Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Mocht er overigens geen stoeltje meer zijn bij Sauber dan kan Caterham natuurlijk wel de hoofdprijs vragen aan Van der Garde & co. Er zijn namelijk geen andere opties meer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 19 december 2013 - 21:42:58
Of er is geen plek voor Giedo bij Caterham... (lijkt me stug)
Ik zou oprecht niet weten wie het dan zou moeten worden, en ik weet dat ik wat biased ben als redelijke Giedo-fan. Maar de teambaas heeft recentelijk nog gezegd dat hij geen coureurs wil die geen moeite willen doen om geld binnen te halen: Kovalainen valt dus af (of Tony moet zijn invloed flink laten gelden). Tussen Pic en Van der Garde is er geen twijfel: de ene ligt lekker in het team, de ander wordt een beetje als een stugge Fransoos gezien. Daar moet wel een flink prijsverschil in zitten, willen ze Pic kiezen. Welke opties blijven dan over? Ja Gutierrez, maar als die het wordt, gaat Giedo naar Sauber.

Tenzij er een Luiz Razia-achtig figuur opstaat (maar dan wel met betrouwbare sponsoren), denk ik dat Giedo redelijk safe is bij Caterham, tenzij hij uit hoogmoed zijn hand verspeelt. Maar goed, dan is dat zijn eigen domme schuld.

Wat dat betreft is het ook niet heel raar dat Adam Cooper laatst schreef dat hij snel een bekendmaking van Chilton en Ericsson verwachtte. Dat lijkt allemaal redelijk voor de hand liggend. Het is nu de vraag hoe Gutierrez en Van der Garde over Sauber/Caterham verdeeld gaan worden. En zelf denk ik dat het bij Eddie Jordan zijn voorspelling blijft.

Sabai

Met het management van Giedo heeft altijd wel goed gezeten en hij ligt lekker in het team denk dat hij gewoon bij Caterham blijft.

janke

Citaat van: Sabai op 19 december 2013 - 22:18:50
Met het management van Giedo heeft altijd wel goed gezeten en hij ligt lekker in het team denk dat hij gewoon bij Caterham blijft.

Blijft ook weinig over na het vele blabla over FI en Sauber.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 19 december 2013 - 22:18:50
Met het management van Giedo heeft altijd wel goed gezeten en hij ligt lekker in het team denk dat hij gewoon bij Caterham blijft.
maar toch onderhandelen met drie teams...  lekker in een team liggen zegt blijkbaar niet zoveel. Ik zie m ook wel bij Caterham blijven hoor, maar dan vooral vanwege zn centjes, niet omdat ie zo goed in het team ligt.

Perton

Euh dus als jij de kans krijgt om bij een ander bedrijf een betere positie te krijgen, zeg je ook: "Neuh ik kom niet met jullie praten, want mijn huidige baan bevalt me wel"? Of ga je toch praten en als het niks wordt, blijf je vervolgens weer met plezier naar je huidige baan gaan?

Dit even puur op Sauber gericht, want dat hele Marussia-verhaal vind ik maar raar, aangezien al dagen wordt gezegd dat het niet lang meer duurt voor Chilton wordt bevestigd.

Jozef

Nuja, openlijk roepen dat je onderhandelt met de concurrent is toch niet echt een gezonde zaak voor het vertrouwen tussen jou en je werkgever. Sauber reageerde ook niet blij toen ze hoorden dat Hülkenberg (die nota bene mocht gaan en staan waar hij wou) met Lotus aan het vozen was.

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 23:19:38
Euh dus als jij de kans krijgt om bij een ander bedrijf een betere positie te krijgen, zeg je ook: "Neuh ik kom niet met jullie praten, want mijn huidige baan bevalt me wel"? Of ga je toch praten en als het niks wordt, blijf je vervolgens weer met plezier naar je huidige baan gaan?

Dit even puur op Sauber gericht, want dat hele Marussia-verhaal vind ik maar raar, aangezien al dagen wordt gezegd dat het niet lang meer duurt voor Chilton wordt bevestigd.
als die huidige baan zeker is misschien wel ja, maar dat is ie niet. Maar wat voor vd Garde geldt, kan natuurlijk net zo goed voor Caterham gelden, of hebben die verder geen opties?? kortom, lekker in een team liggen is leuk, maar daar gaat het uiteindelijk niet om.

Perton

Daar gaat het ook niet om nee. Maar het kan wel de doorslag geven. En als het tussen pic en giedo gaat, geeft dat ook zeker de doorslag. En in die context was mijn opmerking gemaakt. Niet dat ie per se een stoeltje krijgt omdat ie lekker in het team ligt. Het ging me puur ten opzichte van pic.

@jozef tsja als team weeg je opties af. Het zou raar zijn als dat als coureur niet mag. Verder heb ik het compleet idioot gevonden van sauber dat ze not amused waren. Kijk naar ferrari. Kimi is terug ondanks een raar einde van hun vorige relatie. Om maar niet te beginnen over alonso en mclaren. Sentimenten horen niet thuis in dit soort dingen. En ik vermoed dat caterham dat begrijpt. Sauber heeft dat blijkbaar niet begrepen.

Tuesday

#1149
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 00:53:47
Daar gaat het ook niet om nee. Maar het kan wel de doorslag geven. En als het tussen pic en giedo gaat, geeft dat ook zeker de doorslag. En in die context was mijn opmerking gemaakt. Niet dat ie per se een stoeltje krijgt omdat ie lekker in het team ligt. Het ging me puur ten opzichte van pic.

@jozef tsja als team weeg je opties af. Het zou raar zijn als dat als coureur niet mag. Verder heb ik het compleet idioot gevonden van sauber dat ze not amused waren. Kijk naar ferrari. Kimi is terug ondanks een raar einde van hun vorige relatie. Om maar niet te beginnen over alonso en mclaren. Sentimenten horen niet thuis in dit soort dingen. En ik vermoed dat caterham dat begrijpt. Sauber heeft dat blijkbaar niet begrepen.
k weet het niet. Ik denk dat als ze allebei 10 miljoen (?) meebrengen ze allebei nog een jaartje mogen blijven. Maar dan nog, wie zegt dat vd Garde wel goed in het team ligt en Pic niet?? volgens mij komt dat verhaal bij vd Garde zelf vandaan. Pic lijkt misschien wat geslotener tov vd Garde, maar dat zegt op zich niks. Wat ik me van Pic wel herinner is dat ie een tijdje terug gewoon een kwartier te laat kwam voor een persco op donderdag. Dat kwam wel wat amateuristisch over. Hoe dan ook, vd Garde moet gewoon gehakt maken van een Pic en niet alleen beter in het team liggen etc om echt toekomst te hebben in de F1. Dat onderscheid het echte talent van de paydriver ;)

Sabai

#1150
Citaat van: janke op 19 december 2013 - 23:09:27
Citaat van: Sabai op 19 december 2013 - 22:18:50
Met het management van Giedo heeft altijd wel goed gezeten en hij ligt lekker in het team denk dat hij gewoon bij Caterham blijft.

Blijft ook weinig over na het vele blabla over FI en Sauber.

Ik denk dat FI en Sauber nooit een serieuze optie is geweest.Hooguit een flirt.

NielsD

Citaat van: Sabai op 20 december 2013 - 10:38:52
Citaat van: janke op 19 december 2013 - 23:09:27
Citaat van: Sabai op 19 december 2013 - 22:18:50
Met het management van Giedo heeft altijd wel goed gezeten en hij ligt lekker in het team denk dat hij gewoon bij Caterham blijft.

Blijft ook weinig over na het vele blabla over FI en Sauber.

Ik denk dat FI en Sauber nooit een serieuze optie is geweest.Hooguit een flirt.

FI denk ik ook niet, Sauber wel. Hij is ook in de fabriek geweest.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kronos

Er zullen vast en zeker gesprekken zijn geweest met de teams. Waarom ook niet? Denk dat menig team open staat voor een 'gesprek' maar het daar dikwijls bij zal laten zitten.

Maar hoe hoog en of v.d. Garde überhaupt op een lijstje heeft gestaan zullen we toch nooit weten.
Het spotten van mensen bij fabrieken leert ons dat dit ook niet gek veel zegt... misschien is de koffie bij Sauber in Zwitserland wel gewoon lekker?  :)


NielsD

Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 10:46:37
Er zullen vast en zeker gesprekken zijn geweest met de teams. Waarom ook niet? Denk dat menig team open staat voor een 'gesprek' maar het daar dikwijls bij zal laten zitten.

Maar hoe hoog en of v.d. Garde überhaupt op een lijstje heeft gestaan zullen we toch nooit weten.
Het spotten van mensen bij fabrieken leert ons dat dit ook niet gek veel zegt... misschien is de koffie bij Sauber in Zwitserland wel gewoon lekker?  :)

Er zijn zoveel bronnen die gemeld hebben dat Giedo veel kans maakte om in de Sauber in te stappen, dus het zal ongetwijfeld serieus zijn geweest. Daarnaast is het nog helemaal niet zeker dat Esteban gaat instappen, er is nog niks bevestigd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kronos

Citaat van: NielsD op 20 december 2013 - 10:48:39
Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 10:46:37
Er zullen vast en zeker gesprekken zijn geweest met de teams. Waarom ook niet? Denk dat menig team open staat voor een 'gesprek' maar het daar dikwijls bij zal laten zitten.

Maar hoe hoog en of v.d. Garde überhaupt op een lijstje heeft gestaan zullen we toch nooit weten.
Het spotten van mensen bij fabrieken leert ons dat dit ook niet gek veel zegt... misschien is de koffie bij Sauber in Zwitserland wel gewoon lekker?  :)

Er zijn zoveel bronnen die gemeld hebben dat Giedo veel kans maakte om in de Sauber in te stappen, dus het zal ongetwijfeld serieus zijn geweest. Daarnaast is het nog helemaal niet zeker dat Esteban gaat instappen, er is nog niks bevestigd.

Eén van de bronnen die gisteren met het eerste nieuws kwam voor de bevestiging die vandaag zou komen wist tevens te melden dat mevrouw Kaltenborn niet zat te wachten op het aanblijven van Esteban. Wrijvingen binnen dat team zouden haar bewogen hebben om haar beslissing desondanks te herzien en te opteren voor het geld dat via Slim naar Sauber zou gaan.

De geruchten van Giedo dan wel serieus nemende zou dit het e.e.a. kunnen verklaren;
Kaltenborn ziet liever iemand anders instappen in het tweede zitje en gaat zich oriënteren met de gesprekken met Giedo als gevolg hebbende. Vervolgens dient ze alsnog te kiezen voor de Mexicaan (of niet, dat valt inderdaad nog te bezien).

Het zou me in ieder geval bijzonder verbazen als er nóg iemand anders dan Esteban of Giedo in zal stappen in de Sauber. Maar ook dat valt niet uit te sluiten tot de lichten op groen gaan in Australië.