ik hou het liever op wanbeleid waar ze sinds half 2013 al mee bezig is: korte termijn en dan maar verwachten dat het losloopt. Dat is nu weer goed gegaan, maar dat zal niet eeuwig blijven gebeuren.
tja, ik denk niet dat het mazzel is. Ik denk wel dat ze niet precies wist hoe het zou aflopen, maar dat ze wel met alle mogelijk denkbare scenario's weg zou komen. Zo hebben we allemaal wel eens beslissingen genomen denk ik. Ik denk dat men Kaltenborn enorm onderschat, volgens mij is ze zakelijk en juridisch enorm gehaaid.

Tuesday

ik zal het woordje tja wat minder gebruiken in t vervolg ;) (proberen iig)

Perton

Ik gebruik hem ook zo vaak, dus mij valt het niet op :P


En misschien is mijn mening over Kaltenborn over een paar jaar wel anders hoor, maar hoe ze al sinds Frijns met coureurs omgaat vind ik gewoon niet thuishoren in een sportieve omgeving. Maar goed, daarom heb ik waarschijnlijk ook geen eigen Formule 1-team.