Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Als dat bericht van f1today waar is, dan heeft Sauber zich gewoon niet gehouden aan wat ze opgedragen is en kunnen ze zich ook niet achter eventuele procedures van de fia verschuilen. En het gaat los van het stoeltje in feite om een investering / eventuele diefstal van vele miljoenen. Dan kijkt beslaglegging me behoorlijk in verhouding liggen.

Edit. Plus wat er boven me wordt gezegd. Wat sauber nu schijnbaar doet overschrijdt het conflict met van der garde. Er is nu gewoon stront aan de knikker met de rechtbank.

Arthur

#2236
Citaat van: Tuesday op 12 maart 2015 - 20:57:02
Citaat van: lieven op 12 maart 2015 - 20:11:31
Citaat van: Tuesday op 12 maart 2015 - 20:08:37
Citaat van: Arthur op 12 maart 2015 - 19:43:54
Citaat van: Tuesday op 12 maart 2015 - 19:39:38
Citaat van: Arthur op 12 maart 2015 - 19:33:55
Citaat van: Tuesday op 12 maart 2015 - 19:30:41
Citaat van: Perton op 12 maart 2015 - 19:20:47
Daar heb ik ook geen idee van, eerlijk gezegd. Maar Croft (de rechter van de eerste zaak, en ook de huidige zaak, maar niet het beroep) beschouwt wat Sauber allemaal doet volgens mij wel als manier om een situatie te creëren zoals jij die schetst, als ik Twitter een beetje goed heb gevolgd en geïnterpreteerd. Ik gok (maar dat is enkel een gevoel) dat beslaglegging rechtsgeldig is, juist omdat Sauber in de tussentijd best een stoeltje had kunnen schuimen en dat contract / superlicentie-gedoe goed had kunnen regelen in afwachting van een defintieve uitspraak. Dat hebben ze bewust niet gedaan, om dan op vrijdag te kunnen zeggen: "Nee het lag niet aan ons." Wat ik een beetje tussen de regels van Cooper en andere journalisten doorlas is het een understatement dat Croft (en ook de rechters van het hoger beroep) daar niet blij mee waren. Als je eenmaal ook een rechter tegen je krijgt, ben je helemaal goed de lul volgens mij, en dat is Sauber binnen drie dagen tweemaal gelukt ;D.

TL;DR: Croft vindt het gedrag van Sauber kut en zal het dus ongetwijfeld allemaal wel accepteren.
ja, zou het zo simpel zijn? zou Sauber ook niet zo zn rechten hebben? Een beslaglegging wordt echt niet zo maar ff geaccepteerd.
Het is afhankelijk of dat onderdeel uitmaakt van de uitspraak over medewerking verlenen. Sauber heeft blijkbaar enkel tegen gewerkt terwijl dat allemaal al geregeld had kunnen zijn. Ik weet het niet.
maar dan nog, Sauber is een onderneming die ook verplichtingen heeft aan heel veel andere mensen en bedrijven. Daar moet een rechter ook rekening mee houden. Hoe dan ook, dit wordt de eerste interessante rechtzaak, de voorgaande waren eigenlijk slechts formaliteiten.

Zoals de situatie nu is heeft Sauber dat allemaal aan zichzelf te danken. De rechter zou daar mogelijk rekening mee kunnen houden als er omstandigheden zijn die Sauber niet [of deels] aan te rekenen te zijn [economische malaise] en er een reële kans is dat de onderneming overleeft met behoud van [een deel] arbeidsplaatsen. Hier is daar allemaal geen sprake van en heeft Sauber dit zelf over zich afgeroepen. Ga er maar niet vanuit dat er rekening meegehouden wordt.
nee, maar dat is het nou net. Vanaf nu gaat dat wel van belang zijn. tot nu toe ging het er alleen om om een bepaalde verplichting vast te stellen. Nu gaat het er om hoever de rechthebbende mag gaan om Sauber zn plicht te laten vervullen. Een hele renstal aan de kant houden lijkt mij geen optie. 1 auto zou eventueel kunnen, maar ook dat zie ik nog niet direct gebeuren.

Tuurlijk kan dat wel. Zuur voor de medewerkers maar juridisch gezien perfect mogelijk.
Een bedrijf is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Het zou anders voor multinationals wel gemakkelijk zijn om te frauderen enzo want ja je hebt veel mensen in dienst...
ik zeg alleen dat ze niet de hele renstal aan de kant kunnen houden. Het moet wel in verhouding staan tot de verplichting die ze niet zijn nagekomen. Beslag leggen op een auto lijkt me dan logischer als een hele renstal aan de kant houden. Maar goed, we gaan het zien.

Als je beslag legt op de auto's staat het gehele team al aan de kant. Maar beter is dan om op alles beslag te leggen hangende de hoogte van een eventuele schadevergoeding. Dan kun je beter iets over houden dan achteraf vet te kort komen. Hoe dan ook; ik zie geen Sauber rijden dit weekend.

En vergeet niet dat de uitspraak het hele seizoen betreft dus Sauber is er niet vanaf na dit weekend!! Dus kun je nu beslag laten leggen en mogelijk volgende race het stoeltje weer opeisen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Volgens mij heeft dat hele seizoen verhaal er meer mee te maken dat Sauber in 2016 de lul kan zijn als ze weer naar Australië willen dan dat giedo echt een poot op heeft te staan als hij bijvoorbeeld in Engeland wil racen.

Arthur

Citaat van: Perton op 12 maart 2015 - 21:04:34
Volgens mij heeft dat hele seizoen verhaal er meer mee te maken dat Sauber in 2016 de lul kan zijn als ze weer naar Australië willen dan dat giedo echt een poot op heeft te staan als hij bijvoorbeeld in Engeland wil racen.

Die uitspraak in Zwitserland is in Australië bekrachtigd. Dus die reist gewoon mee denk ik. Sauber zit gewoon zwaar in de shit. En als je dan ook nog een vonnis negeert, tja, dan ben je echt verkeerd bezig. Begint op juridische zelfmoord te lijken.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Zou Peter Sauber of andere topmensen in het bedrijf inmiddels niet even zelf aan de telefoon gehangen als ze dat soort dingen lezen? Naar Kaltenborn toe van: "Doe eventjes meewerken aan dit, want anders help je sowieso alles de vernieling in". En zeker als voormalige juriste zou ze toch ff moeten weten dat dit niet kan?

Persoonlijk geloof ik overigens F1Today maar half, aangezien het natuurlijk nog steeds een beetje sensatie-belust is.

Ik blijf mij toch ook nog steeds afvragen waarom de teamleiding dit niet achter gesloten deuren heeft opgelost na de uitspraak van de Zwitserse rechter. Ik kan mij voorstellen dat het kamp Van der Garde op dat moment nog genoegen had genomen met een schadeloos-stelling van een x-bedrag. Ze zullen nu wel veel meer willen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Arthur op 12 maart 2015 - 21:02:20
Als je beslag legt op de auto's staat het gehele team al aan de kant. Maar beter is dan om op alles beslag te leggen hangende de hoogte van een eventuele schadevergoeding. Dan kun je beter iets over houden dan achteraf vet te kort komen. Hoe dan ook; ik zie geen Sauber rijden dit weekend.

En vergeet niet dat de uitspraak het hele seizoen betreft dus Sauber is er niet vanaf na dit weekend!! Dus kun je nu beslag laten leggen en mogelijk volgende race het stoeltje weer opeisen.
ik zei een auto, niet beide auto's. Als ik een deurwaarder op mn dak krijg voor 200 euro, dan krijgen ze echt geen toestemming om mn hele huis leeg te halen.

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 12 maart 2015 - 21:19:59
Persoonlijk geloof ik overigens F1Today maar half, aangezien het natuurlijk nog steeds een beetje sensatie-belust is.
los van het bellen-gebeuren komt het verhaal wat ze schrijven best redelijk overeen met wat adam Cooper en Kate Jones al lieten doorschemeren. Normaal ben ik ook niet zo'n fan van f1today, maar dit artikel vind ik (met een slag om de arm van dat bellen dus) best een plausibel verhaal

Arthur

I.p.v. arrestatie zou het ook innemen van het paspoort van Kaltenborn kunnen zijn.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Het is nu nog lang niet aan de orde, maar wie zou sauber dan in Maleisië gaan leiden? Komt Peter dan terug of hebben ze nog een sportief directeur ofzo rondlopen?

Kootje

Citaat van: Tuesday op 12 maart 2015 - 21:24:19
Citaat van: Arthur op 12 maart 2015 - 21:02:20
Als je beslag legt op de auto's staat het gehele team al aan de kant. Maar beter is dan om op alles beslag te leggen hangende de hoogte van een eventuele schadevergoeding. Dan kun je beter iets over houden dan achteraf vet te kort komen. Hoe dan ook; ik zie geen Sauber rijden dit weekend.

En vergeet niet dat de uitspraak het hele seizoen betreft dus Sauber is er niet vanaf na dit weekend!! Dus kun je nu beslag laten leggen en mogelijk volgende race het stoeltje weer opeisen.
ik zei een auto, niet beide auto's. Als ik een deurwaarder op mn dak krijg voor 200 euro, dan krijgen ze echt geen toestemming om mn hele huis leeg te halen.

Dat klopt, maar wel meer dan dat jij denkt. De TV die jij voor €.500,- gekocht hebt, zal die €.200,- niet dekken, dus gaat ook je PC, je tablet en telefoon mee. In het geval van Giedo's contract (racestoeltje twv $.15 mln, misgelopen sponsorinkomsten en 'n salaris van $.500.000,-) zal beslaglegging op slechts één auto nooit dekkend zijn. Het team heeft niet voor niets een lijst met alle bezittingen bij de rechter neer moeten leggen.

Arthur

Citaat van: Perton op 12 maart 2015 - 21:58:18
Het is nu nog lang niet aan de orde, maar wie zou sauber dan in Maleisië gaan leiden? Komt Peter dan terug of hebben ze nog een sportief directeur ofzo rondlopen?

Wie er dan ook de leiding heeft betekent in ieder geval dat Giedo rijdt. Anders is er niets om leiding aan te geven.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Kootje op 12 maart 2015 - 22:04:49
Citaat van: Tuesday op 12 maart 2015 - 21:24:19
Citaat van: Arthur op 12 maart 2015 - 21:02:20
Als je beslag legt op de auto's staat het gehele team al aan de kant. Maar beter is dan om op alles beslag te leggen hangende de hoogte van een eventuele schadevergoeding. Dan kun je beter iets over houden dan achteraf vet te kort komen. Hoe dan ook; ik zie geen Sauber rijden dit weekend.

En vergeet niet dat de uitspraak het hele seizoen betreft dus Sauber is er niet vanaf na dit weekend!! Dus kun je nu beslag laten leggen en mogelijk volgende race het stoeltje weer opeisen.
ik zei een auto, niet beide auto's. Als ik een deurwaarder op mn dak krijg voor 200 euro, dan krijgen ze echt geen toestemming om mn hele huis leeg te halen.

Dat klopt, maar wel meer dan dat jij denkt. De TV die jij voor €.500,- gekocht hebt, zal die €.200,- niet dekken, dus gaat ook je PC, je tablet en telefoon mee.
dat is niet meer dan ik dacht ;)
verder gaan we het zien.


Jehoentelaar

Sluit die hele toko maar, ik ben er inmiddels wel klaar mee.

BMW.WilliamsF1

Giedo schijnt op het moment in de paddock gesignaleerd te zijn. Het is nu idd wss te laat om alles op tijd geregeld te krijgen om dit weekend te rijden. Sauber heeft gewoon expres tijd lopen rekken natuurlijk. Ook dat hoger beroep was gewoon tijd rekken.

Maar goed, vandaag kunnen de rechters dus beslissen wat er gaan gebeuren. Misschien dus helemaal geen Sauber op de baan dit weekend is iets wat ik lees in dat stukje van Adam Cooper....of die dikke trol de bak in :D