Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kootje

ik ook
Pic mocht ook 'n tweede seizoen rijden, zo goed doet die het ook niet.
en zo zijn er nog wel meer

0634

Eens. Maar Giedo is geen steek beter. Om eerlijk te zijn, als F1-fan; hij heeft simpelweg niets in deze sport te zoeken. Niveau is te hoog. Alsof je Dirk Kuyt bij Real Madrid laat spelen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 augustus 2013 - 18:26:13
Eens. Maar Giedo is geen steek beter. Om eerlijk te zijn, als F1-fan; hij heeft simpelweg niets in deze sport te zoeken. Niveau is te hoog. Alsof je Dirk Kuyt bij Real Madrid laat spelen.
Ik betwist je niet..maar in deze tak van autosport ben je heel erg afhankelijk van je materiaal...Dat is iets wat ik wel erg jammer vind. Maar eerlijk is eerlijk; Als teambaas zou ik Robin Frijns bellen, ipv Giedo van der Garde.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2013 - 19:12:58Ik betwist je niet..maar in deze tak van autosport ben je heel erg afhankelijk van je materiaal...Dat is iets wat ik wel erg jammer vind. Maar eerlijk is eerlijk; Als teambaas zou ik Robin Frijns bellen, ipv Giedo van der Garde.

Als ik Eric Boulier was zou ik, wetende dat ik mijn ster kwijt ga geraken een gok wagen en die Frijns in die Lotus smijten.

Maar ik ben Eric Boulier niet, zelf wetende dat Lotus 120 miljoen schulden heeft, dan ga ik op zoek naar een goede paydriver, en dat is Frijns helaas niet......

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 17 augustus 2013 - 19:24:29
Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2013 - 19:12:58Ik betwist je niet..maar in deze tak van autosport ben je heel erg afhankelijk van je materiaal...Dat is iets wat ik wel erg jammer vind. Maar eerlijk is eerlijk; Als teambaas zou ik Robin Frijns bellen, ipv Giedo van der Garde.

Als ik Eric Boulier was zou ik, wetende dat ik mijn ster kwijt ga geraken een gok wagen en die Frijns in die Lotus smijten.

Maar ik ben Eric Boulier niet, zelf wetende dat Lotus 120 miljoen schulden heeft, dan ga ik op zoek naar een goede paydriver, en dat is Frijns helaas niet......


Natuurlijk heb je gelijk, maar als je een schuld hebt van 120 miljoen...dan is de bijdrage van een paydriver een piepklein druppeltjes op een withete plaat, hahahaha! ;)


Ik zie het aantrekken van een snelle coureur als een betere optie, dan je indekken c.q. beperken met een langzamere paydriver.


Waarmee ik niet wil zeggen dat elke paydriver langzaam is en elk talent supersnel.

Jozef

Niet mee eens, een paydriver levert je zo een miljoen of 10 op in plaats van dat je er een miljoen of 5 aan betaalt. En het is een redelijk simpel in te voeren ingreep.

Bovendien in Grosjean prima als eerste coureur, als je een team bent dat even in de problemen zit. Die kan zich een paar keer per seizoen op het podium zetten als de auto meewil, meer moet je ook niet verlangen als je bankrekening op -120.000.000 staat...

Franky R.

Citaat van: Jozef op 17 augustus 2013 - 19:35:58
Niet mee eens, een paydriver levert je zo een miljoen of 10 op in plaats van dat je er een miljoen of 5 aan betaalt. En het is een redelijk simpel in te voeren ingreep.

Bovendien in Grosjean prima als eerste coureur, als je een team bent dat even in de problemen zit. Die kan zich een paar keer per seizoen op het podium zetten als de auto meewil, meer moet je ook niet verlangen als je bankrekening op -120.000.000 staat...
Hm, ja...Maar Frijns zal toch geen 5 miljoen kosten? En inderdaad is 10 miljoen een leuk bedrag. Maar nogmaals...Een druppeltje, als je een schuld van 120 miljoen hebt.


Dan wil je toch twee coureurs die de auto in de punten over de finish rijden? Het liefst in elke race en inderdaad af en toe een podium voor Grosjean.

0634

Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2013 - 19:12:58
Ik betwist je niet..maar in deze tak van autosport ben je heel erg afhankelijk van je materiaal...Dat is iets wat ik wel erg jammer vind. Maar eerlijk is eerlijk; Als teambaas zou ik Robin Frijns bellen, ipv Giedo van der Garde.

Misschien is het wel zijn mazzel dat hij in een matig team zit met een matige auto. Zit hij bij een team als Force India dan had hij een betere teamgenoot die hem (denk ik) om de oren zou hebben gereden en bovendien zou hij dan niet meer het excuus hebben van een slechte auto. Om eerlijk te zijn zie ik hem niet zomaar met regelmaat in Q3 belanden in de FI, en dat zou wel moeten.

Maar goed, dat is allemaal speculatie van mijn zijde natuurlijk, want dat weten we niet. Wat ik wel weet is dat een laagvlieger als Charles Pic over het algemeen zijn meerdere is. En ja, die heeft wel een jaar ervaring, maar ook weer niet in deze auto en ook niet met dit team. Dus zo heel veel voordeel heeft hij nou ook weer niet. Giedo deed het goed in Monaco op zaterdag en in Hongarije het hele weekend, maar dat is meer de ene zwaluw die geen zomer maakt dan dat het de regel lijkt.

0634

Citaat van: Jozef op 17 augustus 2013 - 19:35:58
Niet mee eens, een paydriver levert je zo een miljoen of 10 op in plaats van dat je er een miljoen of 5 aan betaalt. En het is een redelijk simpel in te voeren ingreep.

Bovendien in Grosjean prima als eerste coureur, als je een team bent dat even in de problemen zit. Die kan zich een paar keer per seizoen op het podium zetten als de auto meewil, meer moet je ook niet verlangen als je bankrekening op -120.000.000 staat...

Mee eens. Helaas moeten we constateren dat iemand als Maldonado (geld) interessanter lijkt voor Lotus dan Frijns (snelheid).

Maikel0230

#564
Trouwens had Grosjean zijn zitje dit jaar niet te danken aan de druk van Total (Frans oliemagnaat  ;D). Dus eigenlijk is hij ook een soort van......

Nee, zo gek maken we het niet. ;)

Citaat van: Jeroen op 17 augustus 2013 - 20:04:08
Citaat van: Jozef op 17 augustus 2013 - 19:35:58
Niet mee eens, een paydriver levert je zo een miljoen of 10 op in plaats van dat je er een miljoen of 5 aan betaalt. En het is een redelijk simpel in te voeren ingreep.

Bovendien in Grosjean prima als eerste coureur, als je een team bent dat even in de problemen zit. Die kan zich een paar keer per seizoen op het podium zetten als de auto meewil, meer moet je ook niet verlangen als je bankrekening op -120.000.000 staat...

Mee eens. Helaas moeten we constateren dat iemand als Maldonado (geld) interessanter lijkt voor Lotus dan Frijns (snelheid).

Ik denk niet dat Lotus intresse heeft voor Maldonado, ik had hetzelfde gedacht als jeroen totdat ik eens dieper ging nadenken, zou Total dat wel leuk vinden dat er ineens ook PDVSA op de wagen staat........

+ de deal is met tussen Williams en PDVSA. Zo is ze destijds goedgekeurd door wijlen Chavez

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

#565
Dan een andere aardige rijder die geld mee brengt. Ook goed.  ;)

Ik zie een ploeg die 120 mln schuld heeft in ieder geval eerder op zoek gaan naar geld dan naar rauw talent. Zeker omdat, zoals Jozef al zei, ze Grosjean ook nog aan boort hebben. Die pakt wel podia als die wagen ok is.

Maikel0230

Inderdaad, het lijkt me dat er nog wel wat reserves zijn bij Lotus want zij hebben nog niet in zo een penible situatie gezeten zoals Sauber. Het lijkt me dat ALS Lotus de sterke vorm die het dit jaar heeft kan volhouden naar volgend jaar toe wel in staat moet zijn om die schuldenberg beetje bij beetje af te lossen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Is dat trouwens bevestigd, dat van die 120 mln? Lijkt mij nogal veel namelijk voor een team dat in alle rust lijkt te werken. Vergelijk het eens met Sauber, die een minder bedrag verschuldigd is.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 17 augustus 2013 - 20:43:19
Is dat trouwens bevestigd, dat van die 120 mln? Lijkt mij nogal veel namelijk voor een team dat in alle rust lijkt te werken. Vergelijk het eens met Sauber, die een minder bedrag verschuldigd is.

CitaatLotus struggling under EUR 120 million debt - reports
Troubling signs of financial weakness are emerging from Lotus. The authoritative German website motorsport-total.com reports that, although in the hunt for the 2013 title, the Genii-owned outfit is "struggling to survive" under EUR 120 million in debt.

For example, although Kimi Raikkonen is second only to Sebastian Vettel in the chase for the drivers' championship, development of the 2013 car is apparently all but over. Asked also about rumours of 'money problems', leading Lotus engineer Alan Permane admitted to Auto Motor und Sport: "We have not much more in the pipeline for 2013. What was planned has already been developed and will be used in the corresponding race," he added.

It is a worrying sign for a team fighting for a world championship, and pushing to keep lead driver Raikkonen on the books for 2013. Indeed, amid rumours Red Bull and Ferrari are bidding to sign the Finn for 2014, Raikkonen admitted mere days ago that he is still waiting to be paid. "This happened last year, now again so it is not ideal," said the 33-year-old.

Lotus owner Genii announced in June that consortium called Infinity Racing has bought 65 per cent of the Enstone based team. But reports soon followed that the deal is not actually done, with the subsequent delay having left Lotus - and Raikkonen - waiting for the money.

"We are going to reorganise the financial process of the company," team boss Eric Boullier is quoted by the Finnish broadcaster MTV3. "We are expecting a large financial investment, which is part of the team's future plans. There may be some delays, but it will be repaired within a few days. It is part of the discussions and we will give Kimi all the answers," said the Frenchman.

Boullier said he is hopeful the money issue will not cause Raikkonen to jump ship. Asked how close a deal is, he insisted: "We are not very far from it. The package that ensures the future of the company is completed slowly, but we'll get there. He will get all the answers and be able to take a decision within a few weeks." (GMM)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2013 - 19:42:17
Citaat van: Jozef op 17 augustus 2013 - 19:35:58
Niet mee eens, een paydriver levert je zo een miljoen of 10 op in plaats van dat je er een miljoen of 5 aan betaalt. En het is een redelijk simpel in te voeren ingreep.

Bovendien in Grosjean prima als eerste coureur, als je een team bent dat even in de problemen zit. Die kan zich een paar keer per seizoen op het podium zetten als de auto meewil, meer moet je ook niet verlangen als je bankrekening op -120.000.000 staat...
Hm, ja...Maar Frijns zal toch geen 5 miljoen kosten? En inderdaad is 10 miljoen een leuk bedrag. Maar nogmaals...Een druppeltje, als je een schuld van 120 miljoen hebt.

Dan wil je toch twee coureurs die de auto in de punten over de finish rijden? Het liefst in elke race en inderdaad af en toe een podium voor Grosjean.

Een druppeltje? Met één ingreep haal je in één jaar tijd bijna 10% van je schuld weg. Ik denk dat accountants bij menig bedrijf daar een orgasme van zouden krijgen.