Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

Franky R.

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2013 - 15:55:37
Maar daarin werd nergens over vrije trainingen gesproken. Doorgaans zend de Beeb die niet uit.
Ah, daar had ik idd. overheen gelezen... :-X

Kootje


Jozef

Ja, maar dus wel voor het eerst volgens mij. Dus vandaar de grote verwarring, ik was ook verbaasd. :)

Jehoentelaar

Haha. Wat Niels zegt klopt. De BBC doet van al hun live weekenden ook alle trainingen, afwisselend op 2 of 3.

NielsD

Ook Sky gaat niet meer zo lekker. Dat had ik echt niet verwacht.

CitaatF1 Broadcasting ‏@f1broadcasting 5m
.@SkySportsF1 recorded their lowest race average of the year so far on Sunday, only 336,000 viewers (3.4%) from 11:30 to 16:15. #SkyF1
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

Dat is met de uitzending van de bbc denk ik. Sky doet het toch niet slecht. Ik geniet altijd van hun uitzendingen

SDG

Citaat van: robbert op 28 augustus 2013 - 11:15:59
Dat is met de uitzending van de bbc denk ik. Sky doet het toch niet slecht. Ik geniet altijd van hun uitzendingen

Sky wordt veel bekeken, maar het gaat hier wel uitsluitend over betalende abonnees, he. Veel zwartkijkers zullen op weekends waarop de BBC uitzendt bovendien ook voor het legale product kiezen.

De cijfers spreken bovendien ook over de integrale uitzending, inclusief alle voor- en nabeschouwingen. Dat is, tenzij je een echte die hard bent, steevast een hele rit om uit te zitten. Als het dan ook nog eens goed weer is buiten, zullen vele kijkers wellicht ook verkiezen om enkel de race te zien.

NielsD

Maar Sky Sports F1 heeft zo'n 4.5 miljoen mensen die F1 HD hebben, dan vind ik dat toch weinig.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Edwin90

Ik zou er een moord voor doen om dat kanaal hier in HD te ontvangen  :-\

robbert

Citaat van: Edwin90 op 28 augustus 2013 - 12:38:58
Ik zou er een moord voor doen om dat kanaal hier in HD te ontvangen  :-\

voila, dat is het. Waar is sky HD te ontvangen? Toch in Engeland? Moest je nu overal ter wereld sky kunnen ontvangen, dan zal het aantal kijkers ook serieus omhoog gaan.

een andere reden kan ook zijn,dat de neutrale kijker niet meer kijkt, nu de races weer saai geworden zijn

Jozef

Het was ook gewoon een mooie zomerdag, wat redelijk uitzonderlijk is in de UK. Dus de mensen zullen buiten geweest zijn. :P

Nee, ik denk ook dat de concurrentie van de BBC erg zwaar is. Ook niet vergeten dat de BBC ook in HD uitzendt, voor de mensen die dat abonnement hebben. En de BBC-verslaggeving, met DC, Jordan etc. is ook echt uitstekend. Misschien nog wel beter dan bij Sky.

Wat zijn de kijkcijfers voor de BBC?

Als deze theorie klopt is het trouwens wel erg slecht nieuws, want dan zal Sky bij Bernie exclusiviteit willen afdwingen. Het voordeel zou natuurlijk zijn dat Sky de F1 helemaal laat vallen, maar die kans acht ik voorlopig klein.

NielsD

Mensen zullen niet een race overslaan op Sky denk ik, een abonnement kost 500 pond per seizoen
. Dat is duur!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Citaat van: NielsD op 28 augustus 2013 - 15:41:58
Mensen zullen niet een race overslaan op Sky denk ik, een abonnement kost 500 pond per seizoen
. Dat is duur!

En recent onderzoek wijst uit dat veel sky abonnement-nemers toch nog kiezen voor de BBC als deze uitzend, dat is natuurlijk heel opmerkelijk. Diezelfde studie toonde ook aan dat Sky in 2013 minder abonnementen heeft en dat de BBC kijkcijfers wel omhoog gaan. Als deze trend zich doorzet zal de BBC genoodzaakt zijn om terug om te schakelen naar een vol seizoen.

http://f1broadcasting.wordpress.com/2013/08/20/the-ratings-picture-the-2013-verdict-so-far/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2013 - 15:50:42
Citaat van: NielsD op 28 augustus 2013 - 15:41:58
Mensen zullen niet een race overslaan op Sky denk ik, een abonnement kost 500 pond per seizoen
. Dat is duur!

En recent onderzoek wijst uit dat veel sky abonnement-nemers toch nog kiezen voor de BBC als deze uitzend, dat is natuurlijk heel opmerkelijk. Diezelfde studie toonde ook aan dat Sky in 2013 minder abonnementen heeft en dat de BBC kijkcijfers wel omhoog gaan. Als deze trend zich doorzet zal de BBC genoodzaakt zijn om terug om te schakelen naar een vol seizoen.

http://f1broadcasting.wordpress.com/2013/08/20/the-ratings-picture-the-2013-verdict-so-far/

Dat is geinig, dat wist ik niet. Laat het maar lekker zo gaan daar in de UK. Straks kunnen wij mooi een vol seizoen meepikken daar.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Zolang de BBC moet bezuinigen en er veel kritiek was op de hoge kosten die ze maakten op F1 gaan ze niet meer doen dan ze nu doen. Het was voor veel mensen niet te verkroppen dat prima documentaires (deels) verdwenen, maar dat er enorme bedragen opgingen in Formule 1. En dat in alle eerlijkheid ook vrij bizar.