Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 23:28:57
Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 22:43:32
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 22:12:52

tja, ik kan me zo voorstellen dat ze Giedo en zn geld toch nog ff achter de hand wilden houden totdat het geld van de anderen (deels) binnen was. Afgezien van het Giedo probleem lijkt Sauber er toch prima voor te staan. Als het Giedo probleem onoverkomelijk blijkt, dan wordt het idd een puinhoop.

Hoezo staat Sauber er prima voor? Waar baseer je dat dan op? Het enige dat ik weet van de situatie is dat ze met de miljoenen van Giedo failliet zouden gaan maar met die van Nasr niet. Volgens Saward zijn ze doordat sponsoren van Nasr direct aftikten door het oog van de naald gegleden, en nu staan ze er ineens 'prima' voor? Is het niet meer zo dat het acute gevaar is afgeslagen maar dat het vwb de langere termijn nog niets stabiel is? Want dat lijkt mij reeeler dan het in deze korte tijd en door de komst van een paydriver ineens weer prima gaat.
nou, afgezien van Giedo heb ik de afgelopen maanden geen problemen gezien. De auto was op tijd af en gaat als een speer (in vergelijking met vorig jaar). De rest is allemaal giswerk, maar ik heb het idee dat Sauber wel weer wat vlees op de botten heeft.

Zou het niet kunnen dat die centen beschikbaar waren door de sponsoren van Nasr zodat de auto tijdig gereed was? Vraag is wat er van die centen nog over is [achterstallige betalingen ingelopen wellicht]? Misschien minder schuld aan de broek maar vlees op de botten denk ik niet. Hopen dat het niet het volgende team wordt waar de [tijdelijke] teambaas CURATOR heet....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 11 maart 2015 - 23:41:56
CitaatSo @GvanderGarde is back in court as the appeal kicks off... @SauberF1Team's man is speaking first, explaining grounds of appeal
0 antwoorden 14 retweets 4 favorieten

The three judges are already giving @SauberF1Team lawyer a hard time. They are much better informed than yesterday and taking no nonsense
0 antwoorden 12 retweets 6 favorieten
Adam Cooper ‏@adamcooperF1 3 min.3 minuten geleden

Judge tells @SauberF1Team "The point is you agreed to do something and that's what you should be doing..."
0 antwoorden 4 retweets 5 favorieten
Adam Cooper ‏@adamcooperF1 2 min.2 minuten geleden

Gaat niet zo goed voor Sauber blijkbaar

Goed bezig met deze info Maikel [ga zo door] :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: janke op 11 maart 2015 - 23:34:10
Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 23:08:36
Citaat van: janke op 11 maart 2015 - 22:07:45
Wat een redenatie, sorry. Ze had vd Garde al een rechtsgeldig contract gegeven terwijl ze toen al wist dat het qua poen niet echt meer goed zat met Sauber.
Da's niet helemaal waar. Het plan was volgens de geruchten immers aanvankelijk ook om Bianchi te laten rijden in 2015 (hoe dat met Sutil opgelost zou zijn, is weer een ander verhaal) en dat zou ongetwijfeld met een flinke korting op Ferrari-motoren zijn geweest. Ik kan me best voorstellen dat op 28 juni de situatie helemaal niet zo slecht was voor Sauber. Niet rooskleurig, maar ook niet dramatisch. Maar toen crashte Bianchi, werd duidelijk dat die negende plek ook steeds meer onhaalbaar zou worden en veranderde de situatie. Ik ben het dan ook wel met Jeroen eens.

Zou kunnen. maar dat neemt niet weg dat hier afspraken aan de laars worden gelapt. Daar heeft jou verhaal Bianchi niets mee te maken, ook Ferrari niet. Immers vd Garde heeft een ondertekend contract. De miljoenen zijn betaald. Want vd Garde heeft betaald. Kunnen we wel allerlei verhalen er bij halen met alle respect.
Ik roep het hele topic al dat Sauber verkeerd bezig is geweest en van der garde volledig gelijk heeft. Ik ben het alleen niet eens met één zin uit je verhaal. Daar reageerde ik op. Dat het losstaand van de zaak snapt mijn zevenjarige neefje ook wel.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 11 maart 2015 - 23:42:46
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 23:28:57
Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 22:43:32
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 22:12:52

tja, ik kan me zo voorstellen dat ze Giedo en zn geld toch nog ff achter de hand wilden houden totdat het geld van de anderen (deels) binnen was. Afgezien van het Giedo probleem lijkt Sauber er toch prima voor te staan. Als het Giedo probleem onoverkomelijk blijkt, dan wordt het idd een puinhoop.

Hoezo staat Sauber er prima voor? Waar baseer je dat dan op? Het enige dat ik weet van de situatie is dat ze met de miljoenen van Giedo failliet zouden gaan maar met die van Nasr niet. Volgens Saward zijn ze doordat sponsoren van Nasr direct aftikten door het oog van de naald gegleden, en nu staan ze er ineens 'prima' voor? Is het niet meer zo dat het acute gevaar is afgeslagen maar dat het vwb de langere termijn nog niets stabiel is? Want dat lijkt mij reeeler dan het in deze korte tijd en door de komst van een paydriver ineens weer prima gaat.
nou, afgezien van Giedo heb ik de afgelopen maanden geen problemen gezien. De auto was op tijd af en gaat als een speer (in vergelijking met vorig jaar). De rest is allemaal giswerk, maar ik heb het idee dat Sauber wel weer wat vlees op de botten heeft.

Zou het niet kunnen dat die centen beschikbaar waren door de sponsoren van Nasr zodat de auto tijdig gereed was? Vraag is wat er van die centen nog over is [achterstallige betalingen ingelopen wellicht]? Misschien minder schuld aan de broek maar vlees op de botten denk ik niet. Hopen dat het niet het volgende team wordt waar de [tijdelijke] teambaas CURATOR heet....
nou, ik ga ervan uit dat ze van de afgelopen jaren geleerd hebben en het iets conservatiever hebben aangepakt en ook rekening hebben gehouden met een mogelijke claim van van der Garde. Net als Lotus, die zich uiteindelijk met de miljoenen van Maldonado heeft kunnen redden en nu gewoon weer stabiel is/lijkt. Maar goed, dat is het beeld dat ik er van heb.

BMW.WilliamsF1

Deze 2 Twitter accounts volgen:

https://twitter.com/adamcooperF1
https://twitter.com/Kate_Jones7

Adam Cooper is druk aan het twitteren :)

En Sauber komt weer met kwats argumenten aan kakken :D

Arthur

Die claim van Giedo speelt maar 1 jaar. Dus van conservatief beleid is geen sprake! Meer een kwestie van lijfsbehoud wat nu mogelijk verkeerd uitpakt. Verschil met Lotus is dat die miljoenen van Maldonado niet tot een situatie geleid hebben van een overeenkomst die je niet kunt nakomen. Bij Sauber hebben ze een stoel teveel verkocht en nu zitten ze met de gebakken peren. Als Giedo die stoel rechtsgeldig claimt en er ook daadwerkelijk gebruik van wil maken hebben ze bij Sauber echt een probleem gezien de contracten met Nasr en Ericsson. Puur wanbeleid dus!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

BMW.WilliamsF1

Hoe zit t met die superlicentie? Sauber zegt dat ie er geen heeft, maar dat had ie in 2013 en 2014 wel natuurlijk...anders zou ie niet mogen racen. Of moet je die jaarlijks verlengen?

Arthur

Er wordt gehakt gemaakt van Sauber lijkt het...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Superlicentie is verantwoordelijkheid van het team wordt tegengeworpen!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

BMW.WilliamsF1


Adam Cooper @adamcooperF1 
  ·  2 min. 2 minuten geleden   
Have to say it's a stream of nonsense from @SauberF1Team lawyer. Judges don't seem to be buying it



haha  ;D

Arthur

Rechter is scherper dan advocaat Sauber [zal toch niet Kaltenborn zijn...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Er wordt al gesproken over consequenties als Sauber de arbitrage negeert...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 12 maart 2015 - 00:02:59
Die claim van Giedo speelt maar 1 jaar. Dus van conservatief beleid is geen sprake! Meer een kwestie van lijfsbehoud wat nu mogelijk verkeerd uitpakt. Verschil met Lotus is dat die miljoenen van Maldonado niet tot een situatie geleid hebben van een overeenkomst die je niet kunt nakomen. Bij Sauber hebben ze een stoel teveel verkocht en nu zitten ze met de gebakken peren. Als Giedo die stoel rechtsgeldig claimt en er ook daadwerkelijk gebruik van wil maken hebben ze bij Sauber echt een probleem gezien de contracten met Nasr en Ericsson. Puur wanbeleid dus!
de situatie bij Lotus was idd anders, maar zij betaalden hun werknemers niet of te laat. Uiteindelijk zie ik niet zo veel verschil. Ze moeten alleen nog wel tot een deal komen met vd Garde en dat kon idd nog wel eens een poppekast worden. Maar goed, in mijn ogen heeft Sauber echt de beste kaarten in deze. Voor vd Garde valt er afgezien van een paar miljoen niks te winnen. Als hij niet wil schikken en voor zn stoeltje kiest, is hij zn geld kwijt en mag hij een jaar voor spek en bonen rondrijden zonder enige toekomst. Dat zal ie toch sowieso niet willen?

FolkertE

Citaat van: Arthur op 11 maart 2015 - 19:10:30
Van mij hoeft Kaltenborn niet te hangen hoor. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt qua rijdersbezetting. Nog steeds heb ik het gevoel dat Giedo niet gaat rijden en deze zaak om het terughalen van de verbonden gelden gaat. Maar als Giedo echt voor het rijden gaat en het hoger beroep niet ontvankelijk verklaard wordt hoop ik stiekem toch dat hij in ieder geval een wedstrijd kan rijden. Daarna komt Sauber wel met een te verdedigen truc waardoor het avontuur snel afgelopen is.
Als je het letterlijk bedoelt, ben ik het met je eens, van mij hoeft dat ook niet. Maar als je het figuurlijk bedoelt, dan ben ik het niet met je eens. Dan mag ze van mij hangen. Ze heeft veel geriskeerd en nu veel verloren.

Maikel0230

Mijn god er wordt brandhout gemaakt van de verdediging van Sauber!

Ook een leuk weetje, er zijn vertegenwoordigers in de zaal van zowel Nasr als Ericsson.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25