Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Oohhh, maar dat is ook gewoon ongelooflijk dom. Gelukkig hebben we Max nog, maar als Giedo zich nou gewoon aan die voorwaarde hield was het kat in het bakkie.
Vind het al een stuk minder lullig en naaierig van Sauber dan ik voorheen dacht.

0634

Het is gewoon einde verhaal voor Giedo in de F1 lijkt me. En dan heeft zo'n test ook bar weinig zin. Ik vind ook niet echt dat hij gepasseerd is, na wat er eerder gebeurd is had ik geen moment verwacht dat Giedo wel even zou mogen testen. Gewoon op zoek gaan naar iets anders leuks.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 20 november 2014 - 22:44:22
Het is gewoon einde verhaal voor Giedo in de F1 lijkt me. En dan heeft zo'n test ook bar weinig zin. Ik vind ook niet echt dat hij gepasseerd is, na wat er eerder gebeurd is had ik geen moment verwacht dat Giedo wel even zou mogen testen. Gewoon op zoek gaan naar iets anders leuks.

Kan hij niet met dat geld richting de WTCC. Samen in een team met Coronel, dat lijkt me wel wat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Figge

Met dat geld kan hij overal naar toe, alleen is de wisselkoers tussen F1 en WEC of bijvoorbeeld DTM wel iets anders.
De exposure voor sponsors is in F1 natuurlijk vele malen groter. Net als de kosten voor een team. Daarom is F1 zoveel duurder.

Ik vind het jammer voor Giedo dat het niet is gelukt. Naast dat het vanuit Giedo's kamp wel een beetje dom overkomt in t artikel, kan het natuurlijk ook zo zijn dat Sauber het voorcontract rijkelijk heeft rondgewapperd bij de sponsors van Ericsson en Nasr om zodoende de prijs een beetje op te drijven. Misschien heeft Sauber wel mondeling afgesproken, van als het geld er een week later is, er ook geen probleem is.  Vervolgens zijn er binnen 5 dagen twee nieuwe rijders onder contract. Terwijl Giedo's management zich bij het plotselinge tekenen van Ericsson nog helemaal geen zorgen maakte. Tsja dat is ook F1.

Heb wel eens een interview met die Perridon van Trust gelezen in de tijd dat hij sponsorde. Hij zei ook gewoon dat hij moer van de teambazen snapt. Omdat als hij een voorstel op tafel legde van 10 miljoen per jaar voor de komende 5 jaar, maar zij het geld pas na de jaarwisseling oid kreeg, een teambaas de dag erna gewoon fluitend een eenmalige deal van 500.000 verkoos boven zijn deal ,omdat er direct betaalt werd.


gloudiesaurus

Wellicht heeft het kamp Van der Garde het niet aangedurfd om geld over te maken naar Sauber omdat het team problemen heeft?
Ik zou ook wel 2x nadenken hoor. Als Sauber dan omvalt ben je je geld kwijt en heb je niets.

Naar verluidt heeft Ericsson wel zijn hele bijdrage voor 2015 in een keer betaald.

Maar het word erg lastig.
Wellicht kan het kamp Giedo nog wat proberen met Caterham? Polsen wat ze kunnen doen?

Anders word het echt een andere klasse. Le Mans?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 21 november 2014 - 12:21:56
Wellicht heeft het kamp Van der Garde het niet aangedurfd om geld over te maken naar Sauber omdat het team problemen heeft?
Ik zou ook wel 2x nadenken hoor. Als Sauber dan omvalt ben je je geld kwijt en heb je niets.
Tsja en da's het verschil tussen de brave Nederlanders en andere coureurs. Nederlanders en hun management (zie ook Frijns) zijn in het algemeen veel te naïef wat de Formule 1 betreft. Je kan over iemand Doornbos zeggen wat je wilt met zijn mediageile gedoe en zijn hele Bobby-D gebeuren toen hij in Amerika zat, maar hij wist volgens mij dondersgoed hoe het spelletje werkte. Hij kreeg niet voor niets een kans bij Red Bull (hoewel dat toen natuurlijk nog geen topteam was).

Hoezeer ik Van der Garde ook meer een F1-zitje gun dan Ericsson, en Nasr eigenlijk qua GP2-prestaties niet meer of minder vind dan Van der Garde, eigenlijk kunnen ze in dat kamp Sauber vrij weinig verwijten. Ik vind Kaltenborn een erg nare teambaas, maar als Van der Garde en co het spelletje gewoon goed mee hadden gespeeld, had hij volgend jaar in die auto gezeten. Daar ben ik van overtuigd.

Jozef

Citaat van: Figge op 21 november 2014 - 07:54:50
Heb wel eens een interview met die Perridon van Trust gelezen in de tijd dat hij sponsorde. Hij zei ook gewoon dat hij moer van de teambazen snapt. Omdat als hij een voorstel op tafel legde van 10 miljoen per jaar voor de komende 5 jaar, maar zij het geld pas na de jaarwisseling oid kreeg, een teambaas de dag erna gewoon fluitend een eenmalige deal van 500.000 verkoos boven zijn deal ,omdat er direct betaalt werd.

Zulke dingen zie je in het bedrijfsleven toch ook? Misschien niet met zulke extreme cijfers, maar uiteindelijk moet er gewoon cash op de bankrekening staan want anders kun je niet veel. Als je in december/januari volop onderdelen aan het produceren en bestellen bent voor twee gloednieuwe auto's, dan is dat waarschijnlijk het moment dat de teams het geld het hardst nodig hebben.

Wat GvdG betreft: tja jammer voor hem, maar ik zal er ook niet van wakker liggen (vind het overigens wel echt verschrikkelijk dat Sauber voor dit rijdersduo gekozen heeft, maar dat staat dan nog los van van der Garde).

Sabai

Giedo is imo nooit een serieuze overweging geweest voor Saube . Ze hebben hem lekker gemaakt en een jaar aan het lijntje gehouden. Een paar miljoen in hun zak gestopt en dag Giedo . 

0634

Citaat van: Sabai op 22 november 2014 - 09:33:11
Giedo is imo nooit een serieuze overweging geweest voor Saube . Ze hebben hem lekker gemaakt en een jaar aan het lijntje gehouden. Een paar miljoen in hun zak gestopt en dag Giedo .

Hoe weet je dat dan? Sauber heeft gewoon een ander verhaal van Giedo. Dan kunnen wij wel de kant van de Nederlander kiezen, maar inmiddels hebben wij ook Kalterborns verhaalt gehoord en jij noch ik, noch iemand anders op dit forum, kan zeggen wie er gelijk heeft. Ik koos aanvankelijk ook partij voor Giedo, geef ik eerlijk toe, maar eigenlijk klinkt het verhaal van Kalterborn gewoon des F1's.


Sabai

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 09:39:35
Citaat van: Sabai op 22 november 2014 - 09:33:11
Giedo is imo nooit een serieuze overweging geweest voor Saube . Ze hebben hem lekker gemaakt en een jaar aan het lijntje gehouden. Een paar miljoen in hun zak gestopt en dag Giedo .

Hoe weet je dat dan? Sauber heeft gewoon een ander verhaal van Giedo. Dan kunnen wij wel de kant van de Nederlander kiezen, maar inmiddels hebben wij ook Kalterborns verhaalt gehoord en jij noch ik, noch iemand anders op dit forum, kan zeggen wie er gelijk heeft. Ik koos aanvankelijk ook partij voor Giedo, geef ik eerlijk toe, maar eigenlijk klinkt het verhaal van Kalterborn gewoon des F1's.

Dat is mijn mening. Ik geloof niet een nietszeggende coureur als Giedo uit ons kikkerlandje een serieuze optie geweest is voor een race stoeltje. Het ging Sauber puur om zijn centen die ze van hem hebben kun cashen. Dat hij zelf zo naief was om zelf te geloven dat dit een stap opzij was om vervolgens twee stappen vooruit te maken.

0634

Dat mag je denken. Ik denk dat als hij genoeg geboden had hij gewoon zou hebben gereden. Vermoedelijk heeft hij tevens óf niet aan de voorwaarden voldaan, zoals Sauber meent, óf niet genoeg gelapt.

Wat ons kikkerlandje ermee te maken heeft weet ik niet. Volgens mij komt V d Garde uit ongeveer hetzelfde land als Max Verstappen. Itt tot Max, is Giedo niet goed genoeg om het zonder het overmaken van geld te redden en dan beland je in een jungle.

Ik denk dat Giedo wel degelijk een serieuze optie is geweest, vooral vanwege zijn geld. Dat hij het niet geworden is, tja, dat houdt niet in dat hij niet overwogen is.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/sauber_blokkeert_paddock-pas_van_der_garde/

Het laatste nieuws... het word een beetje een soap.

We weten niet hoe de contracten eruit zien maar aan het begin van het jaar werd toch wel degelijk gemeld dat Van der Garde in Abu Dhabi voor Sauber zou rijden. Lijkt erop dat Sauber nu puur voor het geld kiest.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

#1708
Citaat van: Perton op 22 november 2014 - 00:33:20
Citaat van: gloudiesaurus op 21 november 2014 - 12:21:56
Wellicht heeft het kamp Van der Garde het niet aangedurfd om geld over te maken naar Sauber omdat het team problemen heeft?
Ik zou ook wel 2x nadenken hoor. Als Sauber dan omvalt ben je je geld kwijt en heb je niets.
Tsja en da's het verschil tussen de brave Nederlanders en andere coureurs. Nederlanders en hun management (zie ook Frijns) zijn in het algemeen veel te naïef wat de Formule 1 betreft. Je kan over iemand Doornbos zeggen wat je wilt met zijn mediageile gedoe en zijn hele Bobby-D gebeuren toen hij in Amerika zat, maar hij wist volgens mij dondersgoed hoe het spelletje werkte. Hij kreeg niet voor niets een kans bij Red Bull (hoewel dat toen natuurlijk nog geen topteam was).

Hoezeer ik Van der Garde ook meer een F1-zitje gun dan Ericsson, en Nasr eigenlijk qua GP2-prestaties niet meer of minder vind dan Van der Garde, eigenlijk kunnen ze in dat kamp Sauber vrij weinig verwijten. Ik vind Kaltenborn een erg nare teambaas, maar als Van der Garde en co het spelletje gewoon goed mee hadden gespeeld, had hij volgend jaar in die auto gezeten. Daar ben ik van overtuigd.

Totaal niet mee eens! De deal van Doornbos en Red Bull is de slechte deal ooit gemaakt.
Weetje hoeveel Doornbos voor het teststoeltje betaalde??? 6,5 miljoen Euro!
De duurste testdriver in de historie van de Formule 1!!

Deze informatie werd openbaar toen Doornbos en Muermans in de rechtszaal tegenover elkaar stonden.

Sauber kiest nu gewoon voor het geld en zoekt de mazen in de wet.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het management van Van der Garde niet de sterkste indruk maakt.
Eerder riep men dat Van der Garde dit jaar zeker op de startgrid zou staan (althans voor 99% zeker), nou dat hebben we gezien  ;)

Frijns heeft nu wel een goede manager maar hij is gewoon uit beeld, dan word het voor een manager ook lastig.
Hiervoor maakte Frijns er zelf een zooitje van...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 22 november 2014 - 10:07:24
Dat mag je denken. Ik denk dat als hij genoeg geboden had hij gewoon zou hebben gereden. Vermoedelijk heeft hij tevens óf niet aan de voorwaarden voldaan, zoals Sauber meent, óf niet genoeg gelapt.

Wat ons kikkerlandje ermee te maken heeft weet ik niet. Volgens mij komt V d Garde uit ongeveer hetzelfde land als Max Verstappen. Itt tot Max, is Giedo niet goed genoeg om het zonder het overmaken van geld te redden en dan beland je in een jungle.

Ik denk dat Giedo wel degelijk een serieuze optie is geweest, vooral vanwege zijn geld. Dat hij het niet geworden is, tja, dat houdt niet in dat hij niet overwogen is.

Mee eens. Giedo heeft te weinig laten zien en moet daarom betalen. Bij Sauber is hij denk ik simpel weg overboden...
Kwestie van wat je schoonvader voor een stoeltje wil betalen.

Sauber heeft problemen en kiest nu gewoon voor het geld.

En als je heel eerlijk bent was Giedo zonder geld helemaal niet in beeld van de Formule 1.
Daarentegen vond ik zijn jaar bij Caterham niet slecht, jammer dat het geen vervolg heeft gehad.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is