Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

KVDracer

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 16:22:03
Citaat van: KVDracer op 23 maart 2013 - 15:37:48
Paul di Resta was in de F3 ook sneller dan Vettel...

En zou dat wellicht nu ook zijn had hij 'n Red Bull onder z'n gat gehad. ??? ::)

Zou kunnen. Maar het is niet omdat je goed bent in de F3 of GP2,  dan wil dit nog niet zeggen dat je goed bent in een F1. Want hier wordt wel gezegd dat Bianchi in de GP2 de evenknie was van VdGarde. Maar een F1 wagen rijdt heel anders en een F1 team werk ook heel anders. Bianchi kan mss beter overweg dan VdGarde met een F1 wagen.
Maar Bianchi is wel opgenomen of opgenomen geweest in de driver acadamy van Ferrari en heeft 4 jaar eerder de F1 ingestapt dan VdGarde.

Kootje

Citaat van: KVDracer op 23 maart 2013 - 18:47:14
Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 16:22:03
Citaat van: KVDracer op 23 maart 2013 - 15:37:48
Paul di Resta was in de F3 ook sneller dan Vettel...

En zou dat wellicht nu ook zijn had hij 'n Red Bull onder z'n gat gehad. ??? ::)

Zou kunnen. Maar het is niet omdat je goed bent in de F3 of GP2,  dan wil dit nog niet zeggen dat je goed bent in een F1.

Weet ik ook wel. Mooie voorbeelden zijn Bourdais en Liuzzi die in de lasgere klassen domineerden en in de F1 niet echt uit de verf kwamen, of juist 'n Kobayashi die 'n grijze muis was vóór de F1 en nu door velen gemist en bewonderd wordt.


CitaatWant hier wordt wel gezegd dat Bianchi in de GP2 de evenknie was van VdGarde. Maar een F1 wagen rijdt heel anders en een F1 team werk ook heel anders. Bianchi kan mss beter overweg dan VdGarde met een F1 wagen.

Dat is heel goed mogelijk. Ik gebruikte dat argument alleen omdat Bianchi nu neergezet wordt als supertalent en vd Garde als pannenkoek. Ik denk echter dat Bianchi, wellicht door zijn ervaring met F1 auto's, het maximale uit de sowieso snellere Marussia weet te halen en, de qua F1 toch veel onervarendere, Giedo dit (nog) niet doet met z'n Caterham. Ik geloof iig niet dat Bianchi dankzij zijn talent die seconde op Giedo voorheeft.
Citaat


Maar Bianchi is wel opgenomen of opgenomen geweest in de driver acadamy van Ferrari en heeft 4 jaar eerder de F1 ingestapt dan VdGarde.

Dat bied hem wellicht 'n deel van z'n voorsprong, maar dat is dan ook alles. Qua talent ontlopen ze elkaar echt helemaal niets imo. Kijk .... als Bianchi echt zo'n supertalent zou zijn als dat hij nu lijkt had hij allang in  de Ferrari gezeten, of had Ferrari hem op z'n minst 'n stoeltje bij Sauber bezorgd. Dat Ferrari dit heeft nagelaten en het feit dat Force India hem al tweemaal te licht heeft bevonden, zegt mij iig dat het wel meevalt met z'n talent. Begrijp me niet verkeerd hoor .... die jongen kan zeker 'n potje sturen, maar imo komt hij nu extra goed uit de verf omdat die Chilton er niets van kan. 

Jehoentelaar

Citaat van: KVDracer op 23 maart 2013 - 15:38:56
Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 13:44:37
Citaat van: Wings op 23 maart 2013 - 10:37:42
Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 10:18:59
CitaatOverigens vind ik een vergelijk met Marussia prima kunnen. Qua snelheid zal het niet veel verschillen.

Dus jij denkt dat Bianchi echt 'n seconde sneller is dan Giedo terwijl deze altijd aan elkaar gewaagd waren in gelijkwaardig materiaal?

Ja.
Hmm, geen argument? Dat materiaal is dus niet gelijkwaardig. Bianchi is mijns inziens wel het grootste talent van het stel, maar Chilton zit er puur om de centen en is bij lange na niet zo goed als de Britten die nu in de WSR en GP2 zitten. Chilton heft dat snelheidsverschil met zijn (non)talent dus op, maar Bianchi haalt het maximale wel uit die auto. Elke kwalificatie dat Van der Garde P20 haalt heeft hij het goed gedaan, en elke plek hoger is bonus.

VdGarde zit er enkel en alleen voor het talent? Als je het mij vraagt 10% voor zijn talent en 90% voor zijn geld.
Ik zeg hier iets over Chilton, niet over Van der Garde. Als we woorden bij elkaar in de mond gaan leggen is het lastig discussiëren. ???

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 23 maart 2013 - 15:32:07
Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 13:44:37
Hmm, geen argument? Dat materiaal is dus niet gelijkwaardig. Bianchi is mijns inziens wel het grootste talent van het stel, maar Chilton zit er puur om de centen en is bij lange na niet zo goed als de Britten die nu in de WSR en GP2 zitten. Chilton heft dat snelheidsverschil met zijn (non)talent dus op, maar Bianchi haalt het maximale wel uit die auto. Elke kwalificatie dat Van der Garde P20 haalt heeft hij het goed gedaan, en elke plek hoger is bonus.

Ik heb weinig om aan te voeren natuurlijk. Hetgeen wat ik tot op het heden heb gezien vind ik niet imponeren. Giedo is niet een rijder die instapt en snel is. Hij kent de auto, kent het team in tegenstelling tot Bianchi die van vandaag op morgen ineens een racestoel heeft. En hij zet dat ding gewoon naar zijn hand. Knap!

Dat ze in een andere raceklasse gewaagd aan elkaar waren vind ik leuk maar kan en wil er niks mee. Leuk voor de cijfers maar het zegt niks over het momentum en de situatie. En dat legt meer gewicht in de schaal. Dan heb ik nog niet gekeken naar het ontwikkelingsproces van beiden.
Mee eens en mee eens. Niks aan toe te voegen. :)

KVDracer

Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 19:37:04
Citaat van: KVDracer op 23 maart 2013 - 15:38:56
Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 13:44:37
Citaat van: Wings op 23 maart 2013 - 10:37:42
Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 10:18:59
CitaatOverigens vind ik een vergelijk met Marussia prima kunnen. Qua snelheid zal het niet veel verschillen.

Dus jij denkt dat Bianchi echt 'n seconde sneller is dan Giedo terwijl deze altijd aan elkaar gewaagd waren in gelijkwaardig materiaal?

Ja.
Hmm, geen argument? Dat materiaal is dus niet gelijkwaardig. Bianchi is mijns inziens wel het grootste talent van het stel, maar Chilton zit er puur om de centen en is bij lange na niet zo goed als de Britten die nu in de WSR en GP2 zitten. Chilton heft dat snelheidsverschil met zijn (non)talent dus op, maar Bianchi haalt het maximale wel uit die auto. Elke kwalificatie dat Van der Garde P20 haalt heeft hij het goed gedaan, en elke plek hoger is bonus.

VdGarde zit er enkel en alleen voor het talent? Als je het mij vraagt 10% voor zijn talent en 90% voor zijn geld.
Ik zeg hier iets over Chilton, niet over Van der Garde. Als we woorden bij elkaar in de mond gaan leggen is het lastig discussiëren. ???

Ik bedoelde hiermee dat Chilton er idd wel zit voor de centen. Maar zit nbiet iedereen bij Caterham en Marussia er om de centen? En het zou me niet verbazen dat de aanstelleing van Bianchi met Ferrari te maken heeft. Het is een publiek geheim dat Cosworth er op het einde van het jaar mee stopt en Marussia nog de enigen zijn die er mee rijden. Toro Rosso heeft al aan gegeven Ferrari te willen ruilen voor een andere motorleverancier. Dus zouden ze volgend jaar wel motoren kunnen leveren aan Marussia.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 19:39:01
Citaat van: Wings op 23 maart 2013 - 15:32:07
Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 13:44:37
Hmm, geen argument? Dat materiaal is dus niet gelijkwaardig. Bianchi is mijns inziens wel het grootste talent van het stel, maar Chilton zit er puur om de centen en is bij lange na niet zo goed als de Britten die nu in de WSR en GP2 zitten. Chilton heft dat snelheidsverschil met zijn (non)talent dus op, maar Bianchi haalt het maximale wel uit die auto. Elke kwalificatie dat Van der Garde P20 haalt heeft hij het goed gedaan, en elke plek hoger is bonus.

Ik heb weinig om aan te voeren natuurlijk. Hetgeen wat ik tot op het heden heb gezien vind ik niet imponeren. Giedo is niet een rijder die instapt en snel is. Hij kent de auto, kent het team in tegenstelling tot Bianchi die van vandaag op morgen ineens een racestoel heeft. En hij zet dat ding gewoon naar zijn hand. Knap!

Dat ze in een andere raceklasse gewaagd aan elkaar waren vind ik leuk maar kan en wil er niks mee. Leuk voor de cijfers maar het zegt niks over het momentum en de situatie. En dat legt meer gewicht in de schaal. Dan heb ik nog niet gekeken naar het ontwikkelingsproces van beiden.
Mee eens en mee eens. Niks aan toe te voegen. :)

Ook mee eens. Maar goed, we wisten toch allemaal dat Giedo niet het supertalent is waar we nu eindelijk als NL zijnde eens mee gaan scoren? Hij kan behoorlijk racen, maar is geen bijzonder talent.

Franky R.

Vandaag netjes uitgereden en een P15 voor GvdG...Die meters kan hij weer bijschrijven. ;)

Fabian

Goede race van Giedo. Jammer dat hij Pic niet kon voorblijven...

Kootje

Ik krijg sterk de indruk dat Giedo conditioneel tekort komt. Vorige week was dat al zo, en ook nu weer was hij tot 3/4 vd race duidelijk de sterkste maar valt dan ver terug. :-\

Edwin90

Jep, lag op een gegeven moment zelfs voor Bianchi maar viel daarna snel terug. Hij miste op sommige punten zelfs twee seconden op Pic. Niet best.

Jehoentelaar

Hoorde iets over een pitstop die niet helemaal goed ging. En inderdaad, later in de race worden de gaten snel groter.

Franky R.

GvdG had het over een goede, uitgebreide voorbereiding...Nou... ???

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 24 maart 2013 - 11:35:05
Jep, lag op een gegeven moment zelfs voor Bianchi maar viel daarna snel terug. Hij miste op sommige punten zelfs twee seconden op Pic. Niet best.

Of reed hij toen op de options. In de voorbeschouwing zei hij al daar totaal niet mee overweg te kunnen. Dan had hij gigaveel overstuur.

Sphinx

Het viel me ook al op dat toen Giedo zo vroeg op harde banden ging rijden hij ineens de gang erin had. De rest reed nog op options en hij reed toen idd voor Bianchi. Daarna ging ie weer naar mediums, en viel weer terug.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 24 maart 2013 - 18:24:29
Het viel me ook al op dat toen Giedo zo vroeg op harde banden ging rijden hij ineens de gang erin had. De rest reed nog op options en hij reed toen idd voor Bianchi. Daarna ging ie weer naar mediums, en viel weer terug.
Mss. moet GvdG leren zijn races in te delen? Ik noem zomaar wat? ???