Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 00:01:36
Waar heb ik dat tegen jou gebruikt dan?
Ik reageerde in eerste instantie op Perton, later op Jeroen en nergens heb ik namen genoemd, maar hield ik het algemeen. Degenen die zich hierdoor aangesproken zouden moeten voelen weten zelf wel wie ze zijn lijkt mij.
je reageerde eerst op mij, vervolgens reageert Perton daarop en schaart mij onder Giedo critici zo te zien. En dan zeg jij dat diezelfde critici wel alles geloven wat Alonso zegt. Dus dan heb je t in mijn ogen tegen mij. Hoe dan ook, ik vind het sowieso nogal vaag om alle Giedo critici over één kam te scheren. Bovendien verbinden jullie juist zelf verkeerde conclusies aan de woorden van Giedo. Daaruit kun je niet halen dat Giedo bewust heeft afgezien van een racezitje bij Caterham om derde rijder te worden bij Sauber.

Kootje

Klopt. ik reageerde eerst op jou, maar daarin heb ik met geen woord gerept over het al dan niet in twijfel mogen trekken van. Dat deed ik pas nav de post van Perton die ook niet aan jou persoonlijk, maar aan de algemeenheid gericht was.

Wat onze conclusie betreft vraag ik me af wat ik dan anders moet concluderen als hij zegt: "Ik had ook bij Caterham kunnen tekenen, het contract lag al klaar, maar heb uiteindelijk voor Sauber gekozen omdat ik daar meer toekomstperspectief zie." Dat komt op mij over als 'n bewuste keuze, niet als bittere noodzaak.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 07:49:54
Klopt. ik reageerde eerst op jou, maar daarin heb ik met geen woord gerept over het al dan niet in twijfel mogen trekken van. Dat deed ik pas nav de post van Perton die ook niet aan jou persoonlijk, maar aan de algemeenheid gericht was.
in zn algemeenheid, maar ook aan mij. Ik zou niet weten hoe ik dat anders op moet vatten. Maar goed, dit gaat alweer nergens over.

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 07:49:54
Wat onze conclusie betreft vraag ik me af wat ik dan anders moet concluderen als hij zegt: "Ik had ook bij Caterham kunnen tekenen, het contract lag al klaar, maar heb uiteindelijk voor Sauber gekozen omdat ik daar meer toekomstperspectief zie." Dat komt op mij over als 'n bewuste keuze, niet als bittere noodzaak.
maar wanneer lag dat contract klaar en wanneer heeft hij voor Sauber getekend. Waarom duurden de onderhandelingen zo lang?? en wat was de rol van Boekhoorn hierin. Wat mij betreft moet je wel heel naief zijn om te geloven dat vd Garde liever een jaar bij Sauber op de bank zit (zonder garantie's) dan dat hij gegarandeerd nog een jaar voor Caterham had kunnen rijden. Trouwens, misschien moet je de discussie van ruim een maand geleden ff teruglezen en kijken wat toen je standpunt was ;)

0634

Citaat van: Breaktest op 01 maart 2014 - 01:17:10

Coureurs aan de onderkant van de markt liegen bijna altijd. Omdat ze daarmee hun marktwaarde denken te verhogen. Giedo ook. "We zijn in gesprek met drie teams." Ja, en met  geen van drieën serieus, denk ik dan. Al in zijn GP2 tijd riep hij dat hij alleen bij een middenmotor wilde instappen, want anders kwam je in het pay-circuit terecht en daar voelde hij zich te goed voor. Tja, hoe geloofwaardig ben je dan nog?

Liegen is misschien een groot woord, maar ik ben het met je eens dat uitspraken als 'we zijn met meerdere teams in gesprek' niet al te serieus moeten worden genomen.

0634

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 08:03:19

maar wanneer lag dat contract klaar en wanneer heeft hij voor Sauber getekend. Waarom duurden de onderhandelingen zo lang?? en wat was de rol van Boekhoorn hierin. Wat mij betreft moet je wel heel naief zijn om te geloven dat vd Garde liever een jaar bij Sauber op de bank zit (zonder garantie's) dan dat hij gegarandeerd nog een jaar voor Caterham had kunnen rijden. Trouwens, misschien moet je de discussie van ruim een maand geleden ff teruglezen en kijken wat toen je standpunt was ;)

Dat dus. Dat is dus de argumentatie waarom ik twijfel aan Giedo's verhaal (overigens zonder te zeggen dat wat hij zegt niet waar is, ik weet het gewoon niet). Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand in zijn loopbaanfase een testrol bij Sauber hoger aanslaat dan racen bij Caterham.

Óf je hebt je eigen marktwaarde schromelijk overschat (en ging ervanuit dat er nog iets beters zou komen) óf er lag niet echt een kant en klaar contract klaar. Iets anders kan ik mij niet voorstellen.

0634

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 07:11:06
je reageerde eerst op mij, vervolgens reageert Perton daarop en schaart mij onder Giedo critici zo te zien. En dan zeg jij dat diezelfde critici wel alles geloven wat Alonso zegt. Dus dan heb je t in mijn ogen tegen mij. Hoe dan ook, ik vind het sowieso nogal vaag om alle Giedo critici over één kam te scheren. Bovendien verbinden jullie juist zelf verkeerde conclusies aan de woorden van Giedo. Daaruit kun je niet halen dat Giedo bewust heeft afgezien van een racezitje bij Caterham om derde rijder te worden bij Sauber.

Dat is ook zoiets: een Giedo-criticus... Wtf?

Dat ben ik niet hoor, een Giedo-criticus. Ik vind het een bijzonder aardige jongeman die best kan sturen en zich bovendien ontwikkelde tijdens afgelopen seizoen. Ik denk alleen dat hij zich aan de onderkant van het F1-spectrum bevind qua kwaliteiten en bovendien twijfel ik aan zijn verstand (als hij een Sauber testrol daadwerkelijk boven een Caterham racerol prefereert) óf aan zijn verhaal (over het kant en klare contract).

Ik voel me allerminst een Giedo-criticus maar het is ook niet zo dat omdát hij NLs is (of waarom dan ook) ik alles met de mantel der liefde bedekt. Als je heel serieus naar alle beschikbare rijders gaat kijken hoort Giedo niet thuis bij de eerste 22 en dus hoort hij feitelijk ook niet thuis in de F1. Dat er dan anderen zijn die nóg lager zullen staan (Chilton of Eriksen) doet daar niets aan af m.i..

Kootje

@Tuesday,

In zijn algemeenheid is idd ook aan jou, maar alleen als je je daardoor aangesproken voelt. Als jij van jezelf weet dat je iets nooit gezegd hebt, heb je ook geen enkele reden om je aangesproken te voelen.

Wat mijn standpunt betreft hoef ik niets terug te lezen. Ik weet verdomd goed wat mijn standpunt was en nog steeds is. Ook ik vind het 'n vaag verhaal en kan zijn keuze totaal niet begrijpen. Dat veranderd echter niets aan zijn uitspraken omtrent deze zaak, en dat is nu eenmaal alles wat we hebben. Ik bedoel ... de uitspraak dat hij ook 'n racecontract kon tekenen maar 'n testcontract verkoos is 'n feit, de rest is speculatie.

Perton

#1567
Citaat van: Breaktest op 01 maart 2014 - 01:17:10
Coureurs aan de onderkant van de markt liegen bijna altijd. Omdat ze daarmee hun marktwaarde denken te verhogen. Giedo ook. "We zijn in gesprek met drie teams." Ja, en met  geen van drieën serieus, denk ik dan. Al in zijn GP2 tijd riep hij dat hij alleen bij een middenmotor wilde instappen, want anders kwam je in het pay-circuit terecht en daar voelde hij zich te goed voor. Tja, hoe geloofwaardig ben je dan nog?
Ja, alleen coureurs aan de onderkant van de markt? En what about Felipe: "Ik wil alleen naar een team waarmee ik races kan winnen" Massa? Dat die gok vooralsnog lekker lijkt uit te pakken, is alleraardigst, maar ik denk dat zelfs onze grote Williams-fan Kootje het met me eens zal zijn dat toen Massa voor Williams koos het niet meer dan een gigantische gok zou zijn hoe Williams dit jaar de tests door zou komen, om de races nog maar af te wachten.

Wat ik maar bedoel te zeggen: tijdens het onderhandelingsproces 'liegt' elke coureur, niet alleen aan de onderkant van de markt. Dat staat echter los van de uitspraken ná die onderhandelingen. Nu zal ik niet beweren dat dán direct de waarheid wordt gesproken (immers is elk nieuw team het beste wat ze ooit is overkomen, blabla), maar er moet niet worden gedaan alsof het alleen aan de onderkant van de markt gebeurt. Andersom gebeurt het ook: Red Bull dat bleef beweren nog met Raikkonen te praten, terwijl hij en zijn management allang hadden gezegd dat de gesprekken waren gestaakt.

Perton

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 09:34:59


Dat dus. Dat is dus de argumentatie waarom ik twijfel aan Giedo's verhaal (overigens zonder te zeggen dat wat hij zegt niet waar is, ik weet het gewoon niet). Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand in zijn loopbaanfase een testrol bij Sauber hoger aanslaat dan racen bij Caterham.
Hülkenberg nam een zelfde beslissing toen hij bij Williams de laan uit was gestuurd. En dan kan er wel worden gezegd "Ja, maar Hülkenberg is ook een veel betere coureur", maar dan vergeet jij (en anderen) dat dát exact is hoe Van der Garde over zichzelf denkt.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 10:38:46
@Tuesday,

In zijn algemeenheid is idd ook aan jou, maar alleen als je je daardoor aangesproken voelt. Als jij van jezelf weet dat je iets nooit gezegd hebt, heb je ook geen enkele reden om je aangesproken te voelen.
geen enkele reden?? dan zou ik toch maar ff terug lezen. Als jij zegt dat ik geen enkele reden heb om mij aangesproken te voelen, dan kan ik jou niet serieus meer nemen.

0634

Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 11:14:42
Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 09:34:59


Dat dus. Dat is dus de argumentatie waarom ik twijfel aan Giedo's verhaal (overigens zonder te zeggen dat wat hij zegt niet waar is, ik weet het gewoon niet). Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand in zijn loopbaanfase een testrol bij Sauber hoger aanslaat dan racen bij Caterham.
Hülkenberg nam een zelfde beslissing toen hij bij Williams de laan uit was gestuurd. En dan kan er wel worden gezegd "Ja, maar Hülkenberg is ook een veel betere coureur", maar dan vergeet jij (en anderen) dat dát exact is hoe Van der Garde over zichzelf denkt.

Two questions: welk contract lag er toen voor Hulk klaar dan?

en

Vind jij het zelf een logische keuze dan?

Perton

HRT. Volkomen logisch dus dat ie het afwees, maar ik heb meerdere malen van mensen gehoord hier dat racen ALTIJD beter is dan een testrol. Dus dan zou dat hier ook moeten gelden, ook al is het HRT.

Of ik het logisch vind... nee, maar zoals ik al vaker heb gezegd: wij redeneren dan ook als fans, wij redeneren niet met dat stukje arrogantie of zelfverzekerdheid (kies zelf maar welke term je beter vindt passen) die coureurs die de top bereiken (en met top bedoel ik, de top van de autosport, F1 dus, en niet de top van de F1) wél hebben. En als je als coureur gaat redeneren, en daadwerkelijk zo in je eigen talent gelooft, dan snap ik de keuze wel. Wat iets anders is dan dat ik het een logische keuze vind.

Kijk naar Kobayashi, die een geweldige sportscars-carrière had kunnen opbouwen, maar dat helemaal heeft opgegeven voor nog één kans in de Formule 1. Volstrekt onlogische keuze, maar geredeneerd vanuit zijn perspectief snap ik het wel.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 11:43:49
HRT. Volkomen logisch dus dat ie het afwees, maar ik heb meerdere malen van mensen gehoord hier dat racen ALTIJD beter is dan een testrol. Dus dan zou dat hier ook moeten gelden, ook al is het HRT.
voor Giedo op zijn leeftijd wel ja.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 11:38:29
Citaat van: Kootje op 01 maart 2014 - 10:38:46
@Tuesday,

In zijn algemeenheid is idd ook aan jou, maar alleen als je je daardoor aangesproken voelt. Als jij van jezelf weet dat je iets nooit gezegd hebt, heb je ook geen enkele reden om je aangesproken te voelen.
geen enkele reden?? dan zou ik toch maar ff terug lezen. Als jij zegt dat ik geen enkele reden heb om mij aangesproken te voelen, dan kan ik jou niet serieus meer nemen.

Tenzij jij uitspraken van dien aard gedaan hebt, heb je imo geen reden om je aangesproken te voelen nee. Als jij, en ik geef nu maar 'n willekeurig fictief voorbeeld, een algemeen statement maakt waarin je zegt dat men Vettel deze tegenslag gunt. Dan voel ik me daardoor niet aangesproken aangezien ik Vettel, ondanks dat ik hem geen warm hart toedraag, deze tegenslag helemaal niet gun. Zelfde geld voor mijn uitspraak dat ik niet aan Alonso mag twijfelen van diverse leden. Jij hebt dat nooit gezegd, dus heb ik het ook niet over jou en hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen. Zou ik die uitspraak nu direct aan jou gericht hebben, dan zou dat 'n ander verhaal zijn. Maar ik richtte hem niet aan jou, maar aan Perton en later Jeroen en dan nog steeds niet aan hen persoonlijk maar in z'n algemeenheid. Dus ja ... het is mij 'n raadsel waarom jij je dan aangesproken zou voelen.

Maikel0230

Vanavond en morgen youtube in de gaten houden, Giedo gaat Ted Kravitz het nieuwe stuurtje van Sauber uitleggen, grappig aangezien hij het nog niet heeft mogen gebruiken (simulator niet meegerekend)


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25