Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Fabian

LATEN WE HET GEZELLIG HOUDEN MANNEN.


Perton

Ik laat het ook gezellig door niet meer op hem te reageren in dit topic, dus ik zal me koest houden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 januari 2014 - 00:23:53
Ik zou het echt heel erg vinden als Van der Garde zijn plek in de Formule 1 kwijt is aan Ericsson. Nogmaals, dan nog liever Pic. Maar zolang het maar geen Ericsson wordt.
goh, wat kan ik slecht lezen zeg  :o

0634

Halleluja wat een hoop posts op een doordeweekse dag zeg... hebben jullie geen werk ofzo ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 17:30:57
Halleluja wat een hoop posts op een doordeweekse dag zeg... hebben jullie geen werk ofzo ;D
ik zit nog op de basisschool, dus ben op woensdagmiddag vrij ;)

Perton

Citaat van: Tuesday op 22 januari 2014 - 17:18:09
Citaat van: Perton op 13 januari 2014 - 00:23:53
Ik zou het echt heel erg vinden als Van der Garde zijn plek in de Formule 1 kwijt is aan Ericsson. Nogmaals, dan nog liever Pic. Maar zolang het maar geen Ericsson wordt.
goh, wat kan ik slecht lezen zeg  :o
Wow, een post van anderhalve week geleden waarvan ik sindsdien al meerdere malen heb uitgelegd dat ik hem anders bedoelde. Waaruit blijkt dat je alsnog 90% van mijn posts in dit topic hebt genegeerd, want anders had je dat wel geweten.

Nou dit was mijn laatste post naar jou toe, omdat ik dit nog even voor de rest wilde verduidelijken.

Kootje

Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 15:54:51
Zeker weten doet niemand natuurlijk, maar we kunnen er wel over redeneren. Caterham maakt de coureurs nu pas bekend. Als je bijvoorbeeld het nieuwsartikel dat ik onderaan deze post link erbij pakt (van 10 januari), dan wordt er gesteld (door de teambaas) dat het team nog met meerdere coureurs in gesprek is.

Dus er zijn twee opties:
meerdere coureurs houdt in: 'Ericsson en Kobayashi' en bedoeld werd het afronden van de contracten
of optie 2:
met meerdere coureurs wordt daadwerkelijk bedoeld meer dan 2 en daarom duurde het zo lang. En dan kan zelfs de grootste criticus niet met droge ogen beweren dat Van der Garde niet een van die coureurs was.

De vraag is natuurlijk alleen bij optie 2 wie de onderhandelingen heeft afgebroken, Caterham of kamp-Van der Garde, en dan is de tweede vraag waarom? Was het Caterham omdat Boekhoorn te weinig bood? Omdat ze meer talent zagen  in de andere opties? Was het Van der Garde-kamp omdat ze niet zoveel wilden betalen, of omdat ze daadwerkelijk Sauber een betere keus vonden?


Ik denk dat Boekhoorn uiteindelijk is overboden door het management van die Zweedse koekenbakker en hij niet bereid was nog dieper in de buidel te tasten, waardoor alleen de optie test/reserverijder overbleef. Alleen in dat licht snap ik dat hij dan liever voor diezelfde positie bij 'n gedegen middenmoter kiest.


CitaatDaarbij komt dat, en dit zijn uiteraard woorden van Van der Garde, de deal met Sauber schijnbaar in een paar dagen rond is gekomen. Dus of dat is allemaal heel snel gegaan, of sinds het racestoeltje niet is doorgegaan is er altijd contact geweest met Sauber en ontstond zo gaandeweg het idee dat derde rijder daar ook wel een goede optie zou zijn.

En dan is de volgende vraag: was dat stoeltje bij Sauber dan een optie als alternatief voor Caterham, of een optie als het met Caterham niet door zou gaan? Wat 2 verschillende zaken zijn.

Zoals iedereen ziet, zijn dit ontzettend veel vragen. Dus zomaar stellen dat Van der Garde bij Sauber zit, omdat hij geen Caterham-stoeltje had (en ik weet dat jij dat niet doet, maar anderen wel), is puur gemakzucht, evenals stellen dat Van der Garde per se Caterham heeft afgewezen om bij Sauber te kunnen testen. Maar als ik mijn post zo eens bekijk, durf ik in ieder geval wel te stellen, dat de optie om derde coureur bij Sauber te worden langer op tafel lag dan 'de afgelopen dagen'. Het blijft alleen een groot vraagteken hoe, wanneer en waarom de beslissing om daarvoor te kiezen is genomen.

Dit nieuwsartikel trouwens:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305196/caterham-maakt-coureurs-zeer-snel-bekend/

Ik denk, met de nadruk op denk, dat dit aanbod op de achtergrond al klaar lag en het daarom zo snel rond gekomen is. Het wachten was echter op de uitkomst vd gesprekken met Caterham over 'n contractverlenging die uiteindelijk niet het gewenste resultaat brachten.


CitaatO en om nog op je eerste zin te reageren. Force India zou sowieso een bijzonder kleine kans zijn geweest. Maar wel een kans natuurlijk. Williams hangt erg af van hoe Bottas in zijn tweede jaar presteert. Maar goed, daarom is het denk ik ook een gok van Van der Garde. Want als hij zeker wist wat er in 2015 mogelijk was, dan hadden we nu ook al wel zeker geweten of de testrol bij Sauber een goed idee was of niet.

Hoezo zou Force India voor 2015 'n bijzonder kleine kans geweest zijn? Perez is imo niets beter dan 'n vd Garde, maar heeft alleen het geluk gehad dankzij z'n Carlos Slim beter materiaal onder z'n kont te hebben. Net als Giedo had ook hij de F1 nooit op eigen kracht alleen gehaald. Dat is dus sowieso al één stoeltje waar hij aanspraak op zou kunnen maken, zeker met de Nederlandse connectie die er binnen dat team nog steeds is. Niet op bestuursnivo, maar toch ...

Hülkenberg is imo wel 'n klasse beter en die zal door FI niet snel aan de kant gezet worden. Echter zijn daar dan toch altijd weer die Ferrari geruchten. Reële kans dat hij in 2015 alsnog die overstap maakt, zeker als de 3-eenheid Alonso-Ferrari-Räikkönen niet blijkt te werken. Dat is iets waar je imo terdege rekening mee moet houden gezien het verleden vd 2 heren en het Italiaanse team.

Maar goed, dat is 'n allerminst onzekere toekomst en we weten niet wat hij allemaal in z'n contract heeft staan. Hoewel ik het niet de meest logische keuze vind op basis van mijn vermoedens en aannames, zal het voor hem wel de beste optie geweest zijn. Ik ben iig allang blij dat hij niet helemaal uit beeld verdwijnt, want hoewel hij zeker geen absolute topper is of ooit zal worden, vind ik hem niets onder doen voor het gros van het veld. En dan zie ik toch liever 'n Nederlander dan 'n Venezolaan, Fransman, Mexicaan of Duitser die er net zo weinig/veel van kan.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 17:30:57
Halleluja wat een hoop posts op een doordeweekse dag zeg... hebben jullie geen werk ofzo ;D


Euh ... NEE !!!  >:(  Dus lach er maar om jij @#$%& !!!  ;) :P :D ;D

Perton

Met die laatste alinea ben ik het natuurlijk helemaal eens. Maar het verleden bij Force India wijst uit dat ze vaak toch wel hun eigen testcoureur in zetten, deden ze met Liuzzi, Hülkenberg en Di Resta, en als Sutil niet in beeld was geweest was het Bianchi geweest afgelopen seizoen. Dat geeft mij toch het idee dat als Hülkenberg of Pérez verdwijnt, ze eerder Calado in zullen zetten dan dat ze een buitenstaander als Van der Garde halen. Wat dat betreft (maar ik kan me zo vergissen), heeft Force India (op haar eerste seizoen na uiteraard) volgens mij nooit een coureur in haar auto gezet die niet uit de eigen stal komt - met uitzondering van Pérez in 2014 natuurlijk. Daarom noemde ik Force India als een team met een kleine kans. Dan zou of Calado ze toch tegen moeten vallen, of zouden Hülkenberg én Pérez beiden moeten verdwijnen na 2014. Niet onmogelijk, uiteraard, maar het zijn toch dusdanig veel variabelen, dat ik daar in Van der Garde zijn schoenen niet heel snel van uit zou gaan.

0634

Citaat van: Kootje op 22 januari 2014 - 18:37:35
Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 17:30:57
Halleluja wat een hoop posts op een doordeweekse dag zeg... hebben jullie geen werk ofzo ;D


Euh ... NEE !!!  >:(  Dus lach er maar om jij @#$%& !!!  ;) :P :D ;D


Owwww? Echt... sorry man, wist ik niet eens van jou... shit hoor. Hoop dat je snel weer wat vind. Overigens ben ik ook niet heel erg zeker van de mijne hoor. Dus misschien vul ik eerdaags ook weer heel wat webpagina's ;D

Kootje

Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 18:45:22
Met die laatste alinea ben ik het natuurlijk helemaal eens. Maar het verleden bij Force India wijst uit dat ze vaak toch wel hun eigen testcoureur in zetten, deden ze met Liuzzi, Hülkenberg en Di Resta, en als Sutil niet in beeld was geweest was het Bianchi geweest afgelopen seizoen. Dat geeft mij toch het idee dat als Hülkenberg of Pérez verdwijnt, ze eerder Calado in zullen zetten dan dat ze een buitenstaander als Van der Garde halen. Wat dat betreft (maar ik kan me zo vergissen), heeft Force India (op haar eerste seizoen na uiteraard) volgens mij nooit een coureur in haar auto gezet die niet uit de eigen stal komt - met uitzondering van Pérez in 2014 natuurlijk. Daarom noemde ik Force India als een team met een kleine kans. Dan zou of Calado ze toch tegen moeten vallen, of zouden Hülkenberg én Pérez beiden moeten verdwijnen na 2014. Niet onmogelijk, uiteraard, maar het zijn toch dusdanig veel variabelen, dat ik daar in Van der Garde zijn schoenen niet heel snel van uit zou gaan.

Tsja .... als je er zo tegenaan kijkt heb je idd 'n punt, en nog best 'n sterk punt ook. ;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 18:45:51
Owwww? Echt... sorry man, wist ik niet eens van jou... shit hoor. Hoop dat je snel weer wat vind. Overigens ben ik ook niet heel erg zeker van de mijne hoor. Dus misschien vul ik eerdaags ook weer heel wat webpagina's ;D

Tsja ... contractje afgelopen, crisis nog steeds niet voorbij ook al beweren ze in Den Haag anders, dus zag 'm al aankomen, want 1+1=2 nietwaar? Maar dat hoef ik jou niet te vertellen denk ik zo, je zit nu eenmaal in dezelfde branche. Kan dus alleen maar hopen dat het voor jou beter afloopt en ik idd snel weer wat anders vind, al ziet dat laatste er niet veelbelovend uit. :(

0634

Naja, ik wil niet zeggen dat het niet verlengd wordt, maar zal erom hangen. 50/50 kans denk ik. Vorig jaar natuurlijk al een faillissement meegemaakt, dus ik ben die crisis ook wel zat ja. Heb nog wel een paar maandjes gelukkig. Ben ook al weer om me heen aan het kijken.

Kronos

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 20:39:31
Naja, ik wil niet zeggen dat het niet verlengd wordt, maar zal erom hangen. 50/50 kans denk ik. Vorig jaar natuurlijk al een faillissement meegemaakt, dus ik ben die crisis ook wel zat ja. Heb nog wel een paar maandjes gelukkig. Ben ook al weer om me heen aan het kijken.

Anders richten we met ons allen een Raceteam op ;)

Perton

Citaat van: Kootje op 22 januari 2014 - 18:52:52
Tsja .... als je er zo tegenaan kijkt heb je idd 'n punt, en nog best 'n sterk punt ook. ;D
Thanks ;) Het is natuurlijk voor elke coureur uniek wat een goede keuze is, maar in het geval van Van der Garde snap ik de logica achter het teststoeltje bij Sauber wel. Of het de beste keus is, weet ik uiteraard ook niet, maar dat zal de tijd ons leren.