Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Persbericht van Sauber, vers van de pers:

CitaatAfter the application defended by Sauber on Monday, March 9, the outcome is unfortunately not as expected. Monisha Kaltenborn, CEO and Team Principal of the Sauber F1 Team, said: "We are disappointed with this decision and now need to take time to understand what it means and the impact it will have on the start of our season. What we cannot do is jeopardise the safety of our team, or any other driver on the track, by having an unprepared driver in a car that has now been tailored to two other assigned drivers."

Further details will be published at a later stage.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#2011
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 01:01:56
nou, aangezien ze de anderen verkozen omdat ze meer betaalden zullen die meer gaan kosten, dus dat lijkt me niet zo'n moeilijke vraag.
Zo makkelijk is dat niet. McGregor kan ook geleden schade verhalen vanwege gebrek aan exposure. Dan kan dat zomaar duurder worden dan wanneer (fictief) Ericsson uit eigen zak zou hebben betaald zonder een sponsor. Zomaar zeggen: die heeft meer betaald dus zal ook meer terug moeten krijgen, dat is niet hoe het precies werkt en is wel heel simplistisch gedacht. Als dat daadwerkelijk zo was, had Sauber allang om tafel gezeten met Van der Garde. -edit- Bovendien, dat moeten we ook niet vergeten, beweerde Van der Garde dat hij er vorig jaar zelf voor koos niet bij Caterham te blijven. Sauber zou dus ook nog eens zijn carrièrekansen gedwaarsboomd kunnen hebben, wat in het geval van Ericsson en Nasr veel minder geld. Ik ben beter van je gewend, Tuesday. Normaal denk je niet zo simpel. -edit2- Uiteraard zijn de voorbeelden die ik noem niet per se waar, ik zeg alleen dat het zo kán zijn dat Van der Garde afkopen helemaal niet de goedkoopste oplossing hoeft te zijn. Om tal van extra factoren.

CitaatEn die eerste vraag; tja, dat lijkt me nogal met elkaar verband houden. Als je zoveel geld betaald hebt/moet betalen, dan wil je toch wel de garantie dat je volledige steun van het team krijgt lijkt mij.
Tsja Van der Garde beweert dat de relatie met de rest van het team goed is en dat hij wil rijden. Tuesday beweert van niet. Wie zou ik moeten geloven?

BMW.WilliamsF1

Komen ze toch weer aan met dat lulverhaal zeg. Bij manor hebben de coureurs ook geen voorbereiding gehad  :)

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 maart 2015 - 01:09:04
Citaat van: Tuesday op 11 maart 2015 - 01:01:56
nou, aangezien ze de anderen verkozen omdat ze meer betaalden zullen die meer gaan kosten, dus dat lijkt me niet zo'n moeilijke vraag.
Zo makkelijk is dat niet. McGregor kan ook geleden schade verhalen vanwege exposure. Dan kan dat zomaar duurder worden dan wanneer (fictief) Ericsson uit eigen zak zou hebben betaald zonder een sponsor. Zomaar zeggen: die heeft meer betaald dus zal ook meer terug moeten krijgen, dat is niet hoe het precies werkt en is wel heel simplistisch gedacht. Als dat daadwerkelijk zo was, had Sauber allang om tafel gezeten met Van der Garde.

CitaatEn die eerste vraag; tja, dat lijkt me nogal met elkaar verband houden. Als je zoveel geld betaald hebt/moet betalen, dan wil je toch wel de garantie dat je volledige steun van het team krijgt lijkt mij.
Tsja Van der Garde beweert dat de relatie met de rest van het team goed is en dat hij wil rijden. Tuesday beweert van niet. Wie zou ik moeten geloven?
dat laatste beweer ik helemaal niet en daarom laat ik het hier verder ook bij. We gaan het wel zien.

Perton

Da's prima.

BMW > Tsja ze moeten toch iets. Ze hebben echt geen enkele juridische reden om Van der Garde uit de auto te houden. Wellicht dat ze hopen iets bij de FIA te forceren. Maar dat Manor er dit weekend bij is, verzwakt hun positie denk ik wel bijzonder erg.

gloudiesaurus

Denk ik ook Perton.

En relatie met het team tsjah... met Kaltenborn zal die niet goed zijn  ;)

In Nederland zou men dan zeggen dat de relatie met je werkgever is verstoord denk ik
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Klopt. En ik vraag me af in hoeverre de relatie met Kaltenborn nou eigenlijk echt relevant is. Hij zal (als ie daadwerkelijk racet voor Sauber) werken met zijn engineer en zijn monteurs. Een paar hoge piefen (niet Kaltenborn) beslissen wie als eerste de nieuwste updates krijgt en als Van der Garde en zijn team (die het volgens mij echt een worst zal wezen met wie ze werken, zolang die het maar goed doet) de overhand hebben op het andere team, dan zal Van der Garde die coureur wel zijn. Sauber gaat hem echt niet sabotteren ofzo. Zul je zien dat ze straks weer tiende worden. Die kans is natuurlijk erg klein, maar goed, dat dacht men vorig jaar ook.

Bovendien, als Kaltenborn zoals ze beweert daadwerkelijk handelde vanuit het teambelang, dan zal ze ook professioneel genoeg moeten zijn om deze zaak achter zich te laten en een professionele relatie met Van der Garde (her)op te bouwen. Zo niet, dan moet ze maar even een cursus volgen bij collega Ron.

Perton

Gerucht op paddock is dat Sauber is begonnen een stoeltje te schuimen.

Uiteraard gaan er mensen om een bron vragen. Dat is David Sánchez, een journalist die tot vorig jaar vaak wel zinnige en kloppende dingen over Sauber wist te vertellen. Maar toen reed er ook nog een landgenoot van hem voor het team, ik weet niet hoe betrouwbaar hij anno 2015 over Sauber is.

Perton

Oeeeeeeh nu wordt het leuk. Adam Cooper heeft de hele uitspraak schijnbaar doorgelezen:

Adam Cooper ‏@adamcooperF1  2 min.2 minuten geleden
BTW deep in the final judgement Justice Croft says the decision applies "to the whole of the 2015 season," not just Australia

Pancake Shield

Dat kan leuk worden. Bovendien denk ik wel dat zoals al eerder gezegd is, de werksfeer binnen het team wel redelijk oke zal zijn zeker omdat tot zover ik weet Van der Garde vorig jaar redelijk populair was bij de monteurs wat ik begreep. En wat Perton ook al zei. Ron Dennis en Alonso hebben ook rollend over straat liggen vechten en ook dat is nu weer goed gekomen (tuurlijk zit er wat jaar tussen), maar ik denk dat ze in Zwitserland heel hard aan het nadenken zijn hoe ze dit nu precies kunnen gaan oplossen.

Ik lees trouwens nou op de site van de NOS, dat Van der Garde er zelf vanuit gaat dat hij er zondag gewoon bij is:

http://nos.nl/artikel/2024018-van-der-garde-ben-fit-en-erg-sterk.html

Sauber moet nu gaan beslissen wat ze doen, maar de imago-schade zal zeer groot zijn gok ik.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Om 3.15 pm dient het hoger beroep van Sauber. es kijken of ik twee uurtjes slaap pak of dat wel geloof en het morgenochtend lees.

Ben benieuwd of het die Sauber advocaat gaat lukken nog zwakzinniger over te komen dan maandag en vandaag

janke

En als nu na de uitspraak Sauber de helpende hand van de FIA krijgt en vd Garde niet raced, wat dan?? Ik vraag maar.
Some things are too important to be left in the past.

Edwin90

De advocaat van Sauber schijnt beweerd te hebben dat de trainingen morgen al zijn, en dat te hebben volgehouden nadat kamp VDG had geroepen dat dit Vrijdag pas is. ;D Wat voor een prutser is dat??

FolkertE

Haha dat meen je niet?

Maar ik vind het seizoen nu al geslaagd. En verrassing van het seizoen is ook al bekent.

0634

T komt op mij over alsof Sauber het slechtste verweer ooit in een rechtzaal heeft.