Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Matthijs

#2055
even wat reacties mijnerzijds op wat kwesties:

1. Giedo zou worden afgebrand in de media: ik ben actief op de Britse site F1Fanatic en daar is het overgrote merendeel van de internationale posters op de hand van Giedo.

2. Giedo zou verantwoordelijk zijn voor eventueel faillissement van Sauber en de werkloosheid van 330 werknemers: als de enige manier om je tent draaiende te houden is door 3 mensen te laten betalen voor 2 stoeltjes, dan is er iets faliekant mis en is het team zelf verantwoordelijk. Want als Giedo rijdt, dan zal er een andere coureur een rechtzaak aanspannen, dus alle drie de coureurs zitten in hetzelfde schuitje en zijn slachtoffer, geen schuldige.

3. Giedo past niet in de Sauber, da's gevaarlijk. Giedo is 1.82, Ericsson 1.80 meter. Zal vast wel passen, bovendien is de monocoque ontwikkeld in de tijd dat niet Nasr en Ericsson, maar Giedo en Sutil in the picture waren. Stoeltje moet inderdaad nog geschuimd worden, maar Sauber had nu al de tijd gehad om het te doen. Kan nooit een valide argument zijn.

4. Sauber zou geen tijd meer hebben om iets aan te passen voor de 1e GP: Sauber verloor niet alleen de rechtzaak in Australiƫ, maar ook eerder al in Zwitserland. Dat de auto nog niet klaar is voor Vd Garde is geen kwestie van gebrek aan tijd, maar een kwestie van onwil.

Ik zou het jammer vinden als Sauber failliet gaat, maar als de enige manier om te overleven is om 3 coureurs voor 2 stoeltjes te laten betalen, dan lijkt een faillissement onvermijdelijk.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 11 maart 2015 - 16:57:59
even wat reacties mijnerzijds op wat kwesties:

1. Giedo zou worden afgebrand in de media: ik ben actief op de Britse site F1Fanatic en daar is het overgrote merendeel van de internationale posters op de hand van Giedo.

2. Giedo zou verantwoordelijk zijn voor eventueel faillissement van Sauber en de werkloosheid van 330 werknemers: als de enige manier om je tent draaiende te houden is door 3 mensen te laten betalen voor 2 stoeltjes, dan is er iets faliekant mis en is het team zelf verantwoordelijk. Want als Giedo rijdt, dan zal er een andere coureur een rechtzaak aanspannen, dus alle drie de coureurs zitten in hetzelfde schuitje en zijn slachtoffer, geen schuldige.

3. Giedo past niet in de Sauber, da's gevaarlijk. Giedo is 1.82, Ericsson 1.80 meter. Zal vast wel passen, bovendien is de monocoque ontwikkeld in de tijd dat niet Nasr en Ericsson, maar Giedo en Sutil in the picture waren. Stoeltje moet inderdaad nog geschuimd worden, maar Sauber had nu al de tijd gehad om het te doen. Kan nooit een valide argument zijn.

4. Sauber zou geen tijd meer hebben om iets aan te passen voor de 1e GP: Sauber verloor niet alleen de rechtzaak in Australiƫ, maar ook eerder al in Zwitserland. Dat de auto nog niet klaar is voor Vd Garde is geen kwestie van gebrek aan tijd, maar een kwestie van onwil.

Ik zou het jammer vinden als Sauber failliet gaat, maar als de enige manier om te overleven is om 3 coureurs voor 2 stoeltjes te laten betalen, dan lijkt een faillissement onvermijdelijk.

1. Dat is dus belachelijk. Giedo heeft een enorm goede reden om hier achteraan te gaan. Ik denk dat de media eerder Sauber moet gaan afbranden.

2. Nee, het is de schuld van Sauber bij een eventueel faillissement. Zij hebben teveel contracten de deur uitgedaan. Nogmaals Giedo heeft gewoon een goede reden om hier achteraan te gaan, aangezien ook zijn geld in het team zit.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

FolkertE

Faillissement is dan niet alleen onvermijdelijk, maar ook nog terecht ook.

@Perton: Er zijn een paar mensen die Giedo afbranden, het overgrote merendeel brand Monisha af. Maar dan ook echt afbranden. Een hooivork en een stok met vuur ontbreken nog, maar het scheelt niet veel.

Perton

Mijn geheugen laat me soms in de steek, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gezegd over Giedo afbranden. Niet recent in ieder geval.

Perton

Anywayz, over dat failliet gaan. Sauber had het dan gewoon moeten doen zoals Caterham of Marussia: onder curatele gaan en dan hopen op een doorstart. Dat is kut, en geen garantie dat je het redt, maar wel zoals het hoort natuurlijk. Of zoals het hoort... je kan ook gewoon netjes het contract afkopen, maar die optie hebben ze ook niet gebruikt.

FolkertE

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 17:37:29
Mijn geheugen laat me soms in de steek, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gezegd over Giedo afbranden. Niet recent in ieder geval.
Nou, volgens mij reageerde jij op het verhaal van NielsD en dat het belachelijk is als de Media Giedo afbrand. En dat zou het ook zijn, waren het niet dat de media Monisha al afbrand. Dus het is eigenlijk meer een bevestiging dat het belachelijk zou zijn als Giedo wel word afgebrand.

Perton

Volgens mij heb ik in dit hele topic nog niet op Niels gereageerd.

0634

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 17:37:29
Mijn geheugen laat me soms in de steek, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gezegd over Giedo afbranden. Niet recent in ieder geval.
Nou, nu zeg je iets over Giedo afbranden.

0634

De positie van Kalterborn lijkt me inmiddels trouwens tamelijk onhoudbaar. Twee rechtbanken hebben haar in het ongelijk gesteld en dit zadelt haar team met een megaprobleem op, vooral ook nog eens omdat Nasr en Ericcson ook aan hebben gegeven het niet te accepteren als ze gedumpt worden. Bovendien, gaat Sutil ook procederen schijnt.


FolkertE

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 17:58:06
Volgens mij heb ik in dit hele topic nog niet op Niels gereageerd.
Sorry, mijn fout. Het was NielsD die op Matthijs reageerde. Ben gewoon moe :P.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 18:20:37
De positie van Kalterborn lijkt me inmiddels trouwens tamelijk onhoudbaar. Twee rechtbanken hebben haar in het ongelijk gesteld en dit zadelt haar team met een megaprobleem op, vooral ook nog eens omdat Nasr en Ericcson ook aan hebben gegeven het niet te accepteren als ze gedumpt worden. Bovendien, gaat Sutil ook procederen schijnt.

Dat denk ik ook. Waar ik me nog het meeste over verbaas dat zij die altijd de juridische zaken behartigde zulke cruciale fouten heeft gemaakt. Peter Sauber deze dame flink overschat.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 18:20:37
De positie van Kalterborn lijkt me inmiddels trouwens tamelijk onhoudbaar. Twee rechtbanken hebben haar in het ongelijk gesteld en dit zadelt haar team met een megaprobleem op, vooral ook nog eens omdat Nasr en Ericcson ook aan hebben gegeven het niet te accepteren als ze gedumpt worden. Bovendien, gaat Sutil ook procederen schijnt.
Dat ook nog eens. Maar ik denk dat in het geval van Nasr/Ericcson niets meer dan een enorme schadevergoeding kan opleveren.
Ik ben erg optimistisch, I know, maar ik zie Giedo echt wel rijden. Enige reden om Giedo niet te laten rijden, is als Sauber in zijn geheel word terug getrokken.

Giedo rijd, kwalificeerd zich als 4de en komt achter Hamilton en Verstappen op P3. Dat is toch zo klaar als een klontje?

Perton

Citaat van: Sabai op 11 maart 2015 - 18:32:46
Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 18:20:37
De positie van Kalterborn lijkt me inmiddels trouwens tamelijk onhoudbaar. Twee rechtbanken hebben haar in het ongelijk gesteld en dit zadelt haar team met een megaprobleem op, vooral ook nog eens omdat Nasr en Ericcson ook aan hebben gegeven het niet te accepteren als ze gedumpt worden. Bovendien, gaat Sutil ook procederen schijnt.

Dat denk ik ook. Waar ik me nog het meeste over verbaas dat zij die altijd de juridische zaken behartigde zulke cruciale fouten heeft gemaakt. Peter Sauber deze dame flink overschat.
Het grootste probleem denk ik is dat ze nooit hadden verwacht dat er een coureur zo ver zou gaan om zijn gelijk te krijgen. Contracten worden  aan de lopende band verbroken, das het probleem niet. Maar meestal wordt dat achter gesloten deuren wel opgelost. kaltenborn heeft gegokt en verloren. haar nadeel (of voordeel misscbien) is dat ze niet met een flinke gouden handdruk kan worden gedumpt want Sauber heeft dat geld niet.

Sabai

Giedo straks in het sportjournaal.

Arthur

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 18:37:15
Citaat van: Sabai op 11 maart 2015 - 18:32:46
Citaat van: Jeroen op 11 maart 2015 - 18:20:37
De positie van Kalterborn lijkt me inmiddels trouwens tamelijk onhoudbaar. Twee rechtbanken hebben haar in het ongelijk gesteld en dit zadelt haar team met een megaprobleem op, vooral ook nog eens omdat Nasr en Ericcson ook aan hebben gegeven het niet te accepteren als ze gedumpt worden. Bovendien, gaat Sutil ook procederen schijnt.

Dat denk ik ook. Waar ik me nog het meeste over verbaas dat zij die altijd de juridische zaken behartigde zulke cruciale fouten heeft gemaakt. Peter Sauber deze dame flink overschat.
Het grootste probleem denk ik is dat ze nooit hadden verwacht dat er een coureur zo ver zou gaan om zijn gelijk te krijgen. Contracten worden  aan de lopende band verbroken, das het probleem niet. Maar meestal wordt dat achter gesloten deuren wel opgelost. kaltenborn heeft gegokt en verloren. haar nadeel (of voordeel misscbien) is dat ze niet met een flinke gouden handdruk kan worden gedumpt want Sauber heeft dat geld niet.

Sterker nog Perton, Kaltenborn is een van de aandeelhouders. Opstappen maakt het enkel lastiger. Haar aandelen dumpen biedt weinig soelaas en van een [gouden] handdruk is dus geen sprake. Ze kan wel terugtreden als teambaas maar blijft mede eigenaar. Of zou Der Peter dan weer aan de muur verschijnen?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel