Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kootje

Laten we niet vergeten dat Haas 'n Amerikaans team neer wil zetten en daardoor dus ongetwijfeld met Amerikaanse (of op z'n minst in Amerika populaire) coureurs op de proppen zal komen. Giedo is dat niet.

Nee ... als het racenieuws van Giedo F1 gerelateerd is, dan gaat het wederom om 'n reserverol bij bv Force India, of om het 2e stoeltje bij Manor GP. Ik denk echter zelf dat we het in 'n andere hoek moeten zoeken, zijn F1 avontuur lijkt mij voorbij.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 26 februari 2015 - 06:15:38
Als Haas serieus genomen wil worden als team dan zullen ze niet, met alle respect want het is een redelijk coureur, met Giedo vd Garde op de proppen komen veronderstel ik. Een pure paydriver die een jaartje achterin heeft gebivakkeerd en daarna wat getest heeft en vervolgens weer is verdwenen. Overigens lijkt het me totaal onzinnig voor Haas om nu al zekerheid te geven aan/over een coureur.
Mee eens. Al vind ik Giedo toch best een goede rijder, het is wel even geleden dat hij gereden heeft dan.
Maar gek genoeg heb ik best wat vertrouwen in Haas. Die man komt bloed serieus over en is volgens mij een man die geen onzin duld en keihard voor zijn doel werkt. Caterham en Marussia waren in mijn ogen gewoon te instabiel om serieus te worden genomen.
Al is Giedo voor Haas natuurlijk wel aantrekkelijk wat betreft ontwikkelingswerk, want daarin schijnt hij wel bijzonder goed te zijn.

Franky R.

Ik geef GvdG een waterkansje bij Manor...Jordan King -de zoon van de vermeende investeerder- is nog niet klaar voor de F1. Dan zou Giedo een 'aardige tussenpaus' kunnen zijn...Of Frijns.

NielsD

Citaat van: Franky R. op 27 februari 2015 - 18:27:26
Ik geef GvdG een waterkansje bij Manor...Jordan King -de zoon van de vermeende investeerder- is nog niet klaar voor de F1. Dan zou Giedo een 'aardige tussenpaus' kunnen zijn...Of Frijns.

Manor heeft behoefte aan geld. Frijns valt dus al af.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje


FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 02 maart 2015 - 11:06:53
http://www.gppits.net/nieuws/van_der_garde_genoemd_bij_manor/

En ja hoor, daar zijn de geruchten  :)
Als jou artikel klopt, zal Giedo nog wel eens heel veel punten kunnen scoren, want auto's in 2005 waren sneller dan de huidige auto's. ;D.

CitaatGetest heeft Manor/ Marussia F1 nog niet. Het team opereert nu vanaf de Manor-fabriek van John Booth, daar zou ook aan een 2005-bolide gewerkt worden die later in het seizoen moet debuteren.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 26 februari 2015 - 06:15:38
Als Haas serieus genomen wil worden als team dan zullen ze niet, met alle respect want het is een redelijk coureur, met Giedo vd Garde op de proppen komen veronderstel ik. Een pure paydriver die een jaartje achterin heeft gebivakkeerd en daarna wat getest heeft en vervolgens weer is verdwenen. Overigens lijkt het me totaal onzinnig voor Haas om nu al zekerheid te geven aan/over een coureur.

Los van het feit of Vd Garde in beeld is bij Haas, hem een pure paydriver noemen is natuurlijk nonsens.

Een paydriver is iemand die alleen rijdt vanwege zijn geld, maar niet per definitie iedere coureur die geld meeneemt is een paydriver. Alle coureurs behalve bij de topteams en STR nemen geld mee.

Ik denk dat Vd Garde en Manor wel een goede match zijn. Een prima coureur die wel een auto kan ontwikkelen en ook nog eens wat zakgeld meeneemt.

Maar goed, ik weet niet of Vd Garde dat nog wil. Hij heeft niet voor niets een racezitje bij Caterham opgegeven voor een testjob bij Sauber. Sauber speelde wel gemene spelletjes met diverse coureurs overigens, die zijn echt geld nodig geweest en hebben iedereen gebruikt die erin trapte.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 26 februari 2015 - 10:49:30
Laten we niet vergeten dat Haas 'n Amerikaans team neer wil zetten en daardoor dus ongetwijfeld met Amerikaanse (of op z'n minst in Amerika populaire) coureurs op de proppen zal komen. Giedo is dat niet.

Ik heb ergens een interview van Haas gezien waarin hij zegt dat zijn voorkeur wel uitgaat naar Amerikaanse coureurs maar dat het zeker geen must is dat ze Amerikaans zijn. Is een buitenlander beter en kan hij die ook krijgen, dan neemt hij die.
Maar de kans is groot natuurlijk dat het twee Amerikanen worden.

NielsD

Citaat van: Hamilton#44 op 02 maart 2015 - 15:08:54
Citaat van: Kootje op 26 februari 2015 - 10:49:30
Laten we niet vergeten dat Haas 'n Amerikaans team neer wil zetten en daardoor dus ongetwijfeld met Amerikaanse (of op z'n minst in Amerika populaire) coureurs op de proppen zal komen. Giedo is dat niet.

Ik heb ergens een interview van Haas gezien waarin hij zegt dat zijn voorkeur wel uitgaat naar Amerikaanse coureurs maar dat het zeker geen must is dat ze Amerikaans zijn. Is een buitenlander beter en kan hij die ook krijgen, dan neemt hij die.
Maar de kans is groot natuurlijk dat het twee Amerikanen worden.

Kan Paul Tracy niet weer gaan racen? Als hij nog in de cockpit past trouwens... ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

Paul Tracy is een Canadees, dus die zou binnen het "niet per sé Amerikaans" criterium passen  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

NielsD

Citaat van: Sphinx op 02 maart 2015 - 16:05:35
Paul Tracy is een Canadees, dus die zou binnen het "niet per sé Amerikaans" criterium passen  ;D

Oh ja is ook zo... ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Charrel

Vd Garde niet meer in gesprek met Manor over een zitje, uit betrouwbare bron.

Als hij alsnog gaat zal hij (sq zijn schoonvader) niet diep in de buidel tasten.

gloudiesaurus

Citaat van: Charrel op 02 maart 2015 - 16:23:49
Vd Garde niet meer in gesprek met Manor over een zitje, uit betrouwbare bron.

Als hij alsnog gaat zal hij (sq zijn schoonvader) niet diep in de buidel tasten.

Zozo inside info? Ik ben benieuwd  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Kwam zojuist dit tegen: http://www.heraldsun.com.au/sport/motor-sport/australian-formula-one-grand-prix-driver-giedo-van-der-garde-demands-start/story-fnibbz73-1227249857089?from=herald%20sun_rss&nk=826aea652bc34f63d7651b207b8e6eec

Giedo gaat Sauber alsnog aanklagen  :D Weet alleen niet of het wel slim is om zo toegang tot een team te eisen. Als het al zou lukken krijg je een situatie als die van Perry McCarthy bij Andrea Moda: alles erop gericht je tegen te werken. En als het niet lukt sta je voor altijd als "probleemgeval" bekend.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!