Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: NielsD op 30 januari 2014 - 19:00:32
Peter had daar gisteren al het antwoord op! ;)

http://www.gppits.net/nieuws/geen_mcgregor_op_sauber/

Voorlopig zijn ze blij met de centen. De toekomst zal wel leren hoe vaak Giedo mag gaan [test]rijden. Sauber zal wel testen waar de [onder]grens ligt bij Giedo en zijn companen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Arthur op 30 januari 2014 - 19:13:48
Citaat van: NielsD op 30 januari 2014 - 19:00:32
Peter had daar gisteren al het antwoord op! ;)

http://www.gppits.net/nieuws/geen_mcgregor_op_sauber/

Voorlopig zijn ze blij met de centen. De toekomst zal wel leren hoe vaak Giedo mag gaan [test]rijden. Sauber zal wel testen waar de [onder]grens ligt bij Giedo en zijn companen...

Ik vrees een gevalletje Frijns voor Giedo.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Nah zijn management is nog in onderhandeling met Sauber. Reken maar dat Giedo van der Garde zoveel mogelijk kilometers wil maken en op vrijdag wil rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: NielsD op 30 januari 2014 - 19:15:36
Citaat van: Arthur op 30 januari 2014 - 19:13:48
Citaat van: NielsD op 30 januari 2014 - 19:00:32
Peter had daar gisteren al het antwoord op! ;)

http://www.gppits.net/nieuws/geen_mcgregor_op_sauber/

Voorlopig zijn ze blij met de centen. De toekomst zal wel leren hoe vaak Giedo mag gaan [test]rijden. Sauber zal wel testen waar de [onder]grens ligt bij Giedo en zijn companen...

Ik vrees een gevalletje Frijns voor Giedo.
Ik niet. Frijns was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bij Sauber, dat haar prioriteiten vorig jaar had bij het doen overleven van de renstal. Waarom valt anders te verklaren dat Sato bij de Rookie Test mocht rijden? Ik weet niet hoe het financiële plaatje dit jaar is, maar als (met de nadruk op als) dat wat rooskleuriger is dan vorig jaar, dan denk ik dat de 'belofte' uit het persbericht, dat Van der Garde daadwerkelijk test- en reservecoureur is en vrije trainingen/testsessies later in het seizoen mag rijden, wel degelijk waar is. Ik ga niet de discussie voeren of hij deze rol heeft gekregen vanwege eventueel geld of niet, want dat vind ik volledig irrelevant. Het gaat mij om de invulling van die rol en daar heb ik echt wel vertrouwen in.

Tuesday

Citaat van: Perton op 30 januari 2014 - 23:21:37
Citaat van: NielsD op 30 januari 2014 - 19:15:36
Citaat van: Arthur op 30 januari 2014 - 19:13:48
Citaat van: NielsD op 30 januari 2014 - 19:00:32
Peter had daar gisteren al het antwoord op! ;)

http://www.gppits.net/nieuws/geen_mcgregor_op_sauber/

Voorlopig zijn ze blij met de centen. De toekomst zal wel leren hoe vaak Giedo mag gaan [test]rijden. Sauber zal wel testen waar de [onder]grens ligt bij Giedo en zijn companen...

Ik vrees een gevalletje Frijns voor Giedo.
Ik niet. Frijns was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bij Sauber, dat haar prioriteiten vorig jaar had bij het doen overleven van de renstal. Waarom valt anders te verklaren dat Sato bij de Rookie Test mocht rijden? Ik weet niet hoe het financiële plaatje dit jaar is, maar als (met de nadruk op als) dat wat rooskleuriger is dan vorig jaar, dan denk ik dat de 'belofte' uit het persbericht, dat Van der Garde daadwerkelijk test- en reservecoureur is en vrije trainingen/testsessies later in het seizoen mag rijden, wel degelijk waar is. Ik ga niet de discussie voeren of hij deze rol heeft gekregen vanwege eventueel geld of niet, want dat vind ik volledig irrelevant. Het gaat mij om de invulling van die rol en daar heb ik echt wel vertrouwen in.
dan hadden ze alsnog Frijns aan kunnen houden voor dit jaar. Frijns had met hun mee kunnen overleven.

Perton

Verkeerde moment, verkeerde plaats. Op dat moment draaide alles om de Russische deal. Tuurlijk had frijns meegekund,  maar dat was een garantie die men op dat moment allerminst had - dus liet men hem gaan. Wellicht hadden ze daar achteraf spijt van, misschien ook niet. Geen idee. Maar het is een (voor ons als fans) nare consequentie van hoe verschrikkelijk 2013 eigenlijk was voor sauber.

Maar hoe je er ook over denkt, of ze frijns wel of niet hadden moeten houden voor dit jaar, punt blijft dat 2013 eigenlijk het verkeerde jaar blijft om testcoureur bij sauber te zijn geweest en ik vind het eigenlijk een beetje kortzichtig (no offence niels!) om daarom te baseren dat vd garde net zo'n jaar als frijns zal krijgen. Als hij om wat voor reden niet de vrije training van bahrein rijdt, of tot de zomer überhaupt weinig vrije trainingen krijgt, dan wordt het in mijn ogen pas tijd om ons zorgen te maken.

NielsD

Citaat van: Perton op 31 januari 2014 - 01:15:07
Verkeerde moment, verkeerde plaats. Op dat moment draaide alles om de Russische deal. Tuurlijk had frijns meegekund,  maar dat was een garantie die men op dat moment allerminst had - dus liet men hem gaan. Wellicht hadden ze daar achteraf spijt van, misschien ook niet. Geen idee. Maar het is een (voor ons als fans) nare consequentie van hoe verschrikkelijk 2013 eigenlijk was voor sauber.

Maar hoe je er ook over denkt, of ze frijns wel of niet hadden moeten houden voor dit jaar, punt blijft dat 2013 eigenlijk het verkeerde jaar blijft om testcoureur bij sauber te zijn geweest en ik vind het eigenlijk een beetje kortzichtig (no offence niels!) om daarom te baseren dat vd garde net zo'n jaar als frijns zal krijgen. Als hij om wat voor reden niet de vrije training van bahrein rijdt, of tot de zomer überhaupt weinig vrije trainingen krijgt, dan wordt het in mijn ogen pas tijd om ons zorgen te maken.

Ik snap het wel. Alleen er wordt tegenwoordig zoveel beloofd, en de helft daarvan wordt waargemaakt. Misschien is het kortzichtig, maar we hebben het vaker gezien. Ik hoop dat Sauber het dit jaar, mede door (misschien) geld, het anders gaat aanpakken. In ieder geval heeft Giedo Sirotkin niet in zijn nek hangen. Aan het einde van het seizoen moeten we deze berichten er maar weer bij halen, dan kunnen we zeggen hoe het gegaan is.

Voor de rest is Bahrein de enige vrije training tot nu toe, die bevestigd is. Spa zal-ie vast ook wel mogen rijden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ja kortzichtig was ook niet het juiste woord maar kon gister even niet wat beters bedenken. Uiteraard wordt er in de formule 1 meer beloofd dan waargemaakt, maar er zijn wel enkele teams waarbij er wat meer waardering is voor testcoureurs, en sauber is daar in mijn ogen een van - 2013  wad daarom, althans dat vind ik, een uitzondering en geen (begin van een) patroon

gloudiesaurus

Opvallend in het Formule 1-blad staat dat Caterham Giedo van der Garde in Abu Dhabi (laatste GP van vorig jaar) een aanbod deed voor 2014. Het management van Giedo wilde wachten omdat ze ook spraken met Williams, Force India, en Marussia. In een later stadium werd nog even gesproken met Lotus.

Caterham ontkent dit, volgens heb is er nooit sprake geweest van een aanbod...

Ook opvallend, de manager van Giedo verteld vol trots dat Sauber de intentie heeft om in 2015 te racen met Giedo. Maar sprake van een optie heb je niet. Hij zegt dit op het kantoor te hebben onderhandelt. Of je probeert een mooi verhaaltje te vertellen aan de pers, of je hebt een plank voor je kop... want een intentie in de Formule 1 is gebakken lucht  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Dat dus. Tot nu toe komt die hele Sauber deal ook zo op me over. Ik verwacht eigenlijk een jaar dat niet veel anders zal zijn dan dat van Frijns vorig seizoen. Ik geloof dan ook niet van een deal voor 2015, al zullen ze hem vast overwegen. Giedo is ook geen Sauberrijder, zoals Guiterrez dat overigens ook niet is. Dat is subtop F1, en dat zijn Giedo en Guiterrez niet. Sowieso hebben ze een matige line-up komend jaar met die Sutil erbij. Die is wel een klap beter natuurlijk, maar geen hoogvlieger.

Perton

#1495
Dat Van der Garde met Lotus heeft gesproken, geloof ik direct. Echter zal het niet meer zijn geweest dan een telefoongesprekje als: "Hoeveel heb je te besteden? Oké, da's niet zoveel als Pastor. Fijne dag nog." Ja, dat is praten met Lotus inderdaad. Op die wijze kan ik ook een brief naar Ahold sturen met de boodschap dat ik graag in de Raad van Bestuur wil om vervolgens te melden dat ik bij Ahold heb gesolliciteerd. Het is niet onwaar, maar ook niet exact de waarheid.

Dat Caterham het ontkent, geloof ik ook direct, want dat is toegeven dat Kobayashi of Ericsson tweede keus zou zijn. Er is natuurlijk een reden dat die twee pas zo laat bekend zijn gemaakt. Dat kan natuurlijk zijn omdat er werd overwogen Frijns meteen te laten racen, dat kan natuurlijk ook zijn omdat Van der Garde nog in beeld was, maar ook evengoed dat het financiële plaatje met die twee nog niet rond was. Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar dat Caterham het ontkent, is de enige logische reactie die ik van een Formule 1-team zou verwachten, ook als die aanbieding er wel is geweest. Dus om te zeggen dat dat niet is gebeurd, omdat Caterham het ontkent, vind ik pure onzin.

Dat Sauber de intentie heeft om met hem te racen, geloof ik ook wel. Maar dat zal meer afhangen van hoe de financiële situatie bij Sauber zich dit jaar ontwikkelt. Of het PR is of een plaat voor de kop, zou ik niet durven zeggen - maar om dit nog voor de eerste test heeft plaatsgevonden al aan de media te melden, is wel het domste wat je kan doen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 februari 2014 - 22:57:14
Dat Van der Garde met Lotus heeft gesproken, geloof ik direct. Echter zal het niet meer zijn geweest dan een telefoongesprekje als: "Hoeveel heb je te besteden? Oké, da's niet zoveel als Pastor. Fijne dag nog." Ja, dat is praten met Lotus inderdaad. Op die wijze kan ik ook een brief naar Ahold sturen met de boodschap dat ik graag in de Raad van Bestuur wil om vervolgens te melden dat ik bij Ahold heb gesolliciteerd. Het is niet onwaar, maar ook niet exact de waarheid.

Dat Caterham het ontkent, geloof ik ook direct, want dat is toegeven dat Kobayashi of Ericsson tweede keus zou zijn. Er is natuurlijk een reden dat die twee pas zo laat bekend zijn gemaakt. Dat kan natuurlijk zijn omdat er werd overwogen Frijns meteen te laten racen, dat kan natuurlijk ook zijn omdat Van der Garde nog in beeld was, maar ook evengoed dat het financiële plaatje met die twee nog niet rond was. Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar dat Caterham het ontkent, is de enige logische reactie die ik van een Formule 1-team zou verwachten, ook als die aanbieding er wel is geweest. Dus om te zeggen dat dat niet is gebeurd, omdat Caterham het ontkent, vind ik pure onzin.

Dat Sauber de intentie heeft om met hem te racen, geloof ik ook wel. Maar dat zal meer afhangen van hoe de financiële situatie bij Sauber zich dit jaar ontwikkelt. Of het PR is of een plaat voor de kop, zou ik niet durven zeggen - maar om dit nog voor de eerste test heeft plaatsgevonden al aan de media te melden, is wel het domste wat je kan doen.
toch denk ik dat de onderhandelingen met andere teams Caterham een beetje in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Ik denk dat Giedo zichzelf wat dat betreft een beetje heeft overschat.

Perton

Zou goed kunnen ja. Eerst geloofde ik daar niet zo in, weet je ook wel denk ik :P Maar als dat waar is van Force India, Williams en noem ze maar op, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ik blijf het dan alsnog een beetje misplaatste woede van Caterham vinden, want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een achterhoedeteam, wat verwachten ze nou? Dat coureurs voor ze in de rij staan? Maar goed, dat is wel hoe zij redeneren blijkbaar. Want eerlijk gezegd staan de coureurs met geld natuurlijk ook wel voor ze in de rij.

Maar als dat hele verhaal van Formule 1 allemaal waar is, met de manager die nu al hoge verwachtingen heeft van 2015 enzo, dan lijkt het er inderdaad wel op dat het kamp-Van der Garde iets te veel illusies over de positie van Van der Garde in de Formule 1-markt heeft. En dat is in deze sport heel dom.

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 februari 2014 - 23:21:00
Zou goed kunnen ja. Eerst geloofde ik daar niet zo in, weet je ook wel denk ik :P Maar als dat waar is van Force India, Williams en noem ze maar op, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ik blijf het dan alsnog een beetje misplaatste woede van Caterham vinden, want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een achterhoedeteam, wat verwachten ze nou? Dat coureurs voor ze in de rij staan? Maar goed, dat is wel hoe zij redeneren blijkbaar. Want eerlijk gezegd staan de coureurs met geld natuurlijk ook wel voor ze in de rij.

Maar als dat hele verhaal van Formule 1 allemaal waar is, met de manager die nu al hoge verwachtingen heeft van 2015 enzo, dan lijkt het er inderdaad wel op dat het kamp-Van der Garde iets te veel illusies over de positie van Van der Garde in de Formule 1-markt heeft. En dat is in deze sport heel dom.
ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben, maar k denk wel dat het mee heeft gespeeld. Caterham heeft geduld gehad met vd Garde, niet alleen afgelopen jaar, maar daarvoor ook al. Ik vind dat vd Garde op zich nog wel een 2e jaar Caterham had verdiend, maar promotie naar de middenmoot was wat mij betreft gewoon te hoog gegrepen. Een beetje zelfkennis had m hier zeker niet mistaan.

0634

Yup, daar ben ik het wel mee eens. Tweede kans had hij verdiend (al was het ook weer niet zo dat hij die op basis van presteren had móeten krijgen) en een stap hoger op is gewoon te hoog gegrepen voor hem op dit moment (en gezien zijn leeftijd denk ik dat het permanent te hoog voor hem zal zijn).

Als het inderdaad zo is dat hij een kant en klare aanbieding had liggen van Caterham, dan is het een ontzettende oetlul eerste klas die zichzelf overschat en bovendien blijkbaar geen idee heeft hoe moeilijk het is om on the ball te blijven in de F1 (iets wat gek is, want wij weten het met zijn allen wel). Een tweede jaar Caterham was ontzettend goed geweest voor zijn ontwikkeling en zijn carriere. Nu gaat het ont-zet-tend lastig worden om ooit weer een vaste racestoel te bemachtigen.

Missed opportunity. Next!