Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

0634

Ik heb er een mooi shirt van, Peter :).

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

me too 8) ... en nog steeds erg blij mee
sterker nog, heb 'm op dit moment zelfs aan :)

Arthur

Citaat van: Jeroen op 15 december 2013 - 20:29:11
Op zal het inderdaad niet raken, maar ik vraag me wel altijd af wat zo'n Boekhoorn er nou precies voor voordeel aan heeft om Van de Garde te sponsoren. Los van het pleasen van zijn dochter, zie ik niet in wat het hem oplevert.

Zo zie ik het ook Jeroen. En om X-centen vrij te maken om hem bij Caterham te houden biedt ook geen soelaas voor VDG. Dan zal er echt meer geschoven moeten worden zodat VDG zich in een Sauber kan bewijzen [en moet bewijzen] voor een verder [succesvol] verblijf in de F1.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Het is natuurlijk niet zo dat je een toekomstig wereldkampioen begeleid. Het is toch een beetje een rijder die op zijn tenen net aan kan aanhaken bij de onderkant van de middenmoot. Veel hoger zal het niet worden, vrees ik. En om dan maar miljoenen te verslepen. Maar ja, alles voor de dochter he ;).

Arthur

Citaat van: Jeroen op 16 december 2013 - 22:27:37
Het is natuurlijk niet zo dat je een toekomstig wereldkampioen begeleid. Het is toch een beetje een rijder die op zijn tenen net aan kan aanhaken bij de onderkant van de middenmoot. Veel hoger zal het niet worden, vrees ik. En om dan maar miljoenen te verslepen. Maar ja, alles voor de dochter he ;).

Weer eens! En dan praat je over tientallen miljoenen per seizoen om ergens in de middenmoot mee te sturen. En blijft [voor mij] de vraag of je nu zo goed bent om die positie te halen of omdat door de centen door schoonpapa komt?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ik vind het bij Giedo nog altijd heel lastig te bepalen. Hij heeft in de GP2 niet echt veel mazzel gehad en na één jaar Caterham is een fatsoenlijke beoordeling ook wel erg lastig.

Kootje

Citaat van: Arthur op 16 december 2013 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 16 december 2013 - 22:27:37
Het is natuurlijk niet zo dat je een toekomstig wereldkampioen begeleid. Het is toch een beetje een rijder die op zijn tenen net aan kan aanhaken bij de onderkant van de middenmoot. Veel hoger zal het niet worden, vrees ik. En om dan maar miljoenen te verslepen. Maar ja, alles voor de dochter he ;).

Weer eens! En dan praat je over tientallen miljoenen per seizoen om ergens in de middenmoot mee te sturen. En blijft [voor mij] de vraag of je nu zo goed bent om die positie te halen of omdat door de centen door schoonpapa komt?

Die vraag wordt beantwoord door de prestaties die je dan neerlegt. Kijk ... je kunt 'n pay-driver wel veroordelen voor het kopen van dat stoeltje, maar eigenlijk moet je dat niet doen. Je moet hem juist beoordelen op wat hij, eenmaal in dat stoeltje, dan brengt. Het gaat hier nu om Giedo, dus neem ik hem als voorbeeld. Als, let wel ... ALS,  hij idd dat zitje bij Sauber koopt, dan moet hij ook op het Sauber nivo presteren en minimaal aanhaken bij Sutil, of liever nog hem verslaan, en regelmatig puntenfinishes pakken. Doet hij dat, dan weet je dat hij er niet louter om z'n geld zit. Krijgt hij dat niet voor elkaar, dan zal hij altijd pay-driver blijven.

Arthur

Citaat van: Kootje op 16 december 2013 - 22:45:52
Citaat van: Arthur op 16 december 2013 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 16 december 2013 - 22:27:37
Het is natuurlijk niet zo dat je een toekomstig wereldkampioen begeleid. Het is toch een beetje een rijder die op zijn tenen net aan kan aanhaken bij de onderkant van de middenmoot. Veel hoger zal het niet worden, vrees ik. En om dan maar miljoenen te verslepen. Maar ja, alles voor de dochter he ;).

Weer eens! En dan praat je over tientallen miljoenen per seizoen om ergens in de middenmoot mee te sturen. En blijft [voor mij] de vraag of je nu zo goed bent om die positie te halen of omdat door de centen door schoonpapa komt?

Die vraag wordt beantwoord door de prestaties die je dan neerlegt. Kijk ... je kunt 'n pay-driver wel veroordelen voor het kopen van dat stoeltje, maar eigenlijk moet je dat niet doen. Je moet hem juist beoordelen op wat hij, eenmaal in dat stoeltje, dan brengt. Het gaat hier nu om Giedo, dus neem ik hem als voorbeeld. Als, let wel ... ALS,  hij idd dat zitje bij Sauber koopt, dan moet hij ook op het Sauber nivo presteren en minimaal aanhaken bij Sutil, of liever nog hem verslaan, en regelmatig puntenfinishes pakken. Doet hij dat, dan weet je dat hij er niet louter om z'n geld zit. Krijgt hij dat niet voor elkaar, dan zal hij altijd pay-driver blijven.

Maar ja, zolang hij dan in de middenmoot blijft meedraaien schiet het allemaal niet op vind ik. Wel als hij door degelijke en puike prestatie door kan stoten naar  een topteam. Rondjes blijven draaien in de subtop is dan net als stilstaand voetbal.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Kootje op 16 december 2013 - 22:45:52
Citaat van: Arthur op 16 december 2013 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 16 december 2013 - 22:27:37
Het is natuurlijk niet zo dat je een toekomstig wereldkampioen begeleid. Het is toch een beetje een rijder die op zijn tenen net aan kan aanhaken bij de onderkant van de middenmoot. Veel hoger zal het niet worden, vrees ik. En om dan maar miljoenen te verslepen. Maar ja, alles voor de dochter he ;) .

Weer eens! En dan praat je over tientallen miljoenen per seizoen om ergens in de middenmoot mee te sturen. En blijft [voor mij] de vraag of je nu zo goed bent om die positie te halen of omdat door de centen door schoonpapa komt?

Die vraag wordt beantwoord door de prestaties die je dan neerlegt. Kijk ... je kunt 'n pay-driver wel veroordelen voor het kopen van dat stoeltje, maar eigenlijk moet je dat niet doen. Je moet hem juist beoordelen op wat hij, eenmaal in dat stoeltje, dan brengt. Het gaat hier nu om Giedo, dus neem ik hem als voorbeeld. Als, let wel ... ALS,  hij idd dat zitje bij Sauber koopt, dan moet hij ook op het Sauber nivo presteren en minimaal aanhaken bij Sutil, of liever nog hem verslaan, en regelmatig puntenfinishes pakken. Doet hij dat, dan weet je dat hij er niet louter om z'n geld zit. Krijgt hij dat niet voor elkaar, dan zal hij altijd pay-driver blijven.


Dat heb je goed omschreven, Kootje... ;)

Perton

Mocht Giedo naar Sauber gaan, is hij natuurlijk wel de eerste die vanuit een achterhoedeteam promotie weet te maken (en ja ik weet dat het door zijn sponsoren komt). Ik bedoel Ricciardo werd bij HRT geplaatst om ervaring op te doen, dus dat telt al niet mee als promotie. Senna valt over te twisten: als Kubica zijn ongeluk niet had gehad, denk ik dat we Senna na zijn HRT-avontuur nooit meer in een Formule 1-auto hadden gezien.

Het zegt natuurlijk niets, omdat zoals ik al zei Van der Garde de promotie grotendeels zal maken vanwege het geld dat hij meebrengt, maar het is wel een interessant feitje, met de nuance dat er over Senna kan worden getwist.

0634

Naja, ik vind dat van Ricciardo nou juist écht promotie. Al die andere STR rijders hebben het niet gehaald maar hij wordt wél overgeheveld. Puur op kwaliteit, niet op budget. Dát vind ik promotie maken.

Perton

#1122
Huh wat? Wat hebben andere str rijders ermee te maken? Die hebben nooit voor caterham, marussia of hrt gereden. Die bedoelde ik met de achterhoedeteams en van daaruit heeft Ricciardo geen promotie gemaakt. Dat ie bij str zou komen was wel duidelijk, de paar hrt races waren een extraatje

gloudiesaurus

In de Sauber heeft Van der Garde wel de kans om zich te laten zien. In de Caterham is dat veel lastiger. Als Van der Garde uitschieters heeft zoals op Monaco of Spa dan rijdt je met een Sauber gewoon in de punten...

Om Giedo te laten zien dat hij het waard is als hij Sauber - stoeltje heeft. Sutil verslaan en regelmatig punten scoren is dan het devies.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

tja, het klinkt allemaal leuk en ik merk zelf ook wel dat ik stiekem hoop dat het Sauber verhaal doorgaat, maar tegelijk denk ik toch ook dat het een kansloze missie wordt. Sutil is geen topcoureur, maar wel een niveautje hoger als vd Garde. Dus ja, jammer van de centen, maar als dat toch geen probleem is dan laat m het maar proberen. Op basis van afgelopen seizoen vindt ik het geen terechte promotie, maar goed, geld doet wonderen blijkbaar.