Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Sabai op 11 maart 2015 - 18:32:46
Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 18:20:37
De positie van Kalterborn lijkt me inmiddels trouwens tamelijk onhoudbaar. Twee rechtbanken hebben haar in het ongelijk gesteld en dit zadelt haar team met een megaprobleem op, vooral ook nog eens omdat Nasr en Ericcson ook aan hebben gegeven het niet te accepteren als ze gedumpt worden. Bovendien, gaat Sutil ook procederen schijnt.

Dat denk ik ook. Waar ik me nog het meeste over verbaas dat zij die altijd de juridische zaken behartigde zulke cruciale fouten heeft gemaakt. Peter Sauber deze dame flink overschat.
ligt er aan hoe het afloopt natuurlijk. Dat het een vervelende nasleep heeft wil niet zeggen dat ze niet een prima beslissing heeft genomen voor Sauber. Misschien levert het meer ellende op dan ze ingecalculeerd hadden, maar dat wil nog niet zeggen dat  het voor Sauber een verkeerde keus was. Veel mensen willen Kaltenborn blijkbaar zien hangen, maar het lijkt mij niet dat wij dat hier zo maar ff kunnen beoordelen.

Arthur

Van mij hoeft Kaltenborn niet te hangen hoor. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt qua rijdersbezetting. Nog steeds heb ik het gevoel dat Giedo niet gaat rijden en deze zaak om het terughalen van de verbonden gelden gaat. Maar als Giedo echt voor het rijden gaat en het hoger beroep niet ontvankelijk verklaard wordt hoop ik stiekem toch dat hij in ieder geval een wedstrijd kan rijden. Daarna komt Sauber wel met een te verdedigen truc waardoor het avontuur snel afgelopen is.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Voor mij hoeft ze ook niet te hangen, het zal me worst wezen. Maar dat ze onmiskenbaar fouten heeft gemaakt lijkt mij wel duidelijk. Alleen al het geval van de 300 werknemers die ze op deze manier een baan kon laten houden. Als dát de werkelijke reden is en je kan dat onderbouwen met cijfers, zou ze een heel erg legitiem excuus hebben gehad om van Giedo af te komen. Een rechtbank laten het belang van 1 werknemer echt niet prefereren boven dat van 300. Als ze dat destijds met cijfers had laten zien aan een rechtbank was dit hele gedoe nergens voor nodig geweest.

Perton

Dat inderdaad. In mijn optiek is kaltenborn sinds eind 2013 structureel bezig met korte termijn plan na korte termijn plan en dat klapt op een gegeven moment in elkaar. Het is bij gebrek aan een betere omschrijving een soort mini-bubble. Dat is voornamelijk de reden dat ik (als buitenstaander uiteraard) denk dat ze niet heel lang meer heeft. Maar goed als Peter Sauber een andere mening heeft, dan zal dat wel een reden hebben.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 19:16:44
Voor mij hoeft ze ook niet te hangen, het zal me worst wezen. Maar dat ze onmiskenbaar fouten heeft gemaakt lijkt mij wel duidelijk. Alleen al het geval van de 300 werknemers die ze op deze manier een baan kon laten houden. Als dát de werkelijke reden is en je kan dat onderbouwen met cijfers, zou ze een heel erg legitiem excuus hebben gehad om van Giedo af te komen. Een rechtbank laten het belang van 1 werknemer echt niet prefereren boven dat van 300. Als ze dat destijds met cijfers had laten zien aan een rechtbank was dit hele gedoe nergens voor nodig geweest.
los ervan of wat je hierboven zegt klopt, kan het nog steeds wel een beslissing zijn die voor Sauber uiteindelijk voordelig is. Anders neem je zo'n beslissing toch uberhaupt niet? dan zou ik het niet direct een fout noemen. Echt heel sjiek gaat het allemaal niet, maar misschien levert het ze onder streep wel vele miljoenen op. Ik vind het allemaal niet zo schokkend, ik zie het nog steeds uitkomen op een fikse afkoopsom en Sauber daarnaast gewoon meer terug in de middenmoot komen.

janke

Dit stukje in Auto-Motor und Sport is ook wel interessant:

Nicht wenige im Fahrerlager glauben, dass die Holländer vielleicht auf einen Kollaps des Rennstalls spekulieren, um sich dann günstig Sauber einzuverleiben. Angeblich hatte man bereits einmal avisiert, Aktien des Teams kaufen zu wollen.

Vrij vertaald, In de paddock denken ze dat club vd Garde op een failliet gaan van Sauber lonkt, om zo de bubs relatief goedkoop over te nemen. Ze hadden al eerder kenbaar gemaakt aandelen Sauber te willen kopen.

Maar die FIA man die er straks bij is en wat vragen moet beantwoorden, is dat onder ede? Maar niet Sauber heeft 2 uur gespreks/uitleg tijd maar club vd Garde. Sauber anderhalf uur. Maar zoveel tijd zullen ze wel niet nodig hebben. In twee uur lees je een hele bijbel voor. :P
Some things are too important to be left in the past.

lieven

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 19:16:44
Voor mij hoeft ze ook niet te hangen, het zal me worst wezen. Maar dat ze onmiskenbaar fouten heeft gemaakt lijkt mij wel duidelijk. Alleen al het geval van de 300 werknemers die ze op deze manier een baan kon laten houden. Als dát de werkelijke reden is en je kan dat onderbouwen met cijfers, zou ze een heel erg legitiem excuus hebben gehad om van Giedo af te komen. Een rechtbank laten het belang van 1 werknemer echt niet prefereren boven dat van 300. Als ze dat destijds met cijfers had laten zien aan een rechtbank was dit hele gedoe nergens voor nodig geweest.

Je komt er juridisch gezien nooit mee weg iemand 10miljoen laten betalen en hem dan op straat te zetten zonder compensatie.

Als je als aannemer iemand laat betalen voor een klus dan moet je die klus uitvoeren.
Doe je dit niet dan moet je ofwel het geld terug betalen of je faillissement aanvragen.

Gewoon zeggen: sorry we hebben je niet meer nodig en het geld houden gaat gewoon niet.

Maikel0230

Ik snap niet echt dat sommige mensen een mogelijke val van Sauber omschrijven als terrecht.

Ik denk vooral dat de top hiervoor verantwoordelijk moet worden gehouden en dan denk ik vooral aan Kaltenborn, als juriste heeft zij hier enorm gefaald.

Als team hoop ik dat Peter Sauber misschien opnieuw op het voorfront treed om het te redden, al was het maar om die +/- 300 man aan het werk te houden en alsnog het team in de juiste richting te sturen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 11 maart 2015 - 20:03:21
Ik snap niet echt dat sommige mensen een mogelijke val van Sauber omschrijven als terrecht.

Ik denk vooral dat de top hiervoor verantwoordelijk moet worden gehouden en dan denk ik vooral aan Kaltenborn, als juriste heeft zij hier enorm gefaald.

Als team hoop ik dat Peter Sauber misschien opnieuw op het voorfront treed om het te redden, al was het maar om die +/- 300 man aan het werk te houden en alsnog het team in de juiste richting te sturen.
waarom heeft ze als juriste gefaalt dan? ieder weldenkend mens ziet toch dat Giedo hier in zn recht staat? dus dat hij gelijk heeft gekregen zal ook Kaltenborn niet verrast hebben. Het is alleen de vraag wat Giedo er nu mee kan en hoe Sauber dit varkentje gaat wassen. Eigenlijk wordt het nu pas interessant. De uiteindelijke afloop bepaald of het een foute of een goede zet was van Kaltenborn, niet deze rechtzaak.

janke

#2079
Natuurlijk heeft ze gefaald. Ik noem dat bewust de gerechtelijke regels aan de laars lappen tegen beter weten in. Een gokje wagen zal ik maar zeggen. Als jurist ben je imo dan onbetrouwbaar en geen knip voor de neus waard. Brammmetje Moscovitz (als ik het goed spel?) is een ander voorbeeld. Je bent niet geloofwaardig. Vind ik.

Toevoeging,

Maar ik vind het ontzettend jammer dat Sauber zo is afgegleden. Peter onwaardig. Ik volg hem al vanaf de 70tiger jaren met zijn Le Mans aanwezigheid. Heb zijn sportscars toen ien rijden. Integer persoon vind ik. Dit past niet bij hem.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 11 maart 2015 - 20:25:52
Natuurlijk heeft ze gefaald. Ik noem dat bewust de gerechtelijke regels aan de laars lappen tegen beter weten in. Een gokje wagen zal ik maar zeggen. Als jurist ben je imo dan onbetrouwbaar en geen knip voor de neus waard. Brammmetje Moscovitz (als ik het goed spel?) is een ander voorbeeld. Je bent niet geloofwaardig. Vind ik.

Toevoeging,

Maar ik vind het ontzettend jammer dat Sauber zo is afgegleden. Peter onwaardig. Ik volg hem al vanaf de 70tiger jaren met zijn Le Mans aanwezigheid. Heb zijn sportscars toen ien rijden. Integer persoon vind ik. Dit past niet bij hem.
ja ok, vanuit moreel standpunt is dit natuurlijk allesbehalve netjes, maar goed we hebben het natuurlijk wel over de de big bussiness van de F1. Over een paar weken is iedereen dit weer vergeten denk ik.

janke

Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 20:43:09
Citaat van: janke op 11 maart 2015 - 20:25:52
Natuurlijk heeft ze gefaald. Ik noem dat bewust de gerechtelijke regels aan de laars lappen tegen beter weten in. Een gokje wagen zal ik maar zeggen. Als jurist ben je imo dan onbetrouwbaar en geen knip voor de neus waard. Brammmetje Moscovitz (als ik het goed spel?) is een ander voorbeeld. Je bent niet geloofwaardig. Vind ik.

Toevoeging,

Maar ik vind het ontzettend jammer dat Sauber zo is afgegleden. Peter onwaardig. Ik volg hem al vanaf de 70tiger jaren met zijn Le Mans aanwezigheid. Heb zijn sportscars toen ien rijden. Integer persoon vind ik. Dit past niet bij hem.


ja ok, vanuit moreel standpunt is dit natuurlijk allesbehalve netjes, maar goed we hebben het natuurlijk wel over de de big bussiness van de F1. Over een paar weken is iedereen dit weer vergeten denk ik.

Part of the circus named F1 zullen we dan maar zeggen. Blijkbaar trapt club vd Garde daar niet in.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 01:14:42
Da's prima.

BMW > Tsja ze moeten toch iets. Ze hebben echt geen enkele juridische reden om Van der Garde uit de auto te houden. Wellicht dat ze hopen iets bij de FIA te forceren. Maar dat Manor er dit weekend bij is, verzwakt hun positie denk ik wel bijzonder erg.

Iets bij de FIA forceren? De FIA heeft hier volgens mij ook nog niet het laatste over gezegd! Als deze hele zaak tussen Sauber en GvdG afgewikkeld is en dan blijkt nog steeds dat GvdG volledig gelijk had, dan kunnen de FIA en FOM nog aankloppen wegens het in diskrediet brengen van de sport, wat kan leiden tot schorsing van bepaalde personen in de teamleiding.

Nog waarschijnlijker acht ik dat de FIA hiernaar kijkt en zegt: eigenlijk heeft Sauber geprobeerd om op illegale wijze de financiële situatie te verbeteren en zo dus een onrechtmatig voordeel te winnen ten opzichte van de tegenstand. Met een simpele term heet dat vals spelen. Dus ook sportieve sancties kunnen nog getroffen worden.

Sauber moet niet daar de FIA stappen om iets te forceren, in mijn ogen moeten ze juist heel bang zijn voor de FIA op dit moment...

Dit natuurlijk allemaal in afwachting van de volledige afwikkeling van deze soap, iets wat nog wel enkele weken of zelfs maanden kan duren.

Jozef

#2083
Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 19:16:44
Voor mij hoeft ze ook niet te hangen, het zal me worst wezen. Maar dat ze onmiskenbaar fouten heeft gemaakt lijkt mij wel duidelijk. Alleen al het geval van de 300 werknemers die ze op deze manier een baan kon laten houden. Als dát de werkelijke reden is en je kan dat onderbouwen met cijfers, zou ze een heel erg legitiem excuus hebben gehad om van Giedo af te komen. Een rechtbank laten het belang van 1 werknemer echt niet prefereren boven dat van 300. Als ze dat destijds met cijfers had laten zien aan een rechtbank was dit hele gedoe nergens voor nodig geweest.

Niet mee eens. Dreiging van faillissement is geen vrijbrief om frauduleuze of andere illegale acties te ondernemen. Dat kan geen rechter goedpraten.

Kaltenborn moet imo wel hangen. Heeft een strijd geleverd die nu op alle fronten Sauber in de problemen brengt (4 rijders die dreigen met een proces, reputatieschade, FIA/FOM die ongetwijfeld niet blij zijn). Het is gewoon een gigantische puinhoop. Iemand op een ander forum bedacht al de oplossing: als Kaltenborn haar aandelen afstaat aan Boekhoorn, is het probleem misschien opgelost...

Maikel0230

#2084
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 20:16:28
Citaat van: Maikel0230 op 11 maart 2015 - 20:03:21
Ik snap niet echt dat sommige mensen een mogelijke val van Sauber omschrijven als terrecht.

Ik denk vooral dat de top hiervoor verantwoordelijk moet worden gehouden en dan denk ik vooral aan Kaltenborn, als juriste heeft zij hier enorm gefaald.

Als team hoop ik dat Peter Sauber misschien opnieuw op het voorfront treed om het te redden, al was het maar om die +/- 300 man aan het werk te houden en alsnog het team in de juiste richting te sturen.
waarom heeft ze als juriste gefaalt dan? ieder weldenkend mens ziet toch dat Giedo hier in zn recht staat? dus dat hij gelijk heeft gekregen zal ook Kaltenborn niet verrast hebben. Het is alleen de vraag wat Giedo er nu mee kan en hoe Sauber dit varkentje gaat wassen. Eigenlijk wordt het nu pas interessant. De uiteindelijke afloop bepaald of het een foute of een goede zet was van Kaltenborn, niet deze rechtzaak.

Ze heeft als jurist gefaald door een coureur met een rechtmatig contract en gestort sponsorgeld aan de kant te zetten voor twee andere coureurs en te doen alsof haar neus bloedde.

Enige reputatie die zij ooit gehad heeft als jurist is nu volledig de grond in geboord, wat een soep.

De afloop? Zie jij dan nog een positieve afloop voor Sauber en Kaltenorn? Ik niet, het is Giedo laten rijden of afkopen.

Het eerste willen ze blijkbaar niet en het tweede kunnen ze blijkbaar ook niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25