Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

#1080
Keith Collantaine is een arrogante zak die doet alsof die zich op feiten baseert, maar altijd van zijn eigen waarheden uitgaat, dat merk je ook aan hoe arrogant hij soms reageert op Twitter. (Misschien doet ie dat tegenwoordig niet meer, maar vroeger tenminste wel). Zijn mening neem ik per definitie niet serieus.

Bovendien vertelt Keith niet hele waarheden in zijn stuk over Giedo, maar daar kom ik zo op. Hoe dan ook, in zijn comments (tenminste, de eerste paar die ik had gelezen toen het stuk net online stond) waren er genoeg mensen (en dat zullen echt niet allemaal Nederlanders zijn geweest) die liever hadden dat ie Giedo en Pic had omgedraaid. Het is natuurlijk niet zo dat de meerderheid per definitie gelijk heeft, maar als er toch redelijk wat mensen (internationaal gezien) Van der Garde toch boven Pic plaatsen, komt dat niet door een oranje bril. (Al zie ik bij het teruglezen dat dáár ook weer reacties op komen van mensen die liever Pic hoger plaatsen - het is dus duidelijk dat het erg verdeeld is tussen die twee). En natuurlijk was Giedo niet opgevallen als het een Chileen was, maar goed, dan was Pic evengoed niet opgevallen. Van der Garde is in de gaten houden, omdat hij een Nederlander was, en dus zijn teamgenoot ook.

Nu over de 'niet hele waarheden'.

CitaatFirst-lap crashes – both of which largely his fault – meant an early bath in Japan and India.
Wel geinig, aangezien het Chilton was die na de GP van Japan te horen had gekregen dat hij beter moest uitkijken bij de start. Bron is weliswaar Van der Garde, dat geef ik toe, maar het lijkt me niet dat hij hierover zal liegen. Het verklaart ook waarom hij zo pissig op de radio was toen in India. Japan kan ik niet over oordelen, omdat dat nooit goed in beeld is geweest, maar ik vond ook wel dat Chilton in India wat kneep. Van der Garde had daar ook voorzichtiger moeten zijn, absoluut, daarom zou ik hem ook deels schuldig willen noemen, maar 'largeley his fault', is voor India overdreven. En het is ook raar om hem de grotendeels de schuld van Japan te geven, want werkelijk niemand heeft beelden van die crash gezien, ook Keith niet.

Ik ga niet zeggen dat Van der Garde per se beter was (al weet je natuurlijk wel dat ik dat vind), maar de argumentatie van Keith is voor een deel waardeloos. Ik zou liever de mening van een wat objectiever iemand hebben. Qua dit soort lijstjes zou ik in ieder geval Keith, Joe Saward (hoe goed ie ook is, objectief is ie niet altijd) en Jonathan Noble vermijden, voor de rest zou ik elke journalist wel serieus nemen.

0634

#1081
Ik wil ook verder niet beweren dat Collantine's mening beter is dan die van ons, hij is ook gewoon een volger. Hij plaatst Di Resta bijvoorbeeld in de top 10. Vind ik opmerkelijk.

Maar ja, je kan ervan vinden wat je wil. Maar 12-4 in races waarin ze beiden niet uitvallen, zegt mij alles. Dat is veel hoor, drie keer zoveel in het voordeel van Pic! Je kan een paar pechmomentjes hebben, maar die heeft iedereen.

Ik vind Pic te kleurloos, Giedo spreekt wat dat betreft meer aan (ook mij). Maar dat hij Pic verslagen zou hebben vind ik nog altijd veel en veel te kort door de bocht. Omdat het gewoon ook niet zo is.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Ik hoop het. Vind Giedo ook beter dan Guiterrez. Maar dat zal de doorslag niet geven, vermoed ik.

NielsD

Dit soort geruchten komen altijd op gang als er een bevestiging gaat plaatsvinden. Dat was bij Perez, Ricciardo, Magnussen, Raikkonen.. dus ik acht de kans nu wel heel groot dat het doorgaat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Edwin90

Ik riep van de week nog dat het zo stil was rondom Giedo. Maar het komt lekker op gang hoor!

Tuesday

#1086
Citaat van: Jeroen op 15 december 2013 - 11:39:37
Ik wil ook verder niet beweren dat Collantine's mening beter is dan die van ons, hij is ook gewoon een volger. Hij plaatst Di Resta bijvoorbeeld in de top 10. Vind ik opmerkelijk.

Maar ja, je kan ervan vinden wat je wil. Maar 12-4 in races waarin ze beiden niet uitvallen, zegt mij alles. Dat is veel hoor, drie keer zoveel in het voordeel van Pic! Je kan een paar pechmomentjes hebben, maar die heeft iedereen.

Ik vind Pic te kleurloos, Giedo spreekt wat dat betreft meer aan (ook mij). Maar dat hij Pic verslagen zou hebben vind ik nog altijd veel en veel te kort door de bocht. Omdat het gewoon ook niet zo is.
in jouw cijferlijstje staat Di Resta ook gedeeld tiende ;) Pic vs vd Garde doet me n beetje denken aan Raikkonen vs Grosjean, de cijfers over een heel seizoen zijn duidelijk, maar toch zijn de meningen verdeeld . Wat betreft de toekomst, Pic is wel 5 jaar jonger dan vd Garde, wat dat betreft zou ik mn geld eerder op Pic zetten. t was trouwens 8-4 in t voordeel van Pic

gloudiesaurus

Wat ook in het voordeel van Van der Garde spreekt is dat hij naar mate het seizoen vorderde sterker werd en dus ook regelmatig sneller dan Pic. Vrij logisch ook want voor Van der Garde was het zijn debuutseizoen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Precies, dat speelt natuurlijk mee in het benoemen van Van der Garde tot de betere coureur. Tuurlijk, als je puur naar de resultaten kijkt, was Pic de betere, geen twijfel over mogelijk. En ik ben het ook wel met Keith van F1 Fanatic eens dat Van der Garde nog de nodige fouten maakte. Maar plaats je het in een bepaalde context (en wie zich mijn cijferlijstje nog herinnert weet ik dat debutanten anders beoordeelde dan de wat meer ervaren coureurs), dan was Van der Garde behoorlijk goed bezig. En ik denk dat er daarom ook zoveel verdeeldheid is tussen mensen of Pic of Van der Garde nou de betere was.

En dat Pic 5 jaar jonger is dan Van der Garde zoals Tuesday stelt. Tsja hij is ook 5 jaar jonger dan Lewis Hamilton, leeftijd doet mij niet zoveel als ik heel eerlijk ben. Pic heeft het nu twee seizoenen mogen doen en wist daarin niet echt te overtuigen. Van der Garde heeft nog een tweede seizoen om te laten zien dat de dipjes uit zijn seizoen aan onervarenheid te wijten waren. Dus qua potentie heb ik toch meer met Van der Garde dan Pic.

0634

Dat ben ik op zich wel met je eens. Dat moet ik dan wel weer toegeven. Iets meer potentie zie ik wel bij Van de Garde. Maar ik twijfel of hij echt de snelheid heeft om het tot een échte vaste rijder in het F1-veld te schoppen. Dat zie ik nog niet zo.

Perton

Hangt er een beetje vanaf of zijn mindere momenten te wijten zijn aan onervarenheid, het feit dat het een achterhoedeteam was of zijn talent. Maar goed, mocht hij de sprong naar Sauber daadwerkelijk maken, dan zal dat vanzelf blijken natuurlijk.

0634

Van mij mag ie. Zou leuk zijn. Een Nederlander in de punten is al een tijd geleden en met Sutil heeft hij een goede, maar ook weer geen onverslaanbare teamgenoot. Zou wat dat betreft perfect voor hem zijn.

Wings

Citaat van: Jeroen op 15 december 2013 - 18:21:12
Dat ben ik op zich wel met je eens. Dat moet ik dan wel weer toegeven. Iets meer potentie zie ik wel bij Van de Garde. Maar ik twijfel of hij echt de snelheid heeft om het tot een échte vaste rijder in het F1-veld te schoppen. Dat zie ik nog niet zo.

Ik ook niet. Zijn geld is welkom en that's it, ben ik bang. Wel gun ik het Giedo. Ik vraag me af wat wijsheid is in deze.: door zeulen tot dat de geldlade leeg is en dan gedwongen klaar zijn of focussen op andere raceklassen zoals WTCC, DTM of LeMans? Roept u maar!

Fabian

Doorgaan tot het geld op is. Zijn toch zijn centen niet. Daarnaast heeft die jongen een droom en die wil ie najagen.

janke

Citaat van: Fabian op 15 december 2013 - 18:55:53
Doorgaan tot het geld op is. Zijn toch zijn centen niet. Daarnaast heeft die jongen een droom en die wil ie najagen.

Geld op is? Bij Boekhoorn? Lachen, sorry. Het is maar wat schoonpa wil schuiven om schoonzoon lief in de F1 te laten (blijven) rijden. En wat ik lees een vaste waarde zal het inderdaad niet zijn. Ben ik het helemaal mee eens. Leuk dat er een Hollander zich laat zien. Maar top is het allerminst. Qua rauwe snelheid denk ik dar Frijns meer kan. Maar goed, dat vind ik.  Dan vd Garde een deal met Sauber, en Frijns met Caterham. En als Frijns daar gaat scoren, lig ik in een deuk. Maar dat zal wel niet gebeuren. Frijns staat volgend jaar naast de baan te kijken.
Some things are too important to be left in the past.