Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 07 mei 2013 - 14:32:05
Het kost veel geld maar met zijn luchtvaartmaatschappij verdiend hij in 1 kwartaal wat het F1 - team in 2 jaar kost....
Dat is helemaal correct, maar ik kijk ook naar Vijay en zijn Kingfischer Airlines...Bovendien is het IMHO wel fijn als een dure hobby ook iets oplevert... ;)

gloudiesaurus

Klopt...
Al heeft Fernandes wel een goede basis gelegd door een nieuwe fabriek te beginnen in Leafield.
En door Caterham te kopen is er een goede basis.

Maar het klopt dat als Fernandes nu weg valt het hele project ten dode is opgeschreven.
En Caterhamzal als autobouwer natuurlijk ook nooit heel groot worden, het is een niche...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Fabian op 07 mei 2013 - 14:52:06
Die vent heeft het goed voor mekaar. Ben alleen bang dat de teams achteraan jaar in jaar uit achter de feiten aan blijven lopen...

Tsja .... als je gelokt wordt met allerlei beloftes omtrent budgetcaps en premies, maar die beloftes blijken loos, dan ben je bij voorbaat al kansloos.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 07 mei 2013 - 16:06:24
Citaat van: Fabian op 07 mei 2013 - 14:52:06
Die vent heeft het goed voor mekaar. Ben alleen bang dat de teams achteraan jaar in jaar uit achter de feiten aan blijven lopen...

Tsja .... als je gelokt wordt met allerlei beloftes omtrent budgetcaps en premies, maar die beloftes blijken loos, dan ben je bij voorbaat al kansloos.

Precies, bizar hoe de drie teams zijn misleid. Knap dat er nog twee over zijn!

Fabian

Citaat van: Matthijs op 07 mei 2013 - 22:23:27
Citaat van: Kootje op 07 mei 2013 - 16:06:24
Citaat van: Fabian op 07 mei 2013 - 14:52:06
Die vent heeft het goed voor mekaar. Ben alleen bang dat de teams achteraan jaar in jaar uit achter de feiten aan blijven lopen...

Tsja .... als je gelokt wordt met allerlei beloftes omtrent budgetcaps en premies, maar die beloftes blijken loos, dan ben je bij voorbaat al kansloos.

Precies, bizar hoe de drie teams zijn misleid. Knap dat er nog twee over zijn!
Dat wel. Vraag me af of die teams ooit de aansluiting gaan vinden bij teams al Toro Rosso en Williams(in deze vorm).

Kootje

Dat denk ik wel, aangezien die langzaamaan terugzakken.  :'(

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/caterham_elke_race_updates/

Zo Caterham is ambitieus, ik ben benieuwd hoe het team er nu in Barcelona voor zal staan.
Als ze een halve seconde weten te vinden kruipen ze toch al naar het middenveld hoor.
Al komen die andere teams ook met updates natuurlijk....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Tja aan ambitie geen gebrek. Maar dat moet ook wel. Ze rijden achteraan en moeten naar voren richting het middenveld. Ben benieuwd hoe het ze zal vergaan in Montmelo.

gloudiesaurus

In nieuwsuur vanavond een stukje over de verbeterde Caterham...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Citaat van: gloudiesaurus op 09 mei 2013 - 17:49:35
In nieuwsuur vanavond een stukje over de verbeterde Caterham...

Hoe laat is dit te zien? IK ben benieuwd!

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat
Bij Caterham zijn de hiërarchische verhoudingen inmiddels duidelijk. Charles Pic staat daarin boven Giedo van der Garde. Twee weken geleden, in Bahrein, kreeg alleen de Fransman de beschikking over enkele aerodynamische updates.

Komend weekeinde worden in Barcelona beide auto's uitgerust met een flink aantal nieuwe onderdelen, maar alleen de bolide van Pic beschikt over een nieuwe voorvleugel.

Van der Garde kreeg dat nieuws gisterochtend te horen. "Dat is even slikken, want wel of geen nieuwe vleugel scheelt behoorlijk en uiteindelijk wil je het beste materiaal" erkent de Nederlander. Binnen het team waren er de nodige gesprekken aan vooraf gegaan.


Damn balen voor Giedo! Zo krijgt hij dus nooit een eerlijke kans. Nu rijdt Heikki zelfs met de nieuwe voorvleugel en is daardoor sneller. Niet goed voor de reputatie van Giedo want de rest van de wereld kijkt natuurlijk alleen naar de tijden.......
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatIk zou Q2 wel gehaald hebben'. Het was een kort sms'je naar Caterham-eigenaar Tony Fernandes, kort na de kwalificatie voor de Grote Prijs van Australië. De afzender was Heikki Kovalainen. Daarmee probeerde de Fin dus direct aan de stoelpoten te zagen van de Nederlandse coureur Giedo van der Garde en de Fransman Charles Pic.

Kovalainen, die na vorig seizoen het veld moest ruimen bij de Maleisische renstal, wilde er nog voor de kwalificaties van de eerste race van het seizoen maar mee zeggen dat hij beter voor de dag zou zijn gekomen dan de nieuwelingen Pic en Van der Garde, die in Q1 van de kwalificatiesessie sneuvelden.

Zijn sms betekende het begin van de (tijdelijke?) terugkeer van Kovalainen bij het team, aangezien Fernandes hem daarna verleidde tot een rol als testcoureur. Het werd door velen beschouwd als een motie van wantrouwen aan de twee vaste coureurs.

"Ik bekijk zijn komst maar met een positieve insteek. Kovalainen heeft meer dan honderd gp's achter zijn naam staan en drie jaar met het team gewerkt. Maar het was goed om te zien dat hij exact dezelfde feedback gaf aan het team over de tekortkomingen van de auto als Charles en ik", zegt Van der Garde in de aanloop naar de Spaanse Grand Prix bij Barcelona tegenover De Telegraaf/Telesport. Over de bewuste sms van Kovalainen doet hij er liever het zwijgen toe.

En dit bericht stond ook in de Telegraaf....
Als ik Van der Garde was zou ik toch eens gaan praten met Caterham, Van der Garde dezelfde updates als Pic/ Kovalainnen anders geen centjes van McGregor?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Zo werkt het natuurlijk niet. Er is een contract, en volgens dat contract moet Giedo rijden en McGregor betalen. Als er niets in staat over updates is het pech hebben. Klep dicht en rijden.

Bovendien: Caterham heeft nou eenmaal niet zoveel geld. Zo raar is het toch allemaal niet. Dat zie je bij zoveel teams. Grosjean moest ook even wachten met updates, terwijl Kimi ze al had.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2013 - 16:12:12
Zo werkt het natuurlijk niet. Er is een contract, en volgens dat contract moet Giedo rijden en McGregor betalen. Als er niets in staat over updates is het pech hebben. Klep dicht en rijden.

Bovendien: Caterham heeft nou eenmaal niet zoveel geld. Zo raar is het toch allemaal niet. Dat zie je bij zoveel teams. Grosjean moest ook even wachten met updates, terwijl Kimi ze al had.
Klopt helemaal, maar bij Lotus is de hiërarchie duidelijker dan Caterham. En ik denk ooo niet dat Pic iets in zijj contract heeft staan over updates...Zowel Pic als GvdG zijn paydrivers, nml.