Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 11:54:26
Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 11:38:29
Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 10:38:46
@Tuesday,

In zijn algemeenheid is idd ook aan jou, maar alleen als je je daardoor aangesproken voelt. Als jij van jezelf weet dat je iets nooit gezegd hebt, heb je ook geen enkele reden om je aangesproken te voelen.
geen enkele reden?? dan zou ik toch maar ff terug lezen. Als jij zegt dat ik geen enkele reden heb om mij aangesproken te voelen, dan kan ik jou niet serieus meer nemen.

Tenzij jij uitspraken van dien aard gedaan hebt, heb je imo geen reden om je aangesproken te voelen nee. Als jij, en ik geef nu maar 'n willekeurig fictief voorbeeld, een algemeen statement maakt waarin je zegt dat men Vettel deze tegenslag gunt. Dan voel ik me daardoor niet aangesproken aangezien ik Vettel, ondanks dat ik hem geen warm hart toedraag, deze tegenslag helemaal niet gun. Zelfde geld voor mijn uitspraak dat ik niet aan Alonso mag twijfelen van diverse leden. Jij hebt dat nooit gezegd, dus heb ik het ook niet over jou en hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen. Zou ik die uitspraak nu direct aan jou gericht hebben, dan zou dat 'n ander verhaal zijn. Maar ik richtte hem niet aan jou, maar aan Perton en later Jeroen en dan nog steeds niet aan hen persoonlijk maar in z'n algemeenheid. Dus ja ... het is mij 'n raadsel waarom jij je dan aangesproken zou voelen.
hou alstjeblieft op Kootje  :'(

Perton

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 11:53:20
Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 11:43:49
HRT. Volkomen logisch dus dat ie het afwees, maar ik heb meerdere malen van mensen gehoord hier dat racen ALTIJD beter is dan een testrol. Dus dan zou dat hier ook moeten gelden, ook al is het HRT.
voor Giedo op zijn leeftijd wel ja.
Precies wat ik zeg: je redeneert als fan, niet als coureur. Van der Garde ziet het niet als "O leuk, extra jaartje in de Formule 1", die ziet zichzelf nog wel een jaar of 8 in de F1, als alles meezit.

Of dat slim is, is een andere discussie, en daarin ben ik het met jou en Jeroen eens dat het absoluut niet slim is van Van der Garde. Maar wij redeneren dan ook niet als coureur. Anders zaten alle instapklassen ook niet vol coureurs die nooit iets zullen bereiken.

0634

Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 11:43:49
HRT. Volkomen logisch dus dat ie het afwees, maar ik heb meerdere malen van mensen gehoord hier dat racen ALTIJD beter is dan een testrol. Dus dan zou dat hier ook moeten gelden, ook al is het HRT.

Misschien heb ik ook wel eens 'altijd' gezegd, bij deze herroep ik dat dan, want HRT zou ik in die tijd als ik Hulk was ook hebben afgewezen. Daar was geen eer mee te behalen, bovendien was het maar de vraag of het team wel bestaansrecht had (niet dus, weten wij nu).

Ik kan gewoon geen enkel logisch argument bedenken waarom iemand in de fase waarin Giedo zich bevindt een testrol bij Sauber zou prefereren boven racen bij Caterham. Zou het een testrol bij McLaren of Ferrari zijn, zou ik het kunnen begrijpen maar in dit geval zou het echt te gek voor woorden zijn.

Met dan ook nog eens in het achterhoofd dat Giedo adviseurs heeft en andere intelligente mensen om zich heen (en bovendien zelf volgens mij ook bepaald niet dom is), twijfel ik er inderdaad aan of er een kant en klaar contract klaar lag óf hij dacht dat hij wel even ergens anders zou kunnen racen.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk en niemand weet hierin iets zeker, dus ik laat het hier verder bij. Hij heeft het gezegd, meer weet ik niet.

Tuesday

#1578
Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 12:00:43
Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 11:53:20
Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 11:43:49
HRT. Volkomen logisch dus dat ie het afwees, maar ik heb meerdere malen van mensen gehoord hier dat racen ALTIJD beter is dan een testrol. Dus dan zou dat hier ook moeten gelden, ook al is het HRT.
voor Giedo op zijn leeftijd wel ja.
Precies wat ik zeg: je redeneert als fan, niet als coureur. Van der Garde ziet het niet als "O leuk, extra jaartje in de Formule 1", die ziet zichzelf nog wel een jaar of 8 in de F1, als alles meezit.

Of dat slim is, is een andere discussie, en daarin ben ik het met jou en Jeroen eens dat het absoluut niet slim is van Van der Garde. Maar wij redeneren dan ook niet als coureur. Anders zaten alle instapklassen ook niet vol coureurs die nooit iets zullen bereiken.
da's een mooie theorie, maar waarover was vd Garde dan al die tijd in onderhandeling over met Caterham?? hij was echt wel geinteresseerd in dat stoeltje.

Perton

Dat wordt alleen maar gespeculeer. We weten niet wanneer de gesprekken met Sauber begonnen of wanneer hij begon te vermoeden dat Caterham toch niet de beste keus zou zijn. Om antwoord op jouw vraag te geven, ga ik niet aan beginnen, omdat daar zoveel factoren bij komen kijken. Het lijkt me vrij zinloos daarover te speculeren en te discussiëren. Zonder de exacte tijdlijn te weten, heeft dat niet zoveel zin.

Kootje

Daarbij is geïnteresseerd zijn in ... iets heel anders dan het persé willen. Als we even uitgaan van Giedo's uitspraak over het Caterham/Sauber contract en deze voor waarheid aannemen, dan zegt dat mij dat hij racen bij Caterham als plan B zag mocht plan A, testen bij Sauber, niet lukken.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 12:12:37
Daarbij is geïnteresseerd zijn in ... iets heel anders dan het persé willen. Als we even uitgaan van Giedo's uitspraak over het Caterham/Sauber contract en deze voor waarheid aannemen, dan zegt dat mij dat hij racen bij Caterham als plan B zag mocht plan A, testen bij Sauber, niet lukken.
jij weet echt niet meer wat je de vorige keer gezegd hebt.

Kootje

#1582
Ho ho ... dit staat compleet los van mijn mening hierover he, die is idd compleet anders.  Maar het gaat hier niet over hoe ik er als fan tegenaan kijk, het gaat erom hoe Giedo mogelijkerwijs dacht. Als ik daar ooit 'n andere mening over aangedaan was hoor ik dat graag, dus euh ... help me is herinneren dan? Ik heb namelijk weinig zin om 105 pagina's terug te gaan lezen.


Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 12:30:36
Ten eerste zeg ik nergens dat dit zo is en staat dit los van mijn mening hierover, maar goed ... help me is herinneren dan?
waarom staat dat los van jouw mening dan?? jij neemt de uitspraak van Giedo toch voor waarheid aan??
en ik heb je al helpen herinneren, je moet het alleen ff zelf opzoeken

Kootje

Er is 'n verschil tussen een visie delen of zich in andermans visie kunnen verplaatsen. Dat Giedo van mening is beter af te zijn als testcoureur, en ik hem daarin geloof, wil niet zeggen dat ik die mening deel. Ik kan me echter wel verplaatsen in zijn visie, maar dat kan ik ook in de visie van Adolf Hitler. Ook daar kan ik niet achter staan, maar ik snap wel waar hij vandaan komt en dat is in deze niet anders.

0634

Als je ooit een groot politicus wordt, zou ik die uitspraak zeker niet herhalen, Kootje. Dat gaat niemand (willen) begrijpen ;).

Tuesday

dit is waar de hele discussie mee begon. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat het idd nog steeds de vraag is.

Citaat van: Tuesday op 28 februari 2014 - 10:42:27
Citaat van: Perton op 28 februari 2014 - 10:03:39
Uiteraard zal het frustrerend zijn, maar hij heeft er zelf ook voor gekozen.
da's nog steeds de vraag ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 12:55:21
Als je ooit een groot politicus wordt, zou ik die uitspraak zeker niet herhalen, Kootje. Dat gaat niemand (willen) begrijpen ;).

Ben ik ook bang voor, maar daarom wordt ik ook geen politicus. Maar goed ... ik heb het idee dat jij 'm wel begrijpt, dus ik hoop maar dat dat ook voor Tuesday geld.


Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 12:58:01
dit is waar de hele discussie mee begon. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat het idd nog steeds de vraag is.

Citaat van: Tuesday op 28 februari 2014 - 10:42:27
Citaat van: Perton op 28 februari 2014 - 10:03:39
Uiteraard zal het frustrerend zijn, maar hij heeft er zelf ook voor gekozen.
da's nog steeds de vraag ;)

Alleen of het frustrerend is, dat het zijn eigen keuze was ben ik bereid te geloven al kan ik het me moeilijk voorstellen. :D

0634

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 13:01:26
Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 12:55:21
Als je ooit een groot politicus wordt, zou ik die uitspraak zeker niet herhalen, Kootje. Dat gaat niemand (willen) begrijpen ;).

Ben ik ook bang voor, maar daarom wordt ik ook geen politicus. Maar goed ... ik heb het idee dat jij 'm wel begrijpt, dus ik hoop maar dat dat ook voor Tuesday geld.

Ik zou op je gestemd hebben.

Kootje