Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Jozef op 12 januari 2014 - 17:16:06
Citaat van: Wings op 12 januari 2014 - 16:58:55De morele plicht is er niet maar als ik investeer zou ik wel inzetten op maximaal bereik. Zie het als wedden op je beste paard.

Zoals al zo vaak uitgelegd: Boekhoorn zit niet in de F1 om zijn geld terug te krijgen.

Inderdaad, gewoon een speeltje waar hij een budget voor uittrekt. En zijn kledinglijn McGregor komt dan op de auto of op de teamkleding. Haalt hij daar wat naamsbekendheid uit is dat leuk meegenomen. Dat doet hij trouwens al jaren bij Tom Coronel.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Het wordt kritisch voor Van der Garde. Nu Tony Fernandes op twitter spreekt over een exciting line - up voor 2014 lijkt een aankondiging snel te komen. Misschien morgen al?
Met exciting line up is het wel zeker dat Pic en Van der Garde volgend jaar niet allebei aan de start zullen staan bij Caterham, wellicht allebei niet?

Eurosport Zweden meldt namelijk dat Marcus Ericcson en Kamui Kobayashi de gelukkige zijn geworden. Zou wel passen in de filosofie van Caterham, een jong talent (is dat Ericcson dat?, hij is wel 23...) en een ervaren coureur (Kobayashi).

Als zo zou zijn is het wel een bittere pil voor Van der Garde... Als Ericcson is aangenomen gaat het alleen om de muntjes...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#1247
Ik ben wel fan van Van der Garde, dat weet iedereen inmiddels wel denk ik en ik zou het jammer vinden als hij uit de Formule 1 zou verdwijnen.

Ik was van Kobayashi onder de indruk in zijn Toyota-races, maar bij Sauber heeft ie het eigenlijk nooit écht laten zien. En ik weet niet of zo'n wildebras een voordeel of nadeel is voor Caterham in die races waarin de tiende plek bij de constructeurs kan worden behaald. Maar ik kan er nog wel mee leven dat hij door het team boven Van der Garde wordt verkozen, al denk ik dat er bij Van der Garde nog wat groei valt te halen en bij Kobayashi niet. Maar goed, ze willen ervaring en dat kan hij bieden.

Maar van Ericsson snap ik werkelijk helemaal niets. Hij gold tot zijn Formule 3-dagen als groot talent, maar heeft het sindsdien volledig laten afweten. Zijn GP2-resultaten waren echt heel, heel beroerd. Niet eens van het niveau dat het te wijten valt aan pech of moeilijk materiaal, zoals Van der Garde wel heeft gehad in het verleden of zoals Daniel Abt dit jaar heeft gehad. Maar echt gewoon slecht. De keren dat hij echt goed presteerde zijn op één hand te tellen, en dat is dramatisch in vier jaar tijd.

Zelfs als om de een of andere reden Pic mag blijven ten koste van Van der Garde zou ik daar nog wel mee kunnen leven als dat tenminste maar betekent dat Ericsson uit de Formule 1 blijft.

Ericsson is ook weer niet niveau Chilton, maar ook absoluut geen Formule 1-materiaal. In de Britse Formule BMW had ie nog pest een paar redelijke talenten als tegenstanders en Japans Formule 3-kampioen wordt je ook niet zonder talent, ook al is die klasse misschien niet zo aansprekend als in de jaren '90. Maar voor sommigen zit op dat niveau het plafond, en daar behoort Ericsson ook toe.

Ik zou het echt heel erg vinden als Van der Garde zijn plek in de Formule 1 kwijt is aan Ericsson. Nogmaals, dan nog liever Pic. Maar zolang het maar geen Ericsson wordt.

Ik ga hier ook niet hypocriet doen dat het schandalig is dat Ericsson zijn zitje alleen dankzij zijn geld zou krijgen, want Van der Garde zou het uiteraard zonder geld ook niet hebben gered. Maar Van der Garde had tenminste nog genoeg laten zien dat hij eventueel goed genoeg voor de Formule 1 zou zijn. Ericsson niet.

gloudiesaurus

Helemaal met je eens Perton. Ericcson heeft in de GP2 geen moment indruk gemaakt. Als hij het zitje krijgt is het alleen vanwege de muntjes. Het blijft mij vooralsnog een raadsel waar hij dat geld vandaan heeft.

Van der Garde heeft het stoeltje ook mede dankzij de muntjes maar hij deed het vorig jaar voor zijn debuutjaar zeker niet slecht. Het is funest om op zijn leeftijd (in april wordt hij ook alweer 29) na een debuutjaar alweer langs de kant te staan...

Maar wie weet heeft Ericcson echt geld gehad (geruchten gaan over bedragen van tussen de 15 en 30 milj) en is cCaterham gecharmeerd van Kobayashi en werd dit voor Boekhoorn gewoon te gek...

Zal mij benieuwen wie dan zo gek is omzoveel geld in Ericcson te steken. Als multinational ga je dit er nooit en never uithalen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

#1249
Citaat van: gloudiesaurus op 13 januari 2014 - 00:11:42
Het wordt kritisch voor Van der Garde. Nu Tony Fernandes op twitter spreekt over een exciting line - up voor 2014 lijkt een aankondiging snel te komen. Misschien morgen al?
Met exciting line up is het wel zeker dat Pic en Van der Garde volgend jaar niet allebei aan de start zullen staan bij Caterham, wellicht allebei niet?

Eurosport Zweden meldt namelijk dat Marcus Ericcson en Kamui Kobayashi de gelukkige zijn geworden. Zou wel passen in de filosofie van Caterham, een jong talent (is dat Ericcson dat?, hij is wel 23...) en een ervaren coureur (Kobayashi).

Als zo zou zijn is het wel een bittere pil voor Van der Garde... Als Ericcson is aangenomen gaat het alleen om de muntjes...

Waar zat Giedo er dan? Ook alleen voor de muntjes. Niet dat hij heel slecht is, maar er zijn er zat die beter zijn. Dan moeten we als NLs ook niet mopperen als er een jaar later iemand is met nog diepere zakken.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 13 januari 2014 - 00:11:42
Het wordt kritisch voor Van der Garde. Nu Tony Fernandes op twitter spreekt over een exciting line - up voor 2014 lijkt een aankondiging snel te komen. Misschien morgen al?
Met exciting line up is het wel zeker dat Pic en Van der Garde volgend jaar niet allebei aan de start zullen staan bij Caterham, wellicht allebei niet?

Eurosport Zweden meldt namelijk dat Marcus Ericcson en Kamui Kobayashi de gelukkige zijn geworden. Zou wel passen in de filosofie van Caterham, een jong talent (is dat Ericcson dat?, hij is wel 23...) en een ervaren coureur (Kobayashi).

Als zo zou zijn is het wel een bittere pil voor Van der Garde... Als Ericcson is aangenomen gaat het alleen om de muntjes...

Het zou jammer zijn en onderstreept waarom ik niet heel veel met deze teams op heb.

NielsD

Ik denk dat het exit is voor Giedo, helaas. De kans dat Kobayashi instapt wordt steeds groter, en vind ik niet erg. Mannen als Marcus Ericsson kunnen mij gestolen worden, die zie ik meer als eendagsvliegen. Wat uiteindelijk Giedo dan ook lijkt te worden. Of hij wordt gedegradeerd naar testrijder, maar liever niets dan dat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

#1252
Citaat van: Jeroen op 13 januari 2014 - 06:36:17
Waar zat Giedo er dan? Ook alleen voor de muntjes. Niet dat hij heel slecht is, maar er zijn er zat die beter zijn. Dan moeten we als NLs ook niet mopperen als er een jaar later iemand is met nog diepere zakken.
Tsja, da's het verschil nou juist. Van der Garde is inderdaad 'niet heel slecht', Ericsson wel. Daar is het eventuele gemopper ook op gebaseerd, niet op dat iemand met geld het stoeltje van Van der Garde afpakt. Als het Calado of Nasr is, of voor mijn part Dan Cammish, dan weet je dat het de combinatie geld+(beetje) talent is, net als Van der Garde toen hij de kans kreeg. Bij Ericsson, net als Chilton, is het puur het geld en ontbreekt het talent.

-edit- Voor de duidelijkheid: het maakt mij dus niet zozeer uit dat Van der Garde uit de Formule 1 verdwijnt. Het gaat mij er om dat er na Chilton weer een compleet nietszeggende coureur in de Formule 1 bijkomt.

Maikel0230

#1253
Volledig mee akkoord, in de vier jaar GP2 die Ericsson gereden heeft zijn er maar bitter weinig uitstekende resultaten, 3 overwinningen ja maar in 2013 stond hij aan de start als een van de meest ervaren coureurs en werd gebombardeerd tot titelkandidaat, toch bakte hij er opnieuw niets van.

Iemand zoal Calado, Nasr of Leimer zou enigszins nog een redelijk logische keuze geweest, maar Ericsson? Toch nog maar even wachten of het ook wel daadwerkelijk Ericsson gaat worden, zijn manager verklaart dat het een storm in een glas water is, ook al weten we dat die managers vaak uit hun nek kunnen lullen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 13 januari 2014 - 01:17:06
Maar wie weet heeft Ericcson echt geld gehad (geruchten gaan over bedragen van tussen de 15 en 30 milj) en is cCaterham gecharmeerd van Kobayashi en werd dit voor Boekhoorn gewoon te gek...

Het gekke is dat Eje Elgh door Aftonbladet werd geciteerd en verklaarde geen geld te hebben (perton haalde dat al aan) en Eurosport.se komt er volgens andere sites mee dat Elgh juist zei dat er wél geld is. Als je het artikel van Eurosport in de translate gooit wordt er geen bedrag genoemd en wordt niet Elgh, maar "een bron dichtbij Ericsson" genoemd. Grappig is dat Elgh zelfs in dat artikel wordt opgevoerd met dezelfde zinnen als in Aftonbladet, met daaronder een koppig: Eurosport houdt vast aan het verhaal. Lekker verwarrend zo.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Of Ericsson wordt gewoon gebruikt om de prijs voor Giedo op te drijven, net zoals Red Bull bleef beweren dat er met Kimi werd gesproken ook al had diens manager al lang gezegd dat het hele Red Bull-verhaal niet meer door zou gaan. Nu was dat natuurlijk niet om de prijs op te drijven, maar om de concurrentie gek te maken.

Of Ericsson heeft het geld wel natuurlijk en die manager wil niks jinxen tot het contract is bevestigd. Wat ik alleen raar vind... dat gerucht loopt al weken. Als daar echt zoveel geld mee gemoeid is, dan had hij toch allang bevestigd kunnen worden. Maar goed, zal deze week allemaal wel duidelijk worden vermoed ik.

NielsD

Citaat van: Perton op 13 januari 2014 - 15:57:34
Of Ericsson wordt gewoon gebruikt om de prijs voor Giedo op te drijven, net zoals Red Bull bleef beweren dat er met Kimi werd gesproken ook al had diens manager al lang gezegd dat het hele Red Bull-verhaal niet meer door zou gaan. Nu was dat natuurlijk niet om de prijs op te drijven, maar om de concurrentie gek te maken.

Of Ericsson heeft het geld wel natuurlijk en die manager wil niks jinxen tot het contract is bevestigd. Wat ik alleen raar vind... dat gerucht loopt al weken. Als daar echt zoveel geld mee gemoeid is, dan had hij toch allang bevestigd kunnen worden. Maar goed, zal deze week allemaal wel duidelijk worden vermoed ik.

Maar hoe groot acht jij de kans met al deze geruchten dat Giedo weer kan instappen dit seizoen?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik vermoed gewoon Kobayashi en Ericsson. Misschien Ericsson als derde rijder en daarom nog 10% kans voor Giedo.

0634

Citaat van: Perton op 13 januari 2014 - 10:25:38
Citaat van: Jeroen op 13 januari 2014 - 06:36:17
Waar zat Giedo er dan? Ook alleen voor de muntjes. Niet dat hij heel slecht is, maar er zijn er zat die beter zijn. Dan moeten we als NLs ook niet mopperen als er een jaar later iemand is met nog diepere zakken.
Tsja, da's het verschil nou juist. Van der Garde is inderdaad 'niet heel slecht', Ericsson wel. Daar is het eventuele gemopper ook op gebaseerd, niet op dat iemand met geld het stoeltje van Van der Garde afpakt. Als het Calado of Nasr is, of voor mijn part Dan Cammish, dan weet je dat het de combinatie geld+(beetje) talent is, net als Van der Garde toen hij de kans kreeg. Bij Ericsson, net als Chilton, is het puur het geld en ontbreekt het talent.

-edit- Voor de duidelijkheid: het maakt mij dus niet zozeer uit dat Van der Garde uit de Formule 1 verdwijnt. Het gaat mij er om dat er na Chilton weer een compleet nietszeggende coureur in de Formule 1 bijkomt.

Het is alletwee niet goed genoeg voor het allerhoogste, wat F1 zou moeten zijn. Of Giedo dan iets beter of iets minder goed is, vind ik dan wat minder relevant. Je (niet jij persoonlijk) kan niet verontwaardigd roepen 'oh! dat komt alleen door het geld' terwijl je (weer niet jij persoonlijk) een jaar geleden stond te juichen toen Giedo zich voor veel van schoonpappa's centen in kocht.

Ik vind de Giedo's, de Pic's, de Chilton's, de Guiterrezzen allemaal nietszeggende rijders, net als dat Marussia en in mindere mate Caterham nietszeggende teams zijn. Het voegt allemaal helemaal niks toe. Giedo net zo goed niet.

Perton

#1259
Ik zeg nergens dat ze iets toevoegen. Ik zeg dat ze niks gepresteerd hebben om de kans te mogen krijgen. En dat hebben Van der Garde en Gutiérrez wél gedaan door in relevante categorieën kampioen te worden en vervolgens met regelmaat voorin mee te doen in de GP2. Pic in mindere mate ook. Dat ze vervolgens in de F1 weinig presteren, is een ander verhaal.

Die voorbeelden die jij noemt, nogmaals, zijn coureurs waarvan je weet dat ze zijn gekozen vanwege de combinatie geld + talent (en uiteraard heeft geld dan veel meer de doorslag gegeven, maar dat ontkent niemand). Bij Ericsson en Chilton is de (eerste) kans er alleen maar vanwege geld. Dat vind ik toch wel een verschil.

Zoals ik in mijn eerste post over dit onderwerp al schreef: ik heb er nul moeite mee dat Van der Garde eventueel uit de Formule 1 verdwijnt, noch zou ik die moeite hebben met Gutierrez of Pic (en nog wel een paar, maar ik noem even de coureurs die jij noemde). Ik heb echter wel moeite met Ericsson zijn komst.

Ik weet dat het niet naar mij persoonlijk is, maar ik vind het een beetje simpel gesteld dat men nu niet over Ericsson mag klagen, omdat men juichte om Van der Garde. Zo zwart-wit is het allemaal niet. Als Ericsson zou debuteren ten koste van Helmut Marko zijn aanwezigheid in de paddock, dan nog zou ik dat treurig vinden.