Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Gerard

#1815
Al met al weer een trieste manier van ' in het nieuws' komen..
los van het feit of Giedo gelijk  heeft of niet...
Dit gaat hem hooguit een schadevergoeding opleveren, plus een reputatie welke niet door teams als positief zal worden ervaren...

Perton

Maar wat heeft ie te verliezen dan? Of ie dit nou wel of niet doet, zijn F1-carrière zit er toch al wel redelijk op. Dan maar beter zorgen dat ie een deel van zijn geïnvesteerde geld terugkrijgt.

Gerard

Qua racestoeltje heeft hij op het moment niets te verliezen nee daar heb je gelijk in...


gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/van_der_garde_spant_korting_geding_aan_tegen_sauber/

Opvallend nieuws!

Ik had gehoopt op Manor nieuws van Van der Garde... niet op dit  >:(

Vraag is nu wat de rechter ervan vindt. Ik denk dat we Giedo sowiezo nooit meer in de Sauber zullen zien.
Hij zal hoogstens een schadevergoeding krijgen als de rechter hem gelijk geeft.

Keuze voor Sauber is simpel, Nasr en Ercicsson hadden meer geld en Sauber had dit nodig.
Teambaas van Sauber, Monisha Kaltenborn, is ook advocaat en liet eerder al weten dat Van der Garde zijn contract schond door niet op tijd te betalen.

En Charrel heeft gelijk denk ik, het Manor verhalen kunnen we nu ook wel doorstrepen.
Ik bedoel Giedo gaat niet bij Manor tekenen als hij bij Sauber een stoeltje eist  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Gerard op 05 maart 2015 - 11:57:47
Al met al weer een trieste manier van ' in het nieuws' komen..
los van het feit of Giedo gelijk  heeft of niet...
Dit gaat hem hooguit een schadevergoeding opleveren, plus een reputatie welke niet door teams als positief zal worden ervaren...
Nou ja, als hij echt in zijn recht staat dan is het een normale actie van Giedo. Natuurlijk is het geen goede reclame voor een coureur, maar als een team eerlijk is dan is dat geen probleem lijkt mij.

En juridisch weet ik natuurlijk niet hoe het allemaal zit, maar als Giedo voor Manor tekent is daar natuurlijk wel een reden voor op te dragen. Het voortzetten van zijn carrière. Want als hij inderdaad slechts een vergoeding krijgt, is hij nog steeds geen F1 coureur en dat is waar hij zijn zinnen op heeft gezet.
Dus of hij gaat een kort geding aan spannen met echte hoop op een zitje, of hij gaat voor Manor zitje. Elke andere keuze is waarschijnlijk het einde van zijn carrière.

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 12:43:42
http://www.gppits.net/nieuws/kalentborn_van_der_garde_betaalde_niet_op_tijd/

En dit is de claim van Sauber....
Vraag is natuurlijk of dat ook echt klopt. Want als kamp Giedo een kort geding gaat aanspannen, zal er nog wel meer achter zitten dan niet op tijd te betalen.
Als Giedo wint, hoop ik op een competitieve Sauber, en anders mag Sauber wel achter STR aan rijden ;D

Pancake Shield

Voor zover hij al niet klaar was met de F1, dan zit dat er nu dik in met zo'n kort geding. Meestal hebben teams toch niet zo graag dat coureurs dit soort stunts uithalen. En mocht hij op een of andere manier alsnog verder gaan zal dit nog wel altijd aan zijn naam blijven kleven.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 12:43:42
http://www.gppits.net/nieuws/kalentborn_van_der_garde_betaalde_niet_op_tijd/

En dit is de claim van Sauber....
Leuk, maar blijkbaar heeft een Zwitserse rechtbank Van der Garde al in het gelijk gesteld. Elke claim van Sauber neem ik dan ook met een flinke korrel zout. Overigens zou ik de leveranciers van Sauber ook wel willen vragen of Sauber elke rekening op tijd heeft betaald.

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 05 maart 2015 - 12:50:43
Voor zover hij al niet klaar was met de F1, dan zit dat er nu dik in met zo'n kort geding. Meestal hebben teams toch niet zo graag dat coureurs dit soort stunts uithalen. En mocht hij op een of andere manier alsnog verder gaan zal dit nog wel altijd aan zijn naam blijven kleven.
Och, Frentzen had ook nog een carrière na juridisch gezeur met Jordan. Hell, zelfs de veroordeelde crimineel Sutil heeft nog twee jaar F1 mogen rijden en wordt om de zoveel maanden nog wel weer bij Haas genoemd. Als je goed genoeg bent (of in het geval van Van der Garde genoeg betaalt) zetten teams zich hier wel overheen. Ik denk dat mensen heel erg overdrijven als ze zeggen dat Van der Garde zichzelf hiermee in de voet schiet. Zoals ik al eerder schreef: zijn F1-carrière zit er sowieso al wel op, dus zo'n zaak maakt echt niet zoveel uit.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 12:51:19
Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 12:43:42
http://www.gppits.net/nieuws/kalentborn_van_der_garde_betaalde_niet_op_tijd/

En dit is de claim van Sauber....
Leuk, maar blijkbaar heeft een Zwitserse rechtbank Van der Garde al in het gelijk gesteld. Elke claim van Sauber neem ik dan ook met een flinke korrel zout. Overigens zou ik de leveranciers van Sauber ook wel willen vragen of Sauber elke rekening op tijd heeft betaald.

Het is wat Sauber claimt he. Nu is de vraag hoe de Australische rechter erover denkt...
Maar al wint Giedo deze zaak hij zit over 10 dagen echt niet in die Sauber.

Er zal dan wel een schadevergoeding aan te pas komen.

En Formule 1-teams vinden dit niet leuk. Ze zitten niet te wachten op coureurs die rechtszaken aanspannen. Of Giedo nu in zijn recht staat of niet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 12:51:19
Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 12:43:42
http://www.gppits.net/nieuws/kalentborn_van_der_garde_betaalde_niet_op_tijd/

En dit is de claim van Sauber....
Leuk, maar blijkbaar heeft een Zwitserse rechtbank Van der Garde al in het gelijk gesteld. Elke claim van Sauber neem ik dan ook met een flinke korrel zout. Overigens zou ik de leveranciers van Sauber ook wel willen vragen of Sauber elke rekening op tijd heeft betaald.
Daar dacht ik net ook nog aan.

Wat ik me trouwens ook bedenk, zou Giedo deze stap ook zetten omdat Sauber toch redelijk goede winter heeft gehad? Ik zou van Giedo en management best kunnen voorstellen dat ze met hun sponsorgeld in 2014 behoorlijk wat bij hebben gedragen aan de overleving van het team. En misschien zelfs indirect bij hebben gedragen aan mogelijke successen van Sauber.


Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 13:09:27
Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 12:51:19
Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 12:43:42
http://www.gppits.net/nieuws/kalentborn_van_der_garde_betaalde_niet_op_tijd/

En dit is de claim van Sauber....
Leuk, maar blijkbaar heeft een Zwitserse rechtbank Van der Garde al in het gelijk gesteld. Elke claim van Sauber neem ik dan ook met een flinke korrel zout. Overigens zou ik de leveranciers van Sauber ook wel willen vragen of Sauber elke rekening op tijd heeft betaald.

Het is wat Sauber claimt he. Nu is de vraag hoe de Australische rechter erover denkt...
Maar al wint Giedo deze zaak hij zit over 10 dagen echt niet in die Sauber.

Er zal dan wel een schadevergoeding aan te pas komen.

En Formule 1-teams vinden dit niet leuk. Ze zitten niet te wachten op coureurs die rechtszaken aanspannen. Of Giedo nu in zijn recht staat of niet.
Nou, dat weet ik zo net niet. Als hij in zijn recht staat en de rechter kent hem dat recht toe, zou hij misschien nog wel eens in die Sauber kunnen zitten.
Zoals ik net ook al zei, wat schiet Giedo nou op met een schadevergoeding? Die wilt racen en spant in mijn ogen alleen die rechtzaak aan om te kunnen rijden. Als hij schadevergoeding had gewild, had hij dat geëist en getekend voor Manor met de vergoeding van Sauber.

gloudiesaurus

Ik geloof niet dat Giedo ooit in die Sauber terecht komt.
Maar we zullen zien  :)

Als ik Giedo was had ik mijn geld op Manor gezet.

Wat ook kan is dat Manor ook geen optie meer is, en de Formule 1 eigenlijk buiten bereik.
Dan zou ik nu ook rechtszaak aanspannen tegen Sauber en voor mijn centen gaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ik geloof het ook niet echt, maar je weet het niet.
Maar dat zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn, alle opties voor de F1 zijn verdwenen en dat hij maar voor geld kiest.
Maar is het echt zo onmogelijk om in de Sauber te zitten als de Australische rechter hem in het gelijk stelt?

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 05 maart 2015 - 13:37:10
Ik geloof het ook niet echt, maar je weet het niet.
Maar dat zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn, alle opties voor de F1 zijn verdwenen en dat hij maar voor geld kiest.
Maar is het echt zo onmogelijk om in de Sauber te zitten als de Australische rechter hem in het gelijk stelt?

Zeg nooit nooit... Ik weet überhaupt niet of Giedo wel in de auto past.
Een stoeltje van Giedo zal Sauber vast nog wel hebben.

Maar ik zie het niet gebeuren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is