Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

Perton

Volgens PostNL is deze inmiddels bij me bezorgd:



Dus ik ga even de brievenbus checken!

Uiteraard kijk ik de Reacher-films niet, want Tom Cruise is zo'n beetje compleet tegenovergesteld van hoe Reacher in de boeken wordt omschreven, dus daar ga ik me niet aan wagen. Niets ten nadele van Cruise overigens, maar hij is gewoon geen Reacher.

0634

Momenteel bezig met de autobiografie van hardrockband Motley Crue, genaamd The Dirt. Mijn hemel, wat een volslagen idioten waren dat zeg... Geen enkele grens meer, geen remmingen, alleen maar cocaine, qualudes, heroine, Jack Daniels, neuken, neuken, neuken, vechtpartijen, overdosissen, gesloopte hotels en treinstellen en zelfs dodelijke ongelukken. Naar het schijnt heeft geen enkele band het ooit zo bont gemaakt, en nu ik halverwege het boek ben, kan ik me dat inderdaad ook niet voorstellen.


Edwin90

Ik ben nu bezig met Life at the limit van Sid Watkins. Gisteren aangeschaft. Een boek waar ik al een tijdje naar op zoek was. :)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 februari 2014 - 22:55:20
Momenteel bezig met de autobiografie van hardrockband Motley Crue, genaamd The Dirt. Mijn hemel, wat een volslagen idioten waren dat zeg... Geen enkele grens meer, geen remmingen, alleen maar cocaine, qualudes, heroine, Jack Daniels, neuken, neuken, neuken, vechtpartijen, overdosissen, gesloopte hotels en treinstellen en zelfs dodelijke ongelukken. Naar het schijnt heeft geen enkele band het ooit zo bont gemaakt, en nu ik halverwege het boek ben, kan ik me dat inderdaad ook niet voorstellen.




Qualudes?! ???

Kootje

Dat is 'n inmiddels illegaal slaapmiddel.

0634

Klopt. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Methaqualon

Was de jaren 80 en 90 populair. Zie ook bijvoorbeeld de Wolf of Wall Street.

Franky R.

Ok, weer wat geleerd. Dank jullie wel,  Kootje en Jeroen... ;)

janke

Gisteren gekocht. Vind het een leuk blad.

Some things are too important to be left in the past.

0634

Ik vind het ook een leuk blad, maar wel eentje waarbij de mening van de Koense bijna in ieder artikel doordrenkt. En dat is mij inmiddels fors gaan irriteren. Vooral omdat die mening maar op één ding neerkomt: vroeger was álles goed, nu is álles kut.

janke

Citaat van: Jeroen op 23 februari 2014 - 15:15:32
Ik vind het ook een leuk blad, maar wel eentje waarbij de mening van de Koense bijna in ieder artikel doordrenkt. En dat is mij inmiddels fors gaan irriteren. Vooral omdat die mening maar op één ding neerkomt: vroeger was álles goed, nu is álles kut.

Daar heb ik hem al eens een persoonlijke mail over gestuurd. Ik zei hem dat de F1 geschiedenis iets is wat we moeten koesteren. Maar dat betekend niet dat jij even héél makkelijk de huidige F1 kunt afkraken. Dat het zo niet werkt. Uiteraard no comment van muggenzifter Koense. Voor de rest een prima blad, daar niet van.
Some things are too important to be left in the past.

0634

#130
Klopt. Qua historische artikelen is er geen beter blad. Uitstekend geschreven ook altijd. Mooie opbouw in de artikelen.

Het is alleen jammer dat Koense het verschil tussen artikelen (gewoon een weergave van een gebeurtenis) en een column (iets waar je je mening in geeft) niet kent. Hij schrijft alle artikelen al ware het columns en daardoor drenkt zijn mening overal in door.

Rho

Op het moment ben ik "The colour of magic" van Terry Pratchett aan het lezen. Fantasy-boeken hebben zo'n heerlijke escape-functie, dus het is ongelofelijk dat ik Terry Pratchett nu pas ontdek.

Ik ben nog aan het lezen "Anmerkungen zu Hitler" van Sebastian Haffner, en ga nog lezen "Heart of darkness" van Joseph Conrad, dat is iets deprimerender.

Op mijn verlanglijstje staat nog "Cybersecurity and cyberwar: what everyone needs to know" van Peter W. Singer. Zijn boek "Wired for War" was briljant dus ik heb hoge verwachtingen.

SDG

Vandaag beginnen lezen in 'Hitler's Motor Racing Battles - The Silver Arrows Under The Swastika' van Eberhard Reuss (Engelse vertaling). Geen gemakkelijk boek, enige voorkennis over de geschiedenis van die tijd is meegenomen.

SDG

#133
Deze week begonnen in F1 Retro:1970 van ex-Autosport-journalist Mark Hughes.

http://www.amazon.co.uk/F1-Retro-1970-Mark-Hughes/dp/0957025521

Ik krijg hier dan af en toe wel positieve kritiek van sommige forumleden voor mijn 1986-special; wat Hughes hier gepresteerd heeft is toch nog wel andere koek. Hiervoor moet ik het hoofd diep buigen. Wat een meesterwerk is me dit, zeg. De klasse druipt gewoon van dit boek af.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 februari 2014 - 08:20:25
Klopt. Qua historische artikelen is er geen beter blad. Uitstekend geschreven ook altijd. Mooie opbouw in de artikelen.

Het is alleen jammer dat Koense het verschil tussen artikelen (gewoon een weergave van een gebeurtenis) en een column (iets waar je je mening in geeft) niet kent. Hij schrijft alle artikelen al ware het columns en daardoor drenkt zijn mening overal in door.


Komt mij wel bekend voor... :P
;)


Gelezen; 'Geert Wilders ontmaskert' door kopstoot-expert Hernandez. Een boekje dat wel inkijk geeft binnen de pvv, maar ook laat zien dat die Hernandez niet 100% in zijn hoofd is. 'Strijder voor de goede zaak'... ::)


Nu aan het lezen; 'Marokko achter de schermen' van Steven Adolf. Gaat over het ontstaan van de staat Marokko en de 'Jaren van Lood' in het bijzonder.