Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:16:42
Het hoofddoel van de actie kan zijn om F1-kijkers te trekken. Dat er aansluitend ook iets dergelijks wordt gedaan met Film1 is prima, dan kunnen ze daar ook proberen extra mensen mee binnen te halen.

Kan idd prima, is niets geks aan.

CitaatMaar feit blijft dat de reclamecampagne primair focust op de Formule 1.

Geen idee of dat 'n feit is. Ik heb iig nog geen Sport1 reclame gezien waarin én over de aanbieding én over de Formule1 gerept werd. Wel heb ik diverse reclames gezien die é'n van de twee afzonderlijk behandelden.

CitaatDe actieperiode valt samen met het begin van het seizoen, dus dat doen ze prima.

Het einde van de actie valt samen met het begin van het seizoen ja. Nu ben ik geen reclameman, maar het lijkt me logischer dat, wanneer F1 kijkers de doelgroep vd actie zijn, het begin vd actieperiode samen zou vallen met het begin van het F1 seizoen.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 19:29:40
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:16:42
Het hoofddoel van de actie kan zijn om F1-kijkers te trekken. Dat er aansluitend ook iets dergelijks wordt gedaan met Film1 is prima, dan kunnen ze daar ook proberen extra mensen mee binnen te halen.

Kan idd prima, is niets geks aan.

CitaatMaar feit blijft dat de reclamecampagne primair focust op de Formule 1.

Geen idee of dat 'n feit is. Ik heb iig nog geen Sport1 reclame gezien waarin én over de aanbieding én over de Formule1 gerept werd. Wel heb ik diverse reclames gezien die é'n van de twee afzonderlijk behandelden.

CitaatDe actieperiode valt samen met het begin van het seizoen, dus dat doen ze prima.

Het einde van de actie valt samen met het begin van het seizoen ja. Nu ben ik geen reclameman, maar het lijkt me logischer dat, wanneer F1 kijkers de doelgroep vd actie zijn, het begin vd actieperiode samen zou vallen met het begin van het F1 seizoen.
Hmm. Ik heb sinds de F1-campagne is begonnen niet een keer een Film1-spotje gezien, dus dat heb ik wellicht helemaal gemist.

Ik zou het begin van de actie niet gelijk met de opening van het seizoen laten samenvallen. Dan maak je de fans er pas kort van tevoren op attent dat ze -in de ogen van Sport1- beter naar Sport1 kunnen overstappen. Doe je dat eerder, laat je mensen die overweging eerder maken.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:16:42
Het hoofddoel van de actie kan zijn om F1-kijkers te trekken. Dat er aansluitend ook iets dergelijks wordt gedaan met Film1 is prima, dan kunnen ze daar ook proberen extra mensen mee binnen te halen. Maar feit blijft dat de reclamecampagne primair focust op de Formule 1. De actieperiode valt samen met het begin van het seizoen, dus dat doen ze prima.

Nou, toen die aktie in november al liep was het nog niet eens zeker of Sport 1 de uitzendrechten al bemachtigd had. Daarom koos ik toen enkel voor de actie van Film 1 en niet van Sport 1. Het komt nu natuurlijk wel goed uit maar denk niet dat ze die aktie alleen daarom begonnen zijn. Immers heb je op Film 1 ook geen F1 ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:33:20
Hmm. Ik heb sinds de F1-campagne is begonnen niet een keer een Film1-spotje gezien, dus dat heb ik wellicht helemaal gemist.

Film1? Bedoel je niet Sport1? Ik heb 't namelijk nergens over Film1 gehad. ::)


CitaatIk zou het begin van de actie niet gelijk met de opening van het seizoen laten samenvallen. Dan maak je de fans er pas kort van tevoren op attent dat ze -in de ogen van Sport1- beter naar Sport1 kunnen overstappen. Doe je dat eerder, laat je mensen die overweging eerder maken.

Niet exact aan het begin nee, maar ook geen 4 á 5 maanden vooraf om vervolgens zodra het seizoen begint de actie te stoppen. Mij lijkt het effectiever om bv 'n maand vóór het seizoen de actie te starten en 'm gedurende de eerste paar maanden door te laten lopen. Zo kan de actie gedurende het seizoen alsnog 'n hoop mensen over de streep trekken die nu nog naar bv RTL Duitsland kijken maar daar ook niet 100% blij mee zijn. Die mensen zullen nu het volle pond moeten betalen en daardoor toch minder snel alsnog overstappen. Maar nogmaals .... ik ben geen reclameman, dit is puur gevoelsmatig.

Iceman2012

t is toch pas vanaf 1 februari officieel?? Sport 1 heeft sowieso wel vaker proefabonnementen.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:33:20
Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 19:29:40
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:16:42
Het hoofddoel van de actie kan zijn om F1-kijkers te trekken. Dat er aansluitend ook iets dergelijks wordt gedaan met Film1 is prima, dan kunnen ze daar ook proberen extra mensen mee binnen te halen.

Kan idd prima, is niets geks aan.

CitaatMaar feit blijft dat de reclamecampagne primair focust op de Formule 1.

Geen idee of dat 'n feit is. Ik heb iig nog geen Sport1 reclame gezien waarin én over de aanbieding én over de Formule1 gerept werd. Wel heb ik diverse reclames gezien die é'n van de twee afzonderlijk behandelden.

CitaatDe actieperiode valt samen met het begin van het seizoen, dus dat doen ze prima.

Het einde van de actie valt samen met het begin van het seizoen ja. Nu ben ik geen reclameman, maar het lijkt me logischer dat, wanneer F1 kijkers de doelgroep vd actie zijn, het begin vd actieperiode samen zou vallen met het begin van het F1 seizoen.
Hmm. Ik heb sinds de F1-campagne is begonnen niet een keer een Film1-spotje gezien, dus dat heb ik wellicht helemaal gemist.

Ik zou het begin van de actie niet gelijk met de opening van het seizoen laten samenvallen. Dan maak je de fans er pas kort van tevoren op attent dat ze -in de ogen van Sport1- beter naar Sport1 kunnen overstappen. Doe je dat eerder, laat je mensen die overweging eerder maken.

In november was er de aktie van Film 1 [exact gelijk aan die van Sport 1] en kon je ook nog gebruik maken van een combi-aanbieding voor € 7,50 per maand voor 3 maanden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 20:06:23
t is toch pas vanaf 1 februari officieel?? Sport 1 heeft sowieso wel vaker proefabonnementen.

Dat bedoel ik dus. Het was een reeds lopende aktie en wellicht is het een doorlopende aktie.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Was wel 'n tijdelijke actie, hij is nu namelijk afgelopen of loopt op z'n einde. (is afhankelijk vd provider) Echter zou het idd wel 'n terugkerende actie kunnen zijn, daar kijk ik iig niet van op.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 19:59:39
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:33:20
Hmm. Ik heb sinds de F1-campagne is begonnen niet een keer een Film1-spotje gezien, dus dat heb ik wellicht helemaal gemist.

Film1? Bedoel je niet Sport1? Ik heb 't namelijk nergens over Film1 gehad. ::)
Excuus, ik haal wat zaken door elkaar.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 20:33:36
Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 19:59:39
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:33:20
Hmm. Ik heb sinds de F1-campagne is begonnen niet een keer een Film1-spotje gezien, dus dat heb ik wellicht helemaal gemist.

Film1? Bedoel je niet Sport1? Ik heb 't namelijk nergens over Film1 gehad. ::)
Excuus, ik haal wat zaken door elkaar.

Geen probleem, gebeurt weleens. :)

rafael25


Jehoentelaar

Is dit de British Summer Time of Central European (NL) Time?

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 12 april 2013 - 19:27:24
Is dit de British Summer Time of Central European (NL) Time?

Britse tijd. Sky start zijn uitzendingen altijd anderhalf uur voor de start van de race, BBC een uur.

rafael25

Veeerddddoorrieee >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Geen herhaling bij Sport1....Ik heb Q1,Q2 enQ3 gemist , Maandag de abonnement opzeggen zo snel mogelijk >:( >:( >:(

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 13 april 2013 - 15:52:59
Veeerddddoorrieee >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Geen herhaling bij Sport1....Ik heb Q1,Q2 enQ3 gemist , Maandag de abonnement opzeggen zo snel mogelijk >:( >:( >:(
Idem...ik heb het gemist. Mijn eigen stomme schuld, maar een herhaling is te veel moeite voor Sport1?! ::)


Nee, ik was toch al niet van plan om het te verlengen...