Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 10:20:26
ik vond het argument van Sauber met betrekking tot het personeel ook ijzersterk. " we kozen voor het team".
Want met de miljoenen van Giedo kunnen die 330 man niet betaald worden? Want Ericsson bracht al miljoenen mee dus dat is dan al onzin.

Die miljoenen van Giedo waren waarschijnlijk al in 2014 uitgegeven, dus dan snap ik dat argument wel. Maakt het niet ineens terecht ofzo, maar wel begrijpelijk.


Citaat van: Perton op 09 maart 2015 - 10:26:08
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 10:20:26
Bij Sutil zou ik het kunnen begrijpen, want die had volgens mij geen sponsor geld. Of vergis ik me nu?
Als ik het tussen de regels door goed heb begrepen de afgelopen dagen had Sutil in zijn contract staan dat hij actief naar sponsoren zou zoeken. Nu zal daar vast geen resultaat in behaald zijn, maar ja, wat is actief zoeken? Als hij bij 200 bedrijven heeft aangeklopt en allen zeggen nee, dan heeft hij toch echt gezocht. Dat wordt dan een wat lastigere zaak, maar goed, dat is van later zorg.

Met of zonder resultaat maakt niets uit, actief zoeken is actief zoeken. Tenzij er aan die eis ook de eis kleeft dat je sponsoren ter waarde van 'n X-aantal miljoenen binnen moet brengen. Maar ... gezien het feit dat ook Sutil bezig is 'n rechtszaak voor te bereiden, lijkt vooral dat laatste me niet het geval.

FolkertE

Lijkt me haast het einde van Sauber. Jammer, maar Monisha heeft het echt grondig verpest. Of 1 van de investeerders moet de portemonnee open trekken en zeggen ik betaal X miljoen extra om het team te redden. En dan doel ik op de investeerders van de rechtsmatige coureurs.


Citaat van: Kootje op 09 maart 2015 - 11:54:18
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 10:20:26
ik vond het argument van Sauber met betrekking tot het personeel ook ijzersterk. " we kozen voor het team".
Want met de miljoenen van Giedo kunnen die 330 man niet betaald worden? Want Ericsson bracht al miljoenen mee dus dat is dan al onzin.

Die miljoenen van Giedo waren waarschijnlijk al in 2014 uitgegeven, dus dan snap ik dat argument wel. Maakt het niet ineens terecht ofzo, maar wel begrijpelijk.


Citaat van: Perton op 09 maart 2015 - 10:26:08
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2015 - 10:20:26
Bij Sutil zou ik het kunnen begrijpen, want die had volgens mij geen sponsor geld. Of vergis ik me nu?
Als ik het tussen de regels door goed heb begrepen de afgelopen dagen had Sutil in zijn contract staan dat hij actief naar sponsoren zou zoeken. Nu zal daar vast geen resultaat in behaald zijn, maar ja, wat is actief zoeken? Als hij bij 200 bedrijven heeft aangeklopt en allen zeggen nee, dan heeft hij toch echt gezocht. Dat wordt dan een wat lastigere zaak, maar goed, dat is van later zorg.

Met of zonder resultaat maakt niets uit, actief zoeken is actief zoeken. Tenzij er aan die eis ook de eis kleeft dat je sponsoren ter waarde van 'n X-aantal miljoenen binnen moet brengen. Maar ... gezien het feit dat ook Sutil bezig is 'n rechtszaak voor te bereiden, lijkt vooral dat laatste me niet het geval.
Maar zouden ze dan niet voor 2015 nieuw sponsor geld betalen? Want het lijkt me niet dat Giedo al heel 2015 heeft betaald. Want dan zou het gaan om een miljoentje of 15.

Kootje

Weet niet of het waar is, maar schijnbaar is dat dus al betaald.

FolkertE

Ok, tja dan heeft Monisha helemaal geen poot om op te staan. Want wat ik begreep was dat Giedo voor een bepaalde datum een aanbetaling moest doen. Dat was(destijds) niet gebeurt.

Het seizoen is nog niet eens begonnen en ik geniet nu al van 2015. Al denk ik zo dat Sauber en Giedo er op dit moment anders over denken.

Leroy

Er zijn een aantal mensen die bevestigt hebben dat giedo de geldstroom van zijn BV open heeft gelegd in de rechtbank... en voor 2014 en 2015 was het totaal 28 miljoen...

juni 2014 zou zijn contract stilzwijgend verlengt worden ... waarna hij de laatste miljoenen over moest maken (heeft hij ook gedaan...) en november kickte ze hem eruit zonder terug betaling!

Racingnews365

money money money, want het gaat volgens mij al lang niet meer om een zitje bij Sauber. Vd Garde zal daar denk ik nooit racen, om de simpele reden dat afkoop van zijn contract goedkoper is dan afkoop van contracten van Nasr en Ericcson ivm sponsorgeld.
Daarnaast is er nog sprake van een ernstig verstoorde werkrelatie.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Sabai

Maar dat is ook wat hij uiteindelijk wil lijkt mij. Maar die zet is aan Sauber  ;). Daarna zou hij ook kunnen rijden voor Manor.

BMW.WilliamsF1

Er gaan nu geruchten dat Frijns bij Manor zou gaan rijden.

Denk inderdaad dat Giedo gewoon centen wil zien van Sauber. Ik denk dat hij er ook niet echt gelukkig van zal worden om bij Sauber te gaan racen. Iedereen zal hem daar wel raar aankijken denk ik :)

En die Kaltenborn moeten ze gewoon er uit flikkeren. Zij maakt het hele team kapot.

Leroy

alles of niets...

oftewel... hij gaat voor het zitje... dan spant nasr of marcus ook een rechtszaak aan... tegen sauber wegens contract breuk... tegen giedo kunnen hun geen rechtzaak aanspannen... (althans is zinloos... aangezien hij enkel zijn recht bij sauber haalt ... en daar nog een keer bij in zijn gelijk gezet is..)

mocht dat gebeuren... dan is sauber gewoon failliet... of boekhoorn gaat diep in zijn buidel tasten... maar denk het niet...

ik voorzie dat hij voor de kill gaat!

Leroy

betreft frijns :

die heeft geen sponsor geld... dus manor lijkt me geen optie...

of heeft hij laatste tijd sponsors geronseld?

Kootje

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 09 maart 2015 - 15:11:30
Er gaan nu geruchten dat Frijns bij Manor zou gaan rijden.

Denk inderdaad dat Giedo gewoon centen wil zien van Sauber. Ik denk dat hij er ook niet echt gelukkig van zal worden om bij Sauber te gaan racen. Iedereen zal hem daar wel raar aankijken denk ik :)

Zou je denken?
De teamleiding en dan met name Monisha, zal hem idd niet met open armen verwelkomen. Maar onder de monteurs zullen er best mensen zijn die hem diep in hun hart gewoon gelijk geven, maar slechts hopen dat dat geen negatief effect op het voortbestaan van het team heeft.


CitaatEn die Kaltenborn moeten ze gewoon er uit flikkeren. Zij maakt het hele team kapot.

Inderdaad. Van meest amicale team op de grid, is het nu verworden tot het meest onsympathieke.

Perton

Monteurs waren volgens mij ook best te spreken over hem. Zou me vest kunnen voorstellen dat ze liever met hem werken dan met Ericsson of naSr. maar goed dat is irrelevante speculatie.

Leroy

monisha gaat waarschijnlijk aftreden... sponsoren zullen zich gaan terug trekken omdat ze zich niet willen associƫren aan monisha kaltenborg...
dus vanaf hogerhand zal gevraagd worden of ze op wil *****

Kootje

Vind ik niet.

In mijn optiek is het wel degelijk relevant omdat er over 'n onwerkbare situatie gesproken word wanneer hij het Sauber zitje weet te claimen.  Er zou dan van alles gedaan worden door het team om hem tegen te werken, hij zou in alles als 2e coureur behandeld gaan worden. Ik denk dat dat zo'n vaart niet zal lopen, juist omdat zijn monteurs en engineers spreekwoordelijk wel met hem weglopen. Zij zullen het dan ook nooit accepteren wanneer de teamleiding hem tegen blijft werken, zxeker niet wanneer zijn prestaties beter zijn dan die van Ericsson*.

Daarbij kan ik me sowieso maar moeilijk voorstellen dat 'n team bewust 'n andere rijder zal tegenwerken, aangezien het hier om miljoenen gaat. Zeker voor 'n armlastig team als Sauber lijkt me dat geen optie. Enige "tegenwerkingen" die hij hij dan ook kan verwachten, is die van de 2e rijder en buitensluiten uit het ontwikkelingsproces. In het eerste geval zullen updates niet direct aan hem toegekend worden, maar gaan als eerste naar z'n teamgenoot. Of je dat echter tegenwerking kunt noemen .... nee, lijkt me niet. Een team als Sauber heeft nu eenmaal niet de middelen om beide coureurs gelijktijdig met de nieuwste updates op pad te sturen. Maar ja ... ook dit zal geen stand houden wanneer hij de overhand op z'n teamgenoot heeft/krijgt. In het tweede geval is dat sowieso het stomste wat ze bij Sauber kunnen doen, aangezien hij juist door zijn ontwikkelingswerk geroemd word binnnen het team. Nu is Kaltenborg niet altijd even slim bezig, maar hierin geef ik d'r toch wel iets meer krediet.





*ik ga er vanuit dat Nasr het kind vd rekening wordt omdat hij het laatste bevestigd is en daardoor in zekere zin Giedo van z'n zitje beroofde

FolkertE

Citaat van: Kootje op 09 maart 2015 - 15:28:24
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 09 maart 2015 - 15:11:30
Er gaan nu geruchten dat Frijns bij Manor zou gaan rijden.

Denk inderdaad dat Giedo gewoon centen wil zien van Sauber. Ik denk dat hij er ook niet echt gelukkig van zal worden om bij Sauber te gaan racen. Iedereen zal hem daar wel raar aankijken denk ik :)

Zou je denken?
De teamleiding en dan met name Monisha, zal hem idd niet met open armen verwelkomen. Maar onder de monteurs zullen er best mensen zijn die hem diep in hun hart gewoon gelijk geven, maar slechts hopen dat dat geen negatief effect op het voortbestaan van het team heeft.


CitaatEn die Kaltenborn moeten ze gewoon er uit flikkeren. Zij maakt het hele team kapot.

Inderdaad. Van meest amicale team op de grid, is het nu verworden tot het meest onsympathieke.
ik dacht dat ik de enige was, maar gelukkig niet.
Ik denk dat het team weet dat Giedo recht heeft op dat stoeltje en dat Monisha het verknalt heeft. Giedo word misschien niet met open armen onthaalt, maar als de rechter besluit het stoeltje aan Giedo toe te wijzen zullen ze hem gewoon accepteren en hard voorhem werken. En hij heeft zijn financiƫle verplichtingen voldaan dus zij zullen hoe dan ook betaald worden. Of deschulden hebben die 24 miljoen al opgemaakt.