Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Volgens mij (maar pin me er niet op vast) zijn die Young Driver Tests met de nieuwe testregeles afgeschaft, dus dat zal Sirotkin dan sowieso niet krijgen.

Van der Garde wordt in het persbericht van Sauber specifiek "test- en reservecoureur" genoemd, met deze tekst in het artikel: "He will be driving during some Friday sessions and several tests in the 2014 season."

Pakken we het persbericht met de bekendmaking van Sirotkin erbij, met de titel: "Sergey Sirotkin becomes test driver for the Sauber F1 Team", en in de tekst enkel dit: "The Sauber F1 Team's aim is to prepare Sergey for his debut in Formula One."


Ik vind het persoonlijk heel raar dat je een coureur klaar wilt stomen voor de Formule 1, maar er vervolgens niets mee gaat doen en zelfs een andere coureur aan gaat trekken die daadwerkelijk de vrijdagen mag rijden, maar goed, wie ben ik? Lijkt mij er op dat Van der Garde 'voor het eggie' is gehaald en er pas moeite in Sirotkin zal worden gestopt zodra er echt wat Russisch geld op de bankrekening staat.

Sabai

Ik snap niet dat hij zegt dat dit een stap voorwaarts is en goed voor de ontwikkeling van zijn carrière. Ik zit dit juist als stap terug en angstvallig hoop houden op een kans om te racen.Als hij echt goed genoeg zou zijn dan had hij een race stoeltje gehad bij Sauber en dat was dan een stap voorwaarts geweest. Giedo kan beter maar accepteren dat hij een jaartje heeft mogen meerijden en zich gaan focussen op een andere klasse.

Kronos

Citaat van: Sabai op 21 januari 2014 - 10:33:08
Als hij echt goed genoeg zou zijn dan had hij een race stoeltje gehad bij Sauber en dat was dan een stap voorwaarts geweest.

Je bedoelt zeker: Als hij echt meer geld zou hebben meegebracht dan Gutierez dan had hij een race stoeltje gehad bij Sauber en dat was dan een stap voorwaarts geweest.

Als zijn eigen persoonlijke doelstelling de F1 is dan is dit voor hem de beste keuze (ervan uitgaande dat hij ook niet veel andere keuzes zou hebben die met F1 te maken hebben).
Net zoals veel andere mensen eerder gezegd hebben over andere coureurs, er is altijd nog tijd om in andere raceklassen je geld te verdienen / uit te geven. Maar als je doelstelling F1 is dan moet je zo dicht mogelijk bij het vuur blijven om dat vlammetje in leven te houden.

Perton

Over dat geld: inderdaad. Kijk naar Hülkenberg. Ook al vind ik hem nog altijd wat overhypet, de algemene consensus is wel dat hij behoorlijk wat talent heeft. Zelfs hij kreeg om financiële redenen niet het stoeltje waar hij eigenlijk thuishoorde.

Nu wil ik niet zeggen dat Van der Garde op basis van talent het stoeltje verdiende, maar het is natuurlijk wel zo dat hij het stoeltje niet heeft gekregen om financiële redenen. Om daar vervolgens de conclusie aan te verbinden dat hij dus niet goed genoeg zou zijn voor het stoeltje, is de boel een beetje omdraaien.

Sabai

Ja als je het zo bekijkt klopt dat wel. Maar laat Giedo het dan niet brengen alsof dit een stap voorwaarts is in zijn carrière. Iedereen snapt dat  dit een stap terug is. Laat hem dan eerlijk zijn en gewoon zeggen dat er niet meer te halen viel.

Perton

#1355
Dude... alle quotes die tot nu toe circuleren komen uit het persbericht van Sauber, en daarin heeft hij alleen nog gezegd dat het 'een belangrijke stap' is, niet een stap voorwaarts. Maar zelfs al had die quote wel in het persbericht gestaan, dan nog, het is een persbericht van het team waarvoor hij gaat rijden. Jij verwacht daarin oprecht quotes te vinden die niet spreken van een Hallelujah-situatie? Als de PR-manager van Sauber zulke quotes (zoals jij verwacht) van Giedo in het persbericht zou opnemen, had ie vanmiddag al een nieuwe werkgever kunnen zoeken.

Dit zijn gewoon de cliché-PR-praatjes van Van der Garde en Sauber. Als zelfs daar al conclusies aan worden verbonden... dan snap ik wel waarom er altijd zo'n negatieve houding naar Nederlandse coureurs is.

CitaatIedereen snapt dat  dit een stap terug is.
Ik was van mening dat iedereen ook wel zou snappen hoe persberichten werken, maar blijkbaar niet dus.

Kronos

Nieuw persbericht van Sauber:

Helaas zijn wij genoodzaakt te moeten melden dat we door aanhoudende financiële malaise een beroep hebben moeten doen op een derde paydriver in onze line-up.
Nadat we eerder al moesten buigen voor Mexicaanse Dollars en Russische Roebels komen daar ook Nederlandse Euro's bij.
Als enig voordeel kunnen we wel aanhalen dat we in ieder geval een solide basis hebben mocht de valuta markt ergens instorten.

Deze Nederlandse Euro's zijn we rijker geworden via een constructie waarbij we de Nederlander Giedo van der Garde een bot voorhielden in de vorm van een aantal testdagen op vrijdag. Wat hij echter niet weet is dat we deze vrijdagen eigenlijk al beloofd hebben aan onze vaste rijders alsmede aan onze vriendelijke puberale Rus. Maar ach, wellicht dat we een PlayStation kunnen regelen waarop men de rondjes kan rijden.

Giedo van der Garde heeft een staat van dienst dat erg te wensen overlaat nadat hij dit jaar op straat is gezet door zijn werkgever Caterham, die hem ondanks zijn vele Euro's toch de mindere vindt dan een of andere Ikea Zweed. Gelukkig hebben wij niet zo'n probleem om kansarme rijke coureurs aan te nemen met loze beloften over het seizoen 2015 (waar wij waarschijnlijk niet aan zullen deelnemen mocht de financiële situatie niet opeens verbeteren).


Breaktest

Citaat van: Sabai op 21 januari 2014 - 11:13:54
Ja als je het zo bekijkt klopt dat wel. Maar laat Giedo het dan niet brengen alsof dit een stap voorwaarts is in zijn carrière. Iedereen snapt dat  dit een stap terug is. Laat hem dan eerlijk zijn en gewoon zeggen dat er niet meer te halen viel.
In de Formule 1 moet je altijd je tandpasta glimlach laten zien, vooral als je aan de onderkant opereert, anders lig je er - bij gelijkblijvende budgetten - gewoon uit.

Perton

Citaat van: Kronos op 21 januari 2014 - 11:40:12
Nieuw persbericht van Sauber:

Helaas zijn wij genoodzaakt te moeten melden dat we door aanhoudende financiële malaise een beroep hebben moeten doen op een derde paydriver in onze line-up.
Sutil betaalt ook gewoon hoor. Mix van ervaring en geld dat hij daar zit. Dus het is de vierde.


Perton

http://www.gpupdate.net/nl/videos/4449/van-der-garde-over-zijn-nieuwe-rol-bij-sauber/

Klinkt wel alsof hij een serieuze optie voor racestoeltje voor 2015 heeft. Of hij is vals optimistisch, kan ook.

Kronos

Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 12:43:07
http://www.gpupdate.net/nl/videos/4449/van-der-garde-over-zijn-nieuwe-rol-bij-sauber/

Klinkt wel alsof hij een serieuze optie voor racestoeltje voor 2015 heeft. Of hij is vals optimistisch, kan ook.

Is natuurlijk nog ver weg en wel heel erg speculatief.
Maar ook dit seizoen zou Giedo niet al te ver van een stoeltje verwijderd zijn geweest en was vooral die Monica nogal terughoudend om Guiterez aan te houden.
Indien er volgend jaar daadwerkelijk nieuwe teams aantreden is dit zeker een goede mogelijkheid!

Kronos

Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 12:43:07
http://www.gpupdate.net/nl/videos/4449/van-der-garde-over-zijn-nieuwe-rol-bij-sauber/

Klinkt wel alsof hij een serieuze optie voor racestoeltje voor 2015 heeft. Of hij is vals optimistisch, kan ook.

Hij geeft hierin aan dat hij dus voor Caterham had kunnen tekenen maar bewust dus niet gedaan heeft?!

Tuesday

Tja, we mogen uitspraken in het persbericht niet serieus nemen, waarom dit interview wel dan?? Waarom geeft vd Garde uberhaupt een persconferentie??

Kronos

Citaat van: Tuesday op 21 januari 2014 - 13:12:10
Tja, we mogen uitspraken in het persbericht niet serieus nemen, waarom dit interview wel dan?? Waarom geeft vd Garde uberhaupt een persconferentie??

Ik denk dat je een nuance moet aanbrengen wat gesteld wordt als een feit en wat verwoord wordt als een een mening.

Als Giedo zegt dat Sauber voor hem de beste keus is, dan is dit een mening die door wellicht door zijn PR ingefluisterd is.
Als Giedo zegt dat hij een contract had kunnen tekenen bij Caterham dan stelt hij dit als een feit.

Meningen zijn niet toetsbaar door anderen, feiten natuurlijk wel...

Maar goed wellicht dat dit enkel mijn optiek is.

Waarom Giedo een persconferentie belegd? Om het nieuws van Caterham voor te zijn en hierdoor naar de buitenwereld te bevestigen dat het zijn keuze is.
Meer in de trend van "ik dump jou zodat jij me niet kunt dumpen".

Dat hij had kunnen rijden bij Caterham (hij zou dus een contract kunnen tekenen) zegt natuurlijk nog niets of dit als Coureur of Reserverijder zou zijn geweest (net zoals Kovalainen vorig seizoen).