Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kootje

CitaatAls het inderdaad zo is dat hij een kant en klare aanbieding had liggen van Caterham, dan is het een ontzettende oetlul eerste klas die zichzelf overschat en bovendien blijkbaar geen idee heeft hoe moeilijk het is om on the ball te blijven in de F1

Daar ben ik het niet mee eens.

Ja ... achteraf gezien is het wellicht stom van hem om niet bij te tekenen, dan had hij iig geracet en in beeld gebleven. Maar als er middenmoot teams als Williams en Force India serieus in je geinteresseerd lijken te zijn, dan zou je juist stom wezen om die interesse direct weg te wuiven omdat je bij Caterham mag blijven. Uiteindelijk wil iedereen hogerop en voor Ferrari uitkomen, dat bereik je niet door in de achterhoede rond te rijden en dus moet je je kans pakken als die daar is. Helaas voor hem liepen die onderhandelingen op niets uit en was het geduld van Caterham op.

Wat ik persoonlijk wel dom vind van hem en z'n management, is 'n contract tekenen als testcoureur bij Sauber zonder dat de details ingevuld zijn. Ik vind het echt ronduit belachelijk dat men nu nog moet onderhandelen over het aantal testdagen dat hij krijgt. Mocht Sauber nu genoeg financiële middelen hebben en het geld van Giedo niet echt meer nodig is, dan kan het idd wel 'n Frijns jaartje worden voor hem. En dan is het direct einde oefening ook.

0634

Uiteindelijk wil helemaal niet iedereen voor Ferrari uitkomen. Althans, niet als je 'willen' koppelt aan enig realisme. Die ambitie slaat icm Giedo's kwaliteiten helemaal nergens op.

Een tweede jaar Caterham was perfect geweest voor zijn ontwikkeling en zijn ambities. Dat had gepast bij zijn status, bij zijn ambities. Er speelde niets concreets, hij had realisme moeten tonen en moeten tekenen. Een stap omhoog was voor hem op basis van vorig jaar ngo helemaal niet aan de orde..

Kootje

Als hij gesprekken voerde met Sauber, Williams, Force India en Lotus, dan was die stap wel degelijk aan de orde. Dat jij, en velen met jou, hem daarvoor niet goed genoeg vindt doet daar niets aan af.

0634

Als jij gelooft dat hij serieuze gesprekken voerde met al die teams heb je een punt. Ik geloof er zelf geen ene kloot van.

Perton

De eerste drie teams geloof ik wel, dat ie daar wel op een lijstje heeft gestaan. Niet op nummer 1 natuurlijk, wellicht ook niet op nummer 2 of 3, maar het blijft een coureur met flink wat geld, dus hoog op de lijstjes zal hij wel hebben gestaan. Lotus geloof ik ook niks van, en ik denk dat dat meer is gegaan zoals dat fictieve telefoongesprek dat ik eerder heb gepost.

Maar uiteraard heb ik hier verder geen bewijs voor.

Kootje

Ik zie geen reden waarom dat niet het geval zou zijn geweest. ::)

0634

Ik wel. Althans, ik geloof niet dat er ooit iets concreets is geweest bij één van die teams. Ten hoogste een orierenterend gesprek en ja, dan ben je dus lettelijk genomen 'in gesprek'.

Maar daar staat tegenover (als Formule1.nl gelijk heeft) een kant en klaar en ondertekend contract bij jouw huidige team, waar je lekker gewend bent en waar je een behoorlijk eerste jaar hebt afgeleverd en gezien de verlenging vertrouwen krijgt en zekerheid.

Ik had het wel geweten hoor. Ik zou niet gokken in dit stadium van zijn loopbaan.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 12:39:27
Ik wel. Althans, ik geloof niet dat er ooit iets concreets is geweest bij één van die teams. Ten hoogste een orierenterend gesprek en ja, dan ben je dus lettelijk genomen 'in gesprek'.

Maar daar staat tegenover (als Formule1.nl gelijk heeft) een kant en klaar en ondertekend contract bij jouw huidige team, waar je lekker gewend bent en waar je een behoorlijk eerste jaar hebt afgeleverd en gezien de verlenging vertrouwen krijgt en zekerheid.

Ik had het wel geweten hoor. Ik zou niet gokken in dit stadium van zijn loopbaan.

Als dit de [volledige] waarheid is heeft Giedo een verkeerde keuze gemaakt. En dan begrijp ik de uitspraak van Boekhoorn wel dat Giedo in 2014 ook zou rijden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

O ja, aan dat laatste had ik niet gedacht... Dan snap ik die uitspraak ineens ook, ja.

Arthur

En zou je kunnen stellen dat Giedo en consorten hun hand overspeeld hebben door te denken dat er betere opties waren met Sauber en Williams... Gevalletje hoogmoed?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Kan 'n gevalletje hoogmoed zijn geweest ja, maar aangezien wij niet weten hoe concreet die gesprekken waren en wanneer Caterham besloot hun aanbieding in te trekken wil ik me daar niet aan wagen het zo te noemen.

Het kan namelijk maar zo dat ze met Williams al bijna rond waren, toen ineens Massa op de markt kwam. Weg kans bij Williams, maar wellicht was de kans bij Caterham toen ook al verkeken. In dat geval kan ik niet meer van hoogmoed spreken, maar eerder van gegokt en verloren.

Arthur

Citaat van: Kootje op 02 februari 2014 - 13:21:03
Kan 'n gevalletje hoogmoed zijn geweest ja, maar aangezien wij niet weten hoe concreet die gesprekken waren en wanneer Caterham besloot hun aanbieding in te trekken wil ik me daar niet aan wagen het zo te noemen.

Het kan namelijk maar zo dat ze met Williams al bijna rond waren, toen ineens Massa op de markt kwam. Weg kans bij Williams, maar wellicht was de kans bij Caterham toen ook al verkeken. In dat geval kan ik niet meer van hoogmoed spreken, maar eerder van gegokt en verloren.

In die redenering kan ik me we wel in vinden. In dat geval hebben ze het spelletje in de F1 onderschat als het gaat om zeker zijn van een zitje [en de vraag zeker in F1 altijd discutabel is...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Daar kan ik me iig beter in vinden dan in die zogenaamde hoogmoed. Ik volg Giedo al sinds hij in de karts WK werd (toen was hij net zo'n supertalent als MAx V. nu) en heb hem nog nooit op hoogmoed of arrogantie kunnen betrappen. Tuurlijk heeft hij meermaals uitgesproken dat het zijn doel was om F1 coureur te worden en daarin sprak hij ook de hoop uit om de titel te grijpen. Echter heb ik daarin nimmer 'n ondertoon gehoord dat hij dat allemaal wel ff zou gaan doen. Hij kwam op mij altijd als realistisch en vrij bescheiden over, en daarom lijkt het me sterk dat hij nu ineens naast zijn schoenen is gaan lopen.

0634

Citaat van: Kootje op 02 februari 2014 - 13:21:03
Kan 'n gevalletje hoogmoed zijn geweest ja, maar aangezien wij niet weten hoe concreet die gesprekken waren en wanneer Caterham besloot hun aanbieding in te trekken wil ik me daar niet aan wagen het zo te noemen.

Het kan namelijk maar zo dat ze met Williams al bijna rond waren, toen ineens Massa op de markt kwam. Weg kans bij Williams, maar wellicht was de kans bij Caterham toen ook al verkeken. In dat geval kan ik niet meer van hoogmoed spreken, maar eerder van gegokt en verloren.

Massa kwam in september al op de markt en werd op 11 november gepresenteerd als aankoop van Williams. Volgens Formule1.nl kreeg Giedo een aanbieding van Caterham tijdens de laatste GP 24 november. Toen wist Giedo dus allang dat hij niet bij Williams terecht kon.

0634

Citaat van: Arthur op 02 februari 2014 - 13:08:13
En zou je kunnen stellen dat Giedo en consorten hun hand overspeeld hebben door te denken dat er betere opties waren met Sauber en Williams... Gevalletje hoogmoed?
Dat denk ik dus. Mits het klopt wat in Formule1.nl staat.