Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

De deal met Sirotkin is ook gewoon rond, dat er niet betaald wordt en hij daarom een beetje in de vergetelheid raakt, is wat anders ;). Als De Silvestro structureel elke test/simulatortest flink langzamer is dan Van der Garde, gaat zij natuurlijk nooit in die auto komen. Waarmee ik overigens niet direct wil beweren dat Van der Garde in die auto komt, voor mensen dat verkeerd opvatten.

Kronos

Citaat van: Perton op 25 februari 2014 - 10:11:25
De deal met Sirotkin is ook gewoon rond, dat er niet betaald wordt en hij daarom een beetje in de vergetelheid raakt, is wat anders ;). Als De Silvestro structureel elke test/simulatortest flink langzamer is dan Van der Garde, gaat zij natuurlijk nooit in die auto komen. Waarmee ik overigens niet direct wil beweren dat Van der Garde in die auto komt, voor mensen dat verkeerd opvatten.

Inderdaad Perton, diegene die in 2015 in de auto plaatsneemt heeft gewoonweg eenzelfde pakket als ook de rijders in 2014.
Redelijke snelheid en een flinke zak met duiten... De kansen voor Giedo zijn niet toe -of afgenomen met de komst van Silvestro.

Kootje

#1532
Citaat van: Perton op 25 februari 2014 - 10:11:25De deal met Sirotkin is ook gewoon rond, dat er niet betaald wordt en hij daarom een beetje in de vergetelheid raakt, is wat anders ;)

Die deal was rond, maar is min of meer afgeketst nadat betaling uitbleef. Dat noemt men contractbreuk. Hij staat dan nog wel op de site als testrijder, maar zoplang er niet betaald wordt zal hij geen meter rijden.;)


Citaat van: Perton op 25 februari 2014 - 10:11:25Als De Silvestro structureel elke test/simulatortest flink langzamer is dan Van der Garde, gaat zij natuurlijk nooit in die auto komen.
Citaat van: Kronos op 25 februari 2014 - 10:29:24De kansen voor Giedo zijn niet toe -of afgenomen met de komst van Silvestro.

Dat lijkt me idd geen hogere wiskunde, maar met haar komst heeft hij er wel 'n directe concurente bij en dat verkleint dus automatisch zijn kans. Bij gelijke prestaties heeft hij gewoon 'n streepje achter op haar, zoveel is duidelijk.

gloudiesaurus

Eens... maar vergeet niet dat Van der Garde er ook gewoon dankzij het geld zit. Hij moet ook echt niet op meer rekenen bij Sauber in 2015.
Wellicht gebeurd er wat als Guttierez niet betaald maar aangezien hij de rijkste man ter wereld achter zit heeft is de wens de vader van de gedachte  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 25 februari 2014 - 17:34:01
Eens... maar vergeet niet dat Van der Garde er ook gewoon dankzij het geld zit. Hij moet ook echt niet op meer rekenen bij Sauber in 2015.

Snap ik, maar hij blijkbaar niet. :P


CitaatWellicht gebeurd er wat als Guttierez niet betaald maar aangezien hij de rijkste man ter wereld achter zit heeft is de wens de vader van de gedachte  ;)

Daar heeft hij denk ik wel op gegokt door voor Sauber te kiezen. Carlos Slim is blijkbaar niet de meest betrouwbare geldschieter en volgens mij loopt zijn contract met Sauber dit jaar nog af ook. Dus als Slim niet betaald en/of het contract niet verlengd is er 'n reële kans dat het einde verhaal Gutierez is. Zoniet, dan zit Sutil nu al op de schopstoel, of ze spelen 'n smerig onSauberiaans spelletje met Silvestro.

Perton

Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 17:24:30

Die deal was rond, maar is min of meer afgeketst nadat betaling uitbleef. Dat noemt men contractbreuk. Hij staat dan nog wel op de site als testrijder, maar zoplang er niet betaald wordt zal hij geen meter rijden.;)
Klopt. En datzelfde gaat dus uiteraard ook voor Simona gelden. Geen idee of daar sponsoren achter zitten, ik vermoed het wel, maar als de commerciële baten van die deal uitblijven, is die deal net zoveel waard als de deal van Sirotkin was. Dat bedoelde ik er mee. En jouw post kwam een beetje over (maar dat kan ik verkeerd hebben begrepen) alsof je bedoelde dat De Silvestro nu wat meer een zekerheid was dan Sirotkin was, en dat is in mijn ogen toch echt niet zo.

Kootje

Nee ... heb je goed begrepen, want zo bedoelde ik het wel. Ik heb namelijk bij Simona vanaf de eerste seconde meer vertrouwen in de oprechtheid vd Saubers plannen, als dat ik ooit gehad heb bij Sirotkin.

Perton

O ik ook, daar niet van. Maar ik geloof het pas echt wanneer De Silvestro daadwerkelijk is bevestigd met een racestoeltje en begint met testen in de nieuwe Sauber van 2015.

Kootje

Dat wel ja, maar toch zie ik in haar wel 'n directe concurent voor Giedo als het om 'n stoeltje voor 2015 gaat en dat zie ik in Sirotkin niet. Daarom dat ik zeg dat Giedo's kansen, als die er al waren, nu nihil zijn. Hij zal d'r iig helemaal aan snot moeten rijden om de voorkeur te krijgen.

Maikel0230

Ik denk dat het nog veel te vroeg is om conclusies te trekken. Vergeet niet dat toen Sirotkin binnen werd gehaald er ook meteen bij werd gemeld dat hij in 2014 zou rijden...

- Giedo zal moeten vechten als een leeuw op de momenten dat hij mag rijden
- Bij Sirtokin hangt het af hoe hij het in de WSR 3.5 gaat doen bij Fortec (tijdens de eerste test domineren beide coureurs) + hoeveel Russische geld hij nou werkelijk achter zich heeft staan.
- Simona zal gewoon genoeg moeten lachen voor de camera denk ik.

Ik vindt overigs dat sinds Monisha Kaltenborn het stokje van Peter Sauber heeft overgenomen dat het niveau bij deze taaie Zwitsers sterk is achteruitgeboerd. Of die perceptie in mijn brein word gecreëerd door het geldgebrek weet ik niet.



#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Dat gevoel heb ik ook. Verder geen echt duidelijke verklaring voor. Enige jammere is dat ik op Autosport-forum wel merkte toen ik zag dat mensen kritiek op haar functioneren hadden er weer allerlei moraalridders opstonden die de critici als seksist bestempelden. Maar ik heb wel als ik de transcripties van persconferenties lees waar zij bij was, er een soort naïeve vibe uitgaat vanuit Kaltenborn, alsof ze niet altijd doorheeft hoe het spelletje werkt. Om dat op onervarenheid te gooien, vind ik te makkelijk, want ze liep achter de schermen natuurlijk al behoorlijk lang mee in een goede positie.

Hopelijk schijnt het inderdaad een perceptie te zijn, omdat haar aanstelling net samenvalt met de problemen van Sauber. Want (en ik heb een ontzettende hekel aan termen als glazen plafonden en  al die belachelijke onzin) ik zou het wel ontzettend geweldig vinden als een vrouw op zo'n positie slaagt. Dat zal voor de emancipatie van de vrouw denk ik namelijk 100 keer meer effect hebben dan een marketingtool als De Villota of iemand die toevallig de vrouw van de aandeelhouder is.

Kronos

Diegene die volgend jaar het meeste geld meebrengt zal voor Sauber rijden volgend jaar.

Als de Russen over de brug komen (alsnog) dan is het bye bye voor Giedo en Simona.
Als Slim het contract verlengt en Gutierrez gaat volgend jaar nergens anders naar toe dan is het bye bye voor alle 3 de 'test' coureurs.

Persoonlijk denk ik dat het aantrekken van Simona louter en alleen een publiciteitstunt zal blijken te zijn, ze zal geen meter rijden gedurende een GrandPrix in een echte race...

gloudiesaurus

Citaat van: Kronos op 26 februari 2014 - 09:04:30
Diegene die volgend jaar het meeste geld meebrengt zal voor Sauber rijden volgend jaar.

Als de Russen over de brug komen (alsnog) dan is het bye bye voor Giedo en Simona.
Als Slim het contract verlengt en Gutierrez gaat volgend jaar nergens anders naar toe dan is het bye bye voor alle 3 de 'test' coureurs.

Persoonlijk denk ik dat het aantrekken van Simona louter en alleen een publiciteitstunt zal blijken te zijn, ze zal geen meter rijden gedurende een GrandPrix in een echte race...

Exaclty.

Van der Garde is overigens in Bahrein, zie alleen maar foto's waar hij aan de pitmuur hangt. Wat frusterend moet dit voor hem zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Uiteraard zal het frustrerend zijn, maar hij heeft er zelf ook voor gekozen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 28 februari 2014 - 10:03:39
Uiteraard zal het frustrerend zijn, maar hij heeft er zelf ook voor gekozen.
da's nog steeds de vraag ;)