Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

0634

Ik zei ook: Giedo is een prima coureur. Dat zal ik heus niet betwisten, al heeft hij ook in eerdere klasses echt weinig uitzonderlijks laten zien hoor. Eigenlijk helemaal niets dat F1 rechtvaardigt.

Verder is hij meteen ook helemaal niets bijzonders als je het vergelijkt met leeftijdsgenoten. Deze man is twee jaar ouder dan Vettel hoor!! Die heeft echt niet het vermogen om zich in een Caterham te laten zien en zo de basis te leggen voor een langer verblijf in de F1. Daarvoor komt hij echt te kort.

De man heeft niets te zoeken in de F1, en het is tijd dat zijn schoonpapa dat ook inziet voor hij al zijn geinvesteerde geld kwijt is.

Kootje

Nee ... hij heeft idd niets uitzonderlijks laten zien, maar hebben Pérez, Petrov, Pic, Kobayashi, Senna etc. dat dan wel?
Antwoord is duidelijk: Nee ... dat hebben zij ook niet.
En als zij dan wel hun plek in de F1 verdienen, dan zie ik niet in waarom Giedo dat niet zou doen.
Sterker nog, op basis van zijn prestaties verdiend hij 't imo zelfs meer dan bovengenoemde coureurs aangezien hij ze stuk voor stuk verslagen heeft.

Oké ... ik zal niet beweren dat hij de nieuwe Lewis, Seb of Fernando is, maar 'n solide subtopper zie ik wel in hem.
Ik denk dat hij zich moeiteloos kan meten met jongens als Kovalaïnen, DiResta, Maldonado als hij hetzelfde of iig juiste materiaal krijgt.
Koba wordt nu geprezen, was maar middelmaat in oa GP2, Pérez gaat zelfs naar McLaren en was ook geen absolute top.
Daarom kan ik het er niet mee eens zijn dat hij bij voorbaat niet verder zal komen dan slechts kleurloos rondjes rijden en niet meer dan 'n voetnoot zal worden.

Overiens vind ik z'n leeftijd al helemaal niet van belang.



0634

Leeftijd speelt m.i. wel mee. In iemand van 27 (Giedo) zit veel minder rek dan in iemand van 22 (Perez) die bovendien al F1-ervaring heeft en dus een minder lang traject voor zich heeft om zijn top te bereiken.

Los daarvan vind ik lang niet iedereen die jij hier noemt een aanwinst voor de F1, dat klopt. Maar dat er andere matige rijders zijn maakt Giedo geen klap beter helaas.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 december 2012 - 11:18:13
Leeftijd speelt m.i. wel mee. In iemand van 27 (Giedo) zit veel minder rek dan in iemand van 22 (Perez) die bovendien al F1-ervaring heeft en dus een minder lang traject voor zich heeft om zijn top te bereiken.

Klopt, maar laten we gemakshalve stellen dat 'n coureur er gemiddeld 5 seizoenen voor nodig heeft om aan de top te komen en tot z'n 35e doorrijdt.
Dan zegt Giedo's leeftijd mij maar één ding, en dat is dat hij minder lang aan de top zal staan dan Pérez.

Pérez staat dan over 3 jaar aan z'n top, is dan 25, en kan daar nog zo'n 10 jaar acteren.
Giedo staat pas over 5 jaar aan z'n top, is dan 32, en heeft dan nog maar zo'n 3 jaar om te exceleren.
Nog steeds tijd genoeg dus.


CitaatLos daarvan vind ik lang niet iedereen die jij hier noemt een aanwinst voor de F1, dat klopt.

Maar sommigen dus wel. ;)


CitaatMaar dat er andere matige rijders zijn maakt Giedo geen klap beter helaas.

Klopt.
Alleen heeft hij in de juniorklasses laten zien dit wel te zijn.

0634

Nee hoor. Niet echt. Nimmer was hij een topper in spe.

En of ik anderen wel aanwinsten vind? Nogmaals: in Perez van 22 met twee seizoenen F1-ervaring en een paar podia, zit een hoop meer rek dan in Giedo van 27 met nul GP's.


Kootje

#110
Citaat van: Jeroen op 15 december 2012 - 12:22:58
Nee hoor. Niet echt. Nimmer was hij een topper in spe.

Zeg ik ook niet.
Hij heeft bewezen beter te zijn dan menig huidig F1 coureur, dat is wat ik zeg.


CitaatEn of ik anderen wel aanwinsten vind? Nogmaals: in Perez van 22 met twee seizoenen F1-ervaring en een paar podia, zit een hoop meer rek dan in Giedo van 27 met nul GP's.

Meer rek .... ??? .... das 'n relatief begrip, want wat is meer rek?
Omdat hij jonger is en daardoor meer jaren in F1 door zou kunnen brengen, wil niet zeggen dat hij meer kan bereiken.
Misschien is de "rek" er nu al uit en valt hij straks bij McLaren gigantisch door de mand, terwijl Giedo bij Caterham (mits hij de kans krijgt) direct dingen laat zien die niemand voor mogelijk hield.
Dat kun je imo niet ophangen aan iemands leeftijd, zelfs niet aan eerder behaalde resultaten.

Van Piquet jr had iedereen hoge verwachtingen, maar deze kon hij nooit inlossen omdat zijn plafond duidelijk bij de GP2 lag, terwijl niemand ooit iets had verwacht van Kobayashi en deze nu door velen gemist gaat worden.

MAW: Er zijn coureurs die meer hebben bereikt dan Giedo maar gewoon tekort kwamen voor de F1, terwijl er ook genoeg mindere goden juist in de F1 naar boven kwamen drijven.

0634

Citaat van: Kootje op 15 december 2012 - 12:50:11
Zeg ik ook niet.
Hij heeft bewezen beter te zijn dan menig huidig F1 coureur, dat is wat ik zeg.
Er rijden er ook een paar die er niet horen. Het gros zal echter totaal niet wakker liggen van Giedo vd Garde.

CitaatMAW: Er zijn coureurs die meer hebben bereikt dan Giedo maar gewoon tekort kwamen voor de F1, terwijl er ook genoeg mindere goden juist in de F1 naar boven kwamen drijven.
Dat eerste zeker, maar dat tweede betwijfel ik. Ik zou iig niet weten welke matige talenten een aanwinst bleken voor de F1.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 15 december 2012 - 20:51:40
Ik zou iig niet weten welke matige talenten een aanwinst bleken voor de F1.
Als ik Kootje goed begrijp doelt ie op een Kobayashi...

Kootje

#113
Das er eentje van, maar ook 'n Maldonado heeft tegen alle verwachtingen in laten zien met recht in de F1 te zitten. En dat zijn dan 2 middelmatige coureurs van deze tijd, maar er zijn ook kampioenen waarvan men op voorhand geen enkele verwachting had. Kan me nog herinneren dat de komst van Jacques Villeneuve met hoongelach werd ontvangen, want ja ... wat heeft 'n ChampCar coureurtje in de F1 te zoeken nietwaar? Michael Andretti had al eerder aangetoond dat daar nooit iets goeds uit kon komen. En wat te denken van Damon Hill die nog niets significants had laten zien, was ook nog eens veel te oud (32) en zat alleen maar in de F1 vanwege z'n achternaam.

Sinds jaar en dag zitten er mensen in de F1 die de verwachtingen niet waar kunnen maken, of juist boven verwachting presteren. En daar zitten helaas ook altijd 'n aantal tussen van wie je op voorhand kunt zeggen dat ze niets in de F1 te zoeken hebben, maar op voorhand hoort Giedo daar wat mij betreft iig nog niet bij. Die heeft in de juniorklasses laten zien minstens net zo goed te zijn dan veel van de huidige F1 coureurs, waaronder 'n Grosjean, 'n Pérez en 'n Kobayashi die hun waarde wél bewezen hebben. En ja .... misschien valt Giedo wel gigantisch door de mand, maar 'n kans zich in de F1 te bewijzen heeft hij imo ruimschoots verdiend. 

0634

Nou, over Villeneuve werd helemaal niet sceptisch gedaan in mijn herinnering om eerlijk te zijn, de verwachtingen waren hooggespannen... En over Hill ook al niet. Kwam in beide gevallen mede door hun vaders, maar opwinding over hun komst was er.

Maar goed, ik help het je hopen en wil in dit geval graag mijn ongelijk krijgen, maar ik vind Giedo een 13 in een dozijnrijder en dus zeker geen Kobayashi of Perez die zich, hoe goed je zo ook vind, wel onderscheiden en alles behalve grauw en kleurloos zijn.

Nogmaals; ik zie niks in Giedo, dat is slechts mijn mening, ik zie ook niets in Caterham, en ik zie daarom geen meerwaarde van Giedo in de F1 en al helemaal geen langgerekte loopbaan. Van mij hoeft hij ook helemaal de F1 niet in, dat doet NLse autosport eerder kwaad dan goed, na Alberts en Doornbos het zoveelste lachertje uit Nederland. Ik hoor de grappen nog van mijn collega's op maandagmorgen nadat iemand wegreed met een tankslang in zijn kont.

Ik zet mijn geld liever op Frijns of (later) de Vries. Kwaliteit, niet kwantiteit ;).

Sabai

Ik heb giedo vaak genoeg in de juniorklasses zien rijden en daar viel hij al voor mijn gevoel door de mand. Hij heeft vaak bij het beste team van de grid gezeten en zelfs toen kon hij geen indruk maken op mij. Je hebt wel een punt Kootje alleen ben ik ervan overtuigd dat dit niet van toepassing is op Giedo.

0634

#116
Nou soms kunnen loopbanen zich idd raar ontwikkelen, daarin heeft Kootje ook wel een punt. Maar dan moet het pure talent er wel zijn. Button blijft het beste voorbeeld. Kwam in 2000 of zoiets echt als Brits supertalent en wereldster-to-be in de F1, maar reed jarenlang in matige auto's rond. En hoewel hij dat zo slecht nog niet deed, leek alles voor hem voorbij, totdat hij bij toeval in een topwagen kwam en ineens tóch bleek met de top van het veld mee te kunnen. Maar dan blijf ik wijzen op het pure talent dat Button overduidelijk wel had en bij Giedo een stuk minder prominent tot uiting komt. Je kan jezelf als rijder wel ontwikkelen, ook al je al 27 bent, maar de basis, het aangeboren talent, moet er wel zijn.

Figge

Citaat van: Kootje op 16 december 2012 - 07:55:31
Das er eentje van, maar ook 'n Maldonado heeft tegen alle verwachtingen in laten zien met recht in de F1 te zitten. En dat zijn dan 2 middelmatige coureurs van deze tijd, maar er zijn ook kampioenen waarvan men op voorhand geen enkele verwachting had. Kan me nog herinneren dat de komst van Jacques Villeneuve met hoongelach werd ontvangen, want ja ... wat heeft 'n ChampCar coureurtje in de F1 te zoeken nietwaar? Michael Andretti had al eerder aangetoond dat daar nooit iets goeds uit kon komen. En wat te denken van Damon Hill die nog niets significants had laten zien, was ook nog eens veel te oud (32) en zat alleen maar in de F1 vanwege z'n achternaam.

Sinds jaar en dag zitten er mensen in de F1 die de verwachtingen niet waar kunnen maken, of juist boven verwachting presteren. En daar zitten helaas ook altijd 'n aantal tussen van wie je op voorhand kunt zeggen dat ze niets in de F1 te zoeken hebben, maar op voorhand hoort Giedo daar wat mij betreft iig nog niet bij. Die heeft in de juniorklasses laten zien minstens net zo goed te zijn dan veel van de huidige F1 coureurs, waaronder 'n Grosjean, 'n Pérez en 'n Kobayashi die hun waarde wél bewezen hebben. En ja .... misschien valt Giedo wel gigantisch door de mand, maar 'n kans zich in de F1 te bewijzen heeft hij imo ruimschoots verdiend. 

Heel mooi verwoord. Giedo verdient idd een kans om door de mand te vallen... Of juist niet niet. Ik hoop dan op dat laatste, ik heb het idee dat hij zich prima staande kan houden in het huidige veld.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian