Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 15:48:41
Massa kwam in september al op de markt en werd op 11 november gepresenteerd als aankoop van Williams. Volgens Formule1.nl kreeg Giedo een aanbieding van Caterham tijdens de laatste GP 24 november. Toen wist Giedo dus allang dat hij niet bij Williams terecht kon.

Ik presenteerde het dan ook niet als feit hé, gaf het slechts als voorbeeld. ;)

Arthur

Citaat van: Kootje op 02 februari 2014 - 16:58:08
Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 15:48:41
Massa kwam in september al op de markt en werd op 11 november gepresenteerd als aankoop van Williams. Volgens Formule1.nl kreeg Giedo een aanbieding van Caterham tijdens de laatste GP 24 november. Toen wist Giedo dus allang dat hij niet bij Williams terecht kon.

Ik presenteerde het dan ook niet als feit hé, gaf het slechts als voorbeeld. ;)

Niet handig dus die beslissing van Giedo...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Achteraf gezien niet nee, maar ja ... achteraf is altijd makkelijk lullen. ;)

Arthur

Citaat van: Kootje op 02 februari 2014 - 19:13:21
Achteraf gezien niet nee, maar ja ... achteraf is altijd makkelijk lullen. ;)

En vanuit de luie stoel hier.... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik weet niet of we dat verhaal van formule1.nl moeten geloven hoor. Ik heb het niet gelezen (iemand linkje?) maar ik vind het zo lastig om in te beelden hoe dit vanuit het standpunt van Caterham moet gegaan zijn. Dat een coureur met andere (betere) teams praat is m.i. de normaalste zaak van de wereld. Dat Caterham daar niet blij van zou worden, vind ik dan ook maar een raar verhaal. Dat ze daarom een contractvoorstel zouden intrekken, is al helemáál onwaarschijnlijk. Dus hoe verklaren ze dat Caterham dat voorstel introk?

Perton

Net als dat vd garde misschien niet goed snapt hoe het allemaal in de formule 1 kan gaan, mist caterham misschien die politieke finesse die nodig is om dit soort zaken naast zich te leren, iets dat ferrari rn raikkonen wel hebben gekund en in een wat verder verleden frentzen en arrows (of was het Jordan) al ging dat op last van de advocaten niet door.

Ik zeg niet dat dit de daadwerkelijke verklaring is, maar het zou eventueel kunnen.

0634

We zullen het nooit weten... Anyway, het doet er ook niet echt toe. Giedo zit nu bij Sauber (helaas).

Matthijs

Ja en Caterham zit met Ericsson dat geen groter talent is dan Giedo en ogenschijnlijk niet meer geld meeneemt. Het blijft een vreemd verhaal.

gloudiesaurus

Dat Ericcson niet meer geld meeneemt is nog niet zo gezegd  :)

Verder ben ik het met Jeroen eens. Als Formule1.nl gelijk heeft dan heeft het management van Giedo waarschijnlijk haar hand overspeelt. Ik geloof ook niet dat er echt serieus met Sauber, Force India, en Williams is gesproken. Lotus sowiezo niet.

Lotus zal hoogstens geinformeerd hebben of Van der Garde meer geld zou kunnen meebrengen dan Maldonado. En Williams, Force India, en Sauber hadden hun line-ups ook al vroeg rond.

Blijft dus de vraag of het contractvoorstel van Caterham er nu was of niet. Dat zullen we nooit zeker weten... maar als het er was had Giedo natuurlijk moeten tekenen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Dimensie

Stel dat dat contract er was dan is daarmee nog niet gezegd dat er ook in zou staan dat hij het hele seizoen verzekerd zou zijn van een stoeltje.
Als er echt een kans was op een Sauber of Williams stoeltje is het niet gek dat je dan een gok neemt een Caterham contract te verliezen.
En met de wetenschap van vandaag (Renault) zou het kunnen zijn dat dit uiteindelijk de beste optie is.
Al lijkt me de kans er niet groter op geworden dat hij nog een carrière in de f1 krijgt.

gloudiesaurus

Citaat van: Dimensie op 23 februari 2014 - 22:35:38
Stel dat dat contract er was dan is daarmee nog niet gezegd dat er ook in zou staan dat hij het hele seizoen verzekerd zou zijn van een stoeltje.
Als er echt een kans was op een Sauber of Williams stoeltje is het niet gek dat je dan een gok neemt een Caterham contract te verliezen.
En met de wetenschap van vandaag (Renault) zou het kunnen zijn dat dit uiteindelijk de beste optie is.
Al lijkt me de kans er niet groter op geworden dat hij nog een carrière in de f1 krijgt.

We zullen zien. We de inside-info inderdaad niet. Wellicht eiste het contract van Caterham zoveel Van der Garde dat Sauber nu toch een betere optie is.
Al heb ik het idee dat hij bij Sauber ook niet verder zal komen.

Je weet nooit hoe een balletje kan rollen. Wie weet betaald er dit jaar wel een coureur niet en komt er zomaar een stoeltje vrij.
Dan staat Van der Garde vooraan natuurlijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Tja, maar wat heb je daar nu aan. De zwitserse pers moppert al tijden dat er geen zwitser bij sauber kans maakt en spreekbuis Blick was helemaal niet blij met de renstal toen ze 12 miljoen van GP2-kampioen Fabio Leimer lieten lopen. Nu ze Silvestro hebben vastgelegd houdt die zich even stil, maar voor hoe lang? Lijkt er op dat het een gevalletje Prost/valsecchi/dambrosio wordt
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Ik denk dat vooral de komst van Simona hem z'n carriere kansen ontneemt.
Uiteindelijk ging hij naar Sauber om daar in 2015 te racen, maar nu ze ervoor gekozen hebben om haar dit jaar klaar te stomen voor 'n F1 zitje in 2015, lijkt de kans daarop nihil.

Kronos

Citaat van: Kootje op 24 februari 2014 - 15:53:10
Ik denk dat vooral de komst van Simona hem z'n carriere kansen ontneemt.
Uiteindelijk ging hij naar Sauber om daar in 2015 te racen, maar nu ze ervoor gekozen hebben om haar dit jaar klaar te stomen voor 'n F1 zitje in 2015, lijkt de kans daarop nihil.

Net zoals ze de Rus gingen klaarstomen voor 2014, gaan ze nu dat vrouwtje klaarstomen voor 2015.
Dat "klaarstomen" van Sauber neem ik met een flinke lepel zout.

Afhankelijk wat er dit seizoen gebeurt en wie de grootste pot met goud meebrengt voor volgend jaar zal achter het stuurtje kruipen in 2015.

Sauber trekt Simona aan, net zoals ze dat met Sirotkin hebben gedaan (publiciteit van eventuele sponsoren). Als je iemand aantrekt in de Formule 1 doe je dat toch altijd onder het mom van "klaarstomen" of een racezitje in het vooruitzicht te stellen.

Kootje

Maar die deal met die Rus is er uiteindelijk nooit van gekomen, die met Simona is al rond. Dat is toch 'n wezenlijk verschil.