Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Leroy

4 maart 2015 – Roberto Merhi heeft voor komend seizoen de overstap gemaakt naar het team van Pons Racing in de Formule Renault 3.5. De Spanjaard neemt plaats naast Oscar Tunjo. In 2014 was Merhi nog actief voor Zeta Corse.

De 23-jarige coureur – die vorig jaar nog drie vrijdagtrainingen voor Caterham reed in de Formule 1 - start zijn werkzaamheden bij de Spaanse renstal op 5 maart. Die dag begint er een tweedaagse testsessie op het circuit van Jerez de la Frontera. Een aantal weken later worden de testwerkzaamheden voortgezet op Motorland Aragon, waar eind april ook het nieuwe seizoen in de World Series by Renault van start gaat.

Volgens geruchten was Merhi ook in de race voor een stoeltje bij het Formule 1-team van Manor.


jammer dat de inside info charrel aangeeft dat giedo niet meer in gesprek is met manor...


de 3 andere die genoemd zijn voor dat zitje hebben nu allemaal een plekje...

stoffel rijdt GP2 heeft mclaren bevestigd
Kevin rijdt in melbourne al voor mclaren... dus die is ook uitgesloten...
en Merhi heeft al een ander baantje aangenomen...

Charrel

#1801
Overigens hier nog nieuws om mijn verhaal kracht bij te zetten dat Giedo niet in gesprek is met Manor (Ja ze hebben hem wel gebeld).

Zojuist een artikel verschenen waar in staat dat Giedo naar de Supreme Court gaat om zijn plek in de Sauber te claimen volgende week in Melbourne. Zoals ik het lees heeft hij bij de rechtbank in Zwitserland gelijk gekregen en gaven die aan dat Sauber een plek hoort te geven aan Giedo. Dit hebben ze tot nu toe nog niet gedaan + op hun website staat Giedo niet als rijder.

Ik weet niet of ik mag linken naar externe artikelen, maar lees het hier:
http://www.heraldsun.com.au/sport/motor-sport/australian-formula-one-grand-prix-driver-giedo-van-der-garde-demands-start/story-fnibbz73-1227249857089

Het zou tegenover de rechtbank uiteraard niet serieus staan als Giedo tekent bij Manor terwijl hij ervan overtuigd is bij Sauber aan de start te staan.. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen!

Leroy

Charrel, helemaal mee eens ! ik wilde ook niet je verhaal ontkrachte... maar dan hadden we nu dus 2 nederlanders in de F 1 gehad...

sauber is vergane zaak... zonder de knaken van marcus en nasr hebben ze geen geld...

en van een kale kip ... kan je niet plukken!

Charrel

Citaat van: Leroy op 05 maart 2015 - 09:47:26
Charrel, helemaal mee eens ! ik wilde ook niet je verhaal ontkrachte... maar dan hadden we nu dus 2 nederlanders in de F 1 gehad...

sauber is vergane zaak... zonder de knaken van marcus en nasr hebben ze geen geld...

en van een kale kip ... kan je niet plukken!

Ik snap de keuze van Sauber niet geheel: Giedo had een voorcontract bij Sauber. Ze bevestigde hem na het seizoen dat hij in Melbourne aan de start zou staan.. 2 dagen later tekende ze Nasr en was het exit Giedo.

Nu heeft Giedo een beste sponsorbuidel en zal die van Nasr uiteindelijk groter zijn geweest. Maar je weet toch dat je gezeik gaat krijgen als je een andere (derde) rijder neemt voor wat extra miljoenen.

Nu ben ik wel benieuwd naar de uitkomst, verwacht er niet heel veel van.. Tevens ben ik benieuwd naar het echte pace van de Sauber, anders hadden we inderdaad 2 Nederlanders in de F1 gehad. Wellicht beide in het middenveld.


Matthijs

Volgens mij verwacht Giedo ook niet daadwerkelijk aan de start te staan met Sauber, de rechtzaak zal wellicht zijn voor een schadevergoeding

Charrel

Citaat van: Matthijs op 05 maart 2015 - 10:21:10
Volgens mij verwacht Giedo ook niet daadwerkelijk aan de start te staan met Sauber, de rechtzaak zal wellicht zijn voor een schadevergoeding

Zou best kunnen, maar zou het contract met Nasr niet ongeldig kunnen worden verklaard omdat het een conflict geeft met de contracten van Ericsson en Van der Garde? Het is een onrechtmatige actie aangezien Sauber maar 2 race stoeltjes heeft..

Maikel0230

Tja, stel ze verklaren het ongeldig en giedo krijgt een schadevergoeding, want echt rijden voor Sauber gaat ie toch niet.

Dan tekenen ze morgen toch gewoon een nieuw contract met Nasr.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Leroy

ze zullen bij Sauber het ingelegde geld + interest + een kleine schade vergoeding moeten betalen aan boekhoorn... (vaak is dit het bedrag wat de verwachte reclame op de auto had moeten opbrengen ...) de marketeers van Sauber maken daar berekeningen op om de sponsors te overtuigen dat ze er geld mee gaan verdienen!

in een andere tak van het zakelijk leven heb ik eens zo'n contract breuk mee mogen maken... toen werd mij door mijn baas ingefluisterd dat ze er 18% van de verwachte winst als schade vergoeding zouden hebben ontvangen...

wellicht dat Nasr zijn sponsors bij voorbaat al aangegeven hebben de claim van boekhoorn op te hoesten...

Matthijs

Citaat van: Leroy op 05 maart 2015 - 10:55:04
wellicht dat Nasr zijn sponsors bij voorbaat al aangegeven hebben de claim van boekhoorn op te hoesten...
Dat moet dan haast wel, want de keuze tussen Nasr en Giedo lijkt mij vrijwel uitsluitend gebaseerd op geld, dus ze zullen de kosten/baten-analyse van het ontslaan van Vd Garde wel hebben ingecalculeerd bij het aantrekken van Nasr.

Overigens denk ik dat Sauber er met de komst van Nasr niet op achteruit is gegaan qua talent tov Vd Garde.

Perton

Citaat van: Charrel op 05 maart 2015 - 10:12:30
Ik snap de keuze van Sauber niet geheel: Giedo had een voorcontract bij Sauber. Ze bevestigde hem na het seizoen dat hij in Melbourne aan de start zou staan.. 2 dagen later tekende ze Nasr en was het exit Giedo.
Naar mijn weten heeft Sauber hem nooit bevestigd. Blick zei wel dat er een contract was getekend, en omdat die een week of wat eerder het contract van Ericsson al goed hadden voorspeld, ging men er vanuit dat het met Van der Garde ook wel snor zat. Maar een bevestiging is er in mijn herinnering nooit geweest.

Voor de rest kan Manor natuurlijk op zich nog best samen met Sauber, als je de rechtszaak tenminste ingaat met het idee van: "Oké, doe maar een schadevergoeding." Desondanks zie ik hem niet bij Manor rijden, maar goed.

Perton

Citaat van: Matthijs op 05 maart 2015 - 11:01:02

Overigens denk ik dat Sauber er met de komst van Nasr niet op achteruit is gegaan qua talent tov Vd Garde.
Klopt. Maar het probleem van Nasr is alleen wel dat in 2015 zijn ontwikkeling eigenlijk behoorlijk gestagneerd is. Hij gold als behoorlijk talent, maar dat laatste zetje heeft hij nooit weten te geven. Dus tenzij het zo'n coureur is die in de F1 plotseling helemaal opleeft omdat de auto beter bij hem pas, is het ook niet per se een grote vooruitgang ten opzichte van Van der Garde. Waarmee ik totaal niet wil zeggen dat ze voor Van der Garde hadden moeten gaan, maar wel dat Nasr in mijn ogen (en volgens mij niet alleen in mijn ogen) voornamelijk is gekozen om financiële motieven. En ja, dat zou voor Van der Garde natuurlijk ook gelden, maar die had dan nog wel voorcontracten enzo en is vervolgens gepasseerd.

Charrel

Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 11:14:31
Citaat van: Charrel op 05 maart 2015 - 10:12:30
Ik snap de keuze van Sauber niet geheel: Giedo had een voorcontract bij Sauber. Ze bevestigde hem na het seizoen dat hij in Melbourne aan de start zou staan.. 2 dagen later tekende ze Nasr en was het exit Giedo.
Naar mijn weten heeft Sauber hem nooit bevestigd. Blick zei wel dat er een contract was getekend, en omdat die een week of wat eerder het contract van Ericsson al goed hadden voorspeld, ging men er vanuit dat het met Van der Garde ook wel snor zat. Maar een bevestiging is er in mijn herinnering nooit geweest.

Voor de rest kan Manor natuurlijk op zich nog best samen met Sauber, als je de rechtszaak tenminste ingaat met het idee van: "Oké, doe maar een schadevergoeding." Desondanks zie ik hem niet bij Manor rijden, maar goed.

1. Het is in ieder geval nooit publiekelijk naar buiten gebracht dat het contract tussen Giedo en Sauber er was. Het voorcontract was getekend, de bevestiging was telefonisch tussen Giedo en Kaltenborn als ik mij niet vergis. Ik denk dat ze dus een voorcontract hebben en een mondelinge overeenkomst.

2. Giedo is niet bereid flink te betalen voor zijn zitje bij Manor. Misschien wel met het geld dat hij krijgt uit een eventuele schadevergoeding..

Kootje

#1812
@Perton,

Maakt het verschil dan, dat Sauber hem wel of niet bevestigd heeft? Hij heeft toch 'n getekend contract voor zich liggen, of is dat niet meer genoeg? Moeten contracten tegenwoordig eerst aan de buitenwereld gepresenteerd worden voordat ze rechtsgeldig zijn? Lijkt me toch niet. :-\

En wat Manor, vd Garde en die rechtszaak betreft, nee ... dat kan niet samengaan. Dan zou juist hij contractbreuk plegen en je kan onmogelijk iemand voor de rechter slepen terwijl je jezelf ook schuldig maakt aan dat feit. Geen rechter die hem dan z'n gelijk zal geven. Tenminste ... de schadevergoeding zal 'n pak lager uitvallen en 'n stoeltje bij Sauber is dan uitgesloten.

Maikel0230

Citaat van: Charrel op 05 maart 2015 - 11:26:02
Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 11:14:31
Citaat van: Charrel op 05 maart 2015 - 10:12:30
Ik snap de keuze van Sauber niet geheel: Giedo had een voorcontract bij Sauber. Ze bevestigde hem na het seizoen dat hij in Melbourne aan de start zou staan.. 2 dagen later tekende ze Nasr en was het exit Giedo.
Naar mijn weten heeft Sauber hem nooit bevestigd. Blick zei wel dat er een contract was getekend, en omdat die een week of wat eerder het contract van Ericsson al goed hadden voorspeld, ging men er vanuit dat het met Van der Garde ook wel snor zat. Maar een bevestiging is er in mijn herinnering nooit geweest.

Voor de rest kan Manor natuurlijk op zich nog best samen met Sauber, als je de rechtszaak tenminste ingaat met het idee van: "Oké, doe maar een schadevergoeding." Desondanks zie ik hem niet bij Manor rijden, maar goed.

1. Het is in ieder geval nooit publiekelijk naar buiten gebracht dat het contract tussen Giedo en Sauber er was. Het voorcontract was getekend, de bevestiging was telefonisch tussen Giedo en Kaltenborn als ik mij niet vergis. Ik denk dat ze dus een voorcontract hebben en een mondelinge overeenkomst.

2. Giedo is niet bereid flink te betalen voor zijn zitje bij Manor. Misschien wel met het geld dat hij krijgt uit een eventuele schadevergoeding..

Correctie: Schoonpapap is niet bereid flink the betalen voor zijn zitje bij Manor. ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Kootje op 05 maart 2015 - 11:30:21
@Perton,

Maakt het verschil dan, dat Sauber hem wel of niet bevestigd heeft? Hij heeft toch 'n getekend contract voor zich liggen, of is dat niet meer genoeg? Moeten contracten tegenwoordig eerst aan de buitenwereld gepresenteerd worden voordat ze rechtsgeldig zijn? Lijkt me toch niet. :-\
Euh dat was totaal niet het punt dat ik wilde maken. Maar ik zie nu ook dat ik de zin van Charrel verkeerd had gelezen, en het woordje 'hem' erin had gemist.