Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 18:07:48
Citaat van: Gerard op 21 januari 2014 - 17:47:19
Zie boven, waar Giedo zelf zegt hoe het is...  ::)

Heb ik gelezen, geloof er alleen geen woord van. Giedo snapt hoe PR werkt, meer is het imo niet.
;D Lekker veel vertrouwen heb je Kootje ;)
Je kunt natuurlijk helemaal gelijk hebben!


Franky R.

Citaat van: Jozef op 21 januari 2014 - 18:03:55
Citaat van: Franky R. op 20 januari 2014 - 20:05:19En toch hoop ik maar dat ze bij Caterham niet zo stom zijn, om bij aanvang van een nieuwe formule met een rookie aan te treden. Zelfs Marussia hield vast aan Chilton, waar het tot nu toe telkens een rookie in het nieuwe jaar had.

Wat maakt dat uit dan, dat er een nieuwe motor is? Je kunt het zelfs als voordeel zien: Ericsson is nog niet gewend aan de oude V8, en iedereen moet wennen aan de nieuwe motoren, dus het is juist een uitgelezen kans om een rookie in de F1 te introduceren.


Die motor is niet uitkristalliseert en een ervaren rijder kan beter vertellen wat hij wil...En daar gaan ze met Ericsson de mist in.

0634

Mwah, denk niet dat nou hun grootste probleem is.

janke

Ik lees het nu allemaal pas. Nou, vette mik. Nee dus. Dame Kaltenborn zegt wel vaker wat fabeltjes. We zijn blij met Giedo, ha lachertje. Ja voor zijn schoonpa's centen natuurlijk. Laten we dan maar hopen als hij al mag testen dat hij iig Sirotkin alle hoeken laat zien. Het liefst Gutierrez erbij. Maar dat zal wel valse hoop van me zijn. Immers ik zie hem denk ik niet vaak op de grid vrijdags. En laten we eerlijk zijn, Giedo is een leuke rijder, maar daar houdt het mee op. Jammer dat hij niet meer zondags op de grid staat, jammer voor zijn fans. Maar echt missen zal ik hem ook weer niet, sorry. Vind de line up van Sauber zowiezo maar matig.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 21 januari 2014 - 20:22:45
Mwah, denk niet dat nou hun grootste probleem is.


Dat is het ook niet, totdat Marussia weer de P10 in het klassement pakt... :P
;)

Jozef

Wat de transfer van GvdG naar Sauber betreft: tja, uiteraard is dit een stap achteruit en ik ben er vrij zeker van dat Giedo dit zelf ook beseft. Al zal hij het natuurlijk niet toegeven (misschien zelfs niet tegenover zichzelf).

Deze stap is erg vergelijkbaar met het carrièrepad van Jérôme D'Ambrosio en op lastige een invalbeurt in Monza na hebben we daar ook nooit meer wat van gehoord. Goed, in 2014 wordt er wel weer wat meer getest dan in 2011 dus wie weet.

Maar Sirotkin is al testcoureur en die brengt sowieso nog veel meer geld mee. Dus ik snap eigenlijk niet wat Sauber met Giedo moet. Waarschijnlijk net zoveel als ze met Frijns moesten in 2013.

Breaktest

"Ik kon ook tekenen bij Caterham."
Ja kleurplaten zeker...
Waar ik nou zo benieuwd naar ben is of er een sportjournalist opstaat die even de moeite neemt om dit bij Caterham te verifiëren...

Jozef


Perton

Citaat van: Breaktest op 22 januari 2014 - 01:10:05
"Ik kon ook tekenen bij Caterham."
Ja kleurplaten zeker...
Waar ik nou zo benieuwd naar ben is of er een sportjournalist opstaat die even de moeite neemt om dit bij Caterham te verifiëren...
gaat caterham natuurlijk nooit toegeven (indien waar) want dan geven ze aan dat een van hun coureurs tweede keus is.

0634

Toch lijkt het me sterk. Racen bij Caterham is voor iemand die op dat punt in zijn carriere staat meer waard dan samen met een ander derde rijder te zijn bij Sauber. Dat is m.i. een waardeloze carrieremove.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 06:59:23
Toch lijkt het me sterk. Racen bij Caterham is voor iemand die op dat punt in zijn carriere staat meer waard dan samen met een ander derde rijder te zijn bij Sauber. Dat is m.i. een waardeloze carrieremove.

Vind ik ook. Ik denk dat hij wel bij Caterham kon tekenen, totdat een andere coureur met meer centen aan kwam zetten. Ik vraag me nu af of de genoemde vijftien miljoen euro van Giedo, wel echt dat bedrag is. Want met zoveel geld, kom je volgens mij 100% in aanmerking voor een rol als rijder ipv reserverijder.

Ik ben bang dat het Formule 1-avontuur er voor Giedo op zit. Sauber bedankt hem aan het einde van dit jaar voor zijn geld en stuurt hem de laan uit. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kronos

Citaat van: NielsD op 22 januari 2014 - 08:49:39
Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 06:59:23
Toch lijkt het me sterk. Racen bij Caterham is voor iemand die op dat punt in zijn carriere staat meer waard dan samen met een ander derde rijder te zijn bij Sauber. Dat is m.i. een waardeloze carrieremove.

Vind ik ook. Ik denk dat hij wel bij Caterham kon tekenen, totdat een andere coureur met meer centen aan kwam zetten. Ik vraag me nu af of de genoemde vijftien miljoen euro van Giedo, wel echt dat bedrag is. Want met zoveel geld, kom je volgens mij 100% in aanmerking voor een rol als rijder ipv reserverijder.

Ik ben bang dat het Formule 1-avontuur er voor Giedo op zit. Sauber bedankt hem aan het einde van dit jaar voor zijn geld en stuurt hem de laan uit. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

Noem mij een optimist maar ik denk dat je ongelijk krijgt.
Ze zullen dit seizoen het geld van Giedo gebruiken om Guitierrez onder druk te zetten en te houden.

Stel hij was bij Caterham gebleven; Caterham geeft nu zelf aan dat indien ze dit jaar niet de aansluiting vinden met de middenmoot Fernandez volgend jaar de stekker eruit trekt. Lijkt me ook niet echt het team waar je voor wilt racen zonder dat je jezelf kunt beroepen op enorm veel talent (en backing van Renault zoals Frijns blijkbaar).

Er zullen vast en zeker al zaken besproken zijn over 2015 en de aanloop daar naar toe, wellicht hebben ze al gesproken over mogelijkheden over 2014.

In buitenlandse media is namelijk ook naar voren gekomen dat Sauber eigenlijk niet verder wilde met Gutierrez en dat Giedo al erg dicht bij een racedeal voor 2014 zou zitten. Waarom dan niet het vertrouwen steken in dat team en stiekem al vooruit kijken naar 2014/2015?!

Bij Caterham zou hij nog één seizoen rijden en dan was het 100% zeker over en sluiten...

Tuesday

Citaat van: Kronos op 22 januari 2014 - 09:04:20
Citaat van: NielsD op 22 januari 2014 - 08:49:39
Citaat van: Jeroen op 22 januari 2014 - 06:59:23
Toch lijkt het me sterk. Racen bij Caterham is voor iemand die op dat punt in zijn carriere staat meer waard dan samen met een ander derde rijder te zijn bij Sauber. Dat is m.i. een waardeloze carrieremove.

Vind ik ook. Ik denk dat hij wel bij Caterham kon tekenen, totdat een andere coureur met meer centen aan kwam zetten. Ik vraag me nu af of de genoemde vijftien miljoen euro van Giedo, wel echt dat bedrag is. Want met zoveel geld, kom je volgens mij 100% in aanmerking voor een rol als rijder ipv reserverijder.

Ik ben bang dat het Formule 1-avontuur er voor Giedo op zit. Sauber bedankt hem aan het einde van dit jaar voor zijn geld en stuurt hem de laan uit. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

Noem mij een optimist maar ik denk dat je ongelijk krijgt.
Ze zullen dit seizoen het geld van Giedo gebruiken om Guitierrez onder druk te zetten en te houden.

Stel hij was bij Caterham gebleven; Caterham geeft nu zelf aan dat indien ze dit jaar niet de aansluiting vinden met de middenmoot Fernandez volgend jaar de stekker eruit trekt. Lijkt me ook niet echt het team waar je voor wilt racen zonder dat je jezelf kunt beroepen op enorm veel talent (en backing van Renault zoals Frijns blijkbaar).

Er zullen vast en zeker al zaken besproken zijn over 2015 en de aanloop daar naar toe, wellicht hebben ze al gesproken over mogelijkheden over 2014.

In buitenlandse media is namelijk ook naar voren gekomen dat Sauber eigenlijk niet verder wilde met Gutierrez en dat Giedo al erg dicht bij een racedeal voor 2014 zou zitten. Waarom dan niet het vertrouwen steken in dat team en stiekem al vooruit kijken naar 2014/2015?!

Bij Caterham zou hij nog één seizoen rijden en dan was het 100% zeker over en sluiten...
maar heeft ie als 3e rijder bij Sauber nou echt meer kans op een zitje daar volgend jaar dan als racedriver bij Caterham?? ik denk het niet.

Kronos

Citaat van: Tuesday op 22 januari 2014 - 09:29:11
maar heeft ie als 3e rijder bij Sauber nou echt meer kans op een zitje daar volgend jaar dan als racedriver bij Caterham?? ik denk het niet.

Waarom niet?

Hij rijdt in het materiaal waarmee ze ook in 2015 zullen rijden.
Hij ontwikkelt banden met het Sauber team en de engineers die daar al zitten.
Op verschillende momenten kan hij laten zien dat hij minstens net zo snel is als Gutierrez en Sutil (als hij dat niet kan laten zien dan is het einde verhaal).
Hij heeft dit jaar al laten zien dat hij kan groeien gedurende een seizoen en dat hij nog niet uitgegroeid is (ondanks zijn leeftijd).

Wat zou een extra seizoen bij Caterham opleveren?!

Je blijft nadrukkelijk in de kijker bij andere teams (echter bij Sauber blijf je meer in de kijker als je al binnen dat team zit).
Je hebt vaker de kans om jezelf te laten zien tegenover je teamgenoot, ervan uitgaande dat dit Kobayashi zou zijn geweest is dit geen gemakkelijke opgave.

Als hij zijn pijlen richt op Sauber in 2015 is dit geen slechte "keuze"
Echter ben ik het met je eens dat je minder kansen creëert voor andere teams, echter twijfel ik of hij daar goed genoeg voor is om daar via een achterhoede Caterham aanspraak op te kunnen maken.

Hypothetisch en verder vooruit gekeken:

Hij rijdt in 2015 in een Sauber, in een auto die punten kan scoren. Dan rij je jezelf eenvoudiger in de kijker dan achteraan in een Caterham.
Als hij het juk van Paydriver van zich af wil gooien is dit zijn enige kans. Anders blijft hij maar de coureur met een rijke schoonvader.

Als hij vervolgens faalt: prima, dan heeft hij het in eider geval geprobeerd.